Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2003, 21:45   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Wat moeten we nu weer geloven, volgens Rob waren het er 200, volgens solidarnosc 3000.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat Rob pas geteld heeft nadat het LSP de betoging verliet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 21:48   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Reality check!

Weggaan uit een betoging, waarvan U vanaf het begin wist dat die door moslimfundamentalisten zou worden aangegrepen om hun (al dan niet gerechtvaardigde) woede te ventileren, vind ik persoonlijk een zwak statement.

U wil wel meelopen met die gasten, maar ze mogen hun ware aard niet laten zien?

Dat is als een dom schaap meelopen in een meute wolven en dan raar opkijken dat die wolven u opvreten...

Links op zijn best zou ik zeggen.
Hun ware 'aard'. Weet jij wel wat de ware aard is van het liberaal appel mijn beste? Nu, de AEL is niet meteen een (moslim)-fundamentalistische organisatie, dus waarom zouden we daar dan niet aanwezig zijn? Moeten we de islamfundi's vrij spel geven op dat soort betogingen? Op dat moment hadden we echter de kracht niet om daar tegen in te gaan en hebben we de betoging verlaten. Nu wat we ook doen of zeggen. Het zal voor u nooit goed zijn. Nu dat is mijn en uw zorg niet. Laat ook duidelijk zijn dat we ons niet voor het karretje van de AEL hebben laten 'spannen'.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 21:51   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat moeten we nu weer geloven, volgens Rob waren het er 200, volgens solidarnosc 3000.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat Rob pas geteld heeft nadat het LSP de betoging verliet.
We waren vandaag niet op de betoging aanwezig (als ik me niet vergis.) Het was een verslag van een gelijkaardige betoging een jaartje geleden toen de AEL nog 'in' was in de media en bepaalde delen van de linkerzijde.
Oud 28 september 2003, 21:54   #24
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
VRT en VTM lieten niks zien van de betoging.
We mogen dus met een gerust hart concluderen dat de betoging in alle sereniteit is verlopen.
Het is niet omdat het in sereniteit verloopt dat er geen illegale dingen gebeuren.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 21:57   #25
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Hun ware 'aard'. Weet jij wel wat de ware aard is van het liberaal appel mijn beste? Nu, de AEL is niet meteen een (moslim)-fundamentalistische organisatie, dus waarom zouden we daar dan niet aanwezig zijn? Moeten we de islamfundi's vrij spel geven op dat soort betogingen? Op dat moment hadden we echter de kracht niet om daar tegen in te gaan en hebben we de betoging verlaten. Nu wat we ook doen of zeggen. Het zal voor u nooit goed zijn. Nu dat is mijn en uw zorg niet. Laat ook duidelijk zijn dat we ons niet voor het karretje van de AEL hebben laten 'spannen'.
Sta me toe hier even op te reageren.

Ja, ik denk dat ik de ware aard van mijn partij ken.

Ik denk ook dat U dringend eens de geschriften van de "niet-fundamentalistische" AEL moet gaan lezen op www.arabeuropean.org
Daar staan aardig wat verontrustende zaken in, die elke verstandige burger op zijn minst 'provocerend' zal noemen.

U denkt dat U en met U de 'linksen' niks goed kunnen doen in mijn ogen?
Dan kent U mij niet: Ik ben Liberaal en sta dus open voor dialoog met iedereen, zolang het in alle sereniteit en eerlijkheid gebeurt!

Ik wens U er alleen maar op te wijzen dat de AEL een staatsgevaarlijke organisatie is, dewelke elke vorm van integratie in de weg staat.
Zo is het belangrijk om een organisatie op haar daden te beoordelen: de AEL is vooral bekend om haar geweldadige en provocerende acties.
Dat, mijn beste, is de ware aard van de AEL.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 22:00   #26
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk ook dat U dringend eens de geschriften van de "niet-fundamentalistische" AEL moet gaan lezen op www.arabeuropean.org
Daar staan aardig wat verontrustende zaken in, die elke verstandige burger op zijn minst 'provocerend' zal noemen.

Dan kent U mij niet: Ik ben Liberaal en sta dus open voor dialoog met iedereen, zolang het in alle sereniteit en eerlijkheid gebeurt!

Ik wens U er alleen maar op te wijzen dat de AEL een staatsgevaarlijke organisatie is, dewelke elke vorm van integratie in de weg staat.
Zo is het belangrijk om een organisatie op haar daden te beoordelen: de AEL is vooral bekend om haar geweldadige en provocerende acties.
Mag ik daar aan toevoegen dat het AEL een natiegevaarlijke en Europeesgevaarlijke organisatie is.De inhoud van hun doelstellingen hoort niet thuis in vlaanderen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 22:03   #27
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Komaan zeg, zolang links en rechts, rood en blauw, ... blijven bakkeleien over wiens politiek inzicht nu het beste is, blijft AEL gewoon maar doorgaan, blijft de islam gewoon maar misbruik maken van onze democratie om tot niet-democratische doeleinden te komen (denk ik trouwens ook over het VB). Genoeg gezeverd, het is 5 voor 12, wakker worden, de handen in mekaar slaan en er komaf mee maken.
Daarna nog tijd genoeg om verder te ruzieën.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 22:09   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nu het klopt dat bepaalde 'standpunten' en 'uitspraken' van de AEL wel vragen oproepen. Daarom dat we ook niet met hen in zee zijn gegaan.

''Ik ben Liberaal en sta dus open voor dialoog met iedereen, zolang het in alle sereniteit en eerlijkheid gebeurt.''

Nu ja dat verklaart waarom je niet meer bij de VLD zit. Ik hoop dat je meer succes hebt bij het LA. Maar het zijn moeilijke tijden voor kleine partijtjes en als de verkiezingen naderen zou het bij sommige carièristen wel eens kunnen beginnen kietelen. Nu gelukkig hebben we daar bij ons zo geen last van.

Ik hoop voor u dat ze daar bij het LA het 'idee' belangrijker vinden dan een vetbetaalde parlementaire wedde met royale onkostenvergoedingen en bijhorend vet pensioen.
Oud 28 september 2003, 22:09   #29
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Komaan zeg, zolang links en rechts, rood en blauw, ... blijven bakkeleien over wiens politiek inzicht nu het beste is, blijft AEL gewoon maar doorgaan, blijft de islam gewoon maar misbruik maken van onze democratie om tot niet-democratische doeleinden te komen (denk ik trouwens ook over het VB). Genoeg gezeverd, het is 5 voor 12, wakker worden, de handen in mekaar slaan en er komaf mee maken.
Daarna nog tijd genoeg om verder te ruzieën.

Dutch
Volledig mee eens.
Maar dan niet via onrealistische maatregelen, zoals het geweldige C130 repatriëringsplan.

Eerder de voorwaardelijkheid van de naturalisatie, gekoppeld aan een inburgeringsproef en een gerechtelijke proefperiode van 10 jaar.

LET WEL: DIT IS GEENSZINS EEN PARTIJSTANDPUNT! DIT IS MIJN EIGEN MENING.

Oud 28 september 2003, 22:15   #30
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De escalatie tot een totale oorlog in het Midden Oosten heeft ook een impact op België. Vandaag was de spanning in Antwerpen te snijden. Die stad heeft een grote Joodse gemeenschap, maar ook veel migranten uit Noord-Afrika. Deze morgen werd in de Joodse buurt een synagoge aangevallen met molotov-cocktails.

Deze avond betoogden zo'n 3000 mensen, voornamelijk migranten, door Antwerpen. De sfeer was erg verward op de betoging. We waren aanwezig met enkele LSP-leden en zagen hoe er enorm verschillende ideeën aanwezig waren. Tussen de slogans tegen Sharon hoorden we een groep betogers ook roepen "Hamas, Jihad, Hezbollah". De betogers hadden op de Meir verzameld op een kleine afstand van de Joodse diamantwijk aan het Centraal Station. De politie was massaal aanwezig, maar had geen dergelijke grote opkomst verwacht. Ze duwden de betogers achteruit zodat die omsingeld werden. Daarbij raakten de gemoederen verhit omdat de betoging nergens heen kon. De ordedienst van de betoging had alle moeite om het in de hand te houden en te vermijden dat jonge gemaskerde betogers zouden inbeuken op het indrukwekkende politie-cordon. De politie weigerde echter om de jongeren en migranten te laten betogen door de stad, waardoor de spanning zich opbouwde. Uiteindelijk vertrok toch een kleine betoging richting Rooseveltplaats, nadat de politie haar omsingeling van de betoging moest opgeven omdat ze zelf dreigden omsingeld te raken door de aanzwellende groep betogers die nog steeds aankwamen op de Meir. Deze groep werd gevolgd door een waterkanon en massaal veel agenten. We zagen hoe een aantal jongeren aan de Meir bijzonder hardhandig werden opgepakt na een politie-charge. De betogers probeerden dichter te raken bij de Joodse buurt, maar alles was afgezet. Een groepje jongeren gooide de ramen in van verschillende winkels en er volgden tal van charges waarbij het waterkanon werd ingezet.

Toen op het begin een groep betogers slogans riep als steun voor Hamas en andere moslimfundamentalistische groeperingen, besloten wij om de betoging te verlaten. We denken immers niet dat de moslimfundamentalisten een antwoord te bieden hebben op het conflict in het Midden-Oosten. Integendeel, door de zelfmoordaanslagen wordt de polarisatie versterkt langs nationalistische lijnen. Wij denken dat het sterkste verzet tegen de schandalige inval van het Israëlische leger in de Palestijnse gebieden juist bestaat uit een eengemaakt antwoord van de onderdrukten in zowel Palestina als Israël met de steun van arbeiders en jongeren in heel de wereld. Er is daar een enorm potentieel voor. Ook Israël heeft te kampen met zware economische problemen, de vergelijking met de Argentijnse economie werd reeds gemaakt in een aantal burgerlijke kranten in Israël. Daartegenover is het enige antwoord van Sharon het opdrijven van de nationalistische tegenstellingen om op die manier een grotere steun te verwerven onder de Israëlische bevolking.

Het zal niet door ruiten in te gooien zijn en door het aanvallen van de Joodse gemeenschap in Antwerpen dat er druk kan uitgeoefend worden tegen de schandalige oorlog van Sharon. Wij namen dan ook niet verder deel aan de betoging en roepen op tot een klassenstandpunt. We distantiëren ons ook van de islamfundamentalisten die misbruik maakten van de woede onder veel migrantenjongeren om hen aan te zetten tot rellen in Antwerpen.
Wel LSP'ers, voor één kant sta ik aan jullie kant indien het waar is dat jullie die betoging toen hebben verlaten, ik ga trouwens volledig akkoord met wat hierboven staat. Er staan Antwerpen (en Mechelen en Brussel etc.)
nog bange jaren te wachten indien we nu niets doen, want het lijkt er meer en meer op dat "sommigen" het midden-Oosten conflict naar hier willen transporteren, maar één ding weet ik, het zullen niet de joden zijn
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 22:16   #31
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Nu het klopt dat bepaalde 'standpunten' en 'uitspraken' van de AEL wel vragen oproepen. Daarom dat we ook niet met hen in zee zijn gegaan.

''Ik ben Liberaal en sta dus open voor dialoog met iedereen, zolang het in alle sereniteit en eerlijkheid gebeurt.''

Nu ja dat verklaart waarom je niet meer bij de VLD zit. Ik hoop dat je meer succes hebt bij het LA. Maar het zijn moeilijke tijden voor kleine partijtjes en als de verkiezingen naderen zou het bij sommige carièristen wel eens kunnen beginnen kietelen. Nu gelukkig hebben we daar bij ons zo geen last van.

Ik hoop voor u dat ze daar bij het LA het 'idee' belangrijker vinden dan een vetbetaalde parlementaire wedde met royale onkostenvergoedingen en bijhorend vet pensioen.
Om eerlijk te zijn hoop ik daar ook op.
Sommige mensen vinden geld hoger dan het principe.
Ik garandeer U dat indien dit voor het LA ook zo zou zijn, ik er niet meer bij zal zijn.

Anderzijds moeten we ook een beetje realist zijn: Alleen gaan we het niet halen. Daar heeft de VLD en SPA mooi voor gezorgd: Keizer De Gucht zag de bui hangen...

Omdat ik open sta voor ieders mening, sta ik zelfs open voor een dialoog met het Blok. Maar zoals ik al eerder op andere fora gezegd heb, dan zullen er zeer veel compromissen moeten gemaakt worden.
Persoonlijk denk ik niet dat het VB die 'extra mile' wil gaan...

Oud 28 september 2003, 23:19   #32
Rob Verreycken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
[Volledig mee eens.
Maar dan niet via onrealistische maatregelen, zoals het geweldige C130 repatriëringsplan.
Onrealistisch?
Het VB stelde voor charters te gebruiken om illegalen veilig terug te brengen, en iedereen gilde 'racisme'...
Nochtans kwam de rijkswacht tot het besluit dat charters het beste waren, maar de SP-ministers beslisten dat dat politiek niet mocht...
Daardoor moest een kussentje gebruikt worden tegen Semira op een gewone vlucht, waardoor die stierf...
En nu gebruikt men effectief chartervluchten om weerspannige illegalen veilig terug te vliegen.

Vroeg of laat zal men het VB ook gelijk geven in andere zaken: zo moet de erkenning van de islam zonder meer ingetrokken worden en moet de opmars van fundamentalisten, imams en moskeeën gestopt worden.

Weblog op www.verreycken.net
Rob Verreycken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 23:26   #33
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Sorry hoor..maar op deze topic moet ik Rob Verreycken wel gelijk geven. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een gewelddadige racistische organisatie zoals de AEL altijd opnieuw mag demonstreren en dan nu juist uitgerekend op de dag dat het Joods nieuwjaar is. Wanneer gaat men nu eindelijk deze gewelddadige militie het zwijgen opleggen
Oud 28 september 2003, 23:30   #34
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
Vroeg of laat zal men het VB ook gelijk geven in andere zaken: zo moet de erkenning van de islam zonder meer ingetrokken worden en moet de opmars van fundamentalisten, imams en moskeeën gestopt worden.
Is dit niet een beetje te zwart wit gesteld?
U hebt gelijk, wanneer U zegt dat het fundamentalisme gestopt dient te worden.
Ik ben tevens akkoord als U beweert dat de subsidie van de Islam (en de andere erkende godsdiensten) moet worden gestopt.
Maar er is nog steeds het grondwettelijk recht op godsdienstbeleving, welke wij liever binnen de persoonlijke levensfeer van de burger willen zien.

Anders zijn we niet beter dan het Communistische China, die de Falung Gong verboden als zijnde staatsgevaarlijk.

Ik zie de Islam niet onmiddellijk als een bedreiging. Het is eerder zo dat de extremistische beweging binnen die godsdienst steeds meer macht wint en dat is wel het gevaar!
Daar moet iets aan gedaan worden.

Oud 29 september 2003, 00:16   #35
Monique
Vreemdeling

Monique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
Is dit niet een beetje te zwart wit gesteld?
U hebt gelijk, wanneer U zegt dat het fundamentalisme gestopt dient te worden.
Ik ben tevens akkoord als U beweert dat de subsidie van de Islam (en de andere erkende godsdiensten) moet worden gestopt.
Maar er is nog steeds het grondwettelijk recht op godsdienstbeleving, welke wij liever binnen de persoonlijke levensfeer van de burger willen zien.

Anders zijn we niet beter dan het Communistische China, die de Falung Gong verboden als zijnde staatsgevaarlijk.

Ik zie de Islam niet onmiddellijk als een bedreiging. Het is eerder zo dat de extremistische beweging binnen die godsdienst steeds meer macht wint en dat is wel het gevaar!
Geachte Rudy Van Nespen,laat uw denken niet blokkeren door de Is-lam
Monique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 00:32   #36
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Blij dat u het 70-puntenprogramma uit de koelkast haalt
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 00:57   #37
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Sorry hoor..maar op deze topic moet ik Rob Verreycken wel gelijk geven. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een gewelddadige racistische organisatie zoals de AEL altijd opnieuw mag demonstreren en dan nu juist uitgerekend op de dag dat het Joods nieuwjaar is. Wanneer gaat men nu eindelijk deze gewelddadige militie het zwijgen opleggen
Ik denk niet dat het aan de regering ligt, die zou maar al te blij zijn als ze van Jahjah af kon geraken (remember Duquesne die zelfs de wet speciaal voor de AEL wilde aanpassen). Abou is echter allesbehalve dom: hij weet dat hij in de gaten wordt gehouden dus hij zorgt er voor om mooi binnen de grenzen van de wet te blijven.
Gelukkig heeft hij slechts weinig aanhang, dat konden we zowel bij de verkiezingen als bij deze betoging (amper 200 mensen) duidelijk merken.

PS Ik zou ook liefst hebben dat de AEL verdween, niet alleen omdat ze trachten de tegenstellingen tussen allochtonen en autochtonen te vergroten en uit te buiten, maar ook omdat met het verdwijnen van Abou Jahjah het Vlaams Blok één van zijn grootste stemmenkanonnen zou zien verdwijnen.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 12:44   #38
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Ik denk niet dat het aan de regering ligt, die zou maar al te blij zijn als ze van Jahjah af kon geraken (remember Duquesne die zelfs de wet speciaal voor de AEL wilde aanpassen). Abou is echter allesbehalve dom: hij weet dat hij in de gaten wordt gehouden dus hij zorgt er voor om mooi binnen de grenzen van de wet te blijven.
Gelukkig heeft hij slechts weinig aanhang, dat konden we zowel bij de verkiezingen als bij deze betoging (amper 200 mensen) duidelijk merken.

PS Ik zou ook liefst hebben dat de AEL verdween, niet alleen omdat ze trachten de tegenstellingen tussen allochtonen en autochtonen te vergroten en uit te buiten, maar ook omdat met het verdwijnen van Abou Jahjah het Vlaams Blok één van zijn grootste stemmenkanonnen zou zien verdwijnen.

Men had nochtans al een stap in de goede richting kunnen zetten door de AEL gisteren te laten verbieden een demonstratie te houden. De slogans zeggen volgens mij al genoeg "hamas hamas alle Joden aan het gas"... Hoe lang gaat Patrick Janssens zulke slogans nog tolereren in zijn stad???? Waar blijft het C.G.K.R om klacht in te dienen of bestaat er toch zoiets als "vreemd volk mag alles"?? Kan er mij hier iemand een antwoord op geven????
Oud 29 september 2003, 13:06   #39
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:

Men had nochtans al een stap in de goede richting kunnen zetten door de AEL gisteren te laten verbieden een demonstratie te houden. De slogans zeggen volgens mij al genoeg "hamas hamas alle Joden aan het gas"... Hoe lang gaat Patrick Janssens zulke slogans nog tolereren in zijn stad???? Waar blijft het C.G.K.R om klacht in te dienen of bestaat er toch zoiets als "vreemd volk mag alles"?? Kan er mij hier iemand een antwoord op geven????
Het antwoord ligt in de Grondwet, waarin de vrijheid van vereniging gewaarborgd is. Tegen die slogans moet inderdaad opgetreden worden, maar zoiets is uiteraard niet simpel. Ook tegen andere racistische slogans die gebruikt worden in betogingen ('Islamieten, parasieten') is bij mijn weten geen klacht ingediend.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 17:37   #40
Rob Verreycken
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De grote vraag is of het mogelijk is om binnen de islam in Europa een scheiding te maken tussen 'de braven' enerzijds en 'de slechte fundamentalisten' anderzijds. Eke moslim beschouwt de Koran toch als het letterlijke woord van God, en lees nu even mee wat er in de Koran staat verspreid door uitgeverij Fibula/Unieboek bv en verkocht in de FNAC:

Op p. 28-29: soera Al-Bakara, (193): ‘Strijdt tegen hen tot er geen verzoeking meer is en de godsdienst alleen God toebehoort.’
Op p. 66: soera An-Nisaa, (76): ‘ Zij die geloven strijden op Gods weg en zij die ongelovig zijn strijden op de weg van de Taghoet. Bestrijdt de aanhangers van de satan. De list van de satan is maar zwak!’
Op p. 68: soera An-Nisaa, (89): ‘Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn; dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Gods weg. Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden.’
Op p. 124: soera Al-Anfaal, (12): ‘ Toen jouw Heer aan de engelen openbaarde: ‘Ik ben met jullie, sterkt dus hen die geloven. Ik zal de harten van hen die ongelovig zijn schrik aanjagen. Houwt dan in op de nekken en houwt hen op al hun vingers.‘
Op p. 351: soerat Al-fath, (29): ‘ Mohammed is de gezant van God. En zij die met hem zijn zin streng tegen de ongelovigen, maar onderling barmhartig.’

Als je zoiets beschouwt als het letterlijke woord van je God, dan is het dus je goddelijke plicht om je vijandig op te stellen tegen vreedzaam samenleven, aanpassing, integratie, assimilatie of hoe je het ook noemen wil... Het wordt meer en meer duidelijk dat DAAR het probleem ligt.

Weblog op www.verreycken.net
Rob Verreycken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be