Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 september 2003, 17:07   #21
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Thanks, P-W

grtz
Oud 2 oktober 2003, 20:23   #22
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Het studentikoze heeft ook z'n plaats natuurlijk, bierbowling, kroegentocht, jeneverkwis,e.d horen er ook bij. Het is dus een leuke mix die je studentenjaren m.i. een meerwaarde geven.
www.lvsv.be

www.student.ugent.be/lvsv

MvG,
PWVB
Jullie organiseren geen cantussen, doop, zangavonden,...? Jullie werken niet met een praesidium? Alleen wat gaan zuipen kan men moeilijk "studentikoziteit" noemen nietwaar?!?
H. Guderian is offline  
Oud 2 oktober 2003, 22:29   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Even een vraagje: is het LVSV eigenlijk een volledig onafhankelijke organisatie of is het zo een beetje het verlengde van de VLD? Ik hoop niet het tweede want dan kunnen ze het bij meteen al schudden!
Absoluut niet, wij proberen ons zoveel mogelijk te distantiëren van het JongVLD en de VLD zelf. Natuurlijk blijven er raakpunten bestaan, maar elke afdeling van het LVSV bepaalt nog steeds zijn standpunten. Onderling (in de kring) verschillen we ook van mening, de ene is al wat rechtser dan de andere, maar dat bepaalt elk voor zich natuurlijk.
Het beste is voor jezelf te bekijken of je iets ziet in het liberaal denken en of het LVSV van je unif/stad je aanstaat. Stuur maar PM als je wat meer wil weten.
Grtz
Als ik even mag verduidelijken,
Lvsv vaart een ideologische koers een geen politieke koers en is het daarom veel niet eens met de VLD.We staan dus totaal los van de VLD, enige band is dat we lid zijn van het LVV(liberaal Vlaams Verbond) maar dat is elke liberale organisatie. Deze ideologische koers dient ons er wel niet van te weerhouden om de VLD op bepaalde punten tercht te wijzen, binnen een onze mogelijkheid natuurlijk.(zoals in de morgen van vorige week ivm migrantenstemrecht). Als liberale studenten geloven we in vrijheid,vooruitgang,mensenrechten,gelijke kansen,....
Lvsv organiseert gedurende het jaar meerdere debat avonden, discussie-avonden,...
Het studentikoze heeft ook z'n plaats natuurlijk, bierbowling, kroegentocht, jeneverkwis,e.d horen er ook bij. Het is dus een leuke mix die je studentenjaren m.i. een meerwaarde geven.
www.lvsv.be

MvG,
PWVB
Hebben jullie trouwens geen zin om mee actie te voeren tegen de privatiseringen van de resto's in Gent? De vakbonden (enfin ACOD) hebben 'uiteraard zonder ons eerst te informeren' besloten om iedere dag een andere resto plat te leggen. Het spreekt voor zich dat we die actie mee zullen ondersteunen met de ALS.

Onze rechtse vrienden zullen het wellicht niet leuk vinden als er Engelse labeltjes op hun geprivatiseerde maaltijden staan. In ieder geval zullen onze stalinistische kameraden ook de actie ondersteunen. Meer info volgt. Ik stel wel voor dat we niet aan dezelfde resto staan.
solidarnosc is offline  
Oud 3 oktober 2003, 03:32   #24
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
www.lvsv.be

MvG,
PWVB
Jullie organiseren geen cantussen, doop, zangavonden,...? Jullie werken niet met een praesidium? Alleen wat gaan zuipen kan men moeilijk "studentikoziteit" noemen nietwaar?!?
Neen, Lvsv gent is namelijk lid van PFK(politiek filosofische konvent) en houd zich daarmee niet bezig. Dat wil niet zeggen dat meerdere lvsv leden geen lid zijn van FK(faculteiten konvent) of SK(studenten Konvent). KultK(kultuur konvent) en HK(home konvent) en anderen houden zich daar ook niet mee bezig. Dat KVHV en NSV(laatste dat trouwens uit PFK gezet is geweest) geen leden kunnen vinden zonder zich als rechtse voorhistorische zatlappen te profileren is welbekend. Dat is hun recht maar de andere PFK clubs hebben wel andere dingen te doen.
MvG,
pwvb
pwvb is offline  
Oud 3 oktober 2003, 03:34   #25
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Even een vraagje: is het LVSV eigenlijk een volledig onafhankelijke organisatie of is het zo een beetje het verlengde van de VLD? Ik hoop niet het tweede want dan kunnen ze het bij meteen al schudden!
Absoluut niet, wij proberen ons zoveel mogelijk te distantiëren van het JongVLD en de VLD zelf. Natuurlijk blijven er raakpunten bestaan, maar elke afdeling van het LVSV bepaalt nog steeds zijn standpunten. Onderling (in de kring) verschillen we ook van mening, de ene is al wat rechtser dan de andere, maar dat bepaalt elk voor zich natuurlijk.
Het beste is voor jezelf te bekijken of je iets ziet in het liberaal denken en of het LVSV van je unif/stad je aanstaat. Stuur maar PM als je wat meer wil weten.
Grtz
Als ik even mag verduidelijken,
Lvsv vaart een ideologische koers een geen politieke koers en is het daarom veel niet eens met de VLD.We staan dus totaal los van de VLD, enige band is dat we lid zijn van het LVV(liberaal Vlaams Verbond) maar dat is elke liberale organisatie. Deze ideologische koers dient ons er wel niet van te weerhouden om de VLD op bepaalde punten tercht te wijzen, binnen een onze mogelijkheid natuurlijk.(zoals in de morgen van vorige week ivm migrantenstemrecht). Als liberale studenten geloven we in vrijheid,vooruitgang,mensenrechten,gelijke kansen,....
Lvsv organiseert gedurende het jaar meerdere debat avonden, discussie-avonden,...
www.lvsv.be

MvG,
PWVB
Hebben jullie trouwens geen zin om mee actie te voeren tegen de privatiseringen van de resto's in Gent? De vakbonden (enfin ACOD) hebben 'uiteraard zonder ons eerst te informeren' besloten om iedere dag een andere resto plat te leggen. Het spreekt voor zich dat we die actie mee zullen ondersteunen met de ALS.

Onze rechtse vrienden zullen het wellicht niet leuk vinden als er Engelse labeltjes op hun geprivatiseerde maaltijden staan. In ieder geval zullen onze stalinistische kameraden ook de actie ondersteunen. Meer info volgt. Ik stel wel voor dat we niet aan dezelfde resto staan.
Zal me eens informeren bij GSR(gentse studentenraad voor de geinteresseerden) hoe probleem met resto's in elkaar zit en dan zien we wel, wie weet.
MvG,
Pwvb
pwvb is offline  
Oud 3 oktober 2003, 11:10   #26
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, Lvsv gent is namelijk lid van PFK(politiek filosofische konvent) en houd zich daarmee niet bezig. Dat wil niet zeggen dat meerdere lvsv leden geen lid zijn van FK(faculteiten konvent) of SK(studenten Konvent). KultK(kultuur konvent) en HK(home konvent) en anderen houden zich daar ook niet mee bezig.
Dus zoals ik al zei, het LVSV is niet studentikoos.
Citaat:
Dat KVHV en NSV(laatste dat trouwens uit PFK gezet is geweest)
Fout m'n beste! De NSV is niet uit het PFK gezet, de aanvraag wordt telkens geweigerd door de linkse superdemocraten. Dank trouwens aan LVSV-Gent om pro toetreding van de NSV te stemmen.
Citaat:
geen leden kunnen vinden zonder zich als rechtse voorhistorische zatlappen te profileren is welbekend. Dat is hun recht maar de andere PFK clubs hebben wel andere dingen te doen.
MvG,
pwvb
Euh... Ik denk dat u de actie- en vormingswerking van de NSV en KVHV "ietsje" onderschat.
H. Guderian is offline  
Oud 3 oktober 2003, 15:46   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Grtz

De beslissing is al genomen in één of andere orgaan van het unief.

www.lvsv.be

MvG,
PWVB

Zal me eens informeren bij GSR(gentse studentenraad voor de geinteresseerden) hoe probleem met resto's in elkaar zit en dan zien we wel, wie weet.
MvG,
Pwvb
De beslissing is al genomen in één of andere orgaan van het unief. De enigsten die tegen hebben gestemd is het ACOD (volgens ACOD). Uiteraard jammer dat het ACOD pas in actie schiet als de beslissing al is genomen maar goed. De studenten in die raad hebben voor gestemd. Ik heb van het ACOD gehoord dat de studenten niet allemaal aanwezig waren toen die toch niet onbelangrijke beslissing werd genomen. Het verslag van die vergadering zou op de site van de unief staan.

Ik heb gisteren de mannen en vrouwen van het KVHV gezien en die zagen er nog allemaal nuchter uit hoewel het zeker al 10u in de voormiddag was. Nu het academiejaar is nog jong.
solidarnosc is offline  
Oud 3 oktober 2003, 19:03   #28
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, Lvsv gent is namelijk lid van PFK(politiek filosofische konvent) en houd zich daarmee niet bezig. Dat wil niet zeggen dat meerdere lvsv leden geen lid zijn van FK(faculteiten konvent) of SK(studenten Konvent). KultK(kultuur konvent) en HK(home konvent) en anderen houden zich daar ook niet mee bezig.
Dus zoals ik al zei, het LVSV is niet studentikoos.
Citaat:
Dat KVHV en NSV(laatste dat trouwens uit PFK gezet is geweest)
Fout m'n beste! De NSV is niet uit het PFK gezet, de aanvraag wordt telkens geweigerd door de linkse superdemocraten. Dank trouwens aan LVSV-Gent om pro toetreding van de NSV te stemmen.
Citaat:
geen leden kunnen vinden zonder zich als rechtse voorhistorische zatlappen te profileren is welbekend. Dat is hun recht maar de andere PFK clubs hebben wel andere dingen te doen.
MvG,
pwvb
Euh... Ik denk dat u de actie- en vormingswerking van de NSV en KVHV "ietsje" onderschat.
1) Als iedere dagen zat zijn studentikositeit is dan is het Lvsv dit niet, maar geloof me ik heb het lvsv daar niet voor nodig.

2)Iedereen heeft een recht op mening, ook het nsv al ben ik het enorm oneens met hun mening.

3)Vormingswerk???
pwvb is offline  
Oud 3 oktober 2003, 19:12   #29
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nieuwe academiejaar staat voor de deur. Al wie student is, liberaal en democratisch, is welkom bij het Liberaal Vlaams Studentenverbond.
Het LVSV heeft afdelingen in vijf Vlaamse studentensteden: Brussel, Gent, Antwerpen, Leuven en Kortrijk.

Als liberale vereniging hechten wij belang aan een aantal fundamentele principes: respect voor het individu, democratie, vrije-markteconomie, een beperkte Staat, sociale rechtvaardigheid en gelijkheid van kansen. Dit zijn voor ons de voorwaarden om een liberale Rechtsstaat te verwezenlijken waarin elke burger zich maximaal kan ontplooien. Wie deze principes onderschrijft zal zich bij ons thuisvoelen.

Naast politieke avonden, prominente gastsprekers en interessante gesprekken kan je ook voor een goede pint en wat studenten-fun bij ons terecht....

Wie de LVSV wenst te steunen of wenst lid te worden, kan contact opnemen door een PM te sturen of via de website van LVSV nationaal:
http://club.studiant.be/lvsv-nationaal/
Minderheden zoals Geel worden weer vergeten?
pfuh, ik zit bij onzer allerste ATOMOS.. ik moet niks van die shit..

EN nu donderdag TD.. eerste brosdag vrijdag

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 5 oktober 2003, 18:19   #30
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Als iedere dagen zat zijn studentikositeit is dan is het Lvsv dit niet, maar geloof me ik heb het lvsv daar niet voor nodig.
U verwart studentikoziteit met de zwijnerijen die sommige gewone studentenclubs er van maken. Zowel de NSV als het KVHV volgen de traditionele regels zoals in de codex bepaald.
Citaat:
2)Iedereen heeft een recht op mening, ook het nsv al ben ik het enorm oneens met hun mening.
Dat is uw goed recht.
Citaat:
3)Vormingswerk???
Idd, debatteren, sprekers uitnodigen over een bepaald onderwerp,...
Jullie doen dat toch ook, of niet?
H. Guderian is offline  
Oud 5 oktober 2003, 18:39   #31
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U verwart studentikoziteit met de zwijnerijen die sommige gewone studentenclubs er van maken. Zowel de NSV als het KVHV volgen de traditionele regels zoals in de codex bepaald.
Citaat:
Dat is uw goed recht.
Citaat:
3)Vormingswerk???
Wij in geel doe het ook volgens de regels. Maar wel op een normale manier. Zonder politieke boodschap ofzo..
Just have fun

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 5 oktober 2003, 18:43   #32
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is uw goed recht.
Citaat:
3)Vormingswerk???
1) ik ken de traditionele regels, maar Lvsv-gent is een afscheuring van la Gé liberale(1930) en zette zich dus af tegen dat soort van vereniging(omdat in gent toen de franstaligen het zo deden). Daarom ben ik daar niet tegen, traditie heeft ook z'n charmes, niet? Voorts zijn de latere lvsv afdelingen(sommige ervan) volgens de traditionele regels die de codex beschrijft.

2)danku

3)Guderian, een beetje studenten rivaliteit is toch het mooiste wat er is.

MvG,
PWVB
pwvb is offline  
Oud 5 oktober 2003, 19:16   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Studentenverenigingen kunnen best geen politieke boodschap hebben.
Patriot! is offline  
Oud 6 oktober 2003, 09:51   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet, Patriot?
Oud 6 oktober 2003, 16:09   #35
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Wie zijn de politici van morgen dan?
Oud 7 oktober 2003, 10:16   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je de diplomas van de meeste ministers bekijkt blijken het allemaal studenten geweest te zijn van een of andere universiteit (de meeste van hen in de rechten overigens). M.a.w. de studentenverenigingen zijn net de voortbrengers van de politici van morgen.

Misschien net daarom heeftPatriot wel gelijk
Oud 7 oktober 2003, 14:45   #37
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als je de diplomas van de meeste ministers bekijkt blijken het allemaal studenten geweest te zijn van een of andere universiteit (de meeste van hen in de rechten overigens). M.a.w. de studentenverenigingen zijn net de voortbrengers van de politici van morgen.

En dat is het hele probleem. 8)
Oud 7 oktober 2003, 15:02   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat heb ik al meermaals gehoord. En er valt wat voor te zeggen. Het zou veel logischer zijn als je iemand uit het onderwijs minister van onderwijs maakt, iemand uit boekhoudkundige richting minister van financiën en begroting, en iemand die wat kent van management als minister van staatsbedrijven. Om enkele voorbeelden te geven. Mensen die dus weten waar het over gaat, en niet gewend zijn alles te doen zoals de bureaucratische procedureboekjes het voorschrijven.
Oud 10 oktober 2003, 19:38   #39
pwvb
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Op de unief word je wel politiek bewuster gemaakt, in de rechten door de stof meer dan in pakweg biochemie. Iemand die op z'n 18 gaat werken zal als hij niet geinteresseerd is in politiek, er ook minder toe aangezet worden. Maar uit deze laatste groep komen er ook politiekers.
Mvg,
pwvb
pwvb is offline  
Oud 10 oktober 2003, 19:40   #40
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Wie zijn de politici van morgen dan?
Die zouden idealiter in de jongerenafdelingen van de partijen zitten, niet in de als studentenverenigingen vermomde afdelingen ervan...

Mijn standpunt:

Partij (jongerenafdeling) = politiek
Studentenvereniging = studentikoziteit

Maar ik ben niet radikaal in het verdedigen van dat standpunt, en wens je veel plezier met je vereniging
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be