![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die maar niet te gauw wordt opgeheven anders geraakt zelfs die stal binnen de kortste keren niet meer vol... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je tweede punt: in meen dat Karel Dillen zich terdege bewust is dat daar een gevaar in schuilt. Niets voor niets noemt hij ergens in een intervieuw, die schutkring de levensverzekering van het Vlaams Blok. Maar als onze partij nog groter wordt, zou het wel eens kunnen zijn dat na het verdwijnen van dat 'onding', veel mensen zich naar ons toe begeven omdat dan ook daar prijzen uitgereikt kunnen worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Kersvers VLD’er Quikie, opportunist, communist en ‘zoekend mens’ (lees: van partij veranderen als van onderbroek), laat weer van zich horen.
Hij wijst erop dat het Arbitragehof het huidige wetsvoorstel i.v.m. het homohuwelijk wel eens als discriminerend zou kunnen bestempelen. En inderdaad, in een volwaardig huwelijk moeten ook kinderen geadopteerd kunnen worden. Dat we daar niet aan gedacht hadden. Maar hiermee maakt hij het voor twijfelaars of voor hen die zich wilden onthouden, zeer gemakkelijk. Neen, dus aan het wetsvoorstel. Tactische Quikieblunder van formaat? En wat betreft Van Quikenborne zelf. Herinner je nog die parlementaire delegatie naar Noord-Korea? Een Waals politicus vroeg zoals was afgesproken, om zich naar de markt te mogen begeven en met eigen te zien hoe de bevolking het stelt. Quikie vond het gênant dat deze man maar bleef aandringen, er waren immers zogezegd onvoorziene zaken gebeurd waardoor dit onderdeel van het programma niet kon worden toegestaan. Quikie redde de zaak dan maar door tot tweemaal toe te vragen of ze het ‘technisch museum’ mochten bezoeken. Jaa, wadde, en dat terwijl er dagelijks in Noord-Korea mensen van de honger sterven en hun leider zich door een bevoorrechte klasse als een god laat vereren en dienen. Quikie een ware aanwinst voor de VLD haar toch al zo sterk geslonken geloofwaardigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn ware moto stak hij echter nooit onder stoelen of banken: " Het geeft niet hoe, als je maar in de picture komt". En waar dat voor nodig is bewijst de nieuwe kieswet. Intelligent is het kereltje echter wel. Zelfs hardwerkend, geloof me maar. Jammer dat zijn enige doel is; zo snel mogelijk zoveel mogelijk politieke macht verwerven. En daar moet je voor bij de VLD zijn...na je eerst bekwaamd te hebben in de tactiek van grote voorbeeld De Gucht: Wordt je partij op eigen kracht niet groot genoeg, help dan de anderen aan hun eind en neem wat ervan overschiet mee naar je eigen partij. Het resultaat is dat je hoe dan ook als grootste overschiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sossen krijgen de onvoorwaardelijke steun van de koning omdat die hem als niemand anders helpen zijn koninkrijkje in stand te houden. De Waalse PS heeft Vlaanderen immers nodig als geldschieters om op hun beurt de macht niet te verliezen over hun kiesvee dat aan hen plakt omdat hun handjes gevuld worden gehouden. En de Vlaamse SP is dan weer niks zonder hun Waalse bloedbroeders. België blijft dus intact al moeten we allemaal samen de afgrond in. Simpel toch, niet? Volgende verkiezingen zitten we dus met de drie grote partijen broederlijk bijeen. Er zal geen andere weg meer zijn om het Blok te kunnen weren...en dus alweer met de bedoeling om het land gelijmd te houden. Dream on als je denkt dat er iets anders uit de stembus zal rollen. Je kan evengoed thuisblijven als je denkt dat jouw en mijn stem daar ook maar iets aan zal veranderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Hoewel ik uit een zelfstandig en traditioneel blauw gezin kom, gaat mijn stem zeker niet uit naar de 'liberale' partij VLD. Veel beloftes weinig daden is mijn conclusie na 4 jaar verfoeilijk paars-groen. VLD wil een brede volkspartij worden: ex-communist Van Quickeborne, de linkse VU-mensen Vankrunselven, Hermans,...; de rechtse Beysen, Coveliers en Leduc. Welke belangen zal die partij eigenlijk nog dienen? Een coalitie VB-CD&V en eventueel dan nog VLD (vermits ik de SP.a nog meer verfoei) lijkt mij ideaal. Mark Eyskens for president! Helaas zal dat niet gebeuren, dan maar Filip Dewinter of Yves Leterme!
*** De essentie van een Westerse samenleving is de democratie, die in de islamwereld de Koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Men verlaagt de belastingen zodat mensen meer kunnen uitgeven. Er is een politiehervorming en daar geeft de regering geen geld voor (of toch bijna niets) aan steden en gemeenten. Dat wil dus zeggen dat dat een grote financiële brok wordt voor de steden en gemeenten. Zij moeten dan door die maatregelen hun belastingen verplicht verhogen, willen ze niet te veel brokken maken. Deze regering is dus een regelrechte 'Broekzak- vestzakoperatie geweest'. En Verhofstadt mag in zijn 'State of Union' (waarom altijd dat Engels) verklaren dat er GEEN vervroegde verkiezingen moeten zijn, terwijl heel wat journalisten er al mee bezig zijn. De oppositiepartijen staan allemaal achter dit punt! Ik denk zelfs als je nu moest een peiling nemen van de paars-groene regering dat hij al wat zou gezakt zijn door wat er de laatste twee weken allemaal is gebeurd. Ik hoop trouwens dat er in Nepal geen wapens moeten geleverd worden. En zoals dat er nu naar uit ziet zal dat ook nog zo zijn. Dan heeft de regering weer eens zijn broek gescheurd. Een val voor 2007 zal dus onvermijdelijk zijn, als paars-groen nog kan verder gaan na de verkiezingen in juni! Je hebt dus OVERSCHOT VAN GELIJK KNUPPEL!
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Mark Eyskens for president?????
Het spijt me, maar iemand die wil aantonen dat het Vlaams Blok een racistische en ondemocratische partij is, en daarbij het afgevoerde 70 punten programma aanhaalt, is niet ter goeder trouw. Ieder partij heeft recht om zijn standpunten en beleid aan te passen (buiten het Vlaams Blok natuurlijk), iets waarin de nu linkse VLD op een onvoorstelbare wijze misgebruik van gemaakt heeft. Er zijn immers twee VLD'en, die waarmee men de kiezer naar de stembus gelokt heeft en het recyclagecentum* dat het nu geworden is. *Term van Gantman (Edegem- debatavond met Dewinter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweede kopstuk van de Triangelgroep, een jonge bankdirecteur en goede "bekende" van Verhofstadt himself, gaf zijn job op voor een baantje als adjunct-kabinetchef op het kabinet van Bert Anciaux. Daar werd zijn verkiezingscampagne bij de laatste gemeenteraardsverkiezingen verzorgd door een paar medewerksters van dat kabinet. Neen, hij kwam toen al niet op voor de ex.VU maar in St. Truiden ....voor de VLD!!! Ex.communisten... Wat een mop! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() De VLD is nu wel de allerlaatste partij waar ik op zou stemmen!
Hoe zijn ze ook alweer in de regering geraakt? Ohja, die dioxine-crisis ... Maanden voorop wisten sommige VLD kopstukken van die dioxine met dieje Verhofstadt voorop ... maar hoeneer gaan we het lekker in de actualiteit gooien? Juist ja, paar weken voor de verkiezingen ... VLD = laf, hypocriet en bovenal uwe gezondheid is ook al nie te belangrijk blijkbaar voor hun Maak de rijker nog maar wat rijker en de armen nog wat armen, goed bezig hoor ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de rijken arm maken en de armen rijk, op een manier waarop de rijken moeten werken en de armen dokken ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Met woede verneem ik dat Verhofstadt zich nu persoonlijk mengt in die zaak met dat Congolees meisje.
Zich profileren als een humaan leider en tevens willen onderstrepen hoe wreed een uitwijzingsbeleid wel is. Beide zijn een pertinente leugen: 1. Ik denk dat deze hardrijder niet al te vaak wakker ligt van al die kinderen welke dagelijks worden doodgereden. Iemand met zo'n voorbeeldfunctie zou beter moeten weten. 2. Dat het kindje haar oom niet opdaagde is een spijtige zaak, maar er gebeuren er hier in dit land ergere dingen met kinderen. Zaken waar Verhofstadt zich geen reet (en ik verontschuldig me nu NIET voor mijn taalgebruik) van aantrekt of waar geen barst aan verholpen wordt. Dat kinderen zonder begeleiding op een vliegtuig worden gezet, en aan een hostess gevraagd wordt om een oogje in het zeil te houden, is zo oud als het vliegen zelf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleuter uitwijzen is natuurlijk stukken eenvoudiger dan weerspannige illegalen in een kussentje te stikken en tussen zes planken af te voeren.
![]() Nu nog de verkeersveiligheid aanpakken door.............. alle verkeerslichten permanent rood te laten? Of door van alle straten één groot verkeersplateau te maken, zodat ze weer berijdbaar worden? De milieuhinder bestrijden door................ de vogels bij decreet te verbieden wild te plassen? De administratieve augiasstal uitmesten en vereenvoudigen aan de hand van een rapport van 10.000 bladzijden, in tienvoud aan elke burger te bezorgen? De criminaliteit bevechten door een ganse namiddag tien flikken en drie combi's kloteboetes te laten uitschrijven voor het niet dragen van een gordel? De gerechtelijke achterstand wegwerken met lucifers? .......................... Laat jullie inspireren en vul maar aan. |
![]() |
![]() |