![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Los van het hele inhoudelijke gehakketak, viel me vooral op dat Filip Dewinter niet meteen een begenadigd debater is. Hij kan misschien goed speechen (kan ik niet over oordelen, heb de man nog niet bezig gezien), maar in een televisiedebat valt hij door de mand. Zelden iemand zo zien rekken en trekken vooraleer ter zake te komen (�*ls hij dat dan al deed). Bij praktisch al z'n interventies ging hij de mist in omdat hij e.e.a. meende met veel "omhaal" te moeten inleiden. Resultaat: buiten veel "omhalen" bleef er uiteraard geen tijd meer om tot de kern van de zaak te komen. Het gejank over dat cordon sanitaire in antwoord op de vraag naar concrete beleidspunten, was eenvoudigweg triest om te aanhoren. H�*d ie nou eens de kans om met een paar welgemikte karateslagen z'n beleidsvisie voor Antwerpen voor te stellen... Welnu, hij bakte er -puur technisch gezien dan- absoluut niks van.
Een goede raad voor een nochtans doorwinterd politicus: volg eens een cursus mediatraining. Het is héél hard nodig! Ps. Er was ruimte zat om Janssens op z'n plek te zetten. Open doelkansen zelfs, maar helaas wegens de te breedsprakerige stijl van FDW onbenut. Van Campenhout deed dienst als brulboei; ook d�*�*r bestaan remedies tegen. Jammergenoeg liet FDW zich liever verleiden tot een potje "tegen elkaar op schreeuwen".
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dewinter heeft vanavond weer eens bewezen dat het VB een partij is die vooral op alles schiet wat hen niet aanstaat zonder zelf eens positieve voorstellen te doen. Dewinter's voorstel om privé-bewakingsdiensten in te schakelen ( in de rijke wijken natuurlijk
![]()
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Uit respect naar de kiezers toe mag Patrick J toch wel eens op zijn minst een das aandoen.
Inderdaad Groen, hebben we je nodig mag je meedoen, anders doen we het wel zonder u. Begrijpen wie begrijpen kan. Het zal leuk worden zondag. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien toch eens tijd dat je een krant koopt, denk ik. Het maakt zelfs niet uit welke. Ongeveer iedereen weet nu wel dat een moskee de laatste tijd meer wordt gebruikt om onverdraagzaamheid en haat te zaaien dan om te bidden. Maar da's waarschijnlijk ook allemaal niet waar. Imams krijgen nu zelfs op onze kosten les omdat men dan weet wat ze gaan verkondigen. Gaat er een bel rinkelen ? |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Zeno,
Door uw uitspraken, dat ik verzuurd ben, marginaal,... stem ik bewust VB. Hoe kan jij iemand een stempel geven omdat hij VB stemt? Wees er maar zeker van dat ik verstand heb, ik ben super gelukkig, ik ben Vlaming en wil vlaming blijven. Snap dat toch eens, raar dat je mij nog niet verwijt dat ik rascist ben. Het VB is de enige partij die nog opkomt voor Vlaanderen. Een Vlaanderen waar Vlamingen zich thuisvoelen, zich veilig voelen. Ik wil dat mijn kinderen dit ook kunnen meemaken en dat ze binnenkort geen Arabisch krijgen op school. Een doordachte Vlaming die verder kijkt |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een lef om te beweren dat jij zoveel beter bent dan Eénderde van de vlamingen. Genuanceerd is geen synoniem voor realistisch. Trouwens, het feit dat jij zo hoog van de toren blaast, maakt jou ook tot die 'marginalen'. Want dan ben je zelf ook niet in staat om genuanceerd te denken. Over dat realistische van je heb ik helemaal mijn twijfels. Alweer een staaltje van onverdraagzaamheid. Toch klopt er iets niet. Jij zou toch allang ergens in het parlement moeten zitten ? |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Dit was gewoon een georkestreerde afbafscene waarbij p janssens ebijgestaan door zijn schoothondjes als FDW nog maar zijn mond wou open doen meteen moesten onderbreken.. mr janssens durft geen echt debat aan omdat hij dan hopeloos verloren is. De kiezer heeft duidelijkheid het VB of de rest. Zelfs mijn vriendin die anders niet pro-VB is kreeg sympathie voor FDW.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dewinter ging iets voorstellen dat onwettelijk is, dat asociaal is (indien je geld hebt zit je veilig, zonder poen: noppes) en dat daardoor zou worden afgeketst door de goeverneur. Dan zou hij gaan klagen dat het niet kan doorgaan. Dit was een snelle, duidelijke en goede analyse van het fenomeen VB: veel blazen, veel scheren: wol onmogelijk. De analyse dat het VB op linkeroever een ander verhaal vertelt dan op rechteroever blijft hout snijden. Dewinter ging weer slachtoffers spelen, maar uiteindelijk bleek hij cijfers te overdrijven (maal 2) en beriep hij zich dan nog vol "bat goût" op één verklaring van een schepen, die ondertussen was weerroepen. De partijen die in het gemeentebestuur de plak zwaaien kwamen zeer realistisch over: zij ontkennen geenszins de problematiek, duiden aan dat ze hier iets aan probeerden te doen en Dewinter kon moeilijk daar iets tegenover stellen. De man bleek weer het woord te willen monopoliseren en werd deze keer tijdig gestopt voor hij zich nog meer belachelijk ging maken. Hij was weer zeer verontwaardigd omdat hij niet het debat mocht monopoliseren, en wou eigenhandig de regels gaan veranderen als een kleine jongen: hij wou een debat met Janssens. Dit is hem gelukkig en terecht bespaard. Hier stond een groot gefrustreerd kind tegenover mensen die ondanks hun grote onderlinge verschillen hun best proberen te doen. Een liliput tegen een aantal grote mensen, met hun tekorten en het inzicht dat ze die hadden. Stem op die kleuter en je weet dat je kinderpraat steunt. Doen! Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 oktober 2006 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() wat ik al zei... |
||
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ikzelf draag ook nooit een das. respect is in mijn ogen wel iets meer dan een das dragen. best wel bekrompen en eendimensionaal om 'respect' te herleiden tot een vestimentair accesoire. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij gebrek aan enig politiek inzicht had een das veel goed kunnen maken.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mitgard gij se progressief
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() misschien word je wel slimmer door het dragen van een das.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 4 oktober 2006 om 22:26. |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat: