![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beide partijen zijn schuldig: Israel moet stoppen met z'n expansiepolitiek, Sharon wordt ook best vervangen omwille van z'n verleden, maar dan moet Arafat het zeker aftrappen, dien z'n verleden is nog schandelijker en hij doet niks, maar dan ook niks om die groeperingen ook maar te ontmantelen, hij aanvaard geen Palestijnse staat,etc.etc. Beide partijen zijn dus schuldig, maar als je alles in functie van vrede gaat denken, dan zal het nooit, maar ook nooit, van Palestijnse kant komen |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zijn er onschuldige doden gevallen? Viel dat te voorzien? Zal dit het geweld verder doen escaleren? Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Amerika zou ook niet echt belang hebben bij vrede, omdat Israël dan minder afhankelijk wordt van de Amerikaanse steun (die ieder jaar onvoorwaardelijk wordt uitgekeerd) + omdat de VS dan een grote wapenmarkt zouden kwijtspelen (Israël + de omringende landen die min of meer verplicht zijn om mee te gaan in de wapenwedloop), dus zo eenvoudig is het niet. Nuja, het zal in ieder geval grotendeels van Israël en de Israëli's afhangen... En neen, veel kunnen wij niet doen, maar da's nog geen reden om onze ogen te sluiten voor het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Palestina volgens de Palestijnen:
http://www.industry.gov.ps/ ![]() http://www.angelfire.com/pa/STYM/ ![]() http://www.mopa.gov.ps/ ![]() http://www.edume.org/reports/1/6.htm 'nuff said. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je antwoord trouwens niet op mijn vragen. Citaat:
Citaat:
Waarom dreigen ze niet met het inhouden van de steun aan Israël bv? By the way, zou je me ook kunnen vertellen hoe de voor dit jaar geplande 1300 extra woningen in colonies op de Westelijke Jordaanoever bijdragen aan de goede verstandhouding tussen joden en arabieren of aan de strijd tegen het terrorisme? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ongeacht het feit dat ook de 800 doden aan Israelische kant er 800 teveel zijn (althans de overleden burgers) valt toch het veel grote aantal aan Palestijnse kant op, en je gaat me toch niet vertellen dat er 2.600 terroristen dood zijn? Als je al aan 5 tot 10% komt die effectief plannen hadden voor een aanslag (en niet respect ervoor hebben of jubelen bij een aanslag) dan mag je al blij zijn denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens de vrouw die de aanslag pleegde, verloor onlangs haar broer en haar neef bij een Israëlische aanslag in Palestina. Ziet men nu echt niet dat de Palestijnen op zijn en dat de Israëlische politiek de voedingsbodem is voor het terrorisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leuke familie hé? Als Israel die gasten niet had achternagezeten waren er nu misschien twee zelfmoordacties geweest. Die vrouw handelde in opdracht van Jihad (zij hebben trouwens de aanslag opgeeist), zonder die organisatie zou ze ze zichzelf nooit opgeblazen hebben. Nogmaals: de Israelische nederzettingenpolitiek vormt inderdaad een voedingsbodem voor het Palestijns terrorisme, maar het profiel van vele zelfmoordactivisten is verontrustend: dikwijls gewone universiteitsstudenten die zelfs in ISrael wonen (vandaar dat ze gemakkelijk binnengeraken) die opgeleid worden door groepen zoals Hamas, omdat ze vanalles wordt wijsgemaakt (o.a. eeuwige roem van alle moslims, oneindig veel maagden etc.)., en dan zichzelf opblazen. Religieus fundamentalisme is de grootste reden, dat merk je ook heel hard wanneer je die woordvoerders van Hamas of de zelfmoordactivisten zelf aan het woord hoort |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het Palestijnse jongetje dat omkwam omdat hij werd neergeschoten toen hij met een steen tegen het zwaar bepantserde voertuig van het Israëlische leger gooide, is niet slechter dan het Israelische jongetje dat op straat sterft door een aanslag. Ik vergeet nooit het beeld van de wanhopende vader die tevergeefs zijn zoontje probeert te redden met op de voorgrond een Israelische kogelregen... Nogmaals, ook de 800 doden aan Israelische kant (althans de burgerslachtoffers) zijn er 800 teveel, maar als je bij de Palestijnen (2.600) het aantal terroristen aftrekt, zit je nog altijd met een getal dat een pak hoger ligt dan die 800 en wat ook allemaal burgers waren die net zoals hun Israelische 'tegenhangers' de wrong people at the wrong place at the wrong time waren... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het bouwen van hun muur, er daarbij nog meer Palestijnse grond innemen, plantages vernielen. Het doodschieten van jongetjes die met stenen gooien. Het overrijden van een journalist Het beschieten met traangas van Palestijnen en collega's op de serene herdenking van die journalist. Het neerschieten van een journalist die met een WITTE VLAG een Israelische tank naderde. Het systematisch afsluiten van Palestijnen met de buitenwereld. Het ontzeggen van Palestijnen van essentiële behoeften zoals zuiver drinkwater. En dan is men verbaasd als een moegetergde man met veel beloftes van Hamas zichzelf opblaasd tussen Israëli's. maar het profiel van vele zelfmoordactivisten is verontrustend: dikwijls |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar: ik kijk heel veel BBC-reportages, en een aantal gingen over de zelfmoordactivisten, en daar bleek dat een heel groot aantal gewone mensen waren die helemaal niet onder het Israelisch geweld lijden. ZOP herinner ik mij nog een reportage over een gewone student die helemaal gebrainwashed werd door Hamas (hij kwam uit een gewone familie die er naar Palestijnse normen goed bijzaten) en zichzelf opblies op een Israelische markt. Ik herinner mij nog heel goed hoe z'n vader en moeder heel trots waren, en dat z'n twee zussen zelfs zeiden dat ze ook van plan waren om zichzelf op te blazen omdat quote "Allah hen voorbestemd had" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() De vrouw die vandaag 18joden meenam na het hiernamaals is ook gebrainwasht ofwa?
Ze moeten maar eens mijn ouders riskeren nutteloos te vermoorden. Ik neem een UZI (maakt niet uit of het van israelische makelijk is) en ga eens rechtdoor lopen op de meir te Antwerpen. En dan Rakketakketak tot politie mij neerschiet. -einde missie en familie-eer herstelt- |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6457 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrouw in kwestie, gemakkelijke prooi voor de extremistische organizaties, is gerecruteerd, gebrainwasht, en op pad gestuurd met een gordelbom om zich te laten ontploffen tussen onschuldige vrouwen en kinderen die in een familierestaurant aan het lunchen waren. Jij vindt dat begrijpelijk? Ik vind jouw begrip even walgelijk als de slachting van die onschuldigen, de voorbereiding door de mafieuze moordorganisatie Jihad, en de toezegging door 's werelds bloeddorstigste levende terrorist Arafat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |