![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een neger paus worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
27 | 79,41% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb op deze belachelijke poll trouwens JA gestemd als het u moest interesseren. Ik vind dat iedereen mag paus worden. Behalve moslims uiteraard. ![]() ![]() Dus ook geen islamitische gorilla's. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Voor mijn part kiest men voor een travestie met lolo ferrari borsten om paus te worden...
![]() |
#23 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
of met AIDS? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Superstaaf for pope? ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb ja gestemd ook al maakt het me geen moer uit wie paus word.Ik ben helemaal niet katholiek en met de paus heb ik geen kontakt zelfs geen smsje.Maar ik heb ja gestemd omdat ik vind dat als er 1 christenen is die er problemen mee heeft dat een neger paus word , hij de grootste huichelaar in het christendom is.Zijn het niet die ( schijn) heiligen die zeggen dat ieder mens gewaardeerd moet worden blank of zwart.Zijn het niet zij die zeggen dat iedereen een kans moet krijgen zich waar te maken, die zeggen oordeel de mensen niet naar de kleur of uiterlijk .Maar algemeen geweten is het chrisstendom niet erg trouw aan hun eigen voorwaarden en normen.Waar is de tijd dat de echte paterkes en nonnekes nog iedere dag op hun knieen zaten te bidden.Nu rijden de nonnekes met een brommer door de straten en de paterkes zitten aan den toog met hun eigen gebrouwen abdijbierke.Wat houd trouwens de job van paus in is er daar een grondig arbeidsreglement van gemaakt dat wil ik dan wel is lezen.Het leven van de hedendaagse paus is te vergelijken met robinson crusoe reizen en ontdekken op zoek naar het gouden ei en de kip die het gelegd heeft.En ja is bijna nieuwjaar dan krijgen we weer in alle talen een nieuwjaarsboodschap.Daar zit ik nu een heel jaar op te wachten se.Voor mijn part word verwilghen paus die kan best de mensen naar zen hand zetten en ze blazen wijsmaken dat het niet schoon meer is.Dus of het nu van een neger of een blanke komt maakt niet uit is toch een hoop flauwekul waar je niks aan hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Zolang een paus de vrouwen uitsluit van de eredienst en de kerkelijke rangen blijft het Katholicisme in strijd met de idealen van Christus.
Overigens moet je eens een boek over de geschiedenis van de pausen lezen, zeer leerrijke en onderhoudende literatuur ! Moord, nepotisme, sexuele uitspattingen, tovenarij, corruptie, chantage... ge kunt het zo gek niet bedenken of een paus heeft het gedaan. Leuk instituut. Een grappig detail is de vraag of de vrouwelijke paus Johanna echt heeft bestaan of niet. Op een gegeven moment (toen het Protestantisme welig begon te tieren) deed het gerucht in Europa de ronde dat deze paus tijdens een processie plotseling van een kind beviel en men toen pas ontdekte dat hij eigenlijk een vermomde vrouw was. Maar ze komt nergens in de officiële annalen van het Vaticaan voor dus menen de deskundigen dat het verhaal een Protestantse poging was om het instituut belachelijk te maken. Uit die tijd zou het gebruik van "de stoel" stammen, waarop volgens de verhalen een nieuw verkozen paus diende te gaan zitten, en waaronder enkele kardinalen kropen om door een gat in de stoel te zien of hij wel een man was en dit te verkondigen door uit te roepen "habes testiculos" of iets dergelijks. Folklore is leuk hè. Oh ik hou van geschiedenis...
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geniaal gewoon!
Bedankt om ons alweer wat wijzer te maken.
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze maatschappij nog steeds wel ja.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het geweldig vinden mocht de volgende paus zwart-afrikaans zijn. Een slag in het gezicht van de minderbegaafde white-power adepten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind geschiedenis helemaal niet leuk maar eerlijk gezegd leer je hier op een leuke manier meer geschiendenis dan in school.En die stoel is dat dan geen schending van de privacy als ze onder uwe stoel komen kijken of je wel manneke bent.Ik vind van wel.En als er dan geen vrouwen paus mogen zijn dat ze dan tenminste een vrouw onder die stoel zetten .Wie weet komt de paus niet meer van zen stoel af.En trouwens ik snap nog altijd niet waarom een vrouw geen paus mag zijn wie kan me daar wat les in geven.
![]() |
![]() |
![]() |