![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Ikzelf ben over bovenstaande niet ongerust. Ik vertrouw er stellig op dat Job Cohen -burgermeester van Amsterdam- wel een kopje thee met ze zal gaan drinken. Net zoals hij deed met de Marokkaanse jongeren in Amsterdam. Hij komt er misschien ook dan achter wat er allemaal aan de hand is. ___________ knip ____________ Die Job is denk ik padvinder geweest. kans voor hem nu om een goede daad te doen ? Een kopje thee met de schuimbekkende opgehitste menigte als idee om de groep marokkanenen antillianen tot bedaren te brengen? Dat is oppassen geblazen, die zijn over de rooie, en niet zonder reden. We moeten niet vergeten dat de oorzaak van dit alles een kalmerend mddel was wat waarschijnlijk ( van overheidswege ) in te ruime mate is toegediend. Nu is iemand overleden. Hoe dan ook, dit was niet nodig geweest. Een kwalijke zaak voor de politie ( waar job de baas van is ) want voor een injectie is wel toestemming van de betrokkene noodzakelijk Dan is zo'n kopje thee toch zo'n goed idee, deze zware problematiek en de schuldvraag is immers niet geschikt om met een kopje thee weg te wuiven. Juristen dienen de toedracht en feiten op een rijtje te zetten en vervolgens vast te stellen wie waar verantwoordelijk is. Daarna is de eer aan de rechter. Wat de "nationalisten" betreft ( neonazies is zo'n beladen rotwoord van de telegraaf die zelf ook niet helemaal zuiver is geweest ) Denk dat die padvinderij van uiterst rechts wel een kopje thee met de stads-akela of -hopman wil drinken en dat hij daar dan ook nog zonder kleerscheuren wegkomt. |
![]() |
#22 |
|
![]() "ed" <[email protected]>
> Wat vind jij van die uitspraak van Reve uit ergens in de jaren > zeventig: "In Amsterdam bestond vrijwel geen rascisme. Maar de regering > Den Uyl heeft het in de harten van de mensen weten te planten." Zeg sukkel, waarom herhaal jij het hele artikel? Ben je te dom? Brave Borst |
![]() |
#23 |
|
![]() Sirob Redlum wrote:
> Askatasuna <[email protected]>: > >> Een zéér leerzaam artikel in de Telegraaf van vandaag. Ik plaats het >> maar even, > > Een link volstaat. Als het artikel niet al te lang is, zoals hier het geval is, prefereer ik integrale posting boven linkposting. |
![]() |
#24 |
|
![]() Askatasuna <[email protected]>:
> Een zéér leerzaam artikel in de Telegraaf van vandaag. Ik plaats het > maar even, Een link volstaat. Sirob Redlum |
![]() |
#25 |
|
![]() Askatasuna schreef: > ed ([email protected]) wrote: > > [snip: leer kwoten!] > > Wat vind jij van die uitspraak van Reve uit ergens in de jaren > > zeventig: "In Amsterdam bestond vrijwel geen rascisme. Maar de > > regering Den Uyl heeft het in de harten van de mensen weten te > > planten." > > Het kabinet Den Uyl is inmiddels bijna dertig jaar geleden. Het wordt > dus zo langzamerhand tijd, eens op te houden met die rechtse gewoonte > alles wat er fout gaat te wijten aan Den Uyl. Nog generaties van Historici zullen met verbazing constateren dat de basis voor de ondergang van Nederland door deze man in amper 4 jaar gelegd werd. |
![]() |
#26 |
|
![]() Sirob Redlum ([email protected]) wrote:
> Askatasuna <[email protected]>: > >> Een zéér leerzaam artikel in de Telegraaf van vandaag. Ik plaats het >> maar even, > > Een link volstaat. Daar heb je weinig aan, tenzij je abonnee bent of héél goed in het lezen van kleine lettertjes. http://telegraaf-i.telegraaf.nl/dail...0_5/pagina.php Verder nog iets inhoudelijks op te merken? Of was dat het wel? |
![]() |
#27 |
|
![]() Barokino ([email protected]) wrote:
> Nog generaties van Historici zullen met verbazing constateren dat de > basis voor de ondergang van Nederland door deze man in amper 4 jaar > gelegd werd. Ja, die bezweringsformule kende ik al. Helaas voor jou: het ging niet over Den Uyl. Maar ik begrijp best, dat jij erg graag de aandacht ziet afgeleid. |
![]() |
#28 |
|
![]() Askatasuna schreef: > Barokino ([email protected]) wrote: > > > Nog generaties van Historici zullen met verbazing constateren dat de > > basis voor de ondergang van Nederland door deze man in amper 4 jaar > > gelegd werd. > > Ja, die bezweringsformule kende ik al. Helaas voor jou: het ging niet > over Den Uyl. Maar ik begrijp best, dat jij erg graag de aandacht ziet > afgeleid. Het is in ieder geval nog een beetje hoopgevend dat je blijkbaar De Telegraaf leest |
![]() |
#29 |
|
![]() Askatasuna <[email protected]>
> Verder nog iets inhoudelijks op te merken? Of was dat het wel? Nou, waardeloze figuur, waar is de toestemming van de Telegraaf om het artikel hier te plaatsen? Sinds wanneer is het plaatsen van andermans artikelen trouwens een inhoudelijke opmerking? Sirob Redlum |
![]() |
#30 |
|
> Askatasuna schreef: > >> Barokino ([email protected]) wrote: >> >> > Nog generaties van Historici zullen met verbazing constateren dat >> > de basis voor de ondergang van Nederland door deze man in amper 4 >> > jaar gelegd werd. >> >> Ja, die bezweringsformule kende ik al. Helaas voor jou: het ging niet >> over Den Uyl. Maar ik begrijp best, dat jij erg graag de aandacht >> ziet afgeleid. > > Het is in ieder geval nog een beetje hoopgevend dat je blijkbaar De > Telegraaf leest Jaja, dat zal best. Maar wat vond je nou van het artikel? Ach, dat is natuurlijk een retorische vraag. De Nationale Alliantie, voorheen Lijst Jan Teijn, is immers dezelfde club die een tijd lang jouw "4 mei overpeinzingen"-pots op haar website had staan, ingezonden door "een trouwe lezeres". Dus ik begrijp heel goed, dat je het liever over wat anders hebt. Het komt allemaal wel erg dichtbij. |
![]() |
#31 |
|
![]() Sirob Redlum ([email protected]) wrote:
> Nou, waardeloze figuur, Kijk eens aan. Geen inhoudelijke reaktie, wel meteen gaan schelden. Nou, tis weer fraai hoor. > waar is de toestemming van de Telegraaf om het artikel hier te > plaatsen? *Proest!* Ja, da's ook een manier om te zeggen dat de inhoud je niet bevalt... Of je bent gewoon een troll. Dat kan natuurlijk ook. |
![]() |
#32 |
|
![]() Chief yew betcha aka f.t.o.m. wrote: > star chidia wrote: > > >> Ik hoop dat jij eens de moeite neemt zelf met een mening te komen, > > > > Meningen zijn voor mietjes die een denkstop nodig hebben. > > Hier heb ik overigens tijdens het boodschappen doen nog even over nagedacht. > Er zit wel een gedachte achter deze *mening* van jou, maar uiteraard geen > houdbare, anders was vrijwel elke conversatie onmogelijk danwel voorbehouden > aan louter mietjes. Een mening is een stelling waar je achter staat, misschien gebaseerd op een gedachtengang. Als de gedachtengang er niet is, dan is er niets te bediscussieren, en anders is de gedachtengang zelf voldoende voor een discussie. |
![]() |
#33 |
|
![]() Askatasuna schreef: > Barokino ([email protected]) wrote: > > > Askatasuna schreef: > > > >> Barokino ([email protected]) wrote: > >> > >> > Nog generaties van Historici zullen met verbazing constateren dat > >> > de basis voor de ondergang van Nederland door deze man in amper 4 > >> > jaar gelegd werd. > >> > >> Ja, die bezweringsformule kende ik al. Helaas voor jou: het ging niet > >> over Den Uyl. Maar ik begrijp best, dat jij erg graag de aandacht > >> ziet afgeleid. > > > > Het is in ieder geval nog een beetje hoopgevend dat je blijkbaar De > > Telegraaf leest > > Jaja, dat zal best. Maar wat vond je nou van het artikel? Het geeft in ieder geval aan dat het gevaar niet alleen van Linkse zijde komt. Onnodig te zeggen dat een felle anti-nazi als ik sta te walgen van mensen die elkaar met heil-Hitler begroeten > Ach, dat is natuurlijk een retorische vraag. De Nationale Alliantie, > voorheen Lijst Jan Teijn, is immers dezelfde club die een tijd lang > jouw "4 mei overpeinzingen"-pots op haar website had staan, ingezonden > door "een trouwe lezeres". Is mij verder niets van/over bekend. Die trouwe lezeres ben ik in ieder geval niet. De enige politieke activiteit die ik ontplooi is in deze NG. Overigens sta ik nog steeds en zelfs nog steeds meer achter mijn "overpeinzingen". > Dus ik begrijp heel goed, dat je het liever over wat anders hebt. Het > komt allemaal wel erg dichtbij. |
![]() |
#34 |
|
![]() Askatasuna schreef: > Sirob Redlum ([email protected]) wrote: > > > Nou, waardeloze figuur, > > Kijk eens aan. Geen inhoudelijke reaktie, wel meteen gaan schelden. > Nou, tis weer fraai hoor. > > > waar is de toestemming van de Telegraaf om het artikel hier te > > plaatsen? > > *Proest!* > > Ja, da's ook een manier om te zeggen dat de inhoud je niet bevalt... > > Of je bent gewoon een troll. Dat kan natuurlijk ook. Het zal me niet vaak overkomen, maar met deze reactie sla je m.i. de plank raak. |
![]() |
#35 |
|
![]() Barokino wrote:
> Het geeft in ieder geval aan dat het gevaar niet alleen van Linkse zijde > komt. Onnodig te zeggen dat een felle anti-nazi als ik sta te walgen van > mensen die elkaar met heil-Hitler begroeten Het was gewoon goed nieuws voor de zelfbenoemde "anti-fascisten". En misschien ook weer slechts nieuws. Laat ik het uitleggen wat het slechte nieuws is: als extreem rechts serieus genomen wordt door media en politiek, houdt dat als vanzelf in dat er actie zal volgen. Daarmee komt het argument dat de "anti-fascisten" gebruiken voor hun eigenrichting: ja maar de gevestigde politiek neemt het niet serieus, dus moeten wij het wel doen - te vervallen. Aan de andere kant is het goed nieuws, want het leidt de aandacht af van andere vormen van politiek extremisme, onder andere het religieus geïnspireerd extremisme. Verder is het opmerkelijk dat aan extreem rechtse zijde bewonderend wordt gesproken over terroristen als Mohammed B. en Samir Azzouz. |
![]() |
#36 |
|
![]() Barokino wrote:
> Askatasuna schreef: >> Barokino ([email protected]) wrote: ... ... >> >> > Nog generaties van Historici zullen met verbazing constateren dat >> >> > de basis voor de ondergang van Nederland door deze man in amper 4 >> >> > jaar gelegd werd. >> >> >> >> Ja, die bezweringsformule kende ik al. Helaas voor jou: het ging niet >> >> over Den Uyl. Maar ik begrijp best, dat jij erg graag de aandacht >> >> ziet afgeleid. >> > >> > Het is in ieder geval nog een beetje hoopgevend dat je blijkbaar De >> > Telegraaf leest >> >> Jaja, dat zal best. Maar wat vond je nou van het artikel? > > Het geeft in ieder geval aan dat het gevaar niet alleen van Linkse zijde > komt. Onnodig te zeggen dat een felle anti-nazi als ik sta te walgen van > mensen die elkaar met heil-Hitler begroeten Maar Barokino, het kan toch heel vriendelijk bedoeld zijn? Waarom demoniseer je nu meteen weer?! >> Ach, dat is natuurlijk een retorische vraag. De Nationale Alliantie, >> voorheen Lijst Jan Teijn, is immers dezelfde club die een tijd lang >> jouw "4 mei overpeinzingen"-pots op haar website had staan, ingezonden >> door "een trouwe lezeres". > > Is mij verder niets van/over bekend. Die trouwe lezeres ben ik in ieder > geval niet. De enige politieke activiteit die ik ontplooi is in deze NG. En daar is iedereen hier je erg dankbaar voor, natuurlijk! > Overigens sta ik nog steeds en zelfs nog steeds meer achter mijn > "overpeinzingen". Wat waren dat dan voor "overpeinzingen"? Als ze nog steeds zo actueel zijn (of zelfs nog meer) dan kun je ze misschien nog eens posten? (J) |
![]() |
#37 |
|
![]() han krol wrote:
> "Askatasuna" <[email protected]> schreef in bericht >> ed ([email protected]) wrote: >> >> [snip: leer kwoten!] >> > Wat vind jij van die uitspraak van Reve uit ergens in de jaren >> > zeventig: "In Amsterdam bestond vrijwel geen rascisme. Maar de >> > regering Den Uyl heeft het in de harten van de mensen weten te >> > planten." >> >> Het kabinet Den Uyl is inmiddels bijna dertig jaar geleden. Het wordt >> dus zo langzamerhand tijd, eens op te houden met die rechtse gewoonte >> alles wat er fout gaat te wijten aan Den Uyl. > > Ach,die onzin krammem ze al veel langer uit. Al langer dan dertig jaar?! Dus ze wisten wat Den Uyl zou aanrichten nog voor hij aantrad? Maar dat is misdadig, Han! Dan zijn ze naar mijn mening gewoon medeplichtig! (J) |
![]() |
#38 |
|
![]() yew betcha wrote:
> Verder is het opmerkelijk dat aan extreem rechtse zijde bewonderend > wordt gesproken over terroristen als Mohammed B. en Samir Azzouz. Dat is normaal. Professionals onder elkaar hebben altijd waardering voor bekwaamheid. Of er nu een ijzeren gordijn tussen zit of een war on terrorism, of een concurrentiestrijd tussen bedrijven, de echte vakmensen staan daar voor hun eigen gevoel gewoon boven! (J) |
![]() |
#39 |
|
![]() yew betcha ([email protected]) wrote:
> de zelfbenoemde "anti-fascisten". Kijk eens aan. Ook de Codeklopper heeft het dus liever over iets anders. Waarvan akte. [invullingen en projecties verder gesnipt] > Verder is het opmerkelijk dat aan extreem rechtse zijde bewonderend > wordt gesproken over terroristen als Mohammed B. en Samir Azzouz. Dat verbaast mij nou juist helemaal niet. Uitgezonderd de religieuze inspiratie, zijn het gewoon geestverwanten. |
![]() |
#40 |
|
> Het geeft in ieder geval aan dat het gevaar niet alleen van Linkse > zijde komt. Dat klopt. Het komt alleen van rechts. Ook islamofascisme is namelijk (extreem-)rechts. |