Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 18:35   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solon Bekijk bericht
Wat bedoelt U met "De gulden snede is een universele basiscurve" ??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede
http://www.pandd.demon.nl/sectioaurea.htm
http://www.cohe.be/fibonacci/fbnWet/ndxWet.htm

Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 10:50   #22
solon
Vreemdeling

Standaard gulden snede

Hartelijk dank voor het aangeven van de "demon" website...een prachtige site over meetkunde, die mij totaal onbekend was en die ik natuurlijk bij mijn "favoris" heb geplaatst!!
(normaliter richt ik mij naar Franse of Anglo-saksische sites)

Ik was echter wel verwonderd dat U de gulden snede definieerde al een "basiscurve"

Indien U geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de relatie van het gulden getal en de kunst kan ik U het boek van Marguerite Neveux "Le Nombre d'Or -radiographie d'un mythe- éditions Seuil (Sciences) -1995- aanraden. Het betreft een pocket-uitgave en het boekje bevat eveneens een Franse vertaling van het boek "The Divine Proportion -a study in mathematical beauty- van H.E. Huntley.
solon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 14:10   #23
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solon Bekijk bericht
Hartelijk dank voor het aangeven van de "demon" website...een prachtige site over meetkunde, die mij totaal onbekend was en die ik natuurlijk bij mijn "favoris" heb geplaatst!!
(normaliter richt ik mij naar Franse of Anglo-saksische sites)

Ik was echter wel verwonderd dat U de gulden snede definieerde al een "basiscurve"
Inderdaad niet de correctste benaming daaromtrent, maar als wiskunde-leek kwam het gemakshalve zo in me op, vandaar.

Citaat:
Indien U geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de relatie van het gulden getal en de kunst kan ik U het boek van Marguerite Neveux "Le Nombre d'Or -radiographie d'un mythe- éditions Seuil (Sciences) -1995- aanraden. Het betreft een pocket-uitgave en het boekje bevat eveneens een Franse vertaling van het boek "The Divine Proportion -a study in mathematical beauty- van H.E. Huntley.
Van natuurlijke schoonheid kunnen we niet genoeg krijgen, bedankt.
Oud 9 oktober 2006, 08:36   #24
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Hier een artikel dat bewustzijn de basis is van alles:

http://www.niburu.nl/index.php?showa...rticleID=14517
Oud 14 oktober 2006, 20:03   #25
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Hier een artikel dat bewustzijn de basis is van alles:

http://www.niburu.nl/index.php?showa...rticleID=14517
Klasse !!
Oud 17 oktober 2006, 22:47   #26
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat in ieder geval deze plaatjes een zelfde soort groeipatroon laten zien. Daarbij moet gezegd worden dat het getoonde universum een model is, en dus ook een redelijk logisch (zoniet biologisch aandoend) groeipatroon kan vertonen.
Maar zeg nou zelf, zou die pagina er niet ook geweest zijn als de macrostructuur van de hersenen op de vorm van sterrenclusters of astroïden had geleken? Met zoveel 'dingen' in het universum zijn toevalligheden overal.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 00:27   #27
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Grappig dat in ieder geval deze plaatjes een zelfde soort groeipatroon laten zien. Daarbij moet gezegd worden dat het getoonde universum een model is, en dus ook een redelijk logisch (zoniet biologisch aandoend) groeipatroon kan vertonen.
Maar zeg nou zelf, zou die pagina er niet ook geweest zijn als de macrostructuur van de hersenen op de vorm van sterrenclusters of astroïden had geleken? Met zoveel 'dingen' in het universum zijn toevalligheden overal.
Het onderliggende spanningsveld en de universele werkwijze van het heelal en alles erin aanwezig, is geen toeval maar eerder een voorwaarde van bestaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fractal

Mandelbrotfractal

Mandelbrotfractal, 75 keer vergroot

De Buddhabrot is een speciale versie van de Mandelbrotverzameling, welke na 90 graden rotatie een zekere gelijkenis vertoont met Boeddha

Julia set

"Een fractal is een meetkundig figuur dat op elke schaal onregelmatig is. Fractals hebben een oneindige hoeveelheid details, en bij sommige fractals komen motieven voor die zich op steeds kleinere schaal herhalen. Doorgaans kunnen fractals gegenereerd worden door het herhaald toepassen van een bepaalde bewerking. De term fractal werd gemunt in 1975 door Benoît Mandelbrot, afgeleid van het Latijnse fractus (gebroken).
Wiskundige objecten met fractale eigenschappen werden eind 19e en begin 20e eeuw ontdekt door wiskundigen als Karl Weierstrass, Helge von Koch, Georg Cantor, Henri Poincaré en Gaston Julia. De fractal meetkunde is de tak van wiskunde die zich bezig houdt met de eigenschappen van fractals. Het is een aanvulling op de klassieke meetkunde, met toepassingen in wetenschap, technologie en computerkunst.
De bekendste fractals zijn de Mandelbrotverzameling en de Juliaverzameling."

Oud 18 oktober 2006, 12:17   #28
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
http://sprott.physics.wisc.edu/Picko...-universe.html
Zo. Meer en meer verband tussen de hersens, universum, en bewustzijn.
Wat denken jullie hierover?
voor sommigen onder ons zal dat zeker kloppen, veeeeel leegte met hier en daar beetje stof....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be