Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Meent u dat wij als Europeanen (niet de NAVO of andere yankee-viezigheid) kernwapens moeten inzetten
JA 22 40,00%
NEE 33 60,00%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2003, 14:55   #21
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Maar momenteel zie ik de islam niet als 'een vijand'.
Niet iedereen kan zo "slim" zijn als jij hé?!?

Citaat:
De islam is trouwens maar een wijze van leven. De extremen, die islam (mis)bruiken, door ze nogal 'los' interpreteren en erachter te schuilen, dat zijn 'vijanden'.

Waarom had rusland dat moeten doen? omdat ze onafhankelijkheid willen?
Mischien omdat het islam-fundamentalisten zijn die een deeltje van Europa willen bezetten?
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 14:56   #22
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat lijkt me niet erg praktisch.

Dan moeten we immers atoombommen droppen op Brussel, Gent, Antwerpen, Mechelen, Genk en ga zo maar door.

Geen goed idee.
Beschouw jij Brussel, Gent, Antwerpen, Genk, Mechelen,... als islamitisch gebied???
Oud 29 september 2003, 15:01   #23
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eerder opteren voor een groot arsenaal aan MOAB of Daisy Cutters. Veel veiliger, laat geen rotzooi achter , zeer destructief en afschrikkend.
Nucleair moet de laatste optie blijven.

MOAB (MASSIVE ORDNANCE AIR BLAST a.k.a. Mother Of All Bombs)

* Up to 1,000 yards: Obliterates everything.
* Up to 1 mile: Knocks people, tents, light buildings, cars and jeeps over within 1-mile radius.
* Up to 1.7 miles: shock wave kills people, causes severe damage to buildings, equipment, blows trucks, tanks off road.
* Up to 2 miles: causes deafness.
* Up to 5 miles: shakes ground, breaks windows.
* Up to 30 miles: 10,000 foot high mushroom cloud visible.

Enfin , voor het probleem van Islamisme is dat eerlijk gezegd met een kanon naar een mug schieten. Een beleid van containment en globalizering moet volstaan om op een menswaardige manier het probleem op te lossen. Voorlopig toch.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 15:02   #24
Kempen
Gouverneur

Standaard

Het is wel zo dat voor de islamieten de stelling telt : eens moslimland geweest, altijd moslimland.
Op kaarten van de moslims staat een groot deel van Spanje en Portugal nog altijd ingekleurd als Moslimgrond.
Europa staat al als groen wit gekleurd maw half moslim land.

Het principe dat Guderian ter sprake brengt is wel op zich interessant nl. hoever kan een land gaan om zich te beschermen tov van een vreemde agressor.

Had de USA een atoombon gedropt op Dresden of Berlijn en daarmee Hitler tot overgave kunnen dwingen bvb 1 jaar voor dat WO 2 nu gedaan was.
Zou het goed of slecht zijn geweest ? Voor de mensen in de concentratiekampen bvb ? Voor de mensen in de bezette gebieden ?

Al staat het natuurlijk mooi en menselijk om te zeggen dat men nooit atoombommen mag gebruiken.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 15:03   #25
H. Guderian
Banneling

Standaard

[quote"tomm"]Waarom ook enige aandacht besteden aan deze onzin, toch duidelijk als een provocatie bedoeld...[/quote]
Nope, nu eens niet...
Citaat:
maar enfin, nu ik het toch doe, wat zou het helpen denk je moest Rusland een atoombom op tchetchenië gooien?de rebellen zitten in de bergen goed verscholen en je zou dus voornamelijk de burgerbevolking en de eigen troepen treffen,
Als die "burgers" islamieten zijn, en dan? Trouwens, een licht kernwapen (bijv. 0.5 kiloton) om een bergdal uit te schakelen...
Citaat:
en ook gevolgen hebben voor de rest van Zuid-Rusland.
Colaterale schade is er altijd en mee te tellen in de nadelen.
Citaat:
Atoombommen inzetten bij guerilla-oorlogen en burgeroorlogen is nu wel een van de domste dingen die ik ooit gehoord heb...
Het gaat hier om een oorlog tussen Russen (Europeanen) enerzijds en islamitisch gespuis anderzijds. Een vijand is een vijand, punt uit.
Citaat:
(ik heb het nog niet eens over mensenrechten en dergelijke "onzin"...)
Da's inderdaad meestal onzin.
Citaat:
Wat ik wel opmerkelijk vind vanuit human interest-oogpunt is dat je tegen de V.S. bent en tegen de islam en voor Rusland, en dat voor een nazi, toch wel DE grote vijanden van het Russische volk bij uitstek... (ze hebben er zo'n 20 miljoen vermoord...)
Opmerkelijk? Komt het niet in uw brein op dat er heel misschien een kans bestaat dat ik niet eens een nazi ben? :o
Oud 29 september 2003, 15:05   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
En nog maar eens: Ik heb met het Vlaams Blok niks te maken!!!
Op wie stemt ge Gudi?
Oud 29 september 2003, 15:06   #27
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Enfin , voor het probleem van Islamisme is dat eerlijk gezegd met een kanon naar een mug schieten. Een beleid van containment en globalizering moet volstaan om op een menswaardige manier het probleem op te lossen. Voorlopig toch.
Ik ben ook voor de globale container, om alle islamieten in te dumpen

Leg dat eens even uit, hoe globalizering het islam probleem kan oplossen.
Ik vind dat de globalizering het probleem juist versterkt, het aantal probleemhaarden neemt toe.
Oud 29 september 2003, 15:06   #28
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Voor de rest is het weeral eens duidelijk dat Guderian niet véél om een mensen leven geeft.
Niet zeveren aub. Als ik door de inzet van een kernwapen duizenden levens van Europeanen kan redden, zou ik dat niet laten.
Waarom hebben de yanks twee kernbommen gegooid op Japan? Omdat ze wisten dat ze bijzonder veel verliezen gingen lijden indien ze Japan straat voor straat zouden moeten veroveren.
Citaat:
En dan beginnen de Blokkers te roepen en te schelden dat er met hen niet gepraat wordt tja.....

Denk je nu echt dat je door een kernbom te gooien de Arabische wereld dit zou maar zal laten gebeuren. Pakistan beschikt ook over kernwapens en die zouden mss ook wel eens het Europese vasteland kunnen bereiken. Trouwens in Europa heeft buiten Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk géén van de lidstaten kernwapens. De meeste H-bommen in Europa zijn van de USAF dus daarom alléén al vind ik Transatlantische solidariteit belangrijk. Géén Blokker?? Het is niet omdat je toevallig géén partijkaartje van het VlaamsBlok in je afgewassen Levi's 501 jeanske hebt zitten dat je daarom géén Blokker bent. Het is geweten dat het V.J.M een organisatie is die nauw met het Vlaams Blok verbonden is. De vroegere voorzitter Steven Bosselaer was trouwens ook een Blokker dus maak mij géén blaasjes wijs. Tijdens de verkiezingen berg je je stickertjes met keltische kruizen op netjes weg en ga je mee Vlaams Blok affichkes plakken.
Oud 29 september 2003, 15:14   #29
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
[Denk je nu echt dat je door een kernbom te gooien de Arabische wereld dit zou maar zal laten gebeuren.
JA! 8) Ze kunnen niet anders...
Citaat:
Pakistan beschikt ook over kernwapens en die zouden mss ook wel eens het Europese vasteland kunnen bereiken.
Pakistan heeft voorlopig ten hoogste 10 kernkoppen, die nog niet eens bevestigd kunnen worden in hun raketten die ze aan het bouwen zijn. Maar... u haalt wel een extra reden aan om Pakistan eens te trakteren op een mooi paddestoelenwolkje!
Citaat:
Trouwens in Europa heeft buiten Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk géén van de lidstaten kernwapens.
We kunnen er perfect bijmaken.
Citaat:
De meeste H-bommen in Europa zijn van de USAF dus daarom alléén al vind ik Transatlantische solidariteit belangrijk.
De yanks horen hier niet thuis, dat ze hun rommel maar meenemen, of we moeten het maar afpakken.
Citaat:
Géén Blokker??
Inderdaad...
Citaat:
Het is niet omdat je toevallig géén partijkaartje van het VlaamsBlok in je afgewassen Levi's 501 jeanske hebt zitten dat je daarom géén Blokker bent. Het is geweten dat het V.J.M een organisatie is die nauw met het Vlaams Blok verbonden is. De vroegere voorzitter Steven Bosselaer was trouwens ook een Blokker dus maak mij géén blaasjes wijs.
Holala, u sleept er nu al de VJM en andere personen bij... De VJM is GEEN Vlaams Blok-organisatie.
Citaat:
Tijdens de verkiezingen berg je je stickertjes met keltische kruizen op netjes weg en ga je mee Vlaams Blok affichkes plakken.
Ik zal zelf wel beter weten wat ik doe zeker?!?
Oud 29 september 2003, 15:17   #30
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Op wie stemt ge Gudi?
Met "niks te maken" wordt bedoeld: lid zijn, militantenwerk verrichten,...
Ik ben wel één van de 750000 (of hoeveel waren het er ook al weer) die voor het Blok stemmen ja. Nogal magertjes om mij met het Blok te linken vindt u niet?
Oud 29 september 2003, 15:19   #31
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
En ga jij nu al bepalen wie onze vijanden zijn?
JA! 8)
Citaat:
Ps guderian; moet jij niet in het BigBrother huis zijn?
Neen, ik heb in uw woonst niks te zoeken...
Oud 29 september 2003, 15:20   #32
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat eens even uit, hoe globalizering het islam probleem kan oplossen.
Ik vind dat de globalizering het probleem juist versterkt, het aantal probleemhaarden neemt toe.
Wel globalizering is niets anders dan de export van Westerlijke liberale principes. Ok , nu is het vooral economisch en te weinig politiek en ideologisch , maar globalizering evolueert er naar volgens mij.
Maar zelf het economische is vaak al genoeg ,maak mensen verslaaft aan welvaart en ze hebben iets te verliezen en dan zullen wel 2 keer nadenken voor ze zich opblazen voor Allah. Waarom denk je dat het hier in België nooit is ontploft? Mensen hadden te veel te verliezen. Europa , een produkt van de globalizatie, speelde natuurlijk ook mee samen met tal van andere zaken.

Je hebt gelijk dat globalizering niet overal wordt aanvaard. Het is dan ook het probleem van de wereld van vandaag , de clinch tussen de Globalizering van de nieuwe wereld en het tribalisme of Clanisme van de oude wereld. (Islamisme , maar ook nationalisme in het algemeen).
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 15:21   #33
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
No one likes us
I don't know why.
We may not be perfect
But heaven knows we try.
But all around even our old friends put us down.
Let's drop the big one and see what happens.

We give them money
But are they grateful?
No they're spiteful
And they're hateful.
They don't respect us so let's surprise them;
We'll drop the big one and pulverize them.

Now Asia's crowded
And Europe's too old.
Africa's far too hot,
And Canada's too cold.
And South America stole our name.
Let's drop the big one; there'll be no one left to blame us.

Bridge:
We'll save Australia;
Don't wanna hurt no kangaroo.
We'll build an all-American amusement park there;
They've got surfing, too.

Well, boom goes London,
And boom Paris.
More room for you
And more room for me.
And every city the whole world round
Will just be another American town.
Oh, how peaceful it'll be;
We'll set everybody free;
You'll have Japanese kimonos, baby,
There'll be Italian shoes for me.
They all hate us anyhow,
So let's drop the big one now.
Let's drop the big one now.
THE RIGHT TO CHOOSE

The end of the world is coming in two
We are ready to fight are you?
When you're on your knees with a gun to your head
It's better to be dead than fucking red

We have the right, the right to choose
We want defence and we want the cruise
They gave their lives and they bled
Remember the falklands, don't forget our dead

The right to choose, we want the cruise
X 2

Bigger and better bombs

X 2

When you're on your knees with a gun to your head
It's better to be dead than fucking red

X 2

They gave their lives and they bled
Remember the falklands, don't forget our dead

Oud 29 september 2003, 15:22   #34
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Als ge bang zijt voor het einde van de wereld moet je atoombommen gooien, das waar
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 15:26   #35
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Op wie stemt ge Gudi?
Met "niks te maken" wordt bedoeld: lid zijn, militantenwerk verrichten,...
Ik ben wel één van de 750000 (of hoeveel waren het er ook al weer) die voor het Blok stemmen ja. Nogal magertjes om mij met het Blok te linken vindt u niet?
Is het misschien vergezocht om te veronderstellen dat mensen van uw overtuiging op het Blok stemmen? Ik denk dat dat geen toeval is. Ik word hier ook regelmatig met Bush gelinkt, ik heb nochthans nog nooit op de republikeinen gestemd en nog nooit militantenwerk verricht.

Een koe mag gerust een koe genoemd worden, het Vlaams Blok is nog steeds de meest voor de hand liggende partij voor 'radicaal' rechts in Vlaanderen. Facelifts gaan daar niets aan veranderen.
Oud 29 september 2003, 15:35   #36
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De VJM is net zoals Voorpost en de NSV een nauw geallieerde organisatie van het Vlaams Blok. Hun werkingen zijn onafhankelijk maar zij verzorgen zowel de ordedienst als het veldwerk voor het Vlaams Blok. Uzelf heeft alle meerdere malen op politicsinfo te kennen gegeven dat het Vlaams Blok het enigste alternatief is voor een vrij en rechts Vlaanderen. Naar de buitenwereld toe laat het VB graag uitschijnen dat het niets te maken heeft met typekes zoals u maar achter de schermen heten ze je gewoon méér dan welkom. En idd Gudi het VB is een solidaristische partij en daar wil ik idd als Rechtse liberaal niks mee te maken hebben. Spijtig dat Ward Beysen dat blijkbaar niet wil zien.
Oud 30 september 2003, 08:39   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die "burgers" islamieten zijn, en dan? Trouwens, een licht kernwapen (bijv. 0.5 kiloton) om een bergdal uit te schakelen...
Quote:
Islamieten zijn ook mensen, volgens jouw is het vermoorden van islamieten niet erg?

Citaat:
Colaterale schade is er altijd en mee te tellen in de nadelen.
Quote:
en wat voor collaterale schade!

Citaat:
Het gaat hier om een oorlog tussen Russen (Europeanen) enerzijds en islamitisch gespuis anderzijds. Een vijand is een vijand, punt uit.
Quote:
Een erg domme opmerking, ten eerste leven er islamieten in heel Rusland, zelfs in noordelijk Rusland en hoe ga je die uitschakelen met een atoombom? (in heel Rusland wonen islamieten en orthodoxen meestal vreedzaam naast elkaar)
En zijn Russen echt wel Europeanen? Ze verschillen alleszins veel meer van ons dan Amerikanen of zelfs Turken, en hebben duidelijk aziatische invloeden. Tenslotte kun je een checheen of een islamitische rus onmogelijk onderscheiden van een "gewone" Rus als je je baseert op uiterlijk of zelfs levenswijze, hoe ga je met een atoombom dit onderscheid maken? Zelfs de meest racistische rus zou nooit akkoord gaan met jouw stellingen. Ik weet het ik maak het graag moeilijk en doorbreek graag simplistische stellingen...

Citaat:
Da's inderdaad meestal onzin.
mensenrechten zijn dus onzin, goed om te weten in de aanpak van uiterst-rechts...

Citaat:
Opmerkelijk? Komt het niet in uw brein op dat er heel misschien een kans bestaat dat ik niet eens een nazi ben?
ok, wat bent u dan wel, U zwaait met runetekens, gebruikt de nazi-retoriek en symbolen, en bent een fanatiek aanhanger van de zuivere rassenleer. Sorry dat ik die fout maakte... wat onderscheidt u dan van een "gewone" nazi?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 08:50   #38
Kempen
Gouverneur

Standaard

Nu dat iedereen, iedereen in het al dan niet politiek juiste vakje gestoken heeft kunnen we misschien er nog een interessante discussie van maken ?

Dank U.

Hetgeen Guderian, onrechtstreeks weliswaar, aanbrengt is de vraag : Hoever kan Europa gaan om zich te beschermen teven een eventuele agressor ?
Mag Europa atoombommen gebruiken om zich te beschermen of niet ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 12:30   #39
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
We kunnen er perfect bijmaken.
LOL
ja hoor, jongen, blijf maar strips van Sus&Wis lezen...
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 12:34   #40
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Quote:

Islamieten zijn ook mensen, volgens jouw is het vermoorden van islamieten niet erg?
het extreemrechtse antwoord daarop luidt: moordenaars en kinderverkrachters zijn ook mensen
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be