![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
P.S. Zou u mij misschien het recht willen gunnen Jan om ervoor te kiezen mijn eigen leven te verkloten en mijzelf van kant te maken!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() Wat een hypocriete houding hier in Belgie,langst den ene kant zit men een pakje cigaretten te bekladden van hier tot ginderachter,en langs den andere kant wil men joints gaan toestaan,ik heb m'n begrip dat men het gebruikt als men een bepaalde ziekte heeft maar!!! niet voor nodeloos gebruik,en het schaad ook de gezondheid,ik dacht dat er zelfs meer nicotine inzit dan in een gewone cigarette
![]() nb: ik ben niet roker 8) maar het stoord mij niet als iemand graag een cigaretje rookt ![]()
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
mensen die om medicinale redenen cannabis gebruiken, zetten beter wiet-thee of kopen een vaporisator: geen teer of rook... En natuurlijk steekt de pharmaceutische industrie geld en tijd in het ontwikkelen van rookvrije producten. meer info op: http://www.acmed.org/dutch/bulletin/...el.php?id=88#1 oh ja, blijkbaar zijn de wetenschappers het onderling oneens ![]() ![]() Wetenschap: Cannabis veroorzaakt geen blijvende hersenschade Onderzoekers van de Universiteit van Californië in San Diego (UCSD) verklaarden op 27 juni dat, na hun studie van alle terzake beschikbare gegevens, het gebruik van cannabis geen blijvende hersenschade veroorzaakt. « De bevindingen waren enigszins verrassend. We hadden verwacht van meer invloed op de hogere mentale functies vast te stellen, » zei dokter Igor Grant, professor psychiatrie aan de UCSD en leider van het studieproject. Andere drugs, inbegrepen alcohol, kunnen hersenschade veroorzaken. Zijn team analyseerde de gegevens van 15 eerder gepubliceerde vergelijkende studies waarbij 704 lange termijn cannabisgebruikers betrokken waren en 484 niet-gebruikers. Gezocht werd naar de invloed van lange termijn recreatief cannabisgebruik op het neurocognitieve vermogen bij volwassenen. De resultaten, die gepubliceerd werden in de juli-uitgave van de Journal of the International Neuropsychological Society, tonen aan dat marihuana slechts een onbeduidend schadelijk effect heeft op leervermogen en geheugen. Er werd geen enkel effect gevonden op andere functies, zoals reactietijd, aandacht, taal, redeneringsvermogen, waarnemingsvermogen en motorisch bekwaamheid. Onderzoekers verklaarden dat de problemen die waargenomen werden met leren en vergeten, erop konden wijzen dat lange termijn cannabisgebruik selectieve geheugendefecten veroorzaakt, maar ze stelden dat de impact ervan zeer miniem was. Eerdere analyses leverden dezelfde resultaten op. (Bron : Reuters van 27 juni 2003, dpa van 29 juni 2003) vet gedrukt: mijn schuld, al de rest onveranderd overgenomen van: http://www.acmed.org/dutch/bulletin/...el.php?id=91#2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Ik verwar just niks
![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iemand anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus: verbieden al dat ongezond eten. Of toch maar liever voorlichting? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Met uw redenering kan je zowat de ganse strafwet opheffen! Verkrachting; hey er zijn minder doden ddor verkrachting dan door het verkeer! een beetje voorlichting en dan legaliseren,.... Zie je nu echt niet in hoe dom uw argumenten zijn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben een parkinson patient die door de medische wereld werd vol gestopt met valium en rohipnol, en andere medicatie met als gevolg dat ik niet meer op deze wereld was. Plezant op je 29 jaar, wat een geweldige toekomst heb je dan nog. Heel leuk voor de personen in je omgeving (familie, kennissen)
Omdat die legale drugs niet hielpen en alleen nevenwerkingen te weeg brachten, ben ik begonnen met een cannabis thee 's avonds te drinken. Ja ik weet het, die gevaarlijke ilegale drugs. Awel, na twee dagen was ik pijn vrij mijn spieren waren al verschillende jaren niet meer zo soepel geweest, ik was eindelijk terug op de aarde, mijn vrouw zei : na al die jaren heb ik eindelijk mijn man terug. De medische wereld die mij onerzochten konden niets anders zeggen dat ik veel beter was. Wat ik nu zo erg vind is dat men mensen met een ernsige ziekte, die veel pijnlijden of geen zinvol leven niet meer hebbben, het niet toestaan is een middel te gebruiken dat hun levenskwaliteit kan verbeteren. Ja ik hoor jullie al afkomen met de nadelige neveneffecten. Daar heb ik de volgende antwoorden op. Kunnen jullie mij met honderd procent zekerheid zeggen dat die valium en rohipnol, enz,even of zelfs geen gevaarlijkere neveneffecten hebben. Als jullie dit kunnen mogen jullie dat altijd doen, maar dan heb ik twijfels over de bekwaamheid van de mensen die experten zijn op dit vlak. Ten tweede, voor die mensen die aan een ernstige ziekte lijden en hun familie, is het niet belangrijk hoe het gaat zijn over 30 of 40 jaar. Want dan zijn ze er misschien al lang niet meer, maar de kwaliteit van het leven dat ze nu hebben, is voor deze mensen het belangrijkste. Ik weet niet of jullie weten wat het is voor een echtgenoot of ouders en kinderen, hun partner, kind of ouder te moeten zien afzien gans de dag, niet weten als je er iets tegen zegt dat de zieke het wel gehoort en begrepen heeft, die machtelmoosheid van niets te kunnen doen, maakt deze mensen kapot. Dus je straft niet alleen de patient maar gans zijn familie. Ik denk dat dat in tegenstrijd is met de rechten van een mens en zijn familie. Ten derde, zou ik als ik van jullie was mij meer zorgen maken over de legale drugs. WAnt denken jullie nu echt dat daar niet mee wordt geëxpermiteerd door de jeugd en mensen voor hun plezier. Want ik weet dat jongeren 16 jaar voor de fun rohipnol uit proberen en nog andere legale drugs. Awel sorry dat vind ik veel gevaarlijker. Je zal nu wel zeggen daar graken ze niet aan. DAn moet je maar eens proberen er aan te graken, je vindt altijd een dokter die dat voorschrijft. Daarom niet aan jongeren, maar aan volwassen die het dan door verkopen aan jongeren. Als je niet weet wat rohipnol is, vraag dan maar na bij de politie wat ze daar allemaal mee kunnen doen. Als je dan toch nog niet overtuigd zijt, denk dan eens na, dat een van je kinderen , tijdens het uitgaan, zo iets in hun drankje krijgen, en zonder dat ze het weten of beseffen kunnen beroofd, mishandeld ofzelfs verkracht worden. Ben je dan nog steeds overtuigd dat dat veiliger is dan cannabis. Ik vind het gewoon typisch Belgisch dat, dit punt nog altijd in de taboe hoort. Kijk het is een natuurlijk product en geen gemische brol, daar zijn dan grote multinationals in de pharmasie, veel geld dus tegen en dat is wat in België telt de machtige grote bedrijven. Niet de gezondheid van de burgers |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Aangezien - waarvoor mijn oprechte dank -jeanblanquart al uitvoerig de "anti-drugsridders" heeft van woord gediend, ga ik me beperken tot maar één vraag aan hen.
Nergens ter wereld is er één land waar geen druggebruik is. De verschillende beleiden gaan van tolerant tot zeer repressief maar toch, en ik herhaal, geen enkel land is drugsvrij. Dus is mijn vraag: naar wiens voorbeeld willen jullie je beleid voeren? Misschien kan ik jullie, voor je de vraag beantwoord, nog even meegeven dat �*lle studies(òòk uitgevoerd door profs) hebben aangetoond dat repressief beleid absoluut contra-produktief is. Niet alleen doet het het drugsgebruik niet verminderen, integendeel zelfs, maar creëert het daarentegen sociale drama's voor de gebruiker én z'n onmiddellijke omgeving. Tot slot. Cannabis is ouder dan de mens en wordt sinds mensenheugenis ook gebruikt. In al die duizenden jaren heeft geen enkele samenleving eronder geleden. Integendeel, het heeft veel heil verricht. Tot in 1930........ Ik ga niet beschrijven w�*t er toen is gebeurd, want dat krijg ik weer het verwijt dat ik anti-Amerikaan ben, maar insiders weten naar wat ik verwijs.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je had het dus evengoed - volgens uw kromme redenering - kunnen vervangen door moord of verkrachting. U vervangt de daad van een mens door een produkt en daarna beschuldigd u mij van inconsequentie???? Er zitten hier nog een aantal hersenloze idioten op dit forum maar jij spant wel degelijk de kroon. ![]()
![]() |
![]() |
#38 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Schepen
|
![]() Hallo,
Jan, in een tekst één woord vervangen door een willekeurig ander woord is een handige truc om ALLES te kunne nbewijzen, maar lukt enkel bij lagere schoolkinderen. Wie al wat emer vorming heeft, trapt daar natuurlijk niet in/ een voorbeeld: 1+1 = 2 als je nu "1" vervangt door om het even wat krijg je iets vreemds!!! Dergelijke vervangingen zijn in de logika dan ook verboden (terecht) ! Tenzij je een term vervangt door een synoniem, wat jij dus niet doet! Of hoe je alles kan bewijzen als je maar hard genoegt blaast en handig probeert te zijn ! men zegge het voort! Overigens ben ik geen 'prodrug'persoon maar iemand die graag een menselijke samenleving zou zien ontwikkelen, democratisch en waar iedereen gelukkig zou zijn (utopisch inderdaad maar je kan ernaar streven). Druggebruik is niet incompatibel daarmee! Misdaden wel! Overigens, niet vergeten dat ik in België wel de grootste tegenstander ben van de indeling 'hard-' en 'softdrugs' (zie nationale media in periode 1997-2001) omdat deze indeling nu net in de kaart speelt van de georganiseerde misdaad èn het actueel beleid! Kortom, ik ben een tegenstandr van de prohibnitionisten èn de cannabinisten omdat ze beide uitgaan van de "eigen drugs eerst"-these! ik tracht 100% consequent te zijn en tot dusver is dat wetenschappelijk dus wel gelukt! [quote="jan hyoens"] Citaat:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |