Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2003, 16:32   #21
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...
Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Juist, verdraagzaamheid troef in het BUB-kamp...
Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.
Dies? Noemt die zich belgicist? Mag ik een bevestiging van hemzelf of enkele quotes van hem om dat te staven?
Schrijft Patriot dat? Zoja waar? Ik dacht dat er stond: "zich voordoen als belgicist" (Dies had reeds aangegeven dat hij geen goede reden zag om VL/WAL te doen scheiden)
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 16:42   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.
Vervolledig de zin van Patriot maar gerust, Tacitus.
Je mond zal er niet van scheuren.

Feit is dat Dies pro België is maar daarom niet pro BUB.
Trek daar jullie conclusies uit inplaats van zo'n nuchter en verstandig man in het strafkamp van de BUB te duwen omdat zijn reacties jullie niet bevallen.
Oud 5 oktober 2003, 16:47   #23
Bruno*
Banneling

Standaard

Vreemde dubbele logica, Knuppel. Eerst achtte je het voor elk "nuchter en verstandig" man toch onmogelijk om pro-Belgisch te zijn, wat krijgen we nu?
Oud 5 oktober 2003, 19:28   #24
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel ik hier reeds goed verweerd werd door anderen zal ik toch ook zelf maar eventjes reageren:
Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat ik noch Belgicist noch Vlaams-nationalist ben en dat ik mij nog nooit als een der beiden geprofileerd heb! Bovendien verzet ik mij niet per definitie tegen al wat de BUB hier vertelt, wel verzet ik mij tegen al waar ik het oneens mee ben. (of al waar ik enigszins een onwaarheid of dergelijks in aantref) U mag er mijn reacties gerust op nakijken, even vaak stel ik in vraag wat sommige Vlaams-nationalisten hier komen verkondigen. Waar u het vandaan haalt dat ik mij hevig zou verzetten tegen Belgische initatieven - enkel en alleen omwille van het feit dat ze Belgisch zijn - is mij een compleet raadsel en ik betwijfel of u een voorbeeld kan aanhalen om dit te staven.
U voelt zich compleet ten onrechte geviseerd.
Daarenboven komt u hier klagen over onverdraagzaamheid, maar maakt u terloops wel doodleuk mijn rekening. De 'klacht' die ik had over die topic had trouwens enerzijds te maken met het feit dat de '150 tekens regel' geridiculiseerd werd en anderzijds met het feit dat het mij de laatste tijd enorm op de heupen werkt dat er hier om de haverklap allerhande doelloze topics worden opgestart. U hoeft zich daar zeker niet geviseerd door te voeren, want ik wees Jan H. er ook al eens een keertje op dat al die topics over criminele feiten gepleegd door allochtonen de spuigaten uit begonnen te lopen, maar dat wist u waarschijnlijk al wel.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 19:40   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Alhoewel ik hier reeds goed verweerd werd door anderen zal ik toch ook zelf maar eventjes reageren:
Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat ik noch Belgicist noch Vlaams-nationalist ben en dat ik mij nog nooit als een der beiden geprofileerd heb! Bovendien verzet ik mij niet per definitie tegen al wat de BUB hier vertelt, wel verzet ik mij tegen al waar ik het oneens mee ben. (of al waar ik enigszins een onwaarheid of dergelijks in aantref) U mag er mijn reacties gerust op nakijken, even vaak stel ik in vraag wat sommige Vlaams-nationalisten hier komen verkondigen. Waar u het vandaan haalt dat ik mij hevig zou verzetten tegen Belgische initatieven - enkel en alleen omwille van het feit dat ze Belgisch zijn - is mij een compleet raadsel en ik betwijfel of u een voorbeeld kan aanhalen om dit te staven.
U voelt zich compleet ten onrechte geviseerd.
Daarenboven komt u hier klagen over onverdraagzaamheid, maar maakt u terloops wel doodleuk mijn rekening. De 'klacht' die ik had over die topic had trouwens enerzijds te maken met het feit dat de '150 tekens regel' geridiculiseerd werd en anderzijds met het feit dat het mij de laatste tijd enorm op de heupen werkt dat er hier om de haverklap allerhande doelloze topics worden opgestart. U hoeft zich daar zeker niet geviseerd door te voeren, want ik wees Jan H. er ook al eens een keertje op dat al die topics over criminele feiten gepleegd door allochtonen de spuigaten uit begonnen te lopen, maar dat wist u waarschijnlijk al wel.
Ok, laten wij in dat geval vrede sluiten. Ik had misschien moeten zien dat je je ook dikwijls verzette tegen Vlaams-nationale waanbeelden. U moet wel weten dat ik een grondige afkeer heb voor de 150-regel die mij soms beperkt in de schrijfkunst (one-liners zetten is een recht! )
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 04:59   #26
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

FrontNieuwBelgie's schermafbeelding

Standaard

De B.U.B is een goed intiatief maar het zoveelste op een rij. BEB, UNIE, EDB nu BUB en allemaal blijven ze tijdens de stembusgang achter de komma steken. Bovendien is de BUB op vélé vlakken onduidelijk. Dit land heeft nood aan een echte rechtse belgische partij en dat is voor zover ik weet het Front Nouveau de Belgique!!!
Oud 31 oktober 2003, 10:04   #27
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Proficiat jongen, maak effe misbruik van uw staat om onverdraagzaamheid te propageren! De grote Belgische beschaving, uw en mijn Belgische nationaliteit, onze Belgische waarden zijn in ieder geval niet anti-islamitisch zoals het FNB ze uitdraagt.

De BUB is en blijft een centrumpartij. Enkele rechtse elementen, enkele linkse elementen, maar die zijn niet het voornaamste. Wij pleiten voor staatshervormingen, en zoals onze voorzitter onlangs in een interview zei: wij beseffen dat dat niet sexy is. Maar wij nemen tenminste niet onze toevlucht tot goedkope racistische oneliners en stemmenronselarij door middel van provocatie.

Doe gerust verder als je denkt dat je de Belgische zaak op die manier bijdraagt, maar ik vrees voor het ergste...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 15:38   #28
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Proficiat jongen, maak effe misbruik van uw staat om onverdraagzaamheid te propageren! De grote Belgische beschaving, uw en mijn Belgische nationaliteit, onze Belgische waarden zijn in ieder geval niet anti-islamitisch zoals het FNB ze uitdraagt.

De BUB is en blijft een centrumpartij. Enkele rechtse elementen, enkele linkse elementen, maar die zijn niet het voornaamste. Wij pleiten voor staatshervormingen, en zoals onze voorzitter onlangs in een interview zei: wij beseffen dat dat niet sexy is. Maar wij nemen tenminste niet onze toevlucht tot goedkope racistische oneliners en stemmenronselarij door middel van provocatie.

Doe gerust verder als je denkt dat je de Belgische zaak op die manier bijdraagt, maar ik vrees voor het ergste...

Ik kan u enkel zeggen dat de beide "Fronten" ondanks 1 met een corrupte voorzitter méér stemmen halen dan alle Belgicistische splinterfracties samen. In het kanton Verviers behaalde het FNB laatste gemeenteraadsverkiezingen zelfs 4,8% ik denk dat de BUB nog nooit dergelijke score heeft behaald.
Oud 31 oktober 2003, 18:14   #29
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominiek
Citaat:

Ik kan u enkel zeggen dat de beide "Fronten" ondanks 1 met een corrupte voorzitter méér stemmen halen dan alle Belgicistische splinterfracties samen. In het kanton Verviers behaalde het FNB laatste gemeenteraadsverkiezingen zelfs 4,8% ik denk dat de BUB nog nooit dergelijke score heeft behaald.
Wat willen jullie bereiken? Een tweede blok? Wij hebben nog maar 1 keer aan de verkiezingen deelgenomen en hebben, ondanks veel minder middelen dan jullie, al meteen meer stemmen gehaald. En we zijn een Belgische partij, geen francofone.
Oud 1 november 2003, 05:19   #30
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominiek
Citaat:

Wat willen jullie bereiken? Een tweede blok? Wij hebben nog maar 1 keer aan de verkiezingen deelgenomen en hebben, ondanks veel minder middelen dan jullie, al meteen meer stemmen gehaald. En we zijn een Belgische partij, geen francofone.

Het FNB is een Belgisch gezinde partij maar als nu éénmaal het merendeel van onze leden franstalig zijn daar kan ik niets aan doen trouwens daar wordt aan gewerkt.
Oud 1 november 2003, 09:06   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als het FNB stemmen van het VB kan afnemen, tot daar toe, maar de B.U.B. zal nooit partijen steunen die een racistische achtergrond hebben.

De B.U.B. is en blijft een centrumpartij, zoals Patriot dat nog eens duidelijk heeft gesteld. De eenheid van België moet er zijn voor alle Belgen en niet alleen voor rechtsen of linksen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 09:12   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

LES RACES HUMAINES N'EXISTENT PAS ?

Il est faux de prétendre qu’il est prouvé scientifiquement que les races n’existent pas. Au sein de l’espèce humaine, les classifications se font essentiellement sur des critères apparents qui se traduisent par des différences génétiques réelles.

Dit las ik op de website van het FNB die niet eens op een .be staat.

Dit is de erkenning van de rassen en dus puur racisme. Modern onderzoek heeft uitgewezen dat er méér genetische verschillen zijn tussen mensen van dezelfde ethnische groep dan tussen ethnische groepen onderling.

Ik kan er nog anecdotisch aan toevoegen dat de mens 95% van zijn genen gelijk heeft met die van een muis.
Oud 1 november 2003, 13:06   #33
Bruno*
Banneling

Standaard

Ik was ook hun website afgegaan, en dat viel me ook op, naast artikels als 'het Islamitische vraagstuk' ( ). Het VB was indertijd trouwens ook gekant tegen de "multiraciale" samenleving, maar die woorden hebben ze wijselijk ingeslikt.
Oud 1 november 2003, 18:40   #34
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als het FNB stemmen van het VB kan afnemen, tot daar toe, maar de B.U.B. zal nooit partijen steunen die een racistische achtergrond hebben.

De B.U.B. is en blijft een centrumpartij, zoals Patriot dat nog eens duidelijk heeft gesteld. De eenheid van België moet er zijn voor alle Belgen en niet alleen voor rechtsen of linksen.
En dat terwijl u er in andere topics een sport van maakt om zoveel mogelijk Belgen af te schrikken met het zwart-wit denken van de BUB.

Begrijpe het wie het kan. Het antwoord is nochtans simpel: de BUB is een even autoritaire partij als het Vlaams Blok (ik zou bijna totalitair zeggen, want als je zegt respect te hebben voor een federalist, ben je haast onrein).
Oud 1 november 2003, 19:23   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U mag respect hebben voor confederalisten en separatisten. Maar kom dan niet vertellen dat u Belgisch-gezind bent.

Zo idioot zijn we nu wel NIET, hoor.

.................................................. ...........
Oud 1 november 2003, 19:30   #36
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U mag respect hebben voor confederalisten en separatisten. Maar kom dan niet vertellen dat u Belgisch-gezind bent.

Zo idioot zijn we nu wel NIET, hoor.

.................................................. ...........
Ik heb respect voor unitaristen, federalisten en confederalisten. Helaas kan u het verschil tussen deze twee laatsten en separatisme niet zien. O blinde waan, verdwijn uit de hoofden van deze BUBers.
Oud 1 november 2003, 19:39   #37
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......
Oud 1 november 2003, 19:43   #38
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
.................................................. .................................................. .......
se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding

sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.
Oud 1 november 2003, 19:48   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
se·pa·ra·tis·me (het ~)

sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.
Leest U nog maar eens. Het komt niet helemaal overeen met separatisme, maar bent U niet akkoord dat dit de eenheid van België serieus in gevaar zou brengen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 19:59   #40
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
se·pa·ra·tis·me (het ~)

sta·ten·bond (de ~ (m.))

Leest U nog maar eens. [size=6]Het komt niet helemaal overeen met separatisme[/size], maar bent U niet akkoord dat dit de eenheid van België serieus in gevaar zou brengen?
Wil je dit even aan je extremistische voorzitter gaan vertellen alstublieft?

België zou risico lopen, maar ik ben ervan overtuigd dat België dezelfde weg zal opgaan als Duitsland, Zwitserland en Amerika. Ik zie Vlaanderen en Wallonië via deze LAT-relatie weer dolverliefd op elkaar worden. We vormen al een eenheid sinds de late middeleeuwen.

Het stelselmatig gelijkschakelen van separatisme en confederalisme is een foute strategie, die de BUB later zwaar zal betalen en het kleine restje geloofwaardigheid dat ze nog zal hebben, ondanks het extremistisch gewauwel van de vrzttr, zal ze zo kwijt spelen.

Nochtans ben ik van mening dat het huwelijksprobleem binnen het huis opgelost moet worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be