Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2006, 15:53   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
tja, u zit hier al een tijdje onze eigen terroristische neonazi's te verdedigen dat het geen naam heeft. Het verbaast mij dan ook niet dat u de opgang van hun Duitse broeders én het groeiend racisme hoopvol vindt.
Toch wel brute pech, dat niet iedereen is voor de multicul. Of dacht u dat het gedrag van uw moslim vrienden daar verandering konden inbrengen met zoals u aanhaalt, straatgeweld, bedreigingen,bomaanslagen, nu weer bedreigingen aan het adres van de Paus, een non die ze op laffe manier neerschieten. Wie mag de volgende gelukkige zijn die iets zegt, of schrijft, of tekent die dan van die moslim verdraagzaamheid mag proeven? En wat betreft die verkiezingen in Duitsland, kan ik alleen maar toejuichen, zullen daar meer democratisch ingestelt zijn dan hier, zullen daar geen behoefte hebben aan een cordon in stand gehouden door een bende fantasten en leugenaars die er maar wat oplos fantaseren om pakweg een miljoen kiezers te zeiken te zetten, dus er is hoop voor de toekomst tot spijt van wie het benijd.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 september 2006 om 16:00.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 15:53   #22
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niet in Antwerpen geweest toen ze de binnenstad bezetten en over de auto's liepen omwille van een tekeningetje zeker?

En nee, de aanslagen gebeurden in Madrid en Londen en voordien al jaren in Parijs. Maar 't is niks, als het in Antwerpen gebeurt is er nog steeds in Brussel niks aan de hand natuurlijk.
In Antwerpen ging het om randgroepjongeren. En Antwerpen is nu juist één van die grote steden die een slecht beleid hebben gevoerd. In Nederland en in de rest van België hield iedereen het hoofd koel. Dát mag ook weleens worden gezegd.

Madrid en Londen zijn daden van terrorisme en staan los van de multiculturele samenleving. Met dien verstande dat hoe meer onverdraagzaamheid t.o.v. elkaar, hoe meer mensen polariseren en naar de uitersten worden gedreven.

Vergeet niet dat we wel onze ervaringen hebben met terrorisme: RAF, Baader-Meinhoff-Gruppe, Bende van Nijvel, IRA etc. Toch hebben we niets tegen respectievelijk duitsers, belgen of ieren.

Ik woon niet in Brussel.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 15:55   #23
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En op nog veel meer plaatsen juist niet. In plaatsen waar we NAAST of TUSSEN elkaar wonen is er dan ook niets aan de hand. In plaatsen waar bevolkingsgroepen gescheiden van elkaar wonen des te meer. Denk maar aan de franse buitenwijken. Je krijgt dan 'wij' tegen 'zij.

Zelfs waar ze TUSSEN elkaar wonen voel je de spanning.

Ik ontken niet dat er problemen zijn, meestal in de grote steden. Er is in het verleden veelal slecht beleid gevoerd. (Een asielzoekerscentrum voor 1.200 personen plaatsen in een dorpje van 900 personen is vragen om problemen).

Maar toch doen we op dezelfde manier verder en wie dit durft aan te kaarten wordt voor racist versleten.

Maar het overgrote deel van de 'vreemdelingen' of 'allochtonen' willen hetzelfde als jij en ik: Een goed en veilig bestaan opbouwen voor henzelf en hun gezin.
En moet dat per definitie allemaal HIER zijn?

De toekomst zal het uitwijzen maar ik vrees er voor. Ben eigenlijk best tevreden dat ikzelf geen kinderen heb want het ziet er niet rooskleurig uit.
Maar zei de ene pessimist tegen de andere :
Er zijn geen echte pessimisten meer....
Oud 19 september 2006, 16:00   #24
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht

De toekomst zal het uitwijzen maar ik vrees er voor. Ben eigenlijk best tevreden dat ikzelf geen kinderen heb want het ziet er niet rooskleurig uit.
Ik ben het met je eens dat het bespreekbaar moet zijn. De afgelopen vier jaar is er door alle partijen in Nederland hard gewerkt om oplossingen te vinden en inderdaad werd daarbij het (felle) debat niet geschuwd. Het werkt nu zelfs zo goed en er is zelfs zo, te hard, opgetreden dat in Nederland nu 67% van de bevolking al 'integratiemoe' is. In de komende verkiezingen speelt het onderwerp dan ook geen rol van betekenis meer.
Oud 19 september 2006, 16:17   #25
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En op nog veel meer plaatsen juist niet. In plaatsen waar we NAAST of TUSSEN elkaar wonen is er dan ook niets aan de hand. In plaatsen waar bevolkingsgroepen gescheiden van elkaar wonen des te meer. Denk maar aan de franse buitenwijken. Je krijgt dan 'wij' tegen 'zij.

Ik ontken niet dat er problemen zijn, meestal in de grote steden. Er is in het verleden veelal slecht beleid gevoerd. (Een asielzoekerscentrum voor 1.200 personen plaatsen in een dorpje van 900 personen is vragen om problemen).
Maar het overgrote deel van de 'vreemdelingen' of 'allochtonen' willen hetzelfde als jij en ik: Een goed en veilig bestaan opbouwen voor henzelf en hun gezin.
Volledig mee eens, Hertog.
Lang leve de voice of reason
Oud 19 september 2006, 17:01   #26
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu overdrijf je toch wel een beetje en zie je mijn cynisme niet achter de boodschap
Inderdaad, volgens mij zijn er teveel moslims in ons land en beschouw ik dat als een potentieel gevaar voor onze eigen identiteit.
Inderdaad, de positieve discriminatie van vreemdelingen gaat mij te ver.
Inderdaad, de criminaliteit is niet meer in de hand te houden, grotendeels kleine criminaliteit door jonge Araben en ex-Oostblokkers.
Inderdaad, ons sociaal systeem waar we generaties aan gebouwd hebben wordt op korte tijd leeggerooft en weer afgebroken.
Inderdaad, de situatie in de wereld escaleert, Westen contra Islam.
Inderdaad, onze regering, zowel als die van de Europese lidstaten doen, zowel individueel als samen, niets om de nakende confrontatie te vermijden.
Als ik daarmee extreem rechts crapuul ben door dit te denken, so be it….
Inderdaad, u verdedigt de van terrorisme en wapenhandel verdachte neonazi's van de BBET.
Inderdaad, u vindt het hoopvol dat in Duitsland het neonazisme in de lift zit.

U bent - inderdaad - extreem rechts crapuul.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 17:03   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Lol doe die linkse oogkleppen eens af, dan kan je mss de aanleiding achterhalen van de, in laatste jaren, in gans Europa opkomende racisme.
En voordat iemand met een 0110 sig hier gaat roepen van "wat dan..." of "zeg eens..."

Wel de constant positieve discriminatie waar een paar autochtone bevolkingsgroepen met hun neus al jaren opgedrukt worden.

Voorbeelden zijn niet ver te zoeken:
Cartoons die slecht op de maag vallen, playboy protesten, protesten tegen het westen, alle ontvoeringen in de landen rond het Midden Oosten van westerlingen, de manier waarop Islam de sharia probeert op te dringen in Nederland, het eindeloze gezeik van kapkes dragende vrouwen die zogenaamd voor hun meningsuiting opkomen, bomaanslagen in Londen en Madrid, de constante stroom vluchtelingen die Europa binnendringen via Spanje, de protesten in de buitenwijken van Parijs, de oogsluitende toestemming om schaapjes te slachten, het gemor rond het vinden van geen werk terwijl een opleiding volgen op een ordentelijke manier teveel gevraagd is, ...

kortom het is genoeg geweest, verdraagzaamheid heeft ook een keerzijde, namelijk verdraagzaamheid van beide kanten en het nu nog proberen forceren is te laat, "been there done that, no use".

De multiculturele samenleving is mislukt, dat valt natuurlijk vrij zwaar voor mensen die niks anders kunnen dan zich intressant te maken en achter deze dode gedachte te blijven scharen, vermist ze :
  • A. Niks beters kunnen bieden aan de maatschappij
  • B. Het makkelijk is om van zo'n nutteloze praktijk je job te maken, zeker als je daarbij nog gesteund wordt door organisaties als het CGKR en de wet op het racisme.
Wat heeft dat te maken met de Duitse neonazi's?
Wat vindt u van hun opmars?
Oud 19 september 2006, 17:04   #28
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Volledig mee eens, Hertog.
Lang leve de voice of reason

Oud 19 september 2006, 17:04   #29
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Oud 19 september 2006, 17:04   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Antwerpen ging het om randgroepjongeren. En Antwerpen is nu juist één van die grote steden die een slecht beleid hebben gevoerd. In Nederland en in de rest van België hield iedereen het hoofd koel. Dát mag ook weleens worden gezegd.

Madrid en Londen zijn daden van terrorisme en staan los van de multiculturele samenleving. Met dien verstande dat hoe meer onverdraagzaamheid t.o.v. elkaar, hoe meer mensen polariseren en naar de uitersten worden gedreven.

Vergeet niet dat we wel onze ervaringen hebben met terrorisme: RAF, Baader-Meinhoff-Gruppe, Bende van Nijvel, IRA etc. Toch hebben we niets tegen respectievelijk duitsers, belgen of ieren.

Ik woon niet in Brussel.

Oud 19 september 2006, 17:05   #31
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Toch wel brute pech, dat niet iedereen is voor de multicul. Of dacht u dat het gedrag van uw moslim vrienden daar verandering konden inbrengen met zoals u aanhaalt, straatgeweld, bedreigingen,bomaanslagen, nu weer bedreigingen aan het adres van de Paus, een non die ze op laffe manier neerschieten. Wie mag de volgende gelukkige zijn die iets zegt, of schrijft, of tekent die dan van die moslim verdraagzaamheid mag proeven? En wat betreft die verkiezingen in Duitsland, kan ik alleen maar toejuichen, zullen daar meer democratisch ingestelt zijn dan hier, zullen daar geen behoefte hebben aan een cordon in stand gehouden door een bende fantasten en leugenaars die er maar wat oplos fantaseren om pakweg een miljoen kiezers te zeiken te zetten, dus er is hoop voor de toekomst tot spijt van wie het benijd.

Oud 19 september 2006, 17:05   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niet in Antwerpen geweest toen ze de binnenstad bezetten en over de auto's liepen omwille van een tekeningetje zeker?

En nee, de aanslagen gebeurden in Madrid en Londen en voordien al jaren in Parijs. Maar 't is niks, als het in Antwerpen gebeurt is er nog steeds in Brussel niks aan de hand natuurlijk.
Oud 19 september 2006, 17:06   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is geen multicultuur. We leven NAAST elkaar en als het nog even kan tolereren we elkaar nog wat maar op veel plaatsen lijkt het eerder al koude oorlog...en het is er de laatste 20 jaar niet beter op geworden, spijtig genoeg.

Oud 19 september 2006, 17:12   #34
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hmm, je hebt wel een subtiele manier om aan te geven dat we off-topic gaan.

Neo-nazi's in het parlement is nooit goed. Aan de andere kant worden dit soort geluiden tenminste gekanaliseerd in plaats van ondergronds te gaan, wat mijns inziens erger is.

Verontrustend is precies het goede woord want ik vind het niet 'bedreigend'. (Neo-)nazi's zullen nooit meer worden dan een marginaal clubje en op het moment dat ze wel, zoals nu, wat zetels halen wijst de ervaring uit dat ze aan interne verdeeldheid ten onder gaan.

Ik heb het al eerder gezegd: De nazi's zijn niet het probleem. Het probleem is dat tengevolge van hun succes andere partijen naar rechts gaan opschuiven en punten uit hun programma gaan overnemen teneinde de kiezer voor zich te winnen.
Oud 19 september 2006, 17:18   #35
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wat zijn 'Duitse' gebieden in Polen?
Gebieden die tot 1945 Duits grondgebied waren, maar na de nederlaag bij de nieuwe Poolse staat kwamen. Ik vermoed oost-Pruisische gebieden. Er zijn nog zo gebieden, Köningsbergen is nu Kalingrad(Rusland).
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 17:18   #36
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is geen multicultuur. We leven NAAST elkaar en als het nog even kan tolereren we elkaar nog wat maar op veel plaatsen lijkt het eerder al koude oorlog...en het is er de laatste 20 jaar niet beter op geworden, spijtig genoeg.
Ik heb veel meer problemen met uw extreem rechtse cultuur dan met om het even welke andere.
Oud 19 september 2006, 17:22   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Gebieden die tot 1945 Duits grondgebied waren, maar na de nederlaag bij de nieuwe Poolse staat kwamen. Ik vermoed oost-Pruisische gebieden. Er zijn nog zo gebieden, Köningsbergen is nu Kalingrad(Rusland).
Ook West-Pommeren (met Szczecin) en Pommeren (met Gdansk) liggen in Polen
Oud 19 september 2006, 17:22   #38
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Het gaat om de Oder-Neisse grens:

http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Oder-Neissegrens
Oud 19 september 2006, 17:28   #39
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het daar een gedeelte van de bevolking genoeg is geweest dat men hen een mischien ongewenste multicul door de stroot probeert te rammen zonder rekening ermee te houden wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor de "EIGEN BEVOLKING". dat de noden voor de "EIGEN BEVOLKING" niet prioritair zijn en die van de vreemde gasten wel. Is toch wel erg dat de fantasten moeten toezien hoe de bevolking minder en minder beginnen te voelen voor dat ziekelijk links gedachtengoed. Nu wat ik vindt van die opmars, zijn "DEMOCRATISCH" verkozen zodus zal die opmars wel dik in orde zijn. Of bent u het niet eens met de democratie. En u moet u klavier eens laten nakijken, u hebt al drie maal dezelfde vragen gestelt aan drie verschillende personen, volgens mij blijft u klavier of mischien uzelf ergens hangen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 17:31   #40
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dat het daar een gedeelte van de bevolking genoeg is geweest dat men hen een mischien ongewenste multicul door de stroot probeert te rammen zonder rekening ermee te houden wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor de "EIGEN BEVOLKING". dat de noden voor de "EIGEN BEVOLKING" niet prioritair zijn en die van de vreemde gasten wel. Is toch wel erg dat de fantasten moeten toezien hoe de bevolking minder en minder beginnen te voelen voor dat ziekelijk links gedachtengoed. Nu wat ik vindt van die opmars, zijn "DEMOCRATISCH" verkozen zodus zal die opmars wel dik in orde zijn. Of bent u het niet eens met de democratie. En u moet u klavier eens laten nakijken, u hebt al drie maal dezelfde vragen gestelt aan drie verschillende personen, volgens mij blijft u klavier of mischien uzelf ergens hangen.
Danke sehr.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be