Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2006, 11:18   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zedelgem. Om voor de vuist weg een kazerne te noemen die naar Limburg verkast is.
wat deed Zedelgem ?

ondertussen is een para eenheid naar Wallonie, waardoor Vlaanderen nog slechts één para eenheid overhoudt

licht vliegwezen (helicopters) is naar Wallonie

en de artillerie van Kapellen is naar Wallonie

en daar zit geen strategie achter ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:22   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zedelgem was de militaire school voor onderofficieren,

En er was ook een kazerne, waar ze flink wat springstoffen in de bossen bewaarden... (een soort van laatste toevlucht mochten de russen ooit zijn binnengevallen... )

Het was een van de grootse munitie depo's van België, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:23   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Noem de overige Vlaamse kazernes eens op die (nog) niet naar Wallonië verkast werden.

Hoe ziou het overigens met de verdeelsleutel en/of quota zitten mochten deze ook in dit geval bestaan?
Sijsele, Ieper, Saffraanberg, Koksijde, Sint-Kruis, Zeebrugge, Oostende, Leopoldsburg, Diest, Tielen, Heverlee, Burcht, Poelkapelle, Brasschaat etc... Dit is het zowat uit het vuistje weg. Ik vermoed dat er nog wat meer zijn. Het aantal kazernes zegt trouwens niets over het aantal soldaten. In Leopoldsburg zitten er verschillende eenheden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:25   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat deed Zedelgem ?

ondertussen is een para eenheid naar Wallonie, waardoor Vlaanderen nog slechts één para eenheid overhoudt

Misschien overtuigen de woorden van een 'gematigde' belgicist beter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Waarom denk je dat Flahaut alle belangrijke leger-eenheden naar Wallonië heeft teruggetrokken?
De flaminganten met hooivork en goedendag zullen een gang gaan als ze vervelend beginnen doen.

Oud 20 september 2006, 11:25   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sijsele, Ieper, Saffraanberg, Koksijde, Sint-Kruis, Zeebrugge, Oostende, Leopoldsburg, Diest, Tielen, Heverlee, Burcht, Poelkapelle, Brasschaat etc... Dit is het zowat uit het vuistje weg. Ik vermoed dat er nog wat meer zijn. Het aantal kazernes zegt trouwens niets over het aantal soldaten. In Leopoldsburg zitten er verschillende eenheden.
En nu de Waalse....
Oud 20 september 2006, 11:26   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel voor dat we onze sturmtroepers cocktailshakers en een partypaket meegeven, zo weten ze direct wat doen als ze landen op onze weelderige zandstranden...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:27   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat deed Zedelgem ?

Tiens. Ik wist niet dat de artillierie wegging uit Brasschaat. De NH90's die worden aangekocht zullen in Koksijde gestationeerd worden en als ik me niet vergis zitten zowel het 1ste en 3de bataljon para's nog steeds in Diest en Tielen? dacht ik en zijn er voor zover ik weet geen plannen om dat te veranderen.
Oud 20 september 2006, 11:30   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu de Waalse....
Is dit een soort kwis? Marche en Famenne en Flawinne zijn de enigste die ik ken waar de Ardeense Jagers (groink) en commando's zitten.
Oud 20 september 2006, 11:30   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens. Ik wist niet dat de artillierie wegging uit Brasschaat. De NH90's die worden aangekocht zullen in Koksijde gestationeerd worden en als ik me niet vergis zitten zowel het 1ste en 3de bataljon para's nog steeds in Diest en Tielen? dacht ik en zijn er voor zover ik weet geen plannen om dat te veranderen.
artillerie gaat zeker weg.
ik dacht dat alleen 1ste bleef.

kadettenschool nog vergeten te vermelden ... maar ja was ook uit het vuistje bezig , er zijn er wellicht nog veel meer ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2006 om 11:31.
Oud 20 september 2006, 11:32   #30
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Voor de landing in Normandië werd ook de beste dag afgewacht. Wat is nu het probleem? Op een dag komt het toch niet aan? Strategie is belangrijk, niet overhaasting.
Het was gisteren inderdaad enorm wild weer.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 20 september 2006 om 11:33.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:42   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verdwijning van de kazerne van Helchteren compenseerde dat verlies zeker?
De 155mm's verdwijnen dus wat stelt u voor dat ze in Helchteren doen? Bomen tellen? Het is de bedoeling om één kazerne artillerie te hebben in Vlaanderen (Brasschaat) en één in Wallonië dan als ik me niet vergis in Bastogne is gevestigd. De artillerie-eenheid van de para's was trouwens in Brasschaat gevestigd.
Oud 20 september 2006, 11:54   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zwaar materieel is ook uit Leopoldsburg verdwenen.

Je mag echter nog altijd het volgende 'verklaren'.

Citaat:
Defensie – kazernes. In het kader van de legerhervorming sluit minister Flahaut (PS) 19 legerkazernes. 13 daarvan liggen in Vlaanderen. (09.2001)

Defensie – legertop. De Vlaamse luitenant-generaal Hedwig Van Remoortel vertrekt naar de NAVO; hierdoor wordt de Belgische legertop haast volledig Franstalig. Bijna alle topgeneraals behoren tot de kring van vertrouwelijke figuren van minister Flahaut (PS). (De Tijd, 13.03.2004)

Defensie – aankoop pantservoertuigen. In Knack (25.01.2006) verschijnt een eerste artikel waaruit blijkt dat de Inspectie van Financiën vorig jaar een negatief advies uitbracht over de aankoop van lichte pantservoertuigen (met een 90-millimeterkanon) omdat die het dubbele zouden kosten van vergelijkbare modellen. Maar, schrijft het magazine, “het leek een middel om bepaalde onderaannemers in Wallonië een gunst te doen”. Het gaat dan over bedrijven als Cockerill Maintenance et Ingénierie te Luik en Mécar met thuisbasis Nijvel (de thuishaven van Flahaut). Opmerkelijk is verder dat geen enkele NAVO-bondgenoot voor dit model gekozen heeft en ook de manier waarop Flahaut erin geslaagd is alle concurrenten uit te schakelen.

Fientje Moerman, Vlaams minister van Economie, zal, zo meldt De Tijd (25.01.2006) haar beste beentje voorzetten om in het dossier van de A400M-Airbussen meer compensatie voor Vlaanderen los te krijgen (op deze webstek werd daarover bericht op 8.12.2005). Blijkens de gegevens krijgt Vlaanderen slechts 28% van de contracten voor het onderhoud van het cargovliegtuig, Wallonië de rest.

Het dagblad laat ons echter niet veel illusies: “Voor de basisconstructie en de uitrusting is echter al 95% van de contracten toegewezen, zodat er niet veel meer te rapen valt.”

En dan komt het: “Er wordt met een beschuldigende vinger gewezen naar de federale minister van Defensie André Flahaut (PS). Hij moet dossiers van geïnteresseerde bedrijven officieel aan Airbus bezorgen en zou dat met enkele Vlaamse dossiers niet hebben gedaan.” Oeps, vergeten…

Defensie. Minister van Defensie Flahaut is het Waalse bedrijfsleven ter wille: hij wil van de regering groen licht krijgen om voor 5,56 miljoen euro 64 houwitsers en 24 commandopantsers te laten moderniseren bij het Luxemburgse bedrijf EMI. Dat bedrijf zou daarmee gered worden. Tégen het negatieve advies in van de Inspectie van Financiën zegt Flahaut dat de modernisering nodig is om “meer kans te hebben op een eventuele wederverkoop”. (Gazet van Antwerpen, 30.12.2003)

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 september 2006 om 11:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:03   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al het zwaar materiëel verdwijnt uit het Belgische leger mocht u dat nog niet weten. Flahaut kan het ook niet helpen dat de Vlaamse lucht en defensieindustrie niet al te veel voorstelt. Mocht de situatie omgekeerd geweest zijn dan was u de eerste om moord en brand te schreeuwen mocht een minister van defensie niet hebben gedaan wat Flahaut nu doet.
Oud 20 september 2006, 12:05   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Al het zwaar materiëel verdwijnt uit het Belgische leger mocht u dat nog niet weten. Flahaut kan het ook niet helpen dat de Vlaamse lucht en defensieindustrie niet al te veel voorstelt. Mocht de situatie omgekeerd geweest zijn dan was u de eerste om moord en brand te schreeuwen mocht een minister van defensie niet hebben gedaan wat Flahaut nu doet.
blagueur !!

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2006 om 12:05.
Oud 20 september 2006, 12:05   #35
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze haden toch beter voor die Merlin's gekozen ipv NH 90's.
http://unsd.macrossroleplay.org/eh10...elicopter.html

Alleen al voor die blades : geluidsarm, kan landen in woestijn terwijl piloot een perfect 360° gezichtveld kan blijven behouden, ook geen stof in motor.
Bij impact van kogels in de blades laten die gewoon een geperforeerd gaatje na terwijl hij nog kan verder vliegen.

Royal Navy heeft deze wel natuurlijk.

Laatst gewijzigd door colargo : 20 september 2006 om 12:11.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:09   #36
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

't Is te hopen dat ze ook hier geen "inlanderken" boven een vuurtje houden. Van die para's mag je alles verwachten...

Waren ze trouwens niet bang dat ze vanop domein Raversijde gingen terugschieten?

Laatst gewijzigd door lantjes : 20 september 2006 om 12:11.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:11   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ze haden toch beter voor die Merlin's gekozen ipv NH 90's.

Alleen al voor die blades : geluidsarm, kan landen in woestijn terwijl piloot een perfect 360° gezichtveld kan blijven behouden, ook geen stof in motor.
Bij impact van kogels in de blades laten die gewoon een geperforeerd gaatje na terwijl hij nog kan verder vliegen.

Royal Navy heeft deze wel natuurlijk.
De NH90 is absolute standaard en zal wellicht één van de meest verkochte heli's worden ooit. Er zijn er nu al zo'n 400 van verkocht en een 100 opties. Duitsland, Franrkijk, Nederland hebben het in relatief grote aantallen aangekocht. Het is ten eerste veel geavanceerder dan de EH101 en wellicht goedkoper in onderhoud omdat het maar 2 motoren heeft in plaats van 3. Ten andere. De EH101 is te groot om te landen op een M-fregat. Een NH90 niet.... Het zou ietwat lullig zijn om een heli aan te kopen die te groot is om te landen op een Belgisch fregat, niet?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 september 2006 om 12:13.
Oud 20 september 2006, 12:21   #38
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NH90 is absolute standaard en zal wellicht één van de meest verkochte heli's worden ooit. Er zijn er nu al zo'n 400 van verkocht en een 100 opties. Duitsland, Franrkijk, Nederland hebben het in relatief grote aantallen aangekocht. Het is ten eerste veel geavanceerder dan de EH101 en wellicht goedkoper in onderhoud omdat het maar 2 motoren heeft in plaats van 3. Ten andere. De EH101 is te groot om te landen op een M-fregat. Een NH90 niet.... Het zou ietwat lullig zijn om een heli aan te kopen die te groot is om te landen op een Belgisch fregat.
Ja, maar ze gingen de Seakings vervangen door merlins of NH90.
Mja is toch een prachtig en efficiënt toestel zo'n Merlin.
En vliegt als een lichtgewicht & zeer handelbaar, hangt ook blok stil in de lucht zelfs bij bijna stormweer.

Laatst gewijzigd door colargo : 20 september 2006 om 12:23.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 12:26   #39
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NH90 is absolute standaard en zal wellicht één van de meest verkochte heli's worden ooit. Er zijn er nu al zo'n 400 van verkocht en een 100 opties. Duitsland, Franrkijk, Nederland hebben het in relatief grote aantallen aangekocht. Het is ten eerste veel geavanceerder dan de EH101 en wellicht goedkoper in onderhoud omdat het maar 2 motoren heeft in plaats van 3. Ten andere. De EH101 is te groot om te landen op een M-fregat. Een NH90 niet.... Het zou ietwat lullig zijn om een heli aan te kopen die te groot is om te landen op een Belgisch fregat, niet?
Oud 20 september 2006, 12:34   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ja, maar ze gingen de Seakings vervangen door merlins of NH90.
Mja is toch een prachtig en efficiënt toestel zo'n Merlin.
En vliegt als een lichtgewicht & zeer handelbaar, hangt ook blok stil in de lucht zelfs bij bijna stormweer.
Hoeveel vlieguren heb je er al mee? Het lijkt me waanzin om 2 verschillende types middelzware helikopters aan te kopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be