Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2003, 12:14   #21
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
  • Filip Dewinter wil asielzoekers en opgepakte illegalen uitrusten met een elektronische enkelband.

Omdat nog veel gemeenten "hun" asielzoekers dumpen in Antwerpen.

En om de geweigerde asielzoekers, die nu veelal in de criminaliteit en de illegale prostitutie terechtkomen, beter te kunnen volgen.

Hij wil dit in eerste instantie toepassen in Antwerpen. In enkele Amerikaanse staten werkt het voortreffelijk en ook de Britse regering overweegd het systeem, aldus Filip Dewinter.

Bron HLN

Het verbaast me niks dat dit idee weerom vanuit het Vlaams Blok kamp komt. Ik vrees dat Filip Dewinter niet de eerste was (en helaas ook niet de laatste zal zijn) die voor bepaalde groepen van burgers een herkenningsteken wil invoeren.

Op 1 september 1941 voerde al eerder Adolf Hitler verschillende herkenningstekens in:

Weeral een duidelijk voorbeeld van hoe dom Pianoke is, hoe kun je nu iemand herkennen met een enkelband aan, je vergelijking gaat dan ook totaal niet op. En als een enkelband te veel opvalt geven we voor de vrouwen een elektronische hoofdband, die kunnen ze wegsteken onder hun kapke.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 13:13   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Heeft Piano ook iets tegen het dragen van electronische enkelbanden voor veroordeelden?
Nochtans is het ook in dat geval geen 'herkenningsteken' zoals een joden-ster maar een middel om die mensen een gecontroleerde vrijheid te geven inplaats van ze in de gevangenis te steken.
Nee, het gaat hier om criminelen die ipv in de gevangenis te zitten, een beperkte vrijheid kunnen genieten buiten de gevangenis. Asielzoekers en vluchtelingen zijn geen criminelen.
Oud 4 oktober 2003, 13:15   #23
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
komkom, nu niet weer direct de nazi kaart trekken.

Een enkelband is géén herkenningsteken, want kan onder de kleding gedragen worden.

Er is weldeglijk een probleem met afwezen asielzoekers die "op weg naar huis" in de illegaliteit terechtkomen en bijgevolg onvindbaar zijn.
Straks nog herkenningstekens voor moslims (AEL-militanten), rode driehoeken voor politieke opponenten, herkenningstekens voor homoseksuelen enz...
Oud 4 oktober 2003, 13:17   #24
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Idd, die mensen moeten niet meer in centra opgesloten worden (dit is de politiek correcte manier ) maar kunnen zich vrij bewegen op Belgisch grondgebied (humane Vlaams Blok manier).

Een grote extra kost is dat niet, er zijn nu al mensen waarvan de rechter beslist dat ze met zo'n enkelbandje moeten thuiszitten. Het systeem bestaat dus al.
Oh, ze moeten niet langer in asielcentra blijven.
Da's al beter natuurlijk.
Kunnen ze gelijk in de prostitutie beginnen.
Zonder bandje : 100€
Met bandje : 50€ en ge moogt er op toeken ook
.
Goed idee, kunnen we er meteen een tellertje bijplaatsen.
Dan kunnen ze er meteen ook belastingen op betalen.
Belastingen? Vele asielzoekers en vluchtelingen draaien volcontinu in het zwartwerkcircuit, uitgebaat (lees:uitgebuit) door de autochtone Belgen, die ze aldus stevig helpen in het ontduiken van de belastingen.
Oud 4 oktober 2003, 13:43   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heeft Piano ook iets tegen het dragen van electronische enkelbanden voor veroordeelden?
Nochtans is het ook in dat geval geen 'herkenningsteken' zoals een joden-ster maar een middel om die mensen een gecontroleerde vrijheid te geven inplaats van ze in de gevangenis te steken.
Nee, het gaat hier om criminelen die ipv in de gevangenis te zitten, een beperkte vrijheid kunnen genieten buiten de gevangenis. Asielzoekers en vluchtelingen zijn geen criminelen.
Piano schreef eerst:

Citaat:
Het verbaast me niks dat dit idee weerom vanuit het Vlaams Blok kamp komt. Ik vrees dat Filip Dewinter niet de eerste was (en helaas ook niet de laatste zal zijn) die voor bepaalde groepen van burgers een herkenningsteken wil invoeren.
Op 1 september 1941 voerde al eerder Adolf Hitler verschillende herkenningstekens in:
Je hebt het hier over een herkenningsteken, Piano.
Hoe je het ook draait of keert, datzelfde herkenningsteken werd mede ingevoerd door jouw partij en niet door het Blok, zei het pas in de 21ste eeuw.

Het werd ingevoerd om veroordeelden uit de overvolle gevangenissen te houden.
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen ingevoerd worden om eventuele toekomstige gevangenisklanten dezelfde behandeling te geven.
Iedereen weet ondertussen dat de meeste illegalen en asielzoekers slachtoffers zijn van mensenhandel.
Ze staan sociaal zwak omdat ze géén of valse, of niet de juiste papieren hebben. Wat ook betekent dat ze al verschillende wetten overtreden hebben.
Of overtreedt men de wet niet door zonder geldige, of met vervalste papieren, een land betreden?
Is dit een wetsovertreding waar de maatschappij beter van wordt dan?
Jij hebt je vrouw toch ook legaal binnengebracht?
Zou dat niet iedereen moeten doen die dit land inkomt?

Inplaats van jezelf op te jutten met die eeuwige nazi-links zou je het ook eens van de praktische kant kunnen bekijken.
Eens de asielzoekers gevonden (en al of niet bekend zijn) mogen ze kiezen of ze weer vrij de straat op willen inplaats van in gesloten instellingen opgevangen te worden tijdens hun procedure. Wie vrij wil rondlopen krijgt echter een enkelband om. De staat heeft dan niet alleen controle over zijn doen en laten in de tussentijd maar ook de mensenhandelaars die hen in de tang hebben zijn ervan op de hoogte dat hun slachtoffers onder controle, en dus onder een zekere bescherming van de staat staan.

Als ik in de schoenen van de asielzoekers stond zou ik mij daar beter bij voelen mét enkelband dan in een mensonwaardig prostitutiemilieu zonder enkelband.
Indien ik geen toelating krijg om te blijven dan laat ik me liever naar mijn eigen, armoedig land terugvliegen dan zonder geld en zonder familie in de handen te vallen van smeerlappen die het erom deden.
Oud 4 oktober 2003, 14:12   #26
thePiano

Standaard

Citaat:
Iedereen weet ondertussen dat de meeste illegalen en asielzoekers slachtoffers zijn van mensenhandel.
Ze staan sociaal zwak omdat ze géén of valse, of niet de juiste papieren hebben. Wat ook betekent dat ze al verschillende wetten overtreden hebben.
Of overtreedt men de wet niet door zonder geldige, of met vervalste papieren, een land betreden?
Nee, je zit fout. Asielzoekers hebben wèl geldige verblijfsdokumenten, alleen zijn ze nog niet definitief. Hun aanvraag is nog in behandeling, en zo lang zijn ze gewettigd om hier te blijven. Ze hebben die betutteling helemaal niet nodig.

Persoonlijk vind ik dat asielzoekers binnen de zes maanden tot één jaar, een definitieve beslissing moeten krijgen. Zoniet moèt de staat wegens nalatigheid maar een definitieve verblijfsvergunning uitreiken. Indien negatief: onmiddellijk terug naar het land van herkomst, en niet zoals nu, de mensen zonder papieren en zonder bron van inkomsten op straat zetten.

Oud 4 oktober 2003, 14:27   #27
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
  • Filip Dewinter wil asielzoekers en opgepakte illegalen uitrusten met een elektronische enkelband.

Omdat nog veel gemeenten "hun" asielzoekers dumpen in Antwerpen.

En om de geweigerde asielzoekers, die nu veelal in de criminaliteit en de illegale prostitutie terechtkomen, beter te kunnen volgen.

Hij wil dit in eerste instantie toepassen in Antwerpen. In enkele Amerikaanse staten werkt het voortreffelijk en ook de Britse regering overweegd het systeem, aldus Filip Dewinter.

Bron HLN

Door het invoeren van een enkelband zou het tenminst mogelijk zijn afgewezen asielzoekers en andere illegalen effectief op te sporen om ze vervolgens te repatriëren.

Een dergelijke enkelband zou ook een ontradend effect hebben om hier op een roekeloze wijze asiel aan te vragen. Echte politieke vluchtelingen zouden er niets door te vrezen hebben, doch gelukzoekers die sowieso geen kans maken en die de asielprocedure alleen maar misbruiken, zouden dan toch best op voorhand eens overwegen of ze hun geluk niet beter in een ander land zouden kunnen gaan beproeven.

Wat we in ons land nodig hebben, is een voorbeeldig repressief vreemdelingenbeleid http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5499 dat navolging zou verdienen in andere Westerse landen. De invoering van een enkelband voor asielzoekers zou daar zeker deel kunnen van uitmaken.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 15:52   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee, je zit fout. Asielzoekers hebben wèl geldige verblijfsdokumenten, alleen zijn ze nog niet definitief. Hun aanvraag is nog in behandeling, en zo lang zijn ze gewettigd om hier te blijven. Ze hebben die betutteling helemaal niet nodig.

Persoonlijk vind ik dat asielzoekers binnen de zes maanden tot één jaar, een definitieve beslissing moeten krijgen. Zoniet moèt de staat wegens nalatigheid maar een definitieve verblijfsvergunning uitreiken. Indien negatief: onmiddellijk terug naar het land van herkomst, en niet zoals nu, de mensen zonder papieren en zonder bron van inkomsten op straat zetten.

Daarom dat er zoveel 'asielzoekers' in vrachtwagens en zelfs in vliegtuigen omkwamen?
Waren dat allemaal asielzoekers die geldige verblijfsdocumenten hadden? Of waren het illegalen die hoopten om mét of zonder papieren wel ergens terecht te kunnen?
Volgens jou zijn er hier dus geen mensenhandelaars aan de slag die sukkelaars droppen mét valse of zelfs helemaal géén papieren?

Maar je hebt gelijk over de staat die in gebreke blijft...

De staat wordt dan ook téveel in beslag genomen door het werk dat ze heeft met criminele organisaties -die illegalen en asielzoekers misbruiken-op te sporen en te bestrijden.
Zo hou je noch voldoende tijd en personeel over om de asielprocedures voldoende snel te laten verlopen, noch om die criminele organisaties aan te kunnen, noch het geld dat daar allemaal voor nodig is.
Geld dat er intussen niet eens meer is. Maar toch moeten daar ook nog eens de repatriëringskosten bovenop komen van afgewezen asielzoekers...

Wil je dus dat het allemaal wat sneller gaat, verzet je dan tenminste niet tegen maatregelen die het allemaal wat doenbaarder maken. Ook en zelfs als ze van het Blok komen. Beter was als de regering zelf er meer en beter werk van had gemaakt inplaats van de problemen zolang te ontkennen en/of ze op de lange baan te schuiven.

Iedereen papieren geven na zes maanden omdat alles in het honderd is gelopen, doordat men de problemen veel telang niet wilde zien, is al zeker geen oplossing. Jammer voor de goeien die daar, samen met de slechten, onder lijden maar zo gaat dat nu eenmaal altijd.

Hoe denk je dat mijn kenissen zich voelen nadat hun twee auto's en al hun waardevolle spullen gestolen werden door de vier 'asielzoekende' Georgiërs die wel 'gepakt' werden maar die hun gestolen buit allang in de Oostbloklanden verkochten? Nooit zien die mensen hun eigendommen nog terug! En wat denk je dat die 'asielzoekers' doen in afwachting van hun proces? Of denk je dat ze die in afwachting allemaal in de gevangenis kunnen houden?

Enkelband aan dus! Of ze al hun officiële veroordeling op zak hebben of niet!
Iedereen die een asielprocedure heeft lopen mag ondertussen doen wat hij wil behalve zich in de criminaliteit begeven.
Eens de overlast wat ingedijkt is en de problemen in de hand gekregen, kunnen de goeien daar dan de vruchten plukken. Er komt dan immers tijd, 'zorg' en geld ter beschikking dat NIET aan de slechten is hoeven besteed te worden.

Voor wie het nog niet wist. Zwartwerk is evenmin 'wettelijk' maar ik zou de fatsoenlijke illegalen en asielzoekers niet de kost willen geven die zich daarmee staande houden tijdens de periode dat ze op hun papieren wachten. En dat gebeurt écht niet alleen in de fruitpluk en de horeca...
Ik weet zeker dat iemand die tijdens de dag de paarden verzorgt van een 'rijk persoon', of iemand anders die 's nachts loodgieterswerk doet in een creche (waar zelfs de gemeente in betrokken is!), er niet veel last van zal hebben dat hij een 'enkelsieraad' onder zijn jeans draagt.
Het k�*n dus anders dan door inbraak en stelen.
Oud 4 oktober 2003, 15:55   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat asielzoekers binnen de zes maanden tot één jaar, een definitieve beslissing moeten krijgen. Zoniet moèt de staat wegens nalatigheid maar een definitieve verblijfsvergunning uitreiken.
De staat nalatig? De staat heeft exacte normen opgesteld waarbij je als asielzoeker in aanmerking komt! Het is gewoon omdat 90% van de asielzoekers niet aan die normen voldoen dat er zulke problemen ontstaan. Wie is er dan nalatig?

het is niet de bedoeling dat je ongewenst door mijn voordeur komt! dat staat duidelijk vermeld. ben [size=6]ik [/size]dan nalatig als een inbreker wèl in mijn woonruimte staat zonder uitnodiging?

Citaat:
Indien negatief: onmiddellijk terug naar het land van herkomst, en niet zoals nu, de mensen zonder papieren en zonder bron van inkomsten op straat zetten.
Wil jij ze dan gaan zoeken piano? Misschien een nieuwe job voor je?
Asielzoekerzoeker!

------------------

even aan het beheer: dit klopt dus niet! ik heb weldegelijk meer dan 150 zelfgeschreven lettertekens gebruikt, maar het systeem begint slechts te tellen na de laatste quote! dat klopt dus niet! moeten we anders de quotes in stukjes bovenaan plaatsen? ze nummeren : quote (1) - quote (2) en dan specifiek per quote antwoorden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 19:02   #30
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks nog herkenningstekens voor moslims
Moslims doen dat al zelf, vrouwen die dag-in dag-uit een hoofddoek dragen is toch ook een herkenningsteken dat ze moslim zijn ?
Oud 4 oktober 2003, 19:15   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:
Moslims doen dat al zelf, vrouwen die dag-in dag-uit een hoofddoek dragen is toch ook een herkenningsteken dat ze moslim zijn ?
Jamaar die moeten dat van hun koran nietwaar!

Enig idee waar Dolf zijn mosterd zou kunnen gehaald hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 19:59   #32
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:
Jamaar die moeten dat van hun koran nietwaar!

Enig idee waar Dolf zijn mosterd zou kunnen gehaald hebben?
Kweenie? In de GB?
Oud 4 oktober 2003, 20:10   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Idd, die mensen moeten niet meer in centra opgesloten worden (dit is de politiek correcte manier ) maar kunnen zich vrij bewegen op Belgisch grondgebied (humane Vlaams Blok manier).

Een grote extra kost is dat niet, er zijn nu al mensen waarvan de rechter beslist dat ze met zo'n enkelbandje moeten thuiszitten. Het systeem bestaat dus al.
Oh, ze moeten niet langer in asielcentra blijven.
Da's al beter natuurlijk.
Kunnen ze gelijk in de prostitutie beginnen.
Zonder bandje : 100€
Met bandje : 50€ en ge moogt er op toeken ook
.
Goed idee, kunnen we er meteen een tellertje bijplaatsen.
Dan kunnen ze er meteen ook belastingen op betalen.
Belastingen? Vele asielzoekers en vluchtelingen draaien volcontinu in het zwartwerkcircuit, uitgebaat (lees:uitgebuit) door de autochtone Belgen, die ze aldus stevig helpen in het ontduiken van de belastingen.
Woensdag heeft de politie van Tielt tijdens een controle in een vleesverwerkend bedrijf elf illegale Bulgaren aangetroffen. Een deel van de aanwezige personeelsleden, 70 in totaal, werkte in onderaanneming, meestal voor bvba’s van Turkse origine.
Toevallig hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 21:41   #34
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Naar aanleiding van het voorstel om asielzoekers een elektronische enkelband te laten dragen, heeft Janssens ook gereageerd.

Terwijl de fractie, het voorstel meteen afschiet,laat de eerste burger van Antwerpen de heer P Janssens een andere mening horen.
Hij wil het voorstel van FDW onderzoeken,hoe het in het buitenland werkt.
Asielzoekers die in onze stad gedumpt worden,zijn weldegelijk een overlast en dat gebeurt nog al te vaak.
Dit in tegenspraak van Minister Arena, (PS) die beweert dat het aantal asielzoekers in Antwerpen daalt.
Dat ze dan maar eens in onze wijken komt kijken,voegt de woorvoerder van Janssens er netjes aantoe.

Alle suggesties om het probleem te verhelpen zijn welkom,ook dat van Filip Dewinter.!!!

Bron HLN.

Piano??
Oud 4 oktober 2003, 21:54   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
Naar aanleiding van het voorstel om asielzoekers een elektronische enkelband te laten dragen, heeft Janssens ook gereageerd.

Piano??
doe'm de groeten
Oud 4 oktober 2003, 22:28   #36
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Zo waar een lofzang ter eren van Janssens vanwegen Intruder! Dat toont enkel en alleen aan dat Janssens een mens is die open staat voor anderen hun ideeën en dat hij een duidelijke voeling heeft met de realiteit. Je zou nog haast bewondering krijgen voor de man.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 22:32   #37
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Zo waar een lofzang ter eren van Janssens vanwegen Intruder! Dat toont enkel en alleen aan dat Janssens een mens is die open staat voor anderen hun ideeën en dat hij een duidelijke voeling heeft met de realiteit. Je zou nog haast bewondering krijgen voor de man.
Niet overdrijven hé, P.J. had gewoon één helder moment. Het verbaasde me wel dat hij nog heldere momenten heeft.
Oud 4 oktober 2003, 22:32   #38
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Piano??
doe'm de groeten
Dat moet pikken.
Uw grote voorbeeld!
Oud 5 oktober 2003, 18:01   #39
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

wat een dom idee van dat bandje.
asielzoekers kun je toch er zo uithalen .
ze zijn meestal zwart of bruin.

en als ze het toch willen invoeren dan moet men ook alle doppers uitrusten met zo'n geval om te vermijden dat ze in het zwart gaan werken.
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 20:17   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als we dan toch bezig zijn de asielzoekers en "doppende"werklozen te voorzien van een enkelbandje.waarom niet iedereen in belgië voorzien van een electronisch hebbedingetje, al dan niet uitwendig van het lichaam,waarmee we altijd kunnen zien waar die mensen zich bevinden?

En om het af te werken, als iemand met bepaald signatuur te lang in een bepaald gebied blijft, automatisch een boete geven, want je kan toch niet 4 uur of langer in een industrizone zijn als je werkloos bent?
Hey, is dat geen truk om meer inkomen voor de staat te maken. Die electronische dingetjes.. als jouw "signatuurtje" te snel gaat volgens de zone, daar komt de boete, als je te lang in een industriezone zit, een boete, etc...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be