Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2003, 12:06   #21
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Nogmaals wie gaat er voor zorgen dat moest zo'n systeem ingevoerd worden de prijzen niet gaan stijgen ?
Mijnheer,

U schreef net zelf dat u in een sector werkt met een winstmarge die practisch op 0 staat. Ik ook.

En u weet toch hoe dat gekomen is ?

Dat is de natuurlijke wet van de concurrentie : de prijzen blijven dalen bij de komst van elke nieuwe concurrent tot ze de kostprijs benaderen en er geen winst meer is.

Dat was zo in het verleden, dat is nog altijd zo en dat zal altijd zo blijven.

Of denkt u dat uw nieuwe concurrenten hun prijs hoger gaan zetten om jou toe te laten méér winst te maken ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 12:17   #22
Kempen
Gouverneur

Standaard

Ik had nog vragen gesteld. Ook graag een reactie aub.

Maar ik denk dat in eerste instantie de bedrijven zoals hetgeen waar ik werk de eerste tijd die 40 % als winst zullen proberen te incasseren. Als de concurrentie er dan voor zorgt dat van die 40 % er wat wordt afgeknabbeld zal er nog altijd wat van overblijven.

En wat ge ja doen als iedereen die 40 % als winst gaat opnemen Descartes ? Wat een kans voor de directies van die bedrijven : het winstcijfer met 40 % kunnen doen toenemen. Een hoop natte dromen worden wekelijkheid, of kunnen werkelijkheid worden.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 14:17   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Door het aandeel van de belasting op arbeid in de aankoopprijs van de producten te vervangen door een extra BTW-heffing. Waarbij de prijs van het product hetzelfde blijft voor de koper.
Wat als stelling onjuist is, omdat de bedrijven hun prijzen niet zullen verlagen omdat het aandeel van de personeelskost is verlaagd: De prijs zal dus serieus stijgen voor de consument, omdat de bedrijven het dan kunnen afschuiven op de staat...
Wat voor liberaal van mijn voeten ben jij?
Oud 10 oktober 2003, 14:19   #24
Tegendradigaard

Standaard

Het recht om niet te werken ?

Wat dacht je van deze advertentie :

Alleenstaande dame zoekt zittend beroep.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 14:20   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeld van dit laatste.

Een afgewerkt product kost 100 euro. Daarop betaalt de klant 21 euro BTW die naar de staat gaat.
Van die 100 euro is 40 % loonkost dus 40 euro.

Vivant zijn voorstel gaat in en die 40 euro loonkost vervallen voor de producent.

Nu heeft die twee mogelijkheden : hij verlaagt zijn prijs van afgewerkt product naar 60 euro en daarop wordt dan een heffing van BTw gedaan van 100 % en de prijs wordt 120 euro voor de consument. Waarvan 60 euro naar de staat gaat. Totdaar de mooie theorie. De staat krijgt evenveel (op 1 euro na voor de pezewevers)

Maar stel nu even dat die producent het anders ziet en zegt : die 40 euro blijf ik toch verrekenen want dat wordt mijn extra winst. Dus hij verkoopt zijn afgewerkt prodcut aan 100 euro. Daar wordt dan weer die heffing van 100 % BTW gedaan. Dus de klant betaalt 200 euro waarvan 100 euro naar de staat gaat.

Wie strijkt de winst op ? De producent die 40 euro extra winst heeft op zijn afgewerkt product en de staat die 100 euro BTw ontvangt ipv 60. Dus beiden zijn tevreden en zullen het goed vinden.

En wie betaalt de rekening ? Jef, Piet en Pol die hun product kunnen kopen aan 200 euro ipv 120 (121) ?

Hoe gaat Vivant dat oplossen ?
De prijs van een product wordt bepaald door de markt. Als je de basiskost van een product verlaagt voor alle concurrenten en voor uwzelf krijg je automatisch een prijscorrectie. Of denkt u dat de consument plots 40% meer wil geven voor hetzelfde product wetende dat het de producent minder kost? Het probleem met het Vivant systeem ligt niet daar.
Oud 10 oktober 2003, 20:32   #26
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had nog vragen gesteld. Ook graag een reactie aub.

Maar ik denk dat in eerste instantie de bedrijven zoals hetgeen waar ik werk de eerste tijd die 40 % als winst zullen proberen te incasseren. Als de concurrentie er dan voor zorgt dat van die 40 % er wat wordt afgeknabbeld zal er nog altijd wat van overblijven.

En wat ge ja doen als iedereen die 40 % als winst gaat opnemen Descartes ? Wat een kans voor de directies van die bedrijven : het winstcijfer met 40 % kunnen doen toenemen. Een hoop natte dromen worden wekelijkheid, of kunnen werkelijkheid worden.
Mijnheer,

ik hoop (voor u) dat u geen zakenman bent.

U zit er namelijk volledig naast.

Maar ik kan dat begrijpen van iemand die geen enkele ervaring heeft in die sector.

Toch bedankt voor uw goedbedoelde mening.
Oud 11 oktober 2003, 21:29   #27
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dadelijk op Canvas. Ik kijk.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2003, 22:48   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mooie uitzending die ons leert dat er echt wel nood is aan mensen die verder durven te kijken dan de volgende verkiezingen. Mensen die lang termijn problemen durven aankaarten, en daar hun goed doordachte mening over zeggen. We gaan ze nog nodig hebben, die lange termijn denkers.
Oud 11 oktober 2003, 23:03   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Mooie uitzending die ons leert dat er echt wel nood is aan mensen die verder durven te kijken dan de volgende verkiezingen. Mensen die lang termijn problemen durven aankaarten, en daar hun goed doordachte mening over zeggen. We gaan ze nog nodig hebben, die lange termijn denkers.
Je maakt ons nieuwsgierig, wat waren die lang termijn problemen dan wel ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2003, 23:58   #30
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Er zijn in Europa twintig miljoen werklozen. Deze mensen worden gestigmatiseerd door de maatschappij. Tegelijkertijd is één derde van de werkenden aan de psycholoog. Nooit zijn er meer zelfmoorden genoteerd. Onthaasten is een toverwoord geworden, maar om dat te kunnen realiseren heb je een spaarpotje nodig, wat impliceert dat je nog harder moet werken.

Tegelijkertijd worden mensen altijd maar ouder en ouder, wat dan weer een hele hoop andere problemen met zich meebrengt qua pensioenen en gezondheidszorg. Voor deze gepensioneerden zal het vanzelfsprekend zijn dat zij kunnen genieten van hun oude dag, ze rekenen erop. Voor de jongeren is dat helemaal niet vanzelfsprekend, wat had je gedacht. De druk op hun schouders wordt er alleen maar groter door.
Oud 12 oktober 2003, 01:09   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn in Europa twintig miljoen werklozen. Deze mensen worden gestigmatiseerd door de maatschappij. Tegelijkertijd is één derde van de werkenden aan de psycholoog. Nooit zijn er meer zelfmoorden genoteerd. Onthaasten is een toverwoord geworden, maar om dat te kunnen realiseren heb je een spaarpotje nodig, wat impliceert dat je nog harder moet werken.

Tegelijkertijd worden mensen altijd maar ouder en ouder, wat dan weer een hele hoop andere problemen met zich meebrengt qua pensioenen en gezondheidszorg. Voor deze gepensioneerden zal het vanzelfsprekend zijn dat zij kunnen genieten van hun oude dag, ze rekenen erop. Voor de jongeren is dat helemaal niet vanzelfsprekend, wat had je gedacht. De druk op hun schouders wordt er alleen maar groter door.
Dat de ouderen erop rekenen dat ze kunnen genieten van hun oude dag lijkt mij nogal vanzelfsprekend, zij hebben er hun leven lang voor bijgedragen.
Die ouderen hebben trouwens ook bijgedragen om die jongeren school te laten lopen, veel langer dan ze zelf konden.
Als je nu ook nog wilt dat u na uw schooltijd het recht hebt om te onthaasten terwijl u daarvoor een loon ontvangt, dan zijn de pensioenen inderdaad niet meer te betalen.
Zeker al niet met een regering die pensioenkas steelt om hun begroting in evenwicht te brengen.
Ondertussen heb je er dan weer geen probleem mee dat hun gezondheidszorg betaalt wordt door de werkende bevolking.
Goe bezig..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 09:09   #32
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is precies wat je terugvindt in de 1° paragraaf van het Vivant-manifest : doelstellingen.

U vindt het op www.vivant.org
Oud 13 oktober 2003, 01:33   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Dat is precies wat je terugvindt in de 1° paragraaf van het Vivant-manifest : doelstellingen.

U vindt het op www.vivant.org
Het waren de hoofdlijnen van de discussie.

Graag wil ik er het volgende aan toevoegen. Ons systeem van sociale zekerheid werd opgestart vlak na WO-II. Gemaakt op maat van de industriële maatschappij van die tijd. Vermits die industriële maatschappij beetje bij beetje aan het aftakelen is, en vervangen wordt door een kennismaatschappij, is het misschien aangewezen om het hele systeem af te gaan stemmen op die kennismaatschappij.
Oud 13 oktober 2003, 10:18   #34
Kempen
Gouverneur

Standaard

Ik had hier ook gevraagd hoe het zit bij dat voorstel van Vivant voor onze pensioenen ?

Of valt men als men 65 is geworden ook terug op een leefloon van 540 euro ?? Of zal ik mogen (????) eerder moeten blijven werken tot ik doodval om een serieus inkomen te hebben ?

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 13 oktober 2003, 10:21   #35
Kempen
Gouverneur

Standaard

En nog enkele vragen:

iedereen krijgt dus dat basisinkomen volgens het voorstel Vivant ?

Wat met kinderen ? Krijgen die dat ook ? Waarom wel/waarom niet ?

Als ik werk krijg ik dat dan ook ? (Laat dan maar komen )

En dan pensioenen nog en ik weet weer wat meer.

Hoogte basisbedrag was dat 540 euro ?

Vlaanderen onafhankelijk
Oud 13 oktober 2003, 22:28   #36
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had hier ook gevraagd hoe het zit bij dat voorstel van Vivant voor onze pensioenen ?

Of valt men als men 65 is geworden ook terug op een leefloon van 540 euro ?? Of zal ik mogen (????) eerder moeten blijven werken tot ik doodval om een serieus inkomen te hebben ?
Wie is ermee gediend dat u werkt tot u 'erbij valt' ? Niemand, u haalt uzelf alleen maar een hele hoop frustratie op uw nek. Laat die opgefokte, aan de valium zittende bedrijfsleiders voor wat ze zijn. Uw gezondheid zal er wel bij varen.

Travail = een woord afgeleid van een foltertuig.
Oud 15 oktober 2003, 12:35   #37
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

----- Wij zijn voor het recht op leven -----
Oud 15 oktober 2003, 17:16   #38
zwoh
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hier spreekt men over een basisinkomen voor iedereen, maar waarom kan men niet eerst beginnen met iedereen die geen werk of een ander normaal inkomen heeft, een basisinkomen te geven ?

Want het is natuurlijk wél zo dat hier niet iedereen het recht heeft op leven want het bestaat in deze gruwelijke Onstaat belgique dat aan mensen die recht hebben op het BESTAANS-MINIMUM, dit geweigerd wordt . . . uit pure terreur !
Oud 15 oktober 2003, 20:21   #39
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwoh
Citaat:
Hier spreekt men over een basisinkomen voor iedereen, maar waarom kan men niet eerst beginnen met iedereen die geen werk of een ander normaal inkomen heeft, een basisinkomen te geven ?

Want het is natuurlijk wél zo dat hier niet iedereen het recht heeft op leven want het bestaat in deze gruwelijke Onstaat belgique dat aan mensen die recht hebben op het BESTAANS-MINIMUM, dit geweigerd wordt . . . uit pure terreur !
Terwijl het idee van het basisinkomen juist de bedoeling heeft van ongelijkheden weg te nemen, wil jij er een nieuwe creëren !

Als IEDEREEN een basisinkomen krijgt, wat is dan de zin van uw opmerking ?
Oud 15 oktober 2003, 20:26   #40
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook met arbeidsplicht ? Of mag men tevens het recht hebben om NIET te werken (met een basisinkomen) ? Denk er eens fylosofisch over na
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be