![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het is helemaal geen hersenspinsel, dat idee is al 100 jaar oud. De Vlaams-nationalisten werken in stappen: eerst willen ze cultuurgemeenschappen (tot daar aan toe) en federalisme, dan confederalisme, dan een autonome staat die zich aansluit bij Nederland om tenslotte te ijveren voor een pangermaanse eenheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Misschien is een opname in Geel wel een goede oplossing voor u.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Geel? In Vlaanderen?
Waar de zotten vrij mogen loslopen, bedoel je? Is dat niet veel te gevaarlijk voor BUBbels met nogal wat geestelijke afwijkingen? ![]()
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ligt ook in Vlaanderen, hoor! Alleen hebben ze daar instituten waar er een slot op de uitgangsdeur zit. Veel veiliger voor een BUBbel als je het mij vraagt. ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zou inderdaad beter zijn dat ze de deur op slot doen, de remmen van mijn auto zijn namelijk aan vervanging toe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belgicisten werken in stappen: eerst de eenheid van de belgische staat verzekeren, dan de monarchie terug haar oorspronkelijke macht geven, om vervolgens het Frans weer als de dominerende nationale eenheidstaal in te voeren, om vervolgens Congo weer te koloniseren om grote boulevards in Bruxelles te kunnen bouwen. En op termijn misschien een aanhechting met het moederland Frankrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Blij dat je toegeeft dat de monarchie niet meer haar oorspronkelijke macht heeft. Frans als eenheidstaal gaat in tegen de rechten van 6.000.000 inwoners. En Frankrijk is mijn moederland niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, pangermaanse eenheid is dan ook mijn moederland niet.
En wat de monarchie betreft: die heeft uiteraard haar OORSPRONKELIJKE macht niet meer. Maar ze bestaat nog altijd, en ik betaal er zelfs voor. En wat hebben zij ooit voor mij gedaan? Exact: geen bal.
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() "Op het eerste zicht ook niet zo radicaal?"
Sorry, Taci, maar da's fucking wél extreem-radicaal. Blijkbaar heb jij het een stuk makkelijker met nazi-eisen dan ik. Nochtans ben ik de Vlaams-nationalist. ![]()
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weiger om de ene monarchie op te geven voor een andere...Overigens zou ik er theoretisch niks mis mee vinden om bij Nederland te gaan. Ik vrees alleen dat dit praktish niet haalbaar kan zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vonden het zelfs overbodig om onze taal ook tot de hunne te maken. En als ik Flip en Matil hoor dan komt daar nog altijd geen verandering in. Mooier bewijs dat het Hof helemaal geen voeling heeft met het Vlaamse volk, maar wél overduidelijk met zijn centen, bestaat er niet.
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens , als jij volksgenoot van Hollanders wil zijn , da's jouw zaak . Maar of zij jouw volksgenoot willen zijn ? ![]() Liever het mooie Parijs dan het vuil Amsterdam of Den Haag .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever het mooie Parijs dan het vuil Amsterdam of Den Haag .
Als dat geen eerlijke BUB-taal is! Niet dat het zonder die eerlijkheid ook niet duidelijk was...
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() (uit Carrefour, een ander bewijs van streven naar Pangermanisme door bepaalde segmenten van de Vlaamse Beweging):
...Of niet soms, minderwaardige Franstalige Untermenschen. Jullie komen hier in Vlaanderen ons in de verdrukking duwen. Moet ik ook met mijn Vlaams afkomen in Wallonië? Wie is hier verdomme de onverdraagzame zeg. In Vlaanderen Vlaams - In Wallonië Frans. Jullie weten maar al te goed dat jullie in een Vlaamse gemeente wonen. Stel, ik vestig mij in Wallonië, moet ik dan ook mijn Vlaams bovenhalen als ik naar het gemeentebestuur ga. Ik vind dit echt onvoorstelbaar. De zaak van de ontslagen Vlaamse pastoor in Wezembeek-Oppem toont maar weer eens aan wie hier de racist is. Hoe is het mogelijk dat jullie, als oorspronkelijke bewoners van dit apenland, nog geen Nederlands kunnen spreken, terwijl wij Vlamingen wel Frans kunnen spreken. Moesten wij Vlamingen hetzelfde doen in Wallonië, we zouden wat meemaken. Maar niet getreurd, binnenkort bestaat la Belgique niet meer, dan zijn we eindelijk van jullie idioten verlost. P.S. Denk er eens over na, wie is hier de racist? Jullie Franstaligen zijn onverdraagzaam tegenover ons, niet omgekeerd. Waren wij Vlamingen Duitsers, we hadden jullie al lang over de kling gejaagd. Met Vlaams-Germaanse groet Inwoner uit Strombeek-Bever (een Vlaamse gemeente waar je met moeite Nederlands hoort) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() terloops: de gemeente waar "amper Nederlandstaligen" gesproken wordt heeft een inwonersaantal van 60% Nederlandstaligen.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |