Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2006, 10:54   #21
Confucius
Gouverneur

Standaard

Enige tijd geleden las ik in de kranten dat de jeugdbewegingen als scouts, giro en andere een nooit geziene bloei kennen in Vlaanderen. Moet ik dan besluiten dat dergelijke organisaties kweekscholen zijn van racisme en onverdraagzaamheid ? Ik vind dit een kaakslag aan de vele jongeren die zich hiervoor inzetten. Het is politiek misbruik maken van de jongeren en hen een stigma opleggen. Zo iets als, stem maar links, dan ben je bij de goeien. Maar er is inderdaad een argument voor een jongere om rechts te stemmen na het zien van de beelden in het Brussels centraal station, waar één van hen brutaal afgeslacht werd omwille van een I-pod.
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 10:55   #22
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Volgens mij zijn die Vlaamse jongeren niet onverdraagzaam.

het zijn de vragen die onverdraagzaamheid promoten.

Allé, wie vraagt er nu dat ge met een afrikaan(se), turk(se),... wilt rampetampen.

Het is juist da vraagske die de verschillen benadrukt, niet het antwoord.

Waar blijft CGKR om die profeseurkes te martelen en het ware woord des multicultuur te tonen.

In NAAM van Leman, Feremans en den heilige vermeersch Multi-Amen
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 11:00   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zijn deze cijfers zo grof ten opzichte van de jongeren en niet bij de ouderen?

Waarom zijn de cijfers zo zwaar tegen de verdraagzaamhied van de Vlaamse jongeren?

Zijn de oudere misschien verdraagzamer dan hun nakomelingen?
Hebben de oudere meer begrip voor de problemen van de emmigranten dan de jongeren?

Wel het antwoord op de twee laatste vragen is NEE.
Alleen durft men deze cijfer niet meer te tonen en zijn de ouderen niet zo eerlijk als de jongeren.

En zijn de moslim jongeren verdraagzamer dan de Chistelijke jongeren? Nee zeker niet
Of hebben zij meer begrip voor de problemen dan de Vlaamse jongeren? Nee hoor, zij hebben de zelfde problemen en kunnen er echt niet meer begrip voor opbrengen dan de andere jongeren.

Maar waar ligt het probleem dan wel.

Wel het probleem ligt op een simpel plaats, maar is even wel niet simpel op te lossen.

Het is de stoerdoenerij van de jongeren tegenover elkaar en de eis van rust en vrijheid van de ouderen.

En op dat punt moet ik het VB dus wel gelijk geven. Indien men krachtig zou optreden tegen de jongerenbendes en de ouderen duidelijk zou maken dat zij niet de enige zijn met rechten, maar onze wereld moeten delen met de jongeren. En dat de jongeren evenveel recht hebben om zich te kunnen uitleven, zoals wij oudere dit vroeger deden en konden zouden de helft van de problemen al zijn opgelost.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 11:05   #24
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Het valt mij ten zeerste op dat er maar weinigen doorhebben dat dit artikel een onvolledige of foute interpretatie van statistische gegevens is. Men geeft veel te weinig gegevens en maakt de conclusie al in naam van de lezer. Op deze manier valt niets af te leiden uit het artikel, noch over de eventuele 'onverdraagzaamheid', noch over het falen van de multicultuur.

Laatst gewijzigd door Jarno : 30 september 2006 om 11:06.
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 11:52   #25
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het valt mij ten zeerste op dat er maar weinigen doorhebben dat dit artikel een onvolledige of foute interpretatie van statistische gegevens is. Men geeft veel te weinig gegevens en maakt de conclusie al in naam van de lezer. Op deze manier valt niets af te leiden uit het artikel, noch over de eventuele 'onverdraagzaamheid', noch over het falen van de multicultuur.
Inderdaad. Zo vind ik het ongemeen grof dat men onverdraagzaamheid koppelt aan het Vlaams Belang.

Ik kan dat niet verdragen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 september 2006 om 11:53.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 12:06   #26
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad. Zo vind ik het ongemeen grof dat men onverdraagzaamheid koppelt aan het Vlaams Belang.

Paulus.
Dit is al altijd zo geweest en hopelijk komt daar ooit verandering in.
Oud 30 september 2006, 12:10   #27
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
dat is ook niet zo moeilijk te begrijpen... zeker als je de quotjes die rond dat woord stonden dan nog weglaat uit de vorige post

Citaat:

Paulus.
onverdraagzame
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 12:22   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we ze vragen of ze ooit een relatie zouden kunnen hebben met een zwarte, een immigrant of een moslim, dan antwoordt telkens meer dan 75 procent dat ze zich dat moeilijk kunnen inbeelden.

Ik vraag me af wat het resultaat zou zijn indien men dezelfde vraag gesteld zou hebben aan 'nieuwe Belgen' van moslimsignatuur. 98 % ?
In de moslimgemeenschap is het nl een gewoonte om kinderen uit te huwelijken aan geloofszuivere importpartners, vrij van contaminatie van enige Westerse invloed. Zouden de onderzoekers die 98 % ook als racisten gekwalificeerd hebben? Zouden de onderzoekers het aandurven om het islamitisch verbod van een huwelijk tussen een islamitische en een ongelovige/andersgelovige als racistisch en onverdraagzaam te bestempelen ? Nee hoor, dat zou getuigen van een ernstige overdosis van politieke incorrectheid. Dat noemen ze hooguit etnisch-religieuse trots (iets dat dan weer taboe hoort te zijn voor 'de Vlaming'. 'De Vlaming' die dan volgens onderzoekers uit hetzelfde ideologische kamp dan ook weer niet bestaat.)
Zo zie je maar hoe tendentieus dergelijke onderzoekjes weer zijn. De timing van de release van de onderzoeksresultaten doet uiteraard ook vermoeden dat het om louter progressieve stemmingmakerij te doen is. Het aanpraten van een collectief schuldcomplex, het behoort zo langzamerhand tot het arsenaal der manipulatietechnieken waarin onverdraagzaam links uitblinkt.
De angst moet werkelijk diep zitten.

Dezelfde vraag had men best ook eens kunnen stellen aan de jongeren van de Van Saxen-Coburg familie en bevriende blauwbloedigen en petits de's.
Vermoedelijk zou men daar 100 % racisten en onverdraagzamen aantreffen. Dit terzijde om GM10's doembeelden te temperen.

Ik hoorde net Martine Thange tijdens het VRT-nieuws spreken over het 'onthutstende' resultaat van dit onderzoek. Hoe zou ze het resultaat van mijn vraag hierboven omschrijven?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 13:48   #29
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Allochtonen zoeken een partner in eigen milieu.
Vlamingen verkiezen een Vlaamse. Spanjaarden een Spaanse.
Toch wel erg hé! Hoe zou dat toch komen?

Maar één ding staat als een paal boven water:
Vlamingen zijn onverdraagzaam.
blijkbaar toch onverdraagzamer dan de Walen of Canadezen
maar ook dat kan niet, zeker
Oud 30 september 2006, 14:02   #30
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
blijkbaar toch onverdraagzamer dan de Walen of Canadezen
maar ook dat kan niet, zeker
Een Vlaamse jongen is onverdraagzaam omdat hij een relatie met een allochtoons meisje niet zo vanzelfsprekend vindt
Wat zou er gebeuren met die jongen als hij met zijn Marokkaanse vriendin hand en hand rondloopt?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 14:05   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ik denk dat zeer velen dit onmiddellijk doorhebben.
Het demoniseren van een ganse bevolkingsgroep is vaderlandse plicht. Maar alleen als het over Vlamingen gaat.
Als je zoiets zou doen met allochtonen dan wordt je voor de rechtbank gesleept.
Oud 30 september 2006, 14:07   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Dit is al altijd zo geweest en hopelijk komt daar ooit verandering in.
Demoniseren van Vlamingen is vaderlandse plicht. Gister, vandaag en morgen.
Oud 30 september 2006, 14:39   #33
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse jongeren zijn onverdraagzaam tegen onverdraagzaamheid

Laatst gewijzigd door C uit W : 30 september 2006 om 14:40.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 14:44   #34
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenHollander1981 Bekijk bericht
Ach deze onderzoeken zijn ook in Frankrijk en Nederland gehouden en de verschillen zijn zeer gering. Men en met name jongernen heeft de buik vol van de multikul.
De verschillen met het buitenland zijn in vlaanderen niet zo gering maar zelfs heel hoog. Zou ge u niet beter met holland bezig houden want hier komen posten als niet belg is ook multikul!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 14:47   #35
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Demoniseren van Vlamingen is vaderlandse plicht. Gister, vandaag en morgen.
Tja vlamingen zijn dan ook niets waard, eens stelletje bange zeveraars is het ja. Vlamingen zouden zich beter eens integreren.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 15:27   #36
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Neen, bij de Vlaamse jeugd ligt zelfs een mooie toekomst voor het volksnationalisme. Gedaan met diene flower power zever uit eind de jaren 60. De nieuwste generaties voeren orde en veiligheid opnieuw in het vaandel en zijn ook nationalistisch bewust.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 15:30   #37
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Tja vlamingen zijn dan ook niets waard, eens stelletje bange zeveraars is het ja. Vlamingen zouden zich beter eens integreren.
Kent u gezegdes,

Nooit in u kaarten laten zien.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 15:34   #38
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Vlamingen zijn nogal een bekrompen enggeestig volkje. Vergelijken met nog erger volk doet Vlamingen in mijn ogen niet beter uitkomen. Jullie ogen daartegen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 15:35   #39
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Integreren naar wiens voorbeeldmodel? De verrijkende nieuwe Belgskes die auto's en ziekenhuizen in brand steken ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 15:36   #40
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Beschouwde die onverdraagzaamheid als een overwinning?
Daar zijn we weer met dat debiele woord.
Als een jonge vrouw het niet ziet zitten om met een moslim te trouwen en dan met een kopvod rond te moeten lopen is ze onverdraagzaam ? Als een jongeman liever een brunette ziet dan een blondje is dat persoonlijke smaak. Als hij zegt dat hij niet graag negerinnen ziet is hij onverdraagzaam ? Ja man.....
Ik beschouw het als een uiting van goede smaak en gezond verstand. En hoopgevend dat onze jongeren nog niet volledig gebrainwashed zijn door de muticul-profeten.
En dat ze bij de Walen er anders over denken is logisch...profiteurs onder elkaar he, dat schept een zekere band

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be