![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Hongaren wonend in Roemenië, Slovakije, Oostenrijk en Servië weten nochtans heel goed dat ze Hongaar zijn en niet iets anders. Rassenleer hebben ze daarvoor niet nodig. De Vlamingen in Frans-Vlaanderen al evenmin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over mensen die moeite doen om onze taal, hun tweede landstaal te leren, en zo ken ik er veel! Die moeten van U weg, maar eentalige Franse 'Vlamingen' mogen er wel bij?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oostenrijk ziet al sedert de jaren tachtig toe op de taalrechten van de Tirolers in Zuid-Tirol dat tot Italië behoort. Maar dat betekent niet dat de Oostenrijkers het gebied willen inlijven. Ook zo heeft niemand er baat, vooral de Frans-Vlamingen niet, dat inlijving van dit gebied op een of andere agenda zou worden geplaatst. Aandacht voor identiteit en taalrechten binnen de Franse staat zou al een grote stap voorruit zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leer nu weer Hongaars. Moet ik me dan plotseling in Hongarije vestigen of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet u, als leraar zijnde, op dit uur geen les geven? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, de Belgen spreken Nederlands, Frans, Duits... Ik citeer even onze goede vriend Ludo Dierickx, over een andere meertalige Natie: "In het nieuwe Zuid-Afrika willen politieke leiders verzoenen en verenigen. Ze komen ervoor uit. In ons land, België, zijn politieke leiders tevreden als ze kunnen aantonen dat ze kunnen scheiden en splitsen." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je ziet in elke straat wel 1 winkel met Flandre in de naam.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Op deze planeet zijn de (Blanke) Boeren een bedreigde minderheid die elke dag mogen vrezen voor hun leven, bij overvallen op hun boerderijen etc.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Maar kunnen we even back on topic antwoorden in plaats van ons te laten afleiden door bubbels die hier komen lullen over vanalles behalve over mijn vraag.
Nl zijn er serieuse invloeden gekomen vanuit Zuid-Vlaanderen naar de rest vd Nederlanden?
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.................................................. ............................... .................................................. ............................... .................................................. ............................... .................................................. ............................... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eens te meer een bewijs dat u niet weet waarover u praat. Ik heb het al tegen een andere forummer gezegd, ga gewoon naar Big Brother kijken, daarmee maakt u zich veel nuttiger dan hier. Ik discussieer graag met mensen, maar dan wel met mensne die weten waarover ze praten. U schaadt hier met uw onzin alleen maar uw partij. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan Roodt die zich onder het apartheidsbestel een dissident was en een tijdje zelfs verbannen werd, kwam met de machtswissel terug naar Zuid-Afrika. In het begin was hij enthousiast, maar dat koelde al snel nadat gebleken was dat de machtshebbers erop uit zijn het Afrikaans en de vrijheid van de Afrikaners en Afrikaanstaligen te beknotten. Dan Roodt staat sedertdien op de bres voor het Afrikaans en klaagt voortdurend de taaldiscriminatie waaraan het nieuwe regime zich schuldig maakt aan. En dat komt van een voormalig tegenstander van de apartheid. Geen rechtsgezinde persoon, geen ANWB'er, zelfs geen gematigd Afrikanernationalist. http://www.praag.co.za/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |