![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben het wel eens dat er nu wel misbruik wordt van gemaakt. De luxegeneeskunde zou inderdaad wel geprivatiseerd kunnen worden. Door de remgelden drastisch te verhogen op niet noodzakelijke geneeskunde kan wellicht een gelijkaardig resultaat bereikt worden. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Herinnert iemand zich de film Soylent Green? |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben wel te vinden voor het voorstel van TomB (ik heb ook al gelijkaardige dingen gezegd).
Wel is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de startkost voor iedereen gelijk is: iemand met veel kankergevallen in de familie betaalt evenveel als iemand bij wie dat niet het geval is. Daarnaast ook nog een bedenking bij het zo vaak gehoorde "profiteren van de ziekenkas" en dat het amerikaanse systeem daarvoor beter zou zijn: de uitgaven aan gezondheidszorg liggen in de VS véél hoger dan in België/Europa (als percentage van het loon of het BNP).
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Filosoof, ik ken de film Soylent Green, en het zou me niet verwonderen dat we in ons leven soortgelijke toestanden hier gaan meemaken.
Kongo/Zaïre is op dat vlak vooruitstrevend nietwaar. Wat betreft de ziekteverzekering en de gemaakte kosten. Waarom niet het idee van logan's Run. Dan zijn er geen zieke mensen, en geen oude.Alleen de heersende klasse mag dan ouder zijn... Ikzelf ben akkoord met een beperkte solidariteit, een basis ervoor, zodanig mensen hun basisbehoeften perfect ingevuld worden, maar alle tierlantijntjes, weg ermee.(geen borstvergrotingen op mijn kosten ,neen dank U.Reconstructive chirurgie is dan weer een paar andere mouwen.)
|
|
|
#25 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waarom behoor ik niet tot die 4 % ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 | ||
|
|
Citaat:
Je kan voor mijn part ook 30 dagen als limiet nemen. De pointe van het systeem is dat de sociale zekerheid kwa ziekte: 1) Niet langer afhangt van de volgende generaties. 2) Zichzelf financiert 3) Gezond gedrag beloont en ongezond gedrag afstraft 4) Voor neerwaardse prijzendruk op medicatie zorgt. (doordat je nu verzekeringsmaatschappijen hebt die ook bij de dokter lobbien ipv enkel de Pharmaceuten) Uw tegenargumentatie dat de loonslast zou stijgen is niet alleen makkelijk aan te passen om overeen te komen met de huidige situatie, ze weegt ook allesbehalve op tegen de voordelen van het systeem dat ik uitgewerkt heb. Ze zouden mij minister moeten maken. Ik zou op 1 dag die hele problematiek oplossen en de volgende dag vermoord worden.
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#29 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
DeJohan, waarom denk je dat sommige verzekeringen, en specifiek de priveeverzekeringsmakelaars, die levens en ziekteverzekeringen aanbieden een SIS kaart lezer hebben die meer kan aflezen dan alleen de sociale gegevens?
Ik zal een hint geven, op je sis kaart komen ook de "specifieke" medicijnen te staan. Dus mensen die een tijd stevige pijnstillers hebben genoem(die op voorschrift),of een behandeling tegen het een of ander chronisch ding hebben gehad(prozac bv). Kortom de medische geschiedenis die telt staat op dat Big Brotherkaartje.
|
|
|
#31 | |||
|
|
Citaat:
Uw argumentatie is eigenlijk nogal zwak. Alle zwakke punten van het huidige systeem zijn geaddresseerd en als tegenargument komt men mij vertellen dat er een mogelijkheid tot fraude bestaat. Die kans bestaat altijd.
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#33 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het risico neemt immers toe. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ga je dan ook mensen die een ongezond of gevaarlijk beroep uitoefenen voor de meerkost laten opdraaien? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
|
|
|
|
|
#34 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Je systeem staat of valt met een weldoordachte maar niet te complexe overheidscontrole. Gaat dat? En hoeveel kost het? |
||||
|
|
|