Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2006, 19:08   #21
Banneling

Standaard

Ik keek naar het nieuws van de RTBF dat zoals te verwachten het politieke aspect dik in de verf zette. Hoofdbrok ging over Antwerpen, en dat het concert niet voor verdraagzaamheid maar tegen het VB georganiseerd werd, dat werd dik in de kijker gezet. Op een moment laat men zo'n franstalig snertartiestje aan het woord, een marginale onbenul die even zijn goedertierigheid wou tonen door een klapke in het Nederlands te doen. Het is un concert voor .... en hup hij viel stil ... euh ... tegen ... stilte, de verdraagzame dikzak was tijdens zijn schooljaren blijkbaar zo verdraagzaam geweest dat hij er maar niet slaagde de vertaling van het woord 'tolérance' te onthouden of te verbasteren tot 'tolerantie'. Uiteindelijk moest hij beroep doen op anderen, en ving hij de vertaling deels op. "Oui oui, et iese un concert teken de verdraagzaamheid".
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:08   #22
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
waarom zou je niet naar zo een evenement gaan, het is immers gratis en sommige artiesten spelen een beetje mooie muziek. Je komt dan ook nog eens onder het volk komen en je kan met vrienden nog eens een pintje drinken.
Omdat het evenement betaald wordt met uw en mijn geld zuiver om een politieke partij te nekken één week voor de verkiezingen, in naam van de verdraagzaamheid.

Daarom ga ik zeker niet. Zoveel hypocrisie kan ik niet verdragen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:08   #23
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
oeps plots hevig onweer boven Antwerpen ,de schuld van Het Vlaams belang denk ik ,die onverdraagzame
Het zullen die basgitaren geweest zijn.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:08   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
er staan echt mensen van alle leeftijden. verder is er nooit gezegd dat alle jongeren racistisch zijn.
Idd, alle soort mensen lopen er rond en dat allemaal gegoten in een leuk sfeertje. Spijtig dat op dit forum er weer een hoop mensen lopen die het niet kunnen hebben nuja
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:13   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Idd, alle soort mensen lopen er rond en dat allemaal gegoten in een leuk sfeertje. Spijtig dat op dit forum er weer een hoop mensen lopen die het niet kunnen hebben nuja
Op de beelden van Jim TV zag ik geen hoofddoeken noch baardmannen in soepjurken. Je kan moeilijk zeggen dat de concertgangers een afspiegeling gaven van de maatschappij, althans niet van de Antwerpse samenleving.
Oud 1 oktober 2006, 19:13   #26
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als ik in de buurt zou wonen zou ik er ook wel naartoe gaan en zou mij toch ook wel amuseren. Het zou echter niets veranderen aan mijn overtuigingen. Het is niet omdat je iemand zijn muziek kunt smaken dat je alle capriolen van die gast moet volgen, of toch?
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:16   #27
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Woehahahahahaha

zie ze kronkelen en doen.
De concerten zijn duidelijk tegen het Vb en het is duidelijk een succes. Ik ben net terug van ANtwerpen. Campagne gaan voeren voor Blokbuster, samen met een aantal kameraden. Steunstickers verkocht om campagnegemateriaal te kunnen financieren. Awel: ik heb op m'n eentje in iets meer dan twee uur 120€ opgehaald. De woorden VB en Blokbuster waren genoeg om flux de portemonnaiekes, wat zeg ik, de portefeuilles te laten open gaan.
Indien Tom Barman het apolitiek bedoelde hebben wij het lekker politiek gemaakt. Tegen racisme en het opkomend fascisme. Voor eenheid van de arbeiders

Voor Blokbuster zal het alleszins een succes blijken te zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:19   #28
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Woehahahahahaha

De concerten zijn duidelijk tegen het Vb en het is duidelijk een succes. Ik ben net terug van ANtwerpen. Campagne gaan voeren voor Blokbuster, samen met een aantal kameraden. Steunstickers verkocht om campagnegemateriaal te kunnen financieren. Awel: ik heb op m'n eentje in iets meer dan twee uur 120€ opgehaald. De woorden VB en Blokbuster waren genoeg om flux de portemonnaiekes, wat zeg ik, de portefeuilles te laten open gaan.
Indien Tom Barman het apolitiek bedoelde hebben wij het lekker politiek gemaakt. Tegen racisme en het opkomend fascisme. Voor eenheid van de arbeiders

hoeveel kost zo'n sticker?
Oud 1 oktober 2006, 19:19   #29
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woehahahahahaha

Voila het bewijs is geleverd.

In België voert men tijdens de wettelijke sperperiode, namelijk één week voor de verkiezingen, campagne tegen één bepaalde politieke partij met medeweten van de organisatoren en betaald door de staat. Dewinter heeft dus overschot aan gelijk.

'Proficiat!'

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 oktober 2006 om 19:20.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:21   #30
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
80.000 mensen voor verdraagzaamheid

zo 01/10/06 - In Antwerpen, Gent en Brussel zijn 80.000 mensen samengestroomd voor de 0110-concerten. Een hele reeks Vlaamse artiesten treden er op voor verdraagzaamheid en tegen rascisme.

...
Hoewel ik het uiteraard niet zeker weet, denk ik niet dat er zoveel mensen zijn die speciaal omwille van de "verdraagzaamheid" naar de concerten gaan.

Indien het enkel maar als een "gratis concert met Vlaamse topartiesten" werd aangekondigd en er geen woord over racisme en extreem-rechts werd gezegd, zou het aantal mensen volgens mij ongeveer hetzelfde zijn.

In ieder geval, we zullen volgende zondag wel zien of Tom Barman in zijn opzet geslaagd is of niet.
Oud 1 oktober 2006, 19:21   #31
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
hoeveel kost zo'n sticker?
vrije bijdrage. De schenker geeft wat hij wil, de meesten geven iets tussen 50 cent en 5 €.
Oud 1 oktober 2006, 19:23   #32
ingenious

Standaard

Citaat:
laat ze maar. een beter bewijs van het succes van 0110 kan je niet hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:23   #33
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

In België voert men tijdens de wettelijke sperperiode, namelijk één week voor de verkiezingen, campagne tegen één bepaalde politieke partij met medeweten van de organisatoren en betaald door de staat. Dewinter heeft dus overschot aan gelijk.

'Proficiat!'

Paulus.
draai het of keert het hoe dat ge wilt; een mens zijn overtuiging ligt bij zijn portefeuille. Pas als die open gaat weet ge hoe die over iets denkt, en bereid is iets voor zijn mening te geven. Dat ik (en ik weet nog niet hoeveel de andere kameraadjes hebben opgehaald) op twee uur 120€ ophaal zegt veel over het hoge politiek bewustzijn van het publiek.
Oud 1 oktober 2006, 19:24   #34
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
laat ze maar. een beter bewijs van het succes van 0110 kan je niet hebben.
Het enige bewijs van het "succes" van 0110 zal voor volgende week zondag zijn. En ik heb al een flauw vermoeden hoe het zal uitdraaien

Laatst gewijzigd door Brecht Laitem : 1 oktober 2006 om 19:25.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:25   #35
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
vrije bijdrage. De schenker geeft wat hij wil, de meesten geven iets tussen 50 cent en 5 €.
Dus heb je op 2 uur een 50-tal stickers verkocht aan een menigte van 20000 ( of meer mensen) die allemaal uw mening delen. U noemt dit een success? Ofwel hadden ze allemaal al vroeger een sticker gekocht ofwel kan het hun allemaal geen zak schelen.
Oud 1 oktober 2006, 19:26   #36
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
draai het of keert het hoe dat ge wilt; een mens zijn overtuiging ligt bij zijn portefeuille. Pas als die open gaat weet ge hoe die over iets denkt, en bereid is iets voor zijn mening te geven. Dat ik (en ik weet nog niet hoeveel de andere kameraadjes hebben opgehaald) op twee uur 120€ ophaal zegt veel over het hoge politiek bewustzijn van het publiek.
Een gemiddelde bedelaar haalt op zo'n evenement met duizenden toeschouwers ook 120 euro op. 120 euro is echt niet veel hoor en ik zou dat toch geen succes noemen
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:26   #37
Banneling

Standaard

Citaat:
Woehahahahahaha

Inderdaad het bewijs werd weer geleverd van de onverdraagzaamheid en verzuring ter linkerzijde. Sinds ze er niet in slagen om met argumenten nog geen 20 % van het electoraat te overtuigen, klampen ze zich vast aan de laatste strohalm ; met de gratis-demogagie �* la Stevaert jongeren naar concerten lokken, de demoniseringsmolen vollen bak laten draaien, de jonge breintjes hersenspoelen met verdraaiingen en desinformatie. Zielig eigenlijk.
Oud 1 oktober 2006, 19:26   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik in de buurt zou wonen zou ik er ook wel naartoe gaan en zou mij toch ook wel amuseren. Het zou echter niets veranderen aan mijn overtuigingen. Het is niet omdat je iemand zijn muziek kunt smaken dat je alle capriolen van die gast moet volgen, of toch?
Tuurlijk niet

Citaat:

Op de beelden van Jim TV zag ik geen hoofddoeken noch baardmannen in soepjurken. Je kan moeilijk zeggen dat de concertgangers een afspiegeling gaven van de maatschappij, althans niet van de Antwerpse samenleving.
Tuurlijk niet, de mensen kwamen dan ook van over heel Vlaanderen. Veel limburgers ook. Ik liep zelf tussen het volk en heb veel allochtonen gezien.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 19:26   #39
driewerf

Standaard

Citaat:
Dus heb je op 2 uur een 50-tal stickers verkocht aan een menigte van 20000 ( of meer mensen) die allemaal uw mening delen. U noemt dit een success? Ofwel hadden ze allemaal al vroeger een sticker gekocht ofwel kan het hun allemaal geen zak schelen.
hoeveel mensen denk je dat je k�*n aanspreken, uitlehggen waarover het gaat én overtuigen om iets te geven?
Oud 1 oktober 2006, 19:27   #40
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

'Proficiat!'

Paulus.
lsp heeft niet de gewoonte om toestemming van organisatoren te vragen hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be