Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 10:25   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder werkvergunning mag een vreemdeling (niet EU) niet in België werken. Dus als ze werkten, was dat zwartwerk en dat strafbaar. Als hij werknemer is, moet hij in het bezit zijn van een arbeidskaart, als zelfstandige moet hij een beroepskaart hebben. Geen van beide documenten zijn gemakkelijk te verkrijgen (op de wettelijke manier dan). Zeker voor een asielzoeker is het niet gemakkelijk, omdat men niet zeker is of hij al dan niet zal worden erkend.
Klopt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 10:27   #22
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Deze titel las ik deze morgen in de "Metro".
Waarover gaat het ?
In Etterbeek zijn Iraniërs al 36 dagen in staking. Ze dreigen er mee om vanaf vandaag ook alle drinken te weigeren zolang ze niet geregulariseerd worden. Onder zijn er die 5 jaar in België zijn.
Ecolo-politica Isabelle Durant stelt PDW nu persoonlijk verantwoordelijk als er asielzoekers zouden overlijden.
Wat vinden jullie daar van ? Moet PDW toegeven aan chantage of heeft hij gelijk als hij niet zwicht voor hun eisen ?
Dat komt er van als je een asielbeleid naar Belgisch model voert...Kan hij daar geen wafels gaan bakken elke morgen? Dat kan je toch niet weigeren te eten!! Ze zullen rap aan tafel, sorry, altaar zitten...
Oud 15 september 2006, 10:53   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze titel las ik deze morgen in de "Metro".
Waarover gaat het ?
In Etterbeek zijn Iraniërs al 36 dagen in staking. Ze dreigen er mee om vanaf vandaag ook alle drinken te weigeren zolang ze niet geregulariseerd worden. Onder zijn er die 5 jaar in België zijn.
Ecolo-politica Isabelle Durant stelt PDW nu persoonlijk verantwoordelijk als er asielzoekers zouden overlijden.
Wat vinden jullie daar van ? Moet PDW toegeven aan chantage of heeft hij gelijk als hij niet zwicht voor hun eisen ?
dat wil zeggen dat er voor 08/10 minstens een paar doden zullen vallen ... ik alvast zal niet verbaasd zijn als PD er enkele rustig laat creperen ... dat zou immers nog zo slecht niet uitkomen in de campagne

PD wast zijn handen in onschuld / speelt de harde, de legalist / staat toe om een harder migrantenbeleid onder vuur te nemen ... allemaal win/win voor een blauwe ... en och ja zo'n paar illegalen die creperen, pffft ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2006 om 10:55.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 11:02   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mij is er maar 1 persoon verantwoordelijk voor de dood van die hongerstakers en de schuld daarvoor moet nergens anders gezocht worden .
Het zou idd wel gemakkelijk zijn of ik krijg mijn zin of ik laat U verantwoordelijk stellen voor mijn zelfdoding. Want je zelf uithonger is zelfmoord.
En dan stel ik mij meteen de vraag, waarom de Moslims deze actie steunen want volgens de Koran is zelfmoord verboden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 11:03   #25
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat wil zeggen dat er voor 08/10 minstens een paar doden zullen vallen ... ik alvast zal niet verbaasd zijn als PDW er enkele rustig laat creperen ... dat zou immers nog zo slecht niet uitkomen in de campagne

PDW wast zijn handen in onschuld / speelt de harde, de legalist / staat toe om een harder migrantenbeleid onder vuur te nemen ... allemaal win/win voor een blauwe ... en och ja zo'n paar illegalen die creperen, pffft ...
Het zijn de groenen die op zoek zijn naar martelaars en om hun doel te bereiken en er niet voor terugschrikken om een paar vreemdelingen op te offeren. Het zou al een stuk gezonde zijn wanneer ze mee in hongerstaking gingen. Nu gebruiken ze die Iraniër voor hun eigen politieke doelstellingen, desnoods tot er doden vallen. Of is het in Iran soms de gewoonte om alles af te dwingen met hongerstakingen! Wie zit daar op aan te dringen? Wie fluistert hen die gedachten in? Groen laat inderdaad een aantal illegalen creperen, niet PDW.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 11:35   #26
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Wat een zever, ventje.

Ik ken persoonlijk enkele van deze Iraanse vluchtelingen. Die wonen hier al 5 jaar, maar door een administratieprobleem zijn ze op papier maar 1,5 jaar in België. Beide ouders hebben netjes gewerkt (al werden ze wel uitgebuit, omdat ze de wetgeving van hier niet goed kennen). Dus ni komen zeiken dat ze hier willen blijven voor een uitkeringske.
Ze MOGEN nu zelfs helemaal niet meer werken, hun werk werd door de Belgische burocratie gewoon AFGEPAKT !

Trouwens dat koppel heeft 3 kinderen, eentje van 16, eentje van 8 en eentje van 6 jaar. Alleen die van 16 heeft nog vage herinneringen aan haar moederland, maar die andere 2 weten niks meer van het leven daar. Ze zijn hier opgegroeid en kunnen zelfs veel beter Nederlands dan Iraans.
Nu gaat burocraat Dewael onze vrienden hoogstwaarschijnlijk naar dat extremistenland terugsturen, waarvan ze gevlucht waren omdat ze te liberaal en te vrijzinnig waren. Ze overleven daar geen 2 weken, tenzij ze onderdrukt worden en geforseerd worden om zich helemaal aan de absurde wetten van de terroristenpresident te buigen. Die kinderen gaan niet weten wat hun overkomt. Probeer je eens in te beelden hoe traumatisch dat zal zijn. Weer het leven van 3 kinderen naar de kloten door politieke zever!

Ik heb ook enkele vrienden van hen ontmoet toen ze nog niet aan de hongerstaking waren gestart. Zij zitten in hetzelfde schuitje.

Plaats zo'n gezin tegenover een verwend Vlaams geval dat al 23 jaar profiteert van de dop en niet WIL werken omdat ze een chronische snotneus heeft.
Dan mogen we fier zijn op ons eigen volk en alle asielzoekers afzeiken als profiteurs die hier enkel komen om een uitkeringske te bemachtigen.

Weet warover je spreekt, ipv debiele slogantaal te verkondigen!

(iets anders zijn de gezinsherenigers, die in 'hun' Marokkaanse of Turkse wijken gaan wonen, geen woord nederlands leren omdat ze toch hun eigen taal met hun omgeving kunnen spreken en wél meteen een uitkering verkrijgen. Daar zijn die Iraanse vrienden ook niet over te spreken.)
Zegt u nu dat de wet niet moet nageleeft worden en willekeur de voorkeur moet krijgen?
Waar stopt het dan?
Oud 15 september 2006, 11:42   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je niet eet en je sterft daardoor, dan ben je - naast een gigantische idioot - zelf verantwoordelijk. Wat die hongerstakers proberen is pure chantage, en is dan ook hun eigen probleem.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 11:45   #28
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Zegt u nu dat de wet niet moet nageleeft worden en willekeur de voorkeur moet krijgen?
Waar stopt het dan?
Ik insinueer geen zever, ik probeer de slogansprekers wat realiteit bij te brengen.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 11:46   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een zever, ventje.

Ik ken persoonlijk enkele van deze Iraanse vluchtelingen. Die wonen hier al 5 jaar, maar door een administratieprobleem zijn ze op papier maar 1,5 jaar in België. Beide ouders hebben netjes gewerkt (al werden ze wel uitgebuit, omdat ze de wetgeving van hier niet goed kennen). Dus ni komen zeiken dat ze hier willen blijven voor een uitkeringske.
Ze MOGEN nu zelfs helemaal niet meer werken, hun werk werd door de Belgische burocratie gewoon AFGEPAKT !

Trouwens dat koppel heeft 3 kinderen, eentje van 16, eentje van 8 en eentje van 6 jaar. Alleen die van 16 heeft nog vage herinneringen aan haar moederland, maar die andere 2 weten niks meer van het leven daar. Ze zijn hier opgegroeid en kunnen zelfs veel beter Nederlands dan Iraans.
Nu gaat burocraat Dewael onze vrienden hoogstwaarschijnlijk naar dat extremistenland terugsturen, waarvan ze gevlucht waren omdat ze te liberaal en te vrijzinnig waren. Ze overleven daar geen 2 weken, tenzij ze onderdrukt worden en geforseerd worden om zich helemaal aan de absurde wetten van de terroristenpresident te buigen. Die kinderen gaan niet weten wat hun overkomt. Probeer je eens in te beelden hoe traumatisch dat zal zijn. Weer het leven van 3 kinderen naar de kloten door politieke zever!

Ik heb ook enkele vrienden van hen ontmoet toen ze nog niet aan de hongerstaking waren gestart. Zij zitten in hetzelfde schuitje.

Plaats zo'n gezin tegenover een verwend Vlaams geval dat al 23 jaar profiteert van de dop en niet WIL werken omdat ze een chronische snotneus heeft.
Dan mogen we fier zijn op ons eigen volk en alle asielzoekers afzeiken als profiteurs die hier enkel komen om een uitkeringske te bemachtigen.

Weet warover je spreekt, ipv debiele slogantaal te verkondigen!

(iets anders zijn de gezinsherenigers, die in 'hun' Marokkaanse of Turkse wijken gaan wonen, geen woord nederlands leren omdat ze toch hun eigen taal met hun omgeving kunnen spreken en wél meteen een uitkering verkrijgen. Daar zijn die Iraanse vrienden ook niet over te spreken.)
Als je ze persoonlijk kent en je vindt dat hun handelen rechtvaardig is, waarom neem je ze niet in huis en geef ze kost en inwoon? Dan kunnen ze hier met zen allen op vakantie blijven?
Oud 15 september 2006, 11:50   #30
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Als je ze persoonlijk kent en je vindt dat hun handelen rechtvaardig is, waarom neem je ze niet in huis en geef ze kost en inwoon? Dan kunnen ze hier met zen allen op vakantie blijven?
Very macho, menneke!
Oud 15 september 2006, 11:59   #31
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Very macho, menneke!
helaba, ik heb zelf al 5 asielzoekers binnengepakt hé....
Oud 15 september 2006, 12:02   #32
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Very macho, menneke!
Ik kan best begrijpen dat die mensen een leven willen dat geregulariseerd is,maar de overvloed aan vluchtelingen is veel te groot,wij kunnen ze allemaal niet blijven opvangen zonder onze eigen bevolking pijn te doen.
Proff. Vermeersch sprak in die zin,hij zei dat het onhoudbaar is en dat de Belgische instellingen dit niet kunnen blijven dragen.
Oud 15 september 2006, 12:24   #33
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het gewoon erg dat er juist goede mensen als waarover ik sprak grote kans hebben om tussen de mazen van het net te vallen.

Maar volgens sommige peuters hier, moet ik op mijn eentje hier de hele wereld verbeteren als ik een probleem zo'n aankaart.
Ik heb geen zin om met zo'n figuurkes een discussie aan te gaan, vandaar mijn korte reactie op die zever.
Oud 15 september 2006, 12:29   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik die dacht dat een hongerstaker zelf verantwoordelijk is voor zijn dood.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 12:40   #35
Rogier
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Ik vind het gewoon erg dat er juist goede mensen als waarover ik sprak grote kans hebben om tussen de mazen van het net te vallen.

Maar volgens sommige peuters hier, moet ik op mijn eentje hier de hele wereld verbeteren als ik een zo'n probleem aankaart.
Ik heb geen zin om met zo'n figuurkes een discussie aan te gaan, vandaar mijn korte reactie op die zever.
Natuurlijk, verheven gedachten moet je niet door anderen laten uitvoeren. Bovendien waarom zou je steun krijgen, andere opvattingen liggen je niet.
Oud 15 september 2006, 12:48   #36
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Natuurlijk, verheven gedachten moet je niet door anderen laten uitvoeren. Bovendien waarom zou je steun krijgen, andere opvattingen liggen je niet.
Geweldig interessant doe je jezelf voor. Ik ga zeker naar jou luisteren!

Laatst gewijzigd door Reza : 15 september 2006 om 12:48.
Oud 15 september 2006, 13:04   #37
Rogier
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweldig interessant doe je jezelf voor. Ik ga zeker naar jou luisteren!
Zal niet veel verschil maken. Gewoon wat gedachten bijwerken. Ondertussen weet ik nog niet waarom dat spontaan georganiseerde hongerstakingen als chantage middel politiek zinvol zijn. Het is eenvoudiger om na te gaan wie dergelijke zaken organiseert. Als insider kan je dat eens uitleggen, ik luister!
Oud 15 september 2006, 13:18   #38
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Zal niet veel verschil maken. Gewoon wat gedachten bijwerken. Ondertussen weet ik nog niet waarom dat spontaan georganiseerde hongerstakingen als chantage middel politiek zinvol zijn. Het is eenvoudiger om na te gaan wie dergelijke zaken organiseert. Als insider kan je dat eens uitleggen, ik luister!
Vriendje, die mensen zijn hopeloos in de problemen, zien geen uitweg meer en hebben al veel - zeg alle - andere mogelijkheden uitgeprobeerd om een kans te krijgen.
Jij kan dan wel lekker aan de zijkant, waarschijnlijk in je mooi beschermde omgeving, de rationele kerel uithangen en schermen met 'politiek zinvol gedrag'. Ik wil jou eens zien als je in een hoekje wordt gedreven en geen kant meer uitkunt.
Besef dat je godverdomme gemakkelijk praten hebt, zo vanop een afstandje in een lekkere luxepositie!
Met een minimaal aan inlevingsvermogen kan je pas gedachten bijwerken.

Zoals ik al vreesde, ik heb eigenlijk weinig zin om met peuters te discussiëren...
Tenzij je me kan overtuigen dat je verder kan kijken dan je neusje lang is.
Oud 15 september 2006, 13:19   #39
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Als je niet eet en je sterft daardoor, dan ben je - naast een gigantische idioot - zelf verantwoordelijk. Wat die hongerstakers proberen is pure chantage, en is dan ook hun eigen probleem.
Zo denk ik er ook over. Ik begrijp dan ook niet dat Durant de schuld op iemand anders dan de hongerstaker durft te steken. Maar ja, binnenkort zijn er verkiezingen, hé.
Oud 15 september 2006, 13:24   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendje, die mensen zijn hopeloos in de problemen, zien geen uitweg meer en hebben al veel - zeg alle - andere mogelijkheden uitgeprobeerd om een kans te krijgen.
Jij kan dan wel lekker aan de zijkant, waarschijnlijk in je mooi beschermde omgeving, de rationele kerel uithangen en schermen met 'politiek zinvol gedrag'. Ik wil jou eens zien als je in een hoekje wordt gedreven en geen kant meer uitkunt.
Besef dat je godverdomme gemakkelijk praten hebt, zo vanop een afstandje in een lekkere luxepositie!
Met een minimaal aan inlevingsvermogen kan je pas gedachten bijwerken.

Zoals ik al vreesde, ik heb eigenlijk weinig zin om met peuters te discussiëren...
Tenzij je me kan overtuigen dat je verder kan kijken dan je neusje lang is.
Kan je me even duidelijk maken waarom totaal onafhankelijke Belgen zich moeten bezighouden met het probleem van totaal onbekende Iraniers (zelfs al zijn dat zonder twijfel goede mensen met goede bedoelingen), terwijl diezelfde Iraniers vijfentwintig jaar geleden hun westers ingestelde Shah aan de deur hebben gezet en het zwarte spook van islam met plezier hebben binnengehaald?

Enig idee waarom IK daarvoor moet opdraaien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be