![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Juist ja, die club bestaat wist ik al wel maar geen garantie dat hij daar lid is. Moest het mijn vereniging zijn, vloog hij opslag eruit met deze cowboy praat. Inderdaad loopt iedereen gewapend in huis rond met wapens wat dan ook, geen probleem voor mij maar ga dat dan niet openlijk liggen verkondigen aan jan en alleman. Hier ga ik op zen minst niet de mist in hé Jurgen79 ? Of is het nu net het goede moment om dat nu allemaal liggen te verkondigen ? Net nu met die moeilijke wet ? Indien men dan sportschutter is zou men beter moeten weten of niet ? Het is mij niet te doen om wat hij is of niet en waar hij zit in welke vereniging hoe dan ook, Het gaat erom dat men niet hoeft te verkondigen open en bloot dat hij wapens geladen naast zijn bed heeft liggen. Terwijl hij verkondigt in een schietclub te zijn. Dat is geen reclame voor geen enkele sportschutters vereniging . NU NET NIET Jurgen79 of ga ik de mist in ? Laatst gewijzigd door Boadicea : 6 oktober 2006 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp wat je wil zeggen...en nee, aan cowboy's hebben we niets.
Maar ieder zijn mening natuurlijk. 1) Bij aansluiting mag u zelfs niet eens beginnen met .22 en zwaardere kalibers. Gelijk in welke “Shootingclub” (In uw woordenterm gezegd zijnde) u ook maar aansluit. Dit geld niet in elke schietclub! Maar er zijn inderdaad clubs waar je met lucht moet beginnen. Maar dat is uiteraard interne club 'keuken'. 2) Het is duidelijk dat u met de reglementering van hanteren van wapens de vloer veegt en er geen snars van kent. U houd geen geladen wapens binnen handbereik bij u binnen. Hetzij bij nacht, hetzij overdag. Dat zijn één van de strengste voorwaarden voor het houden van persoonlijke verweerwapens. En dat zelfs de politie U dat aanraad of aangeraden heeft, Dat is een smerige bewering. Indien de Politie iets zou aanraden ter zelf verdediging dan gaat het hier over waakhonden maar zeker geen wapens. Met het oog op de aangehaalde zelfverdediging geef ik u gelijk mijn beste. Maar ik zou in uw geval toch voorzichtiger reageren. Waarom zou een agent niet zo een uitlatingen doen? Van de reglementering weet hij weldegelijk iets...hij weet hoe hij het moet bewaren, vervoeren etc. Al legt hij zijn wapen onder zijn kussen, dat is zijn zaak. 3) Met uw “ zogezegde” 9 mm op uw zogezegde “Shootingclub” zou ik u gelijk ten blos kunnen zetten maar omdat u sowiso al rode wangen heeft met uw posting hier laat ik dat over aan andere wapenwet kenners en sportschutters hier op dit forum. Hierop reageren kan ik niet omdat ik uw punt niet begrijp. 4) Door zulke houdingen van mensen die openlijk de stoere komen uithangen op forums, als zouden zij de wijsheid in pacht hebben wat het bezitten van wapens betreft worden de eerzame burgers als sportschutter beklad en gestraft voor nu net die onbedachtzame houding zoals U die hier komt belichten. SCHANDE ! Met het oog op de publieke opinie volg ik u volledig hierin. Maar toch...het staat iedereen vrij om 'cowboy' in zijn eigen woonst te spelen. 5) Uw posting hier is nu juist geen goed voorbeeld voor uw gefantaseerde vereniging zou ik zeggen. Het geeft ook geen mooi beeld weer van de echte sportschutter. Dus inhouden die kak. De club bestaat weldegelijk. Dus hier had u geen punt mijn beste. |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet eens in om het even welke club gaan kijken, ik ben verdorie een eerste communiekantje tegen de macho's en para-militairen die daar rondlopen. De meesten hebben meerdere wapens, pistolen, revolvers, geweren noem maar op, parcours schieting 't lijkt wat op training voor de Mossad. En omdat ik mijn wapen ter verdediging van crapuul die mijn ZUURVERDIENDE eigendom komt stelen als het daar bij blijft (home-jacking met slachtoffers is u vreemd?) en me hoegenaamd NIET velig meer voel met de o.a. Oost-Europeese dievenbendes die ons land afschuimen, naast mijn bed heb liggen wil men mijn vergunning intrekken !!!
Doe dat , 'k zal dan de zwarte markt, die welig tiert en waar NIETS aan gedaan wordt, sponsoren. Maak dat ik mijn achterdeur weer kan open laten zonder risico dat een van ons vermoord,mishandeld, verkracht of wat dan ook wordt en ik pleit als eerste dat wapens UIT het dagdagelijks milieu moeten verbannen worden en in een club ter bewaring moeten blijven, ook de JACHT-wapens.. Zolang je dat niet kan garanderen neem ik niet het risico, wil jij dat doen je kan. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus, het is niet altijd juist om te beweren dat men zolang lid moet zijn van een club alvorens een vergunning te bekomen. ik als secretaris van een schuttervereniging heb reeds meermaals meegemaakt dat een NIEUW lid reeds een voorlopige vergunning had. Dit is de volstrekte willekeur van de commissaris. Er staat daar werkelijk geen wet op! |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Nu met de nieuwe onuitvoerbare wet op wapenbezit lijkt het mij enigziens onverstandig om openbaar te verkondigen of u geladen wapens onder uw bed heeft liggen al dan niet, terwijl in de meeste schuttersverenigingen de nadruk wordt gelegt om net nu niet met die dingen te koop te lopen. Begrijp je mij ? Of is het weer eens mistig ? Ga dan ook niet nog eens de nadruk leggen dat u bij een schuttersvereniging aangesloten bent. Dat geeft de indruk dat alleman kan komen om wat far west te komen spelen zo gauw ze een vergunning hebben. Wat uw postings betreft ging U of-topic en trok de lijn over naar macho imago. Goed, U bent bij een schuttersvereniging "Ik val u niet aan" De bedoeling is nu vooral om met alle verenigingen aan één koort te trekken, kunt u mij volgen ? of trek ik mist op ? Laten we dan ook samen zorgen voor een goed beeld ter zaken. Dus beste, de vraag is voor welke party moeten we nu gaan kiezen om enigziens wat uitweg te zien voor deze ondoordachte wet die enkel sportschutters treft en niet de criminelen zoals u aangeeft in verband met het ilegaal wapenverkoop. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de nieuwe wapenwet betreft is dit voor mijn gevoel de zoveelste slag in het water. Welke crimineel stoort zich daaraan? In het ex-oostblok kan je voor een paar tientallen/ honderden € ALLES kopen en met de open grenzen is dat zo hier. Jammer dat gespuis ten lande nu gewapend rondloopt maar daar ben ik niet de oorzaak van. Wat ik doe, en met mij velen, is het gevolg daarvan. Baajdeweej, bij ons moet je WEL een geldige vergunning, geen voorlopige hebben om een wapen te kunnen kopen EN mee naar huis te nemen.
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Ik hoop ook wel eens dat SP negatieve stemquota zal halen, maar de praktijk leert anders. Het speelt blijkbaar geen rol hoeveel blunders gemeenteraadsleden, federale ministers, burgemeesters enz van SP-allooi schieten: zij worden altijd beloond door de kiezer.De blaam wordt altijd afgewenteld op de coalitie-partners...(soms terecht, vaak ook ten onrechte).
VLD: krijgt de schuld van alles wat misliep (vooral of federaal vlak, en dit weerspiegelt zich in gemeenteraads-verkiezingsgedrag). CD&V: zij zitten nu al jaren in de oppositie, dus gewoon statistisch gezien zouden wij zel eens stevig vooruit kunnen gaan. Of dat een goeie zaak, is een andere kwestie... VB: behoudt waarschijnlijk zijn kiezersaantal of gaat er, zoals meestal, licht op vooruit. Omwille van een "cordon sanitair" van andere partijen die het allemaal zoveel beter menen te weten met de Belgische samenleving en intussen ongestraft de ene blunder na de andere maken, leidt dit echter nergens toe. Groen!: kan zich alleen handhaven door stemmen van migranten; dan ook geen wonder dat deze partij zo pro-regularisatie van vreemdelingen is... Met voorbijzien aan wat dit wel aanrecht in sociale verworvenheden en vooral: in de kas voor sociale uitkeringen... De verantwoordelijkheid voor die rekening zal hen wellicht over een aantal jaren gepresenteerd worden... Somber beeld ? Enkel realistisch... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je gelooft wat je wil, 'k heb de PV nog liggen want voor doodsbedreiging uiteraard klacht ingediend. Sedertdien heb ik die "jagers" niet meer gezien. 1-0 voor de Lantjes
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel beste, Ik geloof er geen bal van dat u in een “Shootingclub”zit, ook die woorden term word wordt bij ons niet gebruikt.
1) Bij aansluiting mag u zelfs niet eens beginnen met .22 en zwaardere kalibers. Gelijk in welke “Shootingclub” (In uw woordenterm gezegd zijnde) u ook maar aansluit. 2) Het is duidelijk dat u met de reglementering van hanteren van wapens de vloer veegt en er geen snars van kent. U houd geen geladen wapens binnen handbereik bij u binnen. Hetzij bij nacht, hetzij overdag. Dat zijn één van de strengste voorwaarden voor het houden van persoonlijke verweerwapens. En dat zelfs de politie U dat aanraad of aangeraden heeft, Dat is een smerige bewering. Indien de Politie iets zou aanraden ter zelf verdediging dan gaat het hier over waakhonden maar zeker geen wapens. 3) Met uw “ zogezegde” 9 mm op uw zogezegde “Shootingclub” zou ik u gelijk ten blos kunnen zetten maar omdat u sowiso al rode wangen heeft met uw posting hier laat ik dat over aan andere wapenwet kenners en sportschutters hier op dit forum. 4) Door zulke houdingen van mensen die openlijk de stoere komen uithangen op forums, als zouden zij de wijsheid in pacht hebben wat het bezitten van wapens betreft worden de eerzame burgers als sportschutter beklad en gestraft voor nu net die onbedachtzame houding zoals U die hier komt belichten. SCHANDE ! 5) Uw posting hier is nu juist geen goed voorbeeld voor uw gefantaseerde vereniging zou ik zeggen. Het geeft ook geen mooi beeld weer van de echte sportschutter. Dus inhouden die kak. U bent voor mij niet het juiste profiel voor een erkent sportschutter te zijn. En beste, indien mocht blijken dat u toch zou aangesloten zijn bij één of andere sportschutters vereniging, en ik ooit te weten mag komen wie U bent, dan ga ik onmiddellijk naar de schuttersfederatie met uw uitlatingen op dit forum “heb al een mooi kopie afgenomen” en mag U straks uw wapens en eventuele vergunning “Wat ik zeer betwijfel dat u die heeft” terug afleveren bij uw plaatselijke procureur. Gegarandeerd dat u dit aan uw broek houd. Echte sportschutters hebben die far west houding van u niet en houden daar ook niet van. Of dacht u misschien dat hier alleen mietjes en onnozelaars op het forum zitten ? Nu kan je muggenziftergewijze melden dat je me niet letterlijk voor leugenaar verslijt maar uit uw bewoordingen is voldoende af te leiden dat u me voor de rood gemarkeerde stukken onwaarheden toedicht. je mag dat doen, geen probleem...de objectieve medelezers alhier zijn hopelijk volwassen genoeg hun eigen conclusies te trekken. |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Wie mijn website http://protest.skynetblogs.be bezoekt en punt 15 van mijn programma doorleest zal snel ontdekken dat ik zowat de enige Antwerpse kandidaat-politicus ben die de oude wapenwet terug in voege wil, met die nuance dat alleen burgers zonder noemenswaardig strafregister zich wapens zouden mogen aanschaffen ter zelfverdediging.
Wie er ook zo over denkt en in Antwerpen gaat stemmen kan dus best kiezen voor de lijst PROTEST (lijst 15), kandidaat nr.2, Olivier Bronselaer ! |
![]() |