Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2003, 09:49   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
En verder blijf ik erbij: een heel deel van de kiezers die zich niet in politiek interesseren maar wel eens interessant willen doen op hun stembrief, kleurt dat bolletje bij het VB in. Is dat neerbuigend? Nee, dat is de waarheid.
Waarheid?

Waarop is die dan eigenlijk gebaseerd? Op uw natte vinger of zo? Of heeft u bij de laatste verkiezingen in het hoofd van iedere kiezer gekropen om nu eens na te gaan welke redenen die had om op deze of gene partij te stemmen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 09:53   #22
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Neen, dat is gebaseerd op waarnemingen in mijn omgeving, en het tegendeel is mij nog nooit bewezen. Ik zeg dan ook niet "allemaal", maar "een deel"
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 10:26   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is gebaseerd op waarnemingen in mijn omgeving, en het tegendeel is mij nog nooit bewezen. Ik zeg dan ook niet "allemaal", maar "een deel"
En mijn waarnemingen staan daar volledig haaks op. In die zin is dat hier woord tegen woord. Heel veel Vlaams Blokkers die ik ken (en ik ken er heel wat trouwens) hebben hogere studies achter de rug en passen niet in uw plaatje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 13:23   #24
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1% van de VB stemmers die op het VB stemmen omdat de transfers hun grootste zorg zijn,
Ge zijt een kieken en ge kunt blijkbaar niet lezen. Waar haalt u die cijfers?

Citaat:
Voordat mijnheer zich permitteert om laatdunkend te doen over mijn opleidingsniveau: ik studeer Informatica aan de Universiteit Antwerpen, en ga bijgevolg waarschijnlijk meer met getallen om dan de gemiddelde mens op dit forum. Kom terug als u binair floating-point of hexadecimaal kunt hoofdrekenen voordat u mij op mijn plaats zet als het over getallen gaat.
Dec:

18
+ 4
-----
22

Bin:
0001 0010
+0000 0100
-------------
0001 0110

hex:
12
+ 04
-----
&h16

For(i=0;i<10000000000;i++) {
Console.Write('You're making an ass out of yourself ,Foundation\n');
}

Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 13:56   #25
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de tijd dat ik op de middelbare school zat, werd er een stemtest gehouden onder zesdejaars, en het was nogal vrij duidelijk dat de lawaaimakers, junkies, pestkoppen en sletten van de school, die niet eens wisten wie de burgemeester was, om stoer te doen op het VB hadden gestemd. Hoe ik dat wist? Ze stoeften er mee. Gevolg: VB 23%.
En de "snobjes" stemmen op VLD ,de "alternatieven" stemmen op SP of agalev enz. Alsof die kindergarten politiek te projecteren valt op het electoraat.
Oud 19 oktober 2003, 17:29   #26
Foundation
Minister

Standaard

Die kindergarten was wel het electoraat van de komende verkiezingen...

"ik ben een kieken" "ik kan niet lezen", als we die (ahumahumahum, kuchkuchkuch, rochchchcchchel) """""argumenten""""" even buiten beschouwing nemen, schiet er nog de vraag over waar ik mijn cijfers haal. Hierop heb ik al gezegd: eigen waarnemingen.

In het VB zullen zeker ook hooggeschoolde mensen zijn. Bij elke partij. Maar het VB is niet gelijk aan zijn electoraat...
Oud 19 oktober 2003, 18:20   #27
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja , HET electoraat bestaat uit de snotneuzen die net uit de coccon van hun secundair komen. Als dat zo was , dan zaten we idd in problemen , en hadden we oa. nog meer ongeinformeerde net van de acné verloste BUBertjes zoals jij.

Citaat:
"ik ben een kieken" "ik kan niet lezen", als we die (ahumahumahum, kuchkuchkuch, rochchchcchchel) """""argumenten""""" even buiten beschouwing nemen, schiet er nog de vraag over waar ik mijn cijfers haal. Hierop heb ik al gezegd: eigen waarnemingen
Maar ocharme prutske toch , je bent ni veel gewoon eh?
Waar meen ik te zeggen dat uw ornitologische trekjes en analfabetisme een argumentatie vormen? Dit zijn enkel "waarnemingen".

Als je met cijfers gooit moeten ze kloppen. Dus tenzij u met polls af komt , is uw argumentatie waardeloos.
Oud 20 oktober 2003, 20:35   #28
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Ahja , HET electoraat bestaat uit de snotneuzen die net uit de coccon van hun secundair komen. Als dat zo was , dan zaten we idd in problemen , en hadden we oa. nog meer ongeinformeerde net van de acné verloste BUBertjes zoals jij.

Citaat:
"ik ben een kieken" "ik kan niet lezen", als we die (ahumahumahum, kuchkuchkuch, rochchchcchchel) """""argumenten""""" even buiten beschouwing nemen, schiet er nog de vraag over waar ik mijn cijfers haal. Hierop heb ik al gezegd: eigen waarnemingen
Maar ocharme prutske toch , je bent ni veel gewoon eh?
Waar meen ik te zeggen dat uw ornitologische trekjes en analfabetisme een argumentatie vormen? Dit zijn enkel "waarnemingen".

Als je met cijfers gooit moeten ze kloppen. Dus tenzij u met polls af komt , is uw argumentatie waardeloos.
"Hoe Voer Je Geen Fatsoenlijke Discussie", door Max.

Het is dat u zelf nooit zo'n snotneus geweest bent, zekerst? Uit de cocon van het secundair en direct topmanager geworden?

Allez dan, ik verbeter mijn tekst: middelbare laatstejaars vormen een DEEL van het electoraat. Daar voeg ik dan wel aan toe: Het merendeel van de studenten van 22,24,26 jaar interesseert zich evenveel in politiek als zulke laatstejaars, en handelt er dan ook naar (en geloof me, ik zit tot over mijn oren in het studentenleven).

Slechts een kwart van de bevolking doet hogere studies, en is bezig met oefenen van verstand en zich grondig informeren over vanalles en nog wat. Politieke interesse is veel zeldzamer bij die andere driekwart van de bevolking (de ledenadministratie van zowat elke partij kan u dat bevestigen), dat merendeel kan men dus ook niet altijd geïnformeerd noemen, en dan mogen ze nog zo oud en levenswijs zijn als ze willen.

Ik meen niet dat u mij ooit in pluimenkostuum gezien zult hebben (als u zelfs al weet wie ik ben), dus veel waarneming zal er aan uw bewering dat ik vogelachtig zou zijn niet zitten. En heeft u ooit waargenomen dat ik analfabeet zou zijn?

Voordat je mij met mijn eigen wapens probeert aan te vallen, lees de gebruikershandleiding. Wapens zijn gevaarlijk in de handen van incompetente mensen, je zou je eigen hoofd er nog mee kunnen afknallen.

In de formele logica beschouwt men het als volgt: Ik stel dat maar een fractie van de VB stemmers VB stemt omwille van hun Vlaamse standpunt (dat die kiezers dan als belangrijkste zouden aanhalen).
Deze stelling is juist, totdat u mij een bewijs tegen kunt geven. Fundamentele wiskunde.

Met andere woorden: als ik stel: "als je roze olifantjes ziet dan gaat het regenen", dan is deze stelling waar, omdat u onmogelijk kan bewijzen dat het niet regent als je roze olifantjes ziet. En dat mag u misschien onnozel kllinken, maar sla een cursusje Logica open, en dat is het eerste voorbeeld dat je tegenkomt. (Booleaanse logica geloof ik dat het heet, en daarop is de wiskunde, de informatica maar ook het recht geinspireerd).
Oud 20 oktober 2003, 21:24   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de formele logica beschouwt men het als volgt: Ik stel dat maar een fractie van de VB stemmers VB stemt omwille van hun Vlaamse standpunt (dat die kiezers dan als belangrijkste zouden aanhalen).
Deze stelling is juist, totdat u mij een bewijs tegen kunt geven. Fundamentele wiskunde.
Student in zijn 1ste kandidatuur?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 21:32   #30
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest de wiskunde effectief zo werken dan durf ik er op te verwedden dat ik geslaagd was voor mijn examen wiskunde met hoogste onderscheiding. Niet dus.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 23:46   #31
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voordat je mij met mijn eigen wapens probeert aan te vallen, lees de gebruikershandleiding. Wapens zijn gevaarlijk in de handen van incompetente mensen, je zou je eigen hoofd er nog mee kunnen afknallen.

Waar heeft die het in godsnaam over ? Een computerspelletje ofzo

Citaat:

Met andere woorden: als ik stel: "als je roze olifantjes ziet dan gaat het regenen", dan is deze stelling waar, omdat u onmogelijk kan bewijzen dat het niet regent als je roze olifantjes ziet. En dat mag u misschien onnozel kllinken, maar sla een cursusje Logica open, en dat is het eerste voorbeeld dat je tegenkomt. (Booleaanse logica geloof ik dat het heet, en daarop is de wiskunde, de informatica maar ook het recht geinspireerd).
Als je het mij vraagt ga je buizen voor logica , patatje.
Logica modeleert slechts mechanismen. Je operanden moeten eerst waar zijn voor je ze als true kunt beschouwen als je logica in de werkelijkheid wil toepassen. Kan je je voorstellen dat we jouw logica zouden toepassen in een Creationisme Vs Evolutie debat

Allez , iedereen moet volwassen worden, je hebt gelijk. Research ,voor je zo een absurde cijfers rondgooit en jezelf onuitstaanbaar belachelijk maakt eerst eens de geschiedenis van de Vlaamse beweging, het success van de VU , de afscheuring van het Vlaams blok , de electorale verhuizing tussen de VU en het VB enz. Dan kan je toch onmogelijk aan je 6% Vlamingen komen. Zijn al die Vlamingen door UFO's ontvoerd? Je veegt zo even 50 jaar communautaire spanningen weg! Dat was allemaal een grote Copperfield illusie? Als er maar 6% voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn , dan kwam dit onderwerp zelfs niet in de actualiteit , PRUTSKE!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be