Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2006, 20:58   #21
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Als KrisKras nu eens altijd op z'n eigen berichtjes zou reageren?

en hier bedoel je mee?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:18   #22
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
en hier bedoel je mee?
Wel, KrisKras, om 06:26 (een vroegwakkere burger?) post je dit berichtje (my bold):

Citaat:
Als ze alle witte boord crimineeltjes die de wet niet respecteren, wat zeg ik? Die schijten op de wet een zouden controleren he, geloof me, België was direct uit z'n schulden!

Nie zeveren eh!
Op exact hetzelfde tijdstip (nog steeds die vroegwakkere burger) post je (my bold):
Citaat:
Als, als, als... Als ik een ezel had die goud scheet was ik rijk!
Het is dus duidelijk dat je zelf op je voorgaande bericht antwoordt.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 30 september 2006 om 21:18.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:45   #23
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Maar het mohammedaanse dierenleed is aanvaardbaar?
Neen, even onaanvaardbaar als ons Westers dierenleed.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:47   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk barbaarser aan een slachting volgens het door de islam voorgeschreven ritueel in een slachthuis, vergeleken bij een gewone slachting?
Het niet verdoven ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 11:30   #25
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het niet verdoven ?
Tiens, werken er in "onze" slachthuizen dan anesthesisten? Dat wist ik niet...

Tja... zo leer je elke dag nog wel iets bij hé...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 11:34   #26
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Tiens, werken er in "onze" slachthuizen dan anesthesisten? Dat wist ik niet...

Tja... zo leer je elke dag nog wel iets bij hé...
Idd, het is een dikke vette mythe dat 'officieel' slachten pijnloos verloopt.

Maarja, de oh zo empathische consument hoort wat hij wil horen I guess
Oud 1 oktober 2006, 11:55   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht

Maarja, de oh zo empathische consument hoort wat hij wil horen I guess
Zou wel eens kunnen.
Maar ik volg de hedendaagse wetten gestoeld op gemeenschappelijk onderzoek en niet de wetten van een soort profeet die zijn wetten op visioenen stoelde.
Oud 1 oktober 2006, 12:09   #28
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Maar ik volg de hedendaagse wetten gestoeld op gemeenschappelijk onderzoek en niet de wetten van een soort profeet die zijn wetten op visioenen stoelde.
En ik wel ofzo?

Ah, zo typisch, de Vlaemschen karnivoor... elke dag vlees op zijn bord maar de ballen niet om zelf een dier te slachten. En als hij een stok vindt om de Grote Vijand, de moslim, mee te slaan, dan zal hij die maar al te graag gebruiken. Want ja, iemand die zelf zo wreed is tegen beesten moet zelf ook een beest zijn zeker?...
Oud 1 oktober 2006, 14:18   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik wel ofzo?

Ah, zo typisch, de Vlaemschen karnivoor... elke dag vlees op zijn bord maar de ballen niet om zelf een dier te slachten. En als hij een stok vindt om de Grote Vijand, de moslim, mee te slaan, dan zal hij die maar al te graag gebruiken. Want ja, iemand die zelf zo wreed is tegen beesten moet zelf ook een beest zijn zeker?...
Waarmee ge bewijst dat
Citaat:
Oud 1 oktober 2006, 14:32   #30
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Idd, het is een dikke vette mythe dat 'officieel' slachten pijnloos verloopt. ...
Hoe verloopt het "officieel" slachten dan?
Oud 1 oktober 2006, 14:40   #31
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, KrisKras, om 06:26 (een vroegwakkere burger?) post je dit berichtje (my bold):

Op exact hetzelfde tijdstip (nog steeds die vroegwakkere burger) post je (my bold):

Het is dus duidelijk dat je zelf op je voorgaande bericht antwoordt.

nie zo snel conclusies trekken he Colombo, was een dubbel post en heb da zo opgevangen.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 14:58   #32
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Zou wel eens kunnen.
Wat maakt het voor het beest in kwestie uit dat het gedood wordt in een slachthuis onder islamvoorschriften, of niet onder islamvoorschriften? Helemaal niks, volgens mij. Volgens jou wel? Dan hoorde ik dit graag van je. Want voor zover ik weet verbieden de islamvoorschriften nergens het verdoven van het dier, vooraleer het te doden.

Ik ben het met je eens dat thuisslachten verscheidene jaren geleden terecht verboden werd. Zelf heb ik in mijn jeugd redelijk wat ervaring hiermee. Meestal kwam een bekwaam slachter langs die het dier - we hielden zelf een paar varkens - volgens de regels van de kunst met één enkele messteek naar de andere wereld hielp. Een korte gesmoorde schreeuw, een paar stuiptrekkingen, en binnen 5 �* 10 seconden was het gebeurd.

Maar éénmaal - en dat blijft me bij, geloof me - zag ik een volslagen knoeier aan het werk - de gewone slachter was toen verhinderd - die het varken na drie zware messteken nóg niet dood had. Het beest bezweek waarschijnlijk eerder aan de stress dan aan de messteken. En het ging tekeer zoals ik nooit eerder een varken heb weten tekeergaan: de buren kwamen kijken en het geschreeuw was minutenlang drie straten verder nog te horen. Kortom: afgrijselijk dat ik dit als toen bijna 15-jarige heb moeten meemaken.

Ik veronderstel dat dergelijke toestanden definitief uit de wereld zijn, nu thuisslachten niet meer mag (behalve kleinvee dan). En dit verbod moet gelden voor iedereen. Daarom ook juich ik toe dat slachthuizen ook halal-slachtingen laten uitvoeren t.b.v. moslims. Maar de illegale thuisslachtingen n.a.v. het offerfeest kan men niet streng genoeg aanpakken, geweten dat een buur van ons, een paar jaar geleden óók een fikse boete mocht betalen omdat hij een schaap thuis had geslacht.

Ik kan me niet voorstellen dat onze forumleden die moslim zijn, het hiermee niet eens zouden zijn.
Oud 1 oktober 2006, 16:33   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat maakt het voor het beest in kwestie uit dat het gedood wordt in een slachthuis onder islamvoorschriften, of niet onder islamvoorschriften? Helemaal niks, volgens mij. Volgens jou wel? Dan hoorde ik dit graag van je. Want voor zover ik weet verbieden de islamvoorschriften nergens het verdoven van het dier, vooraleer het te doden.
Wat zijn dan die voorschriften ?
Volgens mij is dat niet verdoven.
Citaat:
Ik ben het met je eens dat thuisslachten verscheidene jaren geleden terecht verboden werd. Zelf heb ik in mijn jeugd redelijk wat ervaring hiermee. Meestal kwam een bekwaam slachter langs die het dier - we hielden zelf een paar varkens - volgens de regels van de kunst met één enkele messteek naar de andere wereld hielp. Een korte gesmoorde schreeuw, een paar stuiptrekkingen, en binnen 5 �* 10 seconden was het gebeurd.
Maar éénmaal - en dat blijft me bij, geloof me - zag ik een volslagen knoeier aan het werk - de gewone slachter was toen verhinderd - die het varken na drie zware messteken nóg niet dood had. Het beest bezweek waarschijnlijk eerder aan de stress dan aan de messteken. En het ging tekeer zoals ik nooit eerder een varken heb weten tekeergaan: de buren kwamen kijken en het geschreeuw was minutenlang drie straten verder nog te horen. Kortom: afgrijselijk dat ik dit als toen bijna 15-jarige heb moeten meemaken.

Ik veronderstel dat dergelijke toestanden definitief uit de wereld zijn, nu thuisslachten niet meer mag (behalve kleinvee dan). En dit verbod moet gelden voor iedereen. Daarom ook juich ik toe dat slachthuizen ook halal-slachtingen laten uitvoeren t.b.v. moslims. Maar de illegale thuisslachtingen n.a.v. het offerfeest kan men niet streng genoeg aanpakken, geweten dat een buur van ons, een paar jaar geleden óók een fikse boete mocht betalen omdat hij een schaap thuis had geslacht.

Ik kan me niet voorstellen dat onze forumleden die moslim zijn, het hiermee niet eens zouden zijn.
Ik kan mij de schreeuw van een gestoken varken nog levendig voorstellen, zo vlug als u beweert ging het dus niet. Zo herinner ik mij ook een gestoken varken dat nog wegliep.
En dan hebben we het over slachters van beroep en geen huisvader dat ook eens een beestje gaat slachten.
De wet die bepaald dat een dier vooraf moet verdoofd worden zal wel zijn reden hebben.
Oud 1 oktober 2006, 16:59   #34
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Wat zijn dan die voorschriften ?
Volgens mij is dat niet verdoven.
Eventjes googlen kan je helpen. Hier een artikeltje op Wikipedia. De voorschriften dateren uiteraard uit een tijd dat expliciet verdoven van dieren gewoon niet bestond. Niet alleen in de islam, maar ook bij ons niet.

Nergens staat dus voorgeschreven dat dieren moeten verdoofd worden. Het verbod op verdoving lees ik echter evenmin.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik kan mij de schreeuw van een gestoken varken nog levendig voorstellen, zo vlug als u beweert ging het dus niet. Zo herinner ik mij ook een gestoken varken dat nog wegliep.
En dan hebben we het over slachters van beroep en geen huisvader dat ook eens een beestje gaat slachten.
De wet die bepaald dat een dier vooraf moet verdoofd worden zal wel zijn reden hebben.
Misschien was die slachter minder handig dan degene die dat gewoonlijk bij ons deed (buiten die éne knoeier dan). En ook is het ene varken het andere niet.

Thuis haalden we het beest gewoon kalm uit het hok, door de deur open te zetten en het naar buiten te drijven. Daar vond vrijwel onmiddellijk de afsteek plaats op de betonnen vloer, waarschijnlijk nog voordat het beest goed en wel "besefte" wat er gebeurde. Het was een kwestie van een paar seconden, niet meer.

Bij mijn oom ging het anders, omdat er vlakbij het varkenshok geen geschikte plek was voor de slacht. Het dier wilde weliswaar wel uit het hok, maar zou spontaan naar de richting van de weide gegaan zijn. Het moest daarom naar de andere richting worden gebracht. Daartoe werd het met een leidtouw gebonden, en tegenstribbelend tot de slachtvloer getrokken. Uiteraard krijste dat beest dan de hele buurt bij elkaar, nog voordat er ook maar één mes aan te pas kwam. Gestresseerd liet het zich ook veel moeilijker "manipuleren" om de messteek op de juiste plaats toe te dienen. En dan werd er soms al eens "verkeerd" gemikt, ja...

Nogmaals, ik ben zeker geen tegenstander van het verbod op thuisslachten omdat - en hier treed ik je volmondig bij - het risico op "amateurisme" er vele malen groter is dan in een slachthuis waar men over de nodige infrastructuur en apparatuur beschikt om de dieren eerst rudimentair te verdoven en daarna pas af te maken.

Blijft mijn vraag waar precies het verschil ligt met een rituele slacht in datzelfde slachthuis, en waarom die barbaarser zou zijn. Want in datzelfde Wikipedia-artikel - toch geen moslimsite - lezen we ook hetvolgende:
Citaat:
Pijn

Vergelijkend onderzoek heeft aangetoond dat de islamitische manier van slachten geen pijn veroorzaakt, terwijl met de CBP-methode (captive bold pistol stunning) het dier hevige pijn lijdt. Bovendien zorgt de islamitische methode ervoor dat de maximale hoeveelheid bloed uit het lichaam verdwijnt.
In een voetnoot verwijst Wikipedia naar twee medewerkers van de Universiteit van Hannover, ook al geen mosliminstelling, voor zover ik weet.
Oud 1 oktober 2006, 19:15   #35
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Eventjes googlen kan je helpen. Hier een artikeltje op Wikipedia. De voorschriften dateren uiteraard uit een tijd dat expliciet verdoven van dieren gewoon niet bestond. Niet alleen in de islam, maar ook bij ons niet.
...
Blijft mijn vraag waar precies het verschil ligt met een rituele slacht in datzelfde slachthuis, en waarom die barbaarser zou zijn. Want in datzelfde Wikipedia-artikel - toch geen moslimsite - lezen we ook hetvolgende:In een voetnoot verwijst Wikipedia naar twee medewerkers van de Universiteit van Hannover, ook al geen mosliminstelling, voor zover ik weet.
Ik heb geen uitgesproken mening over dit onderwerp. Ik weet dat het nogal wat voeten in de aarde gehad heeft alvorens in onze beschaafde wereld meer "humane" methodes werden opgelegd wat betreft de slacht, en dat daar uitzonderingen op gemaakt werden voor joden en mohammedanen.

Ik vind het echter uitermate onvoorzichtig van voor dergelijke onderwerpen zich te beroepen op Wikipedia, en helemaal incorrect van daarbij te verwijzen naar een studie van "Ali" (?) Schulz en "Mohammed" (?) Hazim.
Oud 1 oktober 2006, 20:02   #36
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen uitgesproken mening over dit onderwerp. Ik weet dat het nogal wat voeten in de aarde gehad heeft alvorens in onze beschaafde wereld meer "humane" methodes werden opgelegd wat betreft de slacht, en dat daar uitzonderingen op gemaakt werden voor joden en mohammedanen.

Ik vind het echter uitermate onvoorzichtig van voor dergelijke onderwerpen zich te beroepen op Wikipedia...
Het is niet mijn punt te bewijzen dat de islamitische manier van slachten minder barbaars (of juist barbaarser) zou zijn dan de gewone wijze. Het ligt in mijn bedoeling te stellen dat lang niet iedereen het hierover eens is, en dat het onderwerp dus voorwerp van discussie blijft.

Ook wetenschappers. Daarom...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys
...en helemaal incorrect van daarbij te verwijzen naar een studie van "Ali" (?) Schulz en "Mohammed" (?) Hazim.
Eerstgenoemde draagt niet de naam "Ali", en Schulz lijkt me een oerduitse naam. Even googlen leerde me dat zijn voornaam eveneens oerduits is, nl. Wilhelm.

Hier de resultaten van Google ter staving. De 6e ingang is vermoedelijk in het Indonesisch of zo, maar behandelt overduidelijk het onderwerp. Hetzelfde geldt voor de 8e ingang die in een Slavische taal (Tsjechisch?) is.

Natuurlijk kan het altijd dat professor Wilhelm Schulz een moslim is. Dan nóg valt tenzeerste te betwijfelen of de genoemde universiteit het zomaar zou toelaten dat een lid van het professorenkorps zich zomaar leent ter onderbouwing van stellingen die door andere academici allang op losse schroeven zijn gezet. Dat geldt overigens eveneens voor zijn collega Hazim, wiens voornaam ik niet heb kunnen achterhalen.

De eerlijkheid gebiedt toe te geven dat men het er zelfs in de academische wereld nog lang niet over eens is in hoeverre rituele slachtingen barbaarser zouden zijn dan niet-rituele.
Oud 1 oktober 2006, 20:46   #37
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... De eerlijkheid gebiedt toe te geven dat men het er zelfs in de academische wereld nog lang niet over eens is in hoeverre rituele slachtingen barbaarser zouden zijn dan niet-rituele.
Ik weet het ook niet, en weet echt niet of ik het wens te weten. Waar ik echter op wens te wijzen is dat Wikipedia niet de onfeilbare bron is voor dergelijke zaken (het bevat wel een goede verzameling van namen en data, maar alles moet geverifiëerd worden).

Die zogenaamde Schulz en Hazim vindt men enkel terug op enkele mohammedaanse sites. Hun verhaal werd ook enkel en alleen verteld in dat ene tijdschrift, "Al Jumuah", wat in dezelfde richting wijst.

Ik heb vergeefs getracht van de namen van beide heren (of dames) terug te vinden op de web site van de universiteiten in Hannover.

Waarom ik zo wantrouwig ben wordt verklaard door het feit dat volgelingen van Mohammed en hun apologeten nogal losjes omspringen met wetenschappelijk bewijs, en daarbij inderdaad het misbruik van namen en publicaties niet schuwen.

Ik zou dit geval nog wel verder willen onderzoeken maar nu stop ik er even mee.
Oud 5 oktober 2006, 14:20   #38
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo, al te lang hebben we dierenleed toegestaan in de naam van de multikul, te triest voor woorden dat de linksen pislamitische onzin belangrijker vinden dan dierenwelzijn

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 5 oktober 2006 om 14:20.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:22   #39
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wa heeft die titel eigenlijk met het artiekel te maken? Vind je het soms fijn dat een ouwe man die zijn ganse leven de helft heeft moeten afgeven van zijn loon en op een pensioetje leeft ineens weeral dik moet dokken aan vadertje staat?
politiek correct geeft geen hol om dieren

triest...

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Oud 5 oktober 2006, 14:23   #40
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Rituele THUISslachtingen mogen niet meer... maar rituele slachtingen in slachthuizen nog wel eh.
ja we weten nu wel dat jullie een stel trieste dierenbeulen zijn

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be