Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2003, 19:32   #21
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Misschien kan je eens kritiek geven op fuhrer Bourgeois, dan horen we dat ook weer eens. p.s.: hij staat op nr. 3 bij meest fascistische politici. Dat moet beter kunnen.
Moet ik nog meer zeggen over deze BUB'er. Ik denk het niet.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 19:59   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien kan je eens kritiek geven op fuhrer Bourgeois, dan horen we dat ook weer eens. p.s.: hij staat op nr. 3 bij meest fascistische politici. Dat moet beter kunnen.
Dat topic is mij ferm tegengevallen, Tacitus! Van iemand met een universitair diploma zou je toch een béétje meer volwassenheid verwachten dan dat.

Mensen zoals Geert Bourgeois, Luc Vandenbrande en J-M Dedecker in een lijstje van "meest fascistische politicus" zetten vind ik gewoon zeer laag-bij-de-gronds. Maar blijkbaar zijn alle middelen goed om mensen met Vlaamse sympathieën te linken met fascisme. (weet jij eigenlijk wel wat fascisme IS!?)
Persoonlijk vind ik dat te ver gaan, en als het "als grap" bedoeld was, dan is dat ferm mislukt.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 20:19   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Dat topic is mij ferm tegengevallen, Tacitus! Van iemand met een universitair diploma zou je toch een béétje meer volwassenheid verwachten dan dat.

Mensen zoals Geert Bourgeois, Luc Vandenbrande en J-M Dedecker in een lijstje van "meest fascistische politicus" zetten vind ik gewoon zeer laag-bij-de-gronds. Maar blijkbaar zijn alle middelen goed om mensen met Vlaamse sympathieën te linken met fascisme. (weet jij eigenlijk wel wat fascisme IS!?)
Persoonlijk vind ik dat te ver gaan, en als het "als grap" bedoeld was, dan is dat ferm mislukt.
Zeno, er stond niet in dat dat fascisten waren he... we kunnen de mensen toch niet verbieden erop te stemmen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 20:42   #24
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

t blijft wel uitgelokt..

ik hoop dat het gekibbel ooit kan ophouden, lang bijde kanten dan..
mjah..dromen zijn bedrog...
tsjein, onafhankelijk vlaanderen ook

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 20:42   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan maar komen zeiken dat de N-VA niet met de BUB wil komen debatteren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 20:44   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

Zeno, er stond niet in dat dat fascisten waren he... we kunnen de mensen toch niet verbieden erop te stemmen?
Jaja, en de genomineerden voor de Oscars zitten ook maar louter "toevallig" in de selectie.

Hypocriet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:03   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

WILLIAM HORSLEY: Federalism in Belgium 14.10.03

European leaders are meeting in Brussels this week, to try to resolve their disagreements about a planned constitution for the European Union. The key question is who should have the main decision-making powers in Europe -- the European institutions, national governments, or even local regions and communities?

Among European countries, Belgium has long been viewed as a working model for a federal system of government - one which holds together three different linguistic communities. A model that could be copied elsewhere on the continent. But as William Horsley has been finding out, there are deep tensions within the Belgian system, which, some say, threaten its future as a nation state.

Dit is de tekst die ik heb gevonden op je link. Niks nieuws onder de zon: er zijn spanningen tussen politici aan de macht die het niet altijd nauw nemen met België.

Waarom denkt u dat de B.U.B. bestaat? Als er geen dreiging zou zijn tegen België dan zou de B.U.B. ook niet hoeven te bestaan.

Iemand moet die onnozelaars toch bestrijden?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:17   #28
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waarom denkt u dat de B.U.B. bestaat? Als er geen dreiging zou zijn tegen België dan zou de B.U.B. ook niet hoeven te bestaan.
Waarom denk je dat het VB bestaat? Als er geen dreiging ......
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:28   #29
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
WILLIAM HORSLEY: Federalism in Belgium 14.10.03

European leaders are meeting in Brussels this week, to try to resolve their disagreements about a planned constitution for the European Union. The key question is who should have the main decision-making powers in Europe -- the European institutions, national governments, or even local regions and communities?

Among European countries, Belgium has long been viewed as a working model for a federal system of government - one which holds together three different linguistic communities. A model that could be copied elsewhere on the continent. But as William Horsley has been finding out, there are deep tensions within the Belgian system, which, some say, threaten its future as a nation state.

Dit is de tekst die ik heb gevonden op je link. Niks nieuws onder de zon: er zijn spanningen tussen politici aan de macht die het niet altijd nauw nemen met België.
Het gaat hier niet over een tekst, maar over een geluidsbestand van 15 MINUTEN met verschillende interviews:

http://www.bbc.co.uk/worldservice/ram/analysis_tue.ram
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:32   #30
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Dit klinkt inderdaad net zo wanhopig en hopeloos als de BUB is.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 22:58   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En dat geluidsbestandje van 15 minuten moet het Vlaams-nationalisme recht houden ofzo?

Wij zullen ook eens geluisbestandjes moeten opnemen tijdens onze verkiezingscampagne en dan door de BBC laten uitzenden.
Oud 18 oktober 2003, 00:10   #32
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patriot
Vertel me dan eens waarom wij die mensen nooit op straat tegen komen?
Hoeveel mensen kan je nu eigenlijk tegen komen met het aantal militanten van het BUB?

Alle respect voor een unitaire visie , maar jullie zijn echt een bende komieken bij elkaar. Jullie programma slaat op niets , jullie analyse van oorzaak en oplossing van het Belgisch probleem getuigt van volslagen onwetendheid om niet te zeggen idiotie , jullie argumentatie beperkt zich tot een vage emotionele affiniteit met een wegkwijnende virtueele identiteit die eigenlijk nooit heeft bestaan en bovendien is jullie site de grap van 't politiek cyber landschap.

It's amateur hour and all bubberkes are invited!
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 09:03   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Och, de NVA doet het zoveel beter !

Waarom spreekt u dan zoveel over ons?
.................................................. ..................................
Oud 18 oktober 2003, 09:34   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom spreekt u dan zoveel over ons?
U vergist zich: we spreken helemaal niet "zoveel over" uw partij. Buiten dit forum komt u hoegenaamd niet aan bod in de gesprekken van Vlaamsgezinden of vormt u een gespreksonderwerp in allerlei debatavonden of infosessies. Uw internetclubje komt natuurlijk hier ter sprake, wat nu eenmaal niet zo verwonderlijk is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 10:07   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er zeker van dat de Vlaams-nationalisten officieus veel over ons spreken, maar dat ze zwijgen als vermoord over ons wanneer ze in contact komen met de media. Je kan ze geen ongelijk geven !
Oud 18 oktober 2003, 10:23   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker van dat de Vlaams-nationalisten officieus veel over ons spreken, maar dat ze zwijgen als vermoord over ons wanneer ze in contact komen met de media. Je kan ze geen ongelijk geven !
Hahaha. Jongen toch, u neemt werkelijk uw eigen dromen voor werkelijkheid. Ik heb onder Vlaamsgezinden nog geen enkele keer over jullie horen spreken. Eerlijk gezegd zou ik echt niet weten waarom we het over jullie zouden hebben.
Oud 18 oktober 2003, 10:45   #37
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Heel interessant om beluisteren. Ook merkwaardig, men spreekt over Vlamingen die meer zelfbestuur willen, en zelfs even over het Vlaams Blok, zonder te vervallen in verwijten over fascisten en slechte democraten.
Die Britten zouden zelfs hun eigen moeder verraden om Brussel uit de Franse invloedssfeer te halen, waar het helaas (zeg niet dat ik niet eerlijk ben) in zit.
Oud 18 oktober 2003, 10:48   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Die Britten zouden zelfs hun eigen moeder verraden om Brussel uit de Franse invloedssfeer te halen, waar het helaas (zeg niet dat ik niet eerlijk ben) in zit.
Dan gaat u er blijkbaar van uit dat de BBC een instrument is in handen van de Britse machtspolitiek. En dus iedere BBC-journalist deze politiek onderschrijft en er aan meewerkt.
Oud 18 oktober 2003, 10:49   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De BUB'ers hebben wel veel pretentie, dat zij denken alles beter te weten dan de BBC, die gekend staat om het feit dat zij heel deftig te werk gaat. Als de overgrote meerderheid der Belgen zo konings en rijksgetrouw is zou de BBC dat zeker en vast te weten zijn gekomen en daarover bericht hebben. Aangezien zij dat niet gedaan hebben zijn die koningsgetrouwen toch niet met zoveel.
Oud 18 oktober 2003, 10:50   #40
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Dan gaat u er blijkbaar van uit dat de BBC een instrument is in handen van de Britse machtspolitiek. En dus iedere BBC-journalist deze politiek onderschrijft en er aan meewerkt.
Natuurlijk. Jullie zeggen hetzelfde van de VRT
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be