![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Eppo wrote: >> >> Niet alleen de lachspieren, met de VOC mentaliteit bedoelde hij >> waarschijnlijk ook de mentaliteit van het CDA. >> Nog een paar van zulke strapatsen, en een oppositie voor het >> rampenkabinet word overbodig. > > Zulke zielige reacties slaan toch als een boemerang terug. JP mag blij > zijn met jullie... Hahahaha, en op welke wijze dan wel? |
![]() |
#22 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Eppo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> René Peters beweerde : >>> Eppo wrote: >>>> >>>> Niet alleen de lachspieren, met de VOC mentaliteit bedoelde hij >>>> waarschijnlijk ook de mentaliteit van het CDA. >>>> Nog een paar van zulke strapatsen, en een oppositie voor het >>>> rampenkabinet word overbodig. >>> >>> Zulke zielige reacties slaan toch als een boemerang terug. JP mag blij >>> zijn met jullie... >> >> Inderdaad René, jij hebt het helemaal bij het juiste eind. >> Na het onbenullig VOC commentaar van JP de MP is eigenlijk alle >> commentaar verder overbodig. >> > > Laat ik het je nogmaals vertellen. Het was een IJZERSTERKE performance van > JPB! Met jou als fan, word zijn taak alleen maar zwaarder, hahahha,. |
![]() |
#23 |
|
![]() "Razor1971" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Z.O.Z." <z@z> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Razor1971" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "Jan Klaasen" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> JP ging weer voor de inmiddels ontelbare keer onderuit met zijn VOC >> >> mentaliteit. Het knechten van anderen het negeren van andermans >> >> bezit en rechten enz. Dat was die VOC mentaliteit wat in de hele >> >> wereld als een grote schande wordt gezien. >> >> >> >> Het gebruik van personeel als Slaaf. Het gebrek aan goed economisch >> >> management. Het misbruik van andermans bezit. >> >> Vele Nederlanders zitten wegens drugshandel in buitenlandse >> >> gevangenissen wegens die oh zo boeiende VOC mentaliteit. >> >> >> >> TOCH!!! >> > >> > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. Volgens mij is >> > Nederland het enige landje op deze aardkloot waar je niet trots mag >> > zijn >> > op >> > je cultuur.. >> >> Een moet er beginnen nietwaar, met ware zelfreflectie. >> Dingen waar ik trots oop kan zijn ben ik trots op, dingen >> waar ik niet trots op kan zijn ben ik niet trots op. >> Blind patriotisme is niets voor mij, sorry. >> (en er is genoeg om wel trots op te zijn hoor), > > Nee, blind anti-eigen cultuur is geweldig (ook wel *kuch* zelfreflectie > genoemd). Daar heb jij het maar over, kritisch zijn op wat er gebeurd is juist een goed iets, als jij dat als blind anti-eigen cultuur wilt betitelen. Je bent dan wel anti eigen volk voor een gedeelte natuurlijk, vergeet dat niet, |
![]() |
#24 |
|
![]() Z.O.Z. wrote:
> "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Eppo wrote: >>> >>> Niet alleen de lachspieren, met de VOC mentaliteit bedoelde hij >>> waarschijnlijk ook de mentaliteit van het CDA. >>> Nog een paar van zulke strapatsen, en een oppositie voor het >>> rampenkabinet word overbodig. >> >> Zulke zielige reacties slaan toch als een boemerang terug. JP mag >> blij zijn met jullie... > > Hahahaha, en op welke wijze dan wel? Gewoon doorgaan. Wanneer komt de volgende fulititeit-hype? |
![]() |
#25 |
|
![]() Op Sun, 01 Oct 2006 14:05:38 +0200, schreef Razor1971:
> Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. Links schijt volgens mij op een rechtse cultuur. > Volgens mij is Nederland het enige landje op deze aardkloot waar je niet > trots mag zijn op je cultuur.. Nee hoor, in Nederland mag je ook trots zijn. Doe maar niet zo zielig. (Maar dat mag ook.) |
![]() |
#26 |
|
![]() "najah" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Op Sun, 01 Oct 2006 14:05:38 +0200, schreef Razor1971: > > > > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. > > Links schijt volgens mij op een rechtse cultuur. Wees dan maar blij, dat we toen ''rechts'' waren in het verleden... > > Volgens mij is Nederland het enige landje op deze aardkloot waar je niet > > trots mag zijn op je cultuur.. > > Nee hoor, in Nederland mag je ook trots zijn. Doe maar niet zo zielig. > (Maar dat mag ook.) Ik doe niet zielig, het is juist dat gezeik over het VOC wat zo zielig is. -- -RzR- |
![]() |
#27 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Z.O.Z. wrote: >> "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Eppo wrote: >>>> >>>> Niet alleen de lachspieren, met de VOC mentaliteit bedoelde hij >>>> waarschijnlijk ook de mentaliteit van het CDA. >>>> Nog een paar van zulke strapatsen, en een oppositie voor het >>>> rampenkabinet word overbodig. >>> >>> Zulke zielige reacties slaan toch als een boemerang terug. JP mag >>> blij zijn met jullie... >> >> Hahahaha, en op welke wijze dan wel? > > Gewoon doorgaan. Wanneer komt de volgende fulititeit-hype? Geen idee, wanneer gaat Balkie publiekelijk weer wat zeggen? ;oP |
![]() |
#28 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> wrote on Sun 01 Oct 2006
03:11:23p: >> Maar wees jij maar trots hoor René. >> Misschien moet jij je eens verdiepen in de geschiedenis. Dat is >> vast leerzamer dan het gaan posten om te posten >> Je bijdrage is als altijd weer indrukwekkend ! NOT > > Voorspelbaar gevis van linkSS om een uitspraak van Balkenende > proberen onderuit te halen. Het betekend dus dat ze het moeten > hebben van goedkoop scoren. In de bredere context van de > verwijzing naar het VOC is dat de tijd van de Gouden Eeuw, maar > dat is dus i.d.d. een vies begrip bij links, zoals altijd gehuld > in negativisme en schuldcomplexen. Die VOC wordt naar ik meen in een bredere context vooral in verband gebracht met een vorm van mercantilisme waarin de natie-staat zich effectief gedraagt als een roversnest: het 'handelt' met vergelijkbare of sterkere machten, en tracht overigens met geweld te nemen wat ze kan. Wat met een dergelijke vergelijking naar ik me voorstel werd geadverteerd in de moderne context, is het (feitelijk) aanbieden van (semi)militairen diensten aan dominante machten in ruil voor al of niet verholen vergoedingen en diensten zoals dat klaarblijkelijk al geruime tijd gebeurd. Overigens heeft het met partijpolitieke kleur niets te maken. |
![]() |
#29 |
|
![]() "FTHVD" <mail=@=absolutely.void> schreef in bericht news:[email protected]... > > Die VOC wordt naar ik meen in een bredere context vooral in > verband gebracht met een vorm van mercantilisme waarin de > natie-staat zich effectief gedraagt als een roversnest: het > 'handelt' met vergelijkbare of sterkere machten, en tracht > overigens met geweld te nemen wat ze kan. > Aldus wordt mijn stelling maar weer eens bevestigd. |
![]() |
#30 |
|
![]() Op Sun, 01 Oct 2006 22:28:41 +0200, schreef Razor1971:
> > "najah" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Op Sun, 01 Oct 2006 14:05:38 +0200, schreef Razor1971: >> >> >> > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. >> >> Links schijt volgens mij op een rechtse cultuur. > > Wees dan maar blij, dat we toen ''rechts'' waren in het verleden... We? Praat voor jezelf, knul. En lees eens wat meer geschiedenisboeken. > >> > Volgens mij is Nederland het enige landje op deze aardkloot waar je niet >> > trots mag zijn op je cultuur.. >> >> Nee hoor, in Nederland mag je ook trots zijn. Doe maar niet zo zielig. >> (Maar dat mag ook.) > > Ik doe niet zielig, het is juist dat gezeik over het VOC wat zo zielig is. Zielig zijn de slachtoffers. |
![]() |
#31 |
|
![]() "Z.O.Z." <z@z> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Razor1971" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "Z.O.Z." <z@z> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Razor1971" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > > >> > "Jan Klaasen" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> JP ging weer voor de inmiddels ontelbare keer onderuit met zijn VOC > >> >> mentaliteit. Het knechten van anderen het negeren van andermans > >> >> bezit en rechten enz. Dat was die VOC mentaliteit wat in de hele > >> >> wereld als een grote schande wordt gezien. > >> >> > >> >> Het gebruik van personeel als Slaaf. Het gebrek aan goed economisch > >> >> management. Het misbruik van andermans bezit. > >> >> Vele Nederlanders zitten wegens drugshandel in buitenlandse > >> >> gevangenissen wegens die oh zo boeiende VOC mentaliteit. > >> >> > >> >> TOCH!!! > >> > > >> > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. Volgens mij is > >> > Nederland het enige landje op deze aardkloot waar je niet trots mag > >> > zijn > >> > op > >> > je cultuur.. > >> > >> Een moet er beginnen nietwaar, met ware zelfreflectie. > >> Dingen waar ik trots oop kan zijn ben ik trots op, dingen > >> waar ik niet trots op kan zijn ben ik niet trots op. > >> Blind patriotisme is niets voor mij, sorry. > >> (en er is genoeg om wel trots op te zijn hoor), > > > > Nee, blind anti-eigen cultuur is geweldig (ook wel *kuch* zelfreflectie > > genoemd). > > Daar heb jij het maar over, kritisch zijn op wat er gebeurd > is juist een goed iets, als jij dat als blind anti-eigen cultuur wilt > betitelen. We leefden toen in een totaal ander tijdgeest.. Dus kristisch zijn gaat eigenlijk niet. Bovedien mag Nederland best trots zijn op de VoC. > Je bent dan wel anti eigen volk voor een gedeelte natuurlijk, vergeet dat > niet, Das waar.. Hoewel "anti eigen volk" wel hele zware woorden zijn. -- -RzR- |
![]() |
#32 |
|
![]() "najah" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Op Sun, 01 Oct 2006 22:28:41 +0200, schreef Razor1971: > > > > > "najah" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Op Sun, 01 Oct 2006 14:05:38 +0200, schreef Razor1971: > >> > >> > >> > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. > >> > >> Links schijt volgens mij op een rechtse cultuur. > > > > Wees dan maar blij, dat we toen ''rechts'' waren in het verleden... > > We? Praat voor jezelf, knul. En lees eens wat meer geschiedenisboeken. Oh? Waren er toen ook linksen? > >> > Volgens mij is Nederland het enige landje op deze aardkloot waar je niet > >> > trots mag zijn op je cultuur.. > >> > >> Nee hoor, in Nederland mag je ook trots zijn. Doe maar niet zo zielig. > >> (Maar dat mag ook.) > > > > Ik doe niet zielig, het is juist dat gezeik over het VOC wat zo zielig is. > > Zielig zijn de slachtoffers. Zakdoekje? -- -RzR- |
![]() |
#33 |
|
![]() René Peters schreef op 2-10-2006 :
> "FTHVD" <mail=@=absolutely.void> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Die VOC wordt naar ik meen in een bredere context vooral in >> verband gebracht met een vorm van mercantilisme waarin de >> natie-staat zich effectief gedraagt als een roversnest: het >> 'handelt' met vergelijkbare of sterkere machten, en tracht >> overigens met geweld te nemen wat ze kan. >> > > Aldus wordt mijn stelling maar weer eens bevestigd. Voorspelbaar gevis van linkSS om een uitspraak van Balkenende proberen onderuit te halen. Het betekend dus dat ze het moeten hebben van goedkoop scoren. In de bredere context van de verwijzing naar het VOC is dat de tijd van de Gouden Eeuw, maar dat is dus i.d.d. een vies begrip bij links, zoals altijd gehuld in negativisme en schuldcomplexen En het bovenstaande was jouw stelling! Niets met een bredere context, Jan Peter sprak de harde waarheid zoals hij wenst te regeren. En helemaal geen vies begrip bij links, maar niet meer van deze tijd. Die VOC mentaliteit van Balkenende dus. -- v |
![]() |
#34 |
|
![]() "Eppo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > En het bovenstaande was jouw stelling! > Niets met een bredere context, Jan Peter sprak de harde waarheid zoals hij > wenst te regeren. > En helemaal geen vies begrip bij links, maar niet meer van deze tijd. > Die VOC mentaliteit van Balkenende dus. > > -- Belachelijk dat de VOC in het kader van een verkiezingscampagne in 2006 als een belast verleden wordt gezien. |
![]() |
#35 |
|
![]() Op Mon, 02 Oct 2006 17:50:14 +0200, schreef Razor1971:
> > "najah" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Op Sun, 01 Oct 2006 22:28:41 +0200, schreef Razor1971: >> >> > >> > "najah" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> Op Sun, 01 Oct 2006 14:05:38 +0200, schreef Razor1971: >> >> >> >> >> >> > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. >> >> >> >> Links schijt volgens mij op een rechtse cultuur. >> > >> > Wees dan maar blij, dat we toen ''rechts'' waren in het verleden... >> >> We? Praat voor jezelf, knul. En lees eens wat meer geschiedenisboeken. > > Oh? Waren er toen ook linksen? Ja, toen werd er ook veel gescheten. |
![]() |
#36 |
|
![]() "najah" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Op Mon, 02 Oct 2006 17:50:14 +0200, schreef Razor1971: > > > > > "najah" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Op Sun, 01 Oct 2006 22:28:41 +0200, schreef Razor1971: > >> > >> > > >> > "najah" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> Op Sun, 01 Oct 2006 14:05:38 +0200, schreef Razor1971: > >> >> > >> >> > >> >> > Typies links Nederland, schijten op je eigen cultuur.. > >> >> > >> >> Links schijt volgens mij op een rechtse cultuur. > >> > > >> > Wees dan maar blij, dat we toen ''rechts'' waren in het verleden... > >> > >> We? Praat voor jezelf, knul. En lees eens wat meer geschiedenisboeken. > > > > Oh? Waren er toen ook linksen? > > Ja, toen werd er ook veel gescheten. Werkelijk? Waren jullie toen ook al schijters..?? Vroeger had je Protestanten en Katholieken, koningsgezinde en de Republikeinen etc.. Geen links of rechts. -- -RzR- |