![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U schreef net zelf dat u in een sector werkt met een winstmarge die practisch op 0 staat. Ik ook. En u weet toch hoe dat gekomen is ? Dat is de natuurlijke wet van de concurrentie : de prijzen blijven dalen bij de komst van elke nieuwe concurrent tot ze de kostprijs benaderen en er geen winst meer is. Dat was zo in het verleden, dat is nog altijd zo en dat zal altijd zo blijven. Of denkt u dat uw nieuwe concurrenten hun prijs hoger gaan zetten om jou toe te laten méér winst te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Ik had nog vragen gesteld. Ook graag een reactie aub.
Maar ik denk dat in eerste instantie de bedrijven zoals hetgeen waar ik werk de eerste tijd die 40 % als winst zullen proberen te incasseren. Als de concurrentie er dan voor zorgt dat van die 40 % er wat wordt afgeknabbeld zal er nog altijd wat van overblijven. En wat ge ja doen als iedereen die 40 % als winst gaat opnemen Descartes ? Wat een kans voor de directies van die bedrijven : het winstcijfer met 40 % kunnen doen toenemen. Een hoop natte dromen worden wekelijkheid, of kunnen werkelijkheid worden.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Het recht om niet te werken ?
Wat dacht je van deze advertentie : Alleenstaande dame zoekt zittend beroep.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hoop (voor u) dat u geen zakenman bent. U zit er namelijk volledig naast. Maar ik kan dat begrijpen van iemand die geen enkele ervaring heeft in die sector. Toch bedankt voor uw goedbedoelde mening. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie uitzending die ons leert dat er echt wel nood is aan mensen die verder durven te kijken dan de volgende verkiezingen. Mensen die lang termijn problemen durven aankaarten, en daar hun goed doordachte mening over zeggen. We gaan ze nog nodig hebben, die lange termijn denkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn in Europa twintig miljoen werklozen. Deze mensen worden gestigmatiseerd door de maatschappij. Tegelijkertijd is één derde van de werkenden aan de psycholoog. Nooit zijn er meer zelfmoorden genoteerd. Onthaasten is een toverwoord geworden, maar om dat te kunnen realiseren heb je een spaarpotje nodig, wat impliceert dat je nog harder moet werken.
Tegelijkertijd worden mensen altijd maar ouder en ouder, wat dan weer een hele hoop andere problemen met zich meebrengt qua pensioenen en gezondheidszorg. Voor deze gepensioneerden zal het vanzelfsprekend zijn dat zij kunnen genieten van hun oude dag, ze rekenen erop. Voor de jongeren is dat helemaal niet vanzelfsprekend, wat had je gedacht. De druk op hun schouders wordt er alleen maar groter door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ouderen hebben trouwens ook bijgedragen om die jongeren school te laten lopen, veel langer dan ze zelf konden. Als je nu ook nog wilt dat u na uw schooltijd het recht hebt om te onthaasten terwijl u daarvoor een loon ontvangt, dan zijn de pensioenen inderdaad niet meer te betalen. Zeker al niet met een regering die pensioenkas steelt om hun begroting in evenwicht te brengen. Ondertussen heb je er dan weer geen probleem mee dat hun gezondheidszorg betaalt wordt door de werkende bevolking. Goe bezig.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vindt het op www.vivant.org |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag wil ik er het volgende aan toevoegen. Ons systeem van sociale zekerheid werd opgestart vlak na WO-II. Gemaakt op maat van de industriële maatschappij van die tijd. Vermits die industriële maatschappij beetje bij beetje aan het aftakelen is, en vervangen wordt door een kennismaatschappij, is het misschien aangewezen om het hele systeem af te gaan stemmen op die kennismaatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ik had hier ook gevraagd hoe het zit bij dat voorstel van Vivant voor onze pensioenen ?
Of valt men als men 65 is geworden ook terug op een leefloon van 540 euro ?? Of zal ik mogen (????) eerder moeten blijven werken tot ik doodval om een serieus inkomen te hebben ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() En nog enkele vragen:
iedereen krijgt dus dat basisinkomen volgens het voorstel Vivant ? Wat met kinderen ? Krijgen die dat ook ? Waarom wel/waarom niet ? Als ik werk krijg ik dat dan ook ? (Laat dan maar komen ![]() En dan pensioenen nog en ik weet weer wat meer. Hoogte basisbedrag was dat 540 euro ?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Travail = een woord afgeleid van een foltertuig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ----- Wij zijn voor het recht op leven -----
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Want het is natuurlijk wél zo dat hier niet iedereen het recht heeft op leven want het bestaat in deze gruwelijke Onstaat belgique dat aan mensen die recht hebben op het BESTAANS-MINIMUM, dit geweigerd wordt . . . uit pure terreur !
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als IEDEREEN een basisinkomen krijgt, wat is dan de zin van uw opmerking ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |