![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, ik heb niets tegen de RKK, ik ben hen zelfs dankbaar voor het bewaren van de oude geschriften. Maar ik ben razend op hen omdat ze zoveel hebben vernield en omdat ze denken dat enkel zij vanuit het Vaticaan kunnen zeggen wat de mens mag doen en wat hij niet mag doen. En dat ze de toegang tot zoveel uit ons verleden onmogelijk maken. Ik zou heel graag hebben dat deze overbejaardenbond nu eindelijk eens alles wat in hun gebouwen verborgen ligt zouden vrijgeven voor de wetenschap. En van mij mogen ze gerust eisen dat deze zaken verder onder hun bescherming blijven en hun toezicht. En dat deze zaken niet zomaar over heel de wereld mogen rondreizen. Als zij ze maar vrij geven voor de wetenschap, zonder zich te bemoeien met watwel en wat niet mag onderzocht worden en wat wel en wat niet mag vrijgegeven worden aan de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het limbo of voorgeborchte is inderdaad een hypothese (of "uitvinding") uit de vroege middeleeuwen. Net zoals de wetten van Newton een hypothese zijn uit 17de eeuw. Een hypothese is een mogelijke verklaring voor een bepaald verschijnsel of fenomeen. Het voorgeborchte is een mogelijke verklaring van hoe Christus ongedoopte kinderen kan redden van de hel. De wetten van Newton is een mogelijke verklaring van hoe voorwerpen in beweging komen. Hypotheses kunnen echter aangepast/afgeschaft worden. Zo wordt het voorgeborchte mogelijk afgeschaft en zijn de wetten van Newton vervangen door de algemene relativiteitstheorie van Einstein. Maar de aanpassing of afschaffing van deze hypotheses, veranderd niets aan de verschijnselen of fenomenen zelf, nl. dat Christus mensen kan redden van de hel en dat voorwerpen bewegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() en als JEZUS niet bestaan heeft , dan slaat de hele discussie nergens op
hij heeft niet bestaan, en dat is aantoonbaar! Anders vraag ik anderen mij eens te zeggen waardoor hij/zij weet dat hij bestaan heeft? Pin d'AR Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste omdat God dat langs allerlei profeten en de mens heeft geopenbaard. Ten tweede omdat Jezus Christus dat zelf aan de mens vertelt heeft. Citaat:
Citaat:
Wat een onzin. Waar haalt u dat vandaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toont u dan eens aan dat Jezus niet bestaan heeft. Ik ben ten zeerste benieuwd hoe u dat gaat doen.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is leuk om de geschiedenisboekjes te herschrijven. Er is meer dan één bewijs. Hier heb je er enkele: (copy-paste Wikipedia) Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 7 oktober 2006 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs bewijzen dat er iemand onder die naam is veroordeeld en aan het kruis genageld. Hier bestaan idd bewijzen van. Maar, en dan komt de kat op de koord. Was hij echt wie men beweerd dat hij is? En daar bestaan geen bewijzen van, noch van het ene noch van het andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jezus is een historisch persoon, jongetje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoveel bewijs is daar nu ook weer niet voor te vinden, maar het is wel heel erg waarschijnlijk dat hij werkelijk heeft bestaan, volgens historici (en niet alleen volgens gelovige historici, laat dat duidelijk zijn).
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() het bestaan allesins is idd bevestigd door oa atheistische wetenschappers..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russen wilde bewijzen dat hij een fictief persoon was en hebben uiteindelijk toegegeven dat hij echt heeft bestaan. Stukken hier van zitten in het kremlin en het vaticaan. Ik zou die zelfs graag zelf eens willen inkijken, maar da mag nie van di pastoors in rome en van di communiste in moskou |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wees van één ding overtuigd: zeker niet in het Nederlands! En dan zwijgen we nog over het correct (leren) inschatten van de historische context waarin die stukken tot stand zijn gekomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar dat alles brengt de doden nog niet tot in de hemel eh. Ik bedoel, als het voorgeborchte van de hemel nu naar de hemel stroomt, daarmee is al het leed dat de kerk (ok, de gelovigen zelf ook wel, moesten ze maar niet geloven) de mensen met doodgeboren kinderen heeft aangedaan nog niet uitgewist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb mijn schrijffouten hier ooit al eens verklaart. En het zal wel in al die talen een paar stukken zijn zeker en een deel in oude vergane talen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste medegelovige, maar wat u hier stelt is evenwel geenszins correct te noemen. Vaticanum II was een pastoraal concilie en heeft geen enkele dogmatische uitspraak gedaan. Op vlak van de leer is er niets veranderd. Meer zelfs, in de leer kan de Kerk niet veranderen daar haar onderricht ononderbroken is en zonder smet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Dan moet u deze bevestiging van de door u geciteerde wetenschappers eens aanhalen.Ik ben er historisch zeer benieuwd naar. Dat Jezus bestaan heeft, is vooralsnog een geloof, geen feit. Ik denk dat de kans zeer groot is dat hij inderdaad bestaan heeft. Maar dit laatste is ook een geloof, en geen 100% accuraat 'materieel' bewijs natuurlijk.
Laatst gewijzigd door system : 21 april 2007 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer u dan nog niet gelooft in het feit dat Jezus bestaan heeft, kunt u ook niet zeker zijn van het bestaan van andere historische figuren, zoals Xerxes, Caesar of Jan I van Brabant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Eerst en vooral zijn dat geen 'atheïstische' auteurs. Want zij geloofden in hun goden. En op de tweede plaats zijn deze auteurs geen bewijs dat Jezus heeft bestaan, en zeker Flavius Josephus niet noch Tacitus.
Laatst gewijzigd door system : 21 april 2007 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() ziet ge hoe onzinnig dat is. Gaat gij een conclusie van een boedhistische wetenschapper ook verwerpen omdat die boedhistisch is?? |
|
![]() |
![]() |