![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Enige tijd geleden las ik in de kranten dat de jeugdbewegingen als scouts, giro en andere een nooit geziene bloei kennen in Vlaanderen. Moet ik dan besluiten dat dergelijke organisaties kweekscholen zijn van racisme en onverdraagzaamheid ? Ik vind dit een kaakslag aan de vele jongeren die zich hiervoor inzetten. Het is politiek misbruik maken van de jongeren en hen een stigma opleggen. Zo iets als, stem maar links, dan ben je bij de goeien. Maar er is inderdaad een argument voor een jongere om rechts te stemmen na het zien van de beelden in het Brussels centraal station, waar één van hen brutaal afgeslacht werd omwille van een I-pod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zijn deze cijfers zo grof ten opzichte van de jongeren en niet bij de ouderen?
Waarom zijn de cijfers zo zwaar tegen de verdraagzaamhied van de Vlaamse jongeren? Zijn de oudere misschien verdraagzamer dan hun nakomelingen? Hebben de oudere meer begrip voor de problemen van de emmigranten dan de jongeren? Wel het antwoord op de twee laatste vragen is NEE. Alleen durft men deze cijfer niet meer te tonen en zijn de ouderen niet zo eerlijk als de jongeren. En zijn de moslim jongeren verdraagzamer dan de Chistelijke jongeren? Nee zeker niet Of hebben zij meer begrip voor de problemen dan de Vlaamse jongeren? Nee hoor, zij hebben de zelfde problemen en kunnen er echt niet meer begrip voor opbrengen dan de andere jongeren. Maar waar ligt het probleem dan wel. Wel het probleem ligt op een simpel plaats, maar is even wel niet simpel op te lossen. Het is de stoerdoenerij van de jongeren tegenover elkaar en de eis van rust en vrijheid van de ouderen. En op dat punt moet ik het VB dus wel gelijk geven. Indien men krachtig zou optreden tegen de jongerenbendes en de ouderen duidelijk zou maken dat zij niet de enige zijn met rechten, maar onze wereld moeten delen met de jongeren. En dat de jongeren evenveel recht hebben om zich te kunnen uitleven, zoals wij oudere dit vroeger deden en konden zouden de helft van de problemen al zijn opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het valt mij ten zeerste op dat er maar weinigen doorhebben dat dit artikel een onvolledige of foute interpretatie van statistische gegevens is. Men geeft veel te weinig gegevens en maakt de conclusie al in naam van de lezer. Op deze manier valt niets af te leiden uit het artikel, noch over de eventuele 'onverdraagzaamheid', noch over het falen van de multicultuur.
Bertrand RUSSEL Laatst gewijzigd door Jarno : 30 september 2006 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan dat niet verdragen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 september 2006 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() Dit is al altijd zo geweest en hopelijk komt daar ooit verandering in.
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoorde net Martine Thange tijdens het VRT-nieuws spreken over het 'onthutstende' resultaat van dit onderzoek. Hoe zou ze het resultaat van mijn vraag hierboven omschrijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ook dat kan niet, zeker
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat zou er gebeuren met die jongen als hij met zijn Marokkaanse vriendin hand en hand rondloopt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Het demoniseren van een ganse bevolkingsgroep is vaderlandse plicht. Maar alleen als het over Vlamingen gaat. Als je zoiets zou doen met allochtonen dan wordt je voor de rechtbank gesleept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Vlaamse jongeren zijn onverdraagzaam tegen onverdraagzaamheid
![]() Laatst gewijzigd door C uit W : 30 september 2006 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() De verschillen met het buitenland zijn in vlaanderen niet zo gering maar zelfs heel hoog. Zou ge u niet beter met holland bezig houden want hier komen posten als niet belg is ook multikul!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Neen, bij de Vlaamse jeugd ligt zelfs een mooie toekomst voor het volksnationalisme. Gedaan met diene flower power zever uit eind de jaren 60. De nieuwste generaties voeren orde en veiligheid opnieuw in het vaandel en zijn ook nationalistisch bewust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Vlamingen zijn nogal een bekrompen enggeestig volkje. Vergelijken met nog erger volk doet Vlamingen in mijn ogen niet beter uitkomen. Jullie ogen daartegen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Als een jonge vrouw het niet ziet zitten om met een moslim te trouwen en dan met een kopvod rond te moeten lopen is ze onverdraagzaam ? Als een jongeman liever een brunette ziet dan een blondje is dat persoonlijke smaak. Als hij zegt dat hij niet graag negerinnen ziet is hij onverdraagzaam ? Ja man..... Ik beschouw het als een uiting van goede smaak en gezond verstand. En hoopgevend dat onze jongeren nog niet volledig gebrainwashed zijn door de muticul-profeten. En dat ze bij de Walen er anders over denken is logisch...profiteurs onder elkaar he, dat schept een zekere band ![]()
![]() |