![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Hopelijk slaagt China er zo snel mogelijk in om een bemande ruimtesonde naar de Maan te sturen en er een maanbasis te bouwen.
![]() Ook zal China in de volgende 20 tot 30 jaar een militaire en economische macht worden die zoniet sterker, dan toch kan concurreren met de VSA.
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat China eerder kapîtalistische principes aan het invoeren is. Van democratie heb ik nog niet veel gemerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Dat is algemeen geweten hoor. Lees eens een economisch katern en de krant en zoek een artikel op over China. Elke dag wordt er wel ergens in China een private fabriek geopend. Tegenwoordig zit elke multinational in China, vandaag heeft Ford bekend gemaakt er een mega fabriek neer te poten. Nog niet zolang geleden heeft China het nog eenvoudiger gemaakt voor buitenlanders om in China te investeren. 30 jaar geleden was het ondenkbaar dat een buitenlandse multinational voet aan de grond kreeg in China, ongeveer alle Chinese bedrijven waren toen in handen van de staat. Nu is dat heel anders. Ik wil voor jou wel wat artkilels opzoeken als je echt wil, maar vraag het anders eens aan iemand die de economie een beetje volgt, zoals TomB of Dies.
Ondertussen is het qua mensenrechten een beetje verbeterd, maar democratie, dat kennen ze daar niet hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() En toch geloof ik dat China tussen nu en 20 jaar een echte democratie kan worden.
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt voor de links. Maar toch hoop ik - en ik hoop u ook - dat China zo vlug mogelijk meer democratisch wordt.
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Dat hoop ik inderdaad ten zeerste. maar ik weet niet of het gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goed geleid land, geënt op het eigenlijk zo slechte nog niet ideologie van economische stabiliteit kan geen democratie wezen...
Democratie is de dictatuur van de dommen.. alle idioten mogen samen met de intelligenten gaan kiezen.Wie dom is en wie intelligent is is niet aan de orde.. iedereen mag zijn zegje doen.... En als je een doorsnee "Gauss curve" bekijkt heb je een hoofdmoot normalen, een stuk dommen en een stuk intelligenten. De normalen doen wat hun bevolen word, de dommen doen wat niemand verwacht, en de slimmen.. die hebben een probleem.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schitterende (maar nogal donkere) visie, maddox!
Maar zoals ze zeggen, van alle systemen is democratie de minst slechte.
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind die anti-china posts hier toch wel bijzonder vreemd hoor, maar soit.
Ik vraag me wel af, stel wanneer de chinezen de maan zouden 'koloniseren', bebouwen en bewonen, of dat allemaal zomaar mag. Of zouden we dan het amerikaanse scenario krijgen ( net zoals bij alle kolonies) : DE grootmachten zullen strijden voor het bezit, en de plaatselijke bewoners zullen zich afscheiden. Stel je voor aardemensen en maanmensen.
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() LEVE china!
Meer hoeft dat niet te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Althans niet ivm de maan, het probleem zal zich echter in de - verre - toekomst wel gaan voordoen, want zonder enige twijfel zal de mens binnen enkele eeuwen niet langer enkel en alleen op deze aarde leven.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want als ze dezelfde weg opgaan zoals de kolonies indertijd zou de mensheid wel snel kunnen evolueren...
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In het hele zonnestelsel is Mars (het geel-oranje stipje dat je nu in al zijn glorie aan de hemel ziet staan) de enige andere plek waar min of meer menselijk overleven mogelijk zou zijn. Maar meer dan een buitenpost zal dat nooit worden. Het heeft ook totaal geen zin om woeste planeten te willen gaan koloniseren, als de aarde daar optimaal voor geschikt is. Als we verder kijken dan dit zonnestelsel dan moeten we op zoek gaan naar sterren met bewoonbare planeten. En die zijn ook al niet erg dichtbij. Het licht heeft al minstens enkele jaren nodig om van de meest nabije ster tot op aarde te komen. Een reis naar de dichtsbijzijnde bewoonbare planeet zal dus vele eeuwen duren, zelfs met supersnelle technologie. En dan moeten we nog het geluk hebben om "vlakbij" een ander stekkie te vinden. Om ons eigen melkwegstelsel fysisch te exploreren, zouden we, als we de melkweg met een snelheid van 1/10 van de lichtsnelheid verkennen, meer dan 2 MILJOEN jaar nodig hebben. Eer we aan andere melkwegstelsels toekomen zijn we weer eens tientallen miljoenen jaren verder. Laat we daarom maar superzuinig zijn op ons kleine planeetje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() [size=6]Er gebeurt iets abnormaal op dit forum: het is nog geen discussie over de islamieten geworden[/size]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |