Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 26 september 2006, 00:24   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik heb morel al gezien met nauwelijks schmink aan en is een schoon madam.
Freyake kan het niet alleen man,ze heeft in het parlement hulp nodig van anderen en dit gebeurt gewoonweg via gsm.Ik heb hier nog iets heel leuks en iets heel bekends;
http://podcast.lvb.net/audio/leen-freya.mp3
En de hele humo-kliek die haar voortdurend moet steunen. Echt... zo een zielig wicht heb ik nog nooit gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 26 september 2006, 01:29   #22
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Juist de uitzending gezien, ik vind persoonlijk dat mvr Morel het vrij goed heeft gedaan, vooral daar het in de typische VRT stijl, allen tegen 1 was.

En de Jos heeft weer eens zijn gal kunnen spuwen...
DenDane is offline  
Oud 26 september 2006, 01:31   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Juist de uitzending gezien, ik vind persoonlijk dat mvr Morel het vrij goed heeft gedaan, vooral daar het in de typische VRT stijl, allen tegen 1 was.

Ach... het Vlaams Belang gaat weer flink winnen en dan ga je in de kranten lezen dat ze niet goed scoorden. Business as usual.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 26 september 2006, 01:55   #24
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Moest ze een half uur lang "dada goegie goegie lalalal" zeggen dan zouden de trouwe Blokfans wellicht nog zeggen dat ze het toch goed kan uitleggen. Nu, let op. In de periode dat Stevaert de plak zwaaide bij de SP.a was het niet zoveel beter.
Ik ben blij dat ge het toegeeft...
zorlac is offline  
Oud 26 september 2006, 01:59   #25
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Morel is niet archiedom of superintelligent. een doodgewone middelmaat , niets bijzonders

daar zit zozeer niet het probleem voor Morel, ze zou mits gedegen studiewerk en adviseurs wel een middelmatige beleidspoliticus kunnen zijn

haar PERSOONLIJKHEID én VERLEDEN maken haar echter tot absolute persona non grata.

Net zoals ze in het gesprek van Terzake zelfs overkomt : arrogant, belerend, schijnheilig , denigrerend en onbetrouwbaar (wat ook de mening van de Schotenaar zélf blijkt te zijn) is het niet alleen een kwestie van perceptie maar ook van concrete realiteit : Hoe ze de NVA en de Wever achterbaks en walgelijk schijnheilig belogen/bedrogen/verraden heeft, zal haar eeuwig blijven achtervolgen.

Vergeet nooit hoe ze bij de vorige verkiezingen ook bij Siegfried Bracke in de studio zat en ze zichzelf nog steeds verkocht als "een goede vriendschap hebbende met haar vorige mentor" ( Bart Dewever)
hing die toch wel aan de telefoon zekers ! morel werd meteen deftig en pijnlijk op haar plaatsje gezet.

Met zo'n herhaaldelijk bewezen onbetrouwbare figuren willen anderen(partijen) niet samenwerken.

Coveliers/Verstrepen zijn nog zo'n types.
Sorry, maar ik geloof die peilingen of onderzoeken van VRT niet meer!

Temeer omdat op't einde 3 vd 7 mensen zegden dat ze op't Belang zouden stemmen. Daarmee veegden ze eigenlijk die hele analyse van die vrouw van Fé van tafel.....die stelde dat quasi niemand het belang in Schoten zag zitten.

Erg goedkoop imho.
Maar 't blijft natuurlijk een openbare zender eh
zorlac is offline  
Oud 26 september 2006, 02:31   #26
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Ja Morel, Toch wel een schoner madam dan wat we gewoon zijn in de politiek..en ze kan het nog wat uitleggen ook, als ze nu nog kan koken

lekker !!!
Een schoon madam tot ze haar bek opentrekt. Wat een schreeuwlelijk is dat seg! En telkens maar roepen "zegt ge dat onze stemmers dom zijn?"

Iedereen houdt wijselijk zijn mond, geweldig!
Bazilfunk is offline  
Oud 26 september 2006, 04:16   #27
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Trouwens ik vond Marie-Rose "tuttebel" Morel wel enorm de blaas uithangen.
Weer typisch dat het woord "tuttebel" van "strandjanetten" komt

Noorman
Noorman is offline  
Oud 26 september 2006, 07:10   #28
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de Jos, erg hé, zo verzuurd.
alberto is offline  
Oud 26 september 2006, 07:18   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Interessante opmerking ook van Mark Demesmaeker over de situatie in de rand: "Men zou beter eens een cordon spannen rond het FDF". Is m.i. inderdaad een stuk dringender.
Zwartengeel is offline  
Oud 26 september 2006, 07:20   #30
Stein
Burger

Standaard

So what ? Ik ken Morel niet als politica, maar wat ik wél weet is dat op de VRT een enorme slechte sfeer heerst tegen Vlaams Belangers. Een bekend Vlaams Belanger zei het ongeveer zo tegen mij : "men bekijkt je daar echt of je slecht bent".

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je als politicus fouten maakt als men je continue met velen aanvalt , veel tegen een...

Filip Dewinter, Gerolf Annemans en Frank Vanhecke kunnen dat nog aan, maar anderen mss niet.
Stein is offline  
Oud 26 september 2006, 07:26   #31
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het 'allen tegen één' was zo opvallend, dat het niet anders kan dan dat Morel hier zeker stemmen heeft gewonnen.
Overigens, zij was werkelijk schit-te-rend.
Oud 26 september 2006, 07:28   #32
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Filip Dewinter, Gerolf Annemans en Frank Vanhecke kunnen dat nog aan, maar anderen mss niet.
Toch wel, ze heeft het gisteren bewezen.
Oud 26 september 2006, 07:40   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Opmerkelijk hoe inhoudelijk de Belangers hier weer antwoorden. Ik vond net daarop CD&V'er Hendrickx de vloer met Morel aanvegen. Zo pleitte ze in haar programma voor het afschaffen van een belasting die al acht jaar was afgeschaft...

(Ik maak me trouwens geen illusies over inhoudelijke argumenten hierop. We zullen beginnen met "ons Morel is tenminste geen corrupte postjespakster zoals al die anderen" en eindigen met "die PC linksen van de rooie VRT wilden ons Marie-Rose gewoon afbreken" en dies meer... De gemiddelde VB'er hier is dan wel een hyperkritische toeschouwer voor de hele Vlaamse politiek, maar over de eigen partaai zijn ze nog dweperiger dan een Hare Krishna-lid.)
ik vond het ook straf Hendrickx verweet Morel zelfs een nationale campagne te voeren terwijl hijzelf CD&V'er is ... en in die partij staat Leterme centraal op elke folder, in elke campagne ...

ook gezien dat Morel eerst vijf of tien minuten liet komen tot iedereen tegelijk op haar zat te kappen, en toen het woord vroeg, en ik denk twee minuten aan het woord was over de gemeentepolitiek zelf, veelbetekendende blikken van Bracke naar zijn collega presentatrice, samen even naar Hendrikx ... en dan geen reply ... uiteindelijk moest groot licht Geysels nog eens komen uitleggen wat het cordon was, hij begon Hendrikx zowaar persoonlijk aan te pakken omdat hij het CS ter discussie had durven stellen ...

ik zou er niet over verbaasd zijn mocht dat (laten komen-allen tegen één op het schelden af en dan als VB beleefd reply'en op de inhoud : gemeentepolitiek) een getrainde mediastrategie zou zijn ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 september 2006 om 07:42.
Anna List is offline  
Oud 26 september 2006, 07:52   #34
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Ons 'zwammetje' had serieus mieren in hare slip.

Zet haar op een vismarkt en ze valt helemaal niet meer op!
Reza is offline  
Oud 26 september 2006, 08:21   #35
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:

Er zijn een paar interessante dingen gezegd. Het belangrijkste punt was dat men blijkbaar niet meer duidelijk kan aan geven waarom men systematisch niet met het VB wil samenwerken. Het tweede punt was de manier van vragen. De VLD, de SP.a en Co moeten niet puntje voor puntje uitleggen waarom ze zoveel beter zijn. Men gaat er gewoon van uit dat ze een deel van de bevolking vertegenwoordigen. Komt het VB ter sprake dan ontkent men dit gegeven. Mensen die het VB vertegenwoordigen worden voorgesteld als volksbedriegers. Blijkbaar worden een aantal kiezers naar het VB gedreven door een duistere mythische kracht. Het heeft iets religieus, en de Jos van groen! of is het God zelf? heeft die manier van denken uitgewerkt tot een nieuw dogma. Het dogma van de antidemocraten. Dit dogma zegt dat alles wat het VB vertegenwoordigd bestreden moet worden.
Tijdens de uitzending werd met moeite toegegeven dat het FDF die openlijk en bewust de Vlamingen discrimineert erger is dan het VB. Datzelfde FDF mag mee in de federale regering. Geen probleem!
De boodschapper werd dan nog eens schuin bekeken, net zoals de burgemeester van Schoten die de mogelijkheid open liet om in gesprek te gaan met het VB.

Laatst gewijzigd door Rogier : 26 september 2006 om 08:24.
Rogier is offline  
Oud 26 september 2006, 08:23   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat een "afgang" alweer van "the lady of the blokhouse".
De kiezers van Schoten doen uiteraard wat ze willen, maar van die boerin zou ik nooit eieren kopen.
Je doet wat je wilt, maar ze heeft in ieder geval iedereen daar de mond gesnoerd.

En die Hendrickx die onder druk van zijn partijleiding zijn uitspraken van maart moet inslikken met argumenten als :'u bent tegen belastingen op uithangborden, we kunnen dus nooit met u samen regeren'.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 september 2006 om 08:24.
Antoon is offline  
Oud 26 september 2006, 08:38   #37
Rogier
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Je doet wat je wilt, maar ze heeft in ieder geval iedereen daar de mond gesnoerd.

En die Hendrickx die onder druk van zijn partijleiding zijn uitspraken van maart moet inslikken met argumenten als :'u bent tegen belastingen op uithangborden, we kunnen dus nooit met u samen regeren'.
Inderdaad weinig inhoudelijk gesprek. Iets dat me opviel: de opinie van de bevolking van Schoten. Mvr Morel werd zogezegd negatief beoordeeld en burgemeester Hendrickx heel positief. De getoonde beelden gaven niet die indruk en het is niet omdat een rondwandelende VRT mevrouw dat even komt vertellen dat men daar enig geloof aan kan hechten. Het kwam over als een reclame spotje, waarbij men ook om het even wat kan beweren.

Laatst gewijzigd door Rogier : 26 september 2006 om 08:38.
Rogier is offline  
Oud 26 september 2006, 08:38   #38
Raf C
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Interessante opmerking ook van Mark Demesmaeker over de situatie in de rand: "Men zou beter eens een cordon spannen rond het FDF". Is m.i. inderdaad een stuk dringender.
Is een cordon niet 'ondemocratisch'???
Raf C is offline  
Oud 26 september 2006, 08:42   #39
Rogier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C Bekijk bericht
Alleen als het gebruikt wordt bij een franstalige partij!
Rogier is offline  
Oud 26 september 2006, 09:16   #40
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C Bekijk bericht
Een partij die de ECHTE vijand is van Vlaanderen mag van mij met alle middelen bestreden worden, ja dus ook met een 'cordon'. Ook al omdat het huidige cordon tegen het VB - we herhalen het nog eens - gesteund en mede gedicteerd wordt door de Franstalige partijen. Vlaanderen is daardoor intern verdeeld en laat het nu net de Franstaligen zijn die hier alle baat bij hebben, omdat dit de verdere noodzakelijke staatshervormingen vertraagt/tegenhoudt én omdat daardoor de aandacht afgeleid wordt van de verfransingsproblematiek in de Rand. Zodoende gaan de Franstaligen - en de taalracisten van het FDF in het bijzonder - als derde hond met het been lopen.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be