Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2003, 18:29   #21
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Denk je nu echt dat een fabriek als Ford met zulke trivialiteiten rekening gaat houden?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 18:42   #22
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Belastingen op arbeid afschaffen, gekoppeld aan een afschaffing - of drastische vermindering- van lasten op vestiging van bedrijven is geen mirakeloplossing, maar beter dan nu. Bovendien dient het startinkomen best op Europees niveau ingevoerd te worden en de accijnzen voor import van goederen van buiten de EU-zone opgetrokken.
Yuck.

Ge kunt voor uw maatschappelijke oplossingen een allegaartje van populistische maatregelen voorstaan, maar kwa economie zou ik u dat ten stelligste afraden.
ik ben tegen een startinkomen.. ik kan niet zo direkt zeggen waarom, maar ik ben er tegen. Klinkt vies, werken = geld. Sorry BUBers..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 18:54   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Gisteren met een werknemer van Ford Genk gesproken.
Zijn idee was zo slecht nog niet.

Gewoon zo hard en veel mogelijk wagens produceren, zolang het kan, de parkeerplaatsen volzetten, en dan die afgewerkte producten gijzelen.Die zijn meer waard dan de onderdelen die nu nog vrij makkelijk in andere fabrieken verwerkt kunnen worden.

1 ze bewijzen ermee dat de Vlamingen niet bij het minste de winsten willen kelderen.
2 ook dat er haar op de tanden staat. beter dan de hele boel al een hele tijd op voorhand oninteressant te maken.

Ook dat er het idee spookt niet de weg van Renault te volgen, slaafs afwachten tot het doek valt, en dan met een ontslagpremietje van niks naar de dop te stappen.
Ik vrees dat Ford hier een "heet" hangijzer aan gaat krijgen.
Ja, laat eens zien aan uw directie dat ge twee keer zoveel wagens kunt produceren met evenveel mankracht.

Ik vind het in alle geval een veel beter idee dan botweg te gaan staken, wat uiteindelijk voor niemand productief is.

Het zal wellicht nooit lukken om de afgewerkte producten te blijven gijzelen, maar het is de gedachte die telt.
Oud 7 oktober 2003, 19:05   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Er persé voor moeten zorgen dat de producerende industrie hier blijft lijkt mij even zinvol als ervoor zorgen dat de landbouw zeker hier blijft. Je maakt mij niet wijs dat de vele interventies in de landbouw ervoor gezorgd hebben dat onze economie nu goed draait.
Om een beter voorbeeld te geven: het lijkt mij even zinvol als de onrendabele steenkoolmijnen langer open te houden dan nodig.
Dat klopt, toch is het vrij simpel te begrijpen waarom arbeidsintensieve productie niet langer in Belgie plaatsvind. De redenen zijn practisch allemaal monetair uitdrukbaar en zijn van toepassing op alle sectoren.
Oud 7 oktober 2003, 19:21   #25
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Als Stevaert het voor het zeggen had zou hij waarschijnlijk voorstellen trein- of busabonnementen in te ruilen tegen Mondeo's.
Simpel, populair en goed voor heuuuu de mensen. 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be