![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf eet ik nog altijd vlees, al kan dat uit 'liefde voor de smaak' zijn, wat je ook als emotioneel kan zien en dat lijkt me dan ook minder rationeel. Maar ja, je kan aan alles een draai geven natuurlijk ! ![]() Laatst gewijzigd door picka mater : 2 oktober 2006 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() en jij volgt een louter emotioneel model dat nergens op gebaseerd is.
You can't change the laws of physics captain. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() 1)Er is wel een verschil tussen een plant en een dier, een plant heeft geen centraal zenuwstelsel en kan geen pijn voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de jaren '80 meenden diverse wetenschappelijke modellen dat we door het gat in de ozonlaag nu allemaal huidkanker gingen hebben door het gebrek aan ozon . De realiteit stelt dat we nu onze auto binnen moeten laten staan bij warme dagen om niet te stikken in de ozon . Volgens wetenschappelijke modellen uit de jaren ' 80 ging heel Vlaanderen nu onder water staan wegens het co2 effect enz ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dit klopt , maar een dier dat in het slachthuis sterft hoeft minder te lijden dan de gnoe die soms maar na een urenlange doodstrijd levend wordt opgepeuzeld door leeuwen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn mensen die idiote topics starten autisten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft iemand hier wel enig idee wat een autist is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Autistische kinderen hebben bijvoorbeeld moeite om een onderscheid te maken tussen een tafel en een hond , immers een hond heeft ook 4 poten . Vandaar dat volgens mij vegetariers volgende redeneringen volgen : 1 mens = 1 mens . 1 dier = 1 dier . Maar ook : 1 mens = een levend wezen , 1 dier = een levend wezen . Bijgevolg : 1 mens = 1 dier . Waaruit volgt : Een dier opeten is dus kannabilisme . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Trouwens als je naar deze pagina gaat zie je dat de verwachte vraag naar granen lang niet even snel stijgt als de verwachte opbrengst per ha. http://www.ifpri.org/pubs/books/gfp/...rainprices.asp Deze studie uit 1980 steld de maximale populatie op 9 miljard http://links.jstor.org/sici?sici=009...2-K&size=LARGE Over jouw afleidingsmaneuvers: En dat je geen verschil ziet tussen ozon in de ozon laag en ozon aan de grond bewijst dat je of onwetend of oneerlijk bent. Het CO2 effect betstaat niet en dat je geen verschil kan maken tussen wat wetenschappers beweren en hoe het door (onwetende) journalisten vaak verkeerdelijk wordt gerapporteerd ligt aan jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Verenigde Naties stellen zelf dat de voedingssituatie buiten verwachting is verbeterd buiten de jaren ' 70 , en dat het aantal ondervoede kinderen procentueel drastisch is afgenomen . Voor het eerst in de geschiedenis is de voedselssituatie van de mens géén absolute topprioriteit meer . 100 jaar geleden hadden alle landen de grootste moeite hun eigen bevolking te voeden . Nu bevindt de mensheid zich in een situatie dat massale voedselvoorraden moeten worden vernietigd , dat de rijke landen voedsel dumpen op de derde wereldmarkten die ertoe leiden dat hun akkers braak blijven liggen enz ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat vegetariers op het eerste zicht vrij rare argumenten gebruiken om hun voedselkeuze te verrechtvaardigen . De argumenten dat er te weinig voedsel zou zijn , en een dier ziet af in gevangenschap zijn drogredens . De ware reden is dat autisten vlees eten wel degelijk als kannabilisme aanzien . Vandaar dat ik denk aan autistische manieren van redeneren , maar het kan ook iets anders zijn . Moest ik het zeker weten , ik zou er hier geen onderwerp over beginnen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er is trouwens nog een andere reden om als maatschappij op vegetarisme over te stappen. Als iedereen vegetariër zou worden dan zou de reductie in methaanproductie door de enorme veestapel al meer effect hebben dan de eliminatie van alle gebruik van fossiele brandstoffen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onze veestapel bestaat vnl. uit herbivoren. Die produceren veel methaan dat ze langs een bepaalde opening geregeld laten ontsnappen. Als wij morgen met zijn allen stoppen met vleeseten, vallen we dus terug op een gelijkaardig dieet als onze herbivoren-veestapel. Mijn God... ik moet er niet aan denken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen vlees, geen groenten, ... Wat moet je op de duur nog eten???
Ik wordt ...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is geen verband tussen vegetariêrs en autisten, zoals er geen verband bestaat tussen intelligentie en autisme. Maar het is wel zo dat de meeste autisten of mensen die aan ADHD of Asperger lijden inderdaad tot de laagst intelligente groep behoren. Er zijn autisten met een extreem hoge feitenkennis, of die in een bepaald vakgebied uitblinken, maar dat zijn uitzonderingen.
Alle autisten die ik ken zijn vleeseters (ik doe vrijwilligerswerk bij autisten, zoon en dochter zijn actief bezig met autisme en autisten). De term "autist" is hier hooguit als scheldwoord gebruikt, alsof men geen rationele redenen kan bedenken om geen vlees te eten. Ik geloof overigens dat de meeste vegetariërs geen vlees eten, gewoon omdat ze het vies vinden. Dan is er nog "veganisme" dat alles van dierlijke oorsprong verwerpt - vegetariêrs eten dikwijls nog kaas, eieren, boter en vis. het veganisme is derhalve "ideologisch correcter" dan de vegetariërs. We kunnen dit gerust afsluiten met de bedenking dat moslims en joden geen varkensvleees mogen eten en joden alleen maar zaken uit de zee die een graat hebben - dus geen schelpdieren en schaaldieren. Ik vind het allemaal een kwestie van godsdienst en smaak... intussen is het wel een feit dat een groot deel van de mensheid te veel vleees eet, vooral te veel vet vlees. De USA waren het eerste land waar men een arme herkent aan het feit dat hij/zij te dik is - intussen heeft Europa een flink deel van zijn "achterstand" ingehaald. Ikzelf ben een fervente vleesconsument.. maar ik mag niet meer van mijn dokter(s) : sinds juni ben ik inmiddels toch al 6,5 kg afgevallen dank zij de beroemde afvalprodukten van de japanse automobielindustrie (zo noem ik de zgn. vleesvervangende tofu e.d., alleen maar te vreten als je er wat gehakt of filet américain onderdoet). Overigens alle leden van Gaia zijn geen veganisten/vegetaristen : het gaat bij hen om de goede behandeling van dieren. Maar ja als je dag in dag uit geconfronteerd wordt met slachthuizen kan ik me voorstellen dat je vegetariër wordt. Smakelijk eten straks ! : het is hen te doen om de goede behandeling van dieren
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |