![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is en blijft een feit dat je met een positief en goed beleid de eeuwige klagers en zagers van het VB kan stoppen. Kijk naar Antwerpen, Gent én Mechelen! Daar is het VB gestopt en zelfs teruggedrongen. Het k�*n dus.
Het is allemaal begonnen voor het VB in de steden en uitgerekend d�*�*r begint het nu te stagneren of achteruit te gaan. Laten we hopen dat deze evolutie zich doorzet. Gisteren stond de internationale pers klaar op de Antwerpse Grote Markt om in de hele wereld Antwerpen door het slijk te halen omwille van alweer een overwinning van fascisten. Het is NIET gebeurd. Het gezond verstand heeft EINDELIJK gezegevierd. Laten we daar bijzonder blij mee zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens naar alle wapens er naar boven gehaald zijn om het VB te stuiten: - 0110 concerten - negatieve behandeling door bijna alle media - een pak BV's die zich scharen achter Jansens - de moorden door Van Temse in de schoenen schuiven van het VB - vreemdelingenstemrecht ... en NOG gaat het VB er op vooruit. Niet de verwachte grote stijging, maar ze gaan er ook niet op achteruit. Wat valt er dan te vieren? En het ergste is trouwens dat Jansens de stemmen heeft gepikt van zijn coalitiegenoten, mensen die evenzeer hard gewerkt hebben om het VB te stuiten. Dit gaan de andere partijen niet vergeten, en reken er maar op dat ze zich gaan proberen te profileren de komende 6 jaar. Dat zal de samenwerking binnen het schepencollege niet bepaald te goede komen. Als er één stad is waar er wat te vieren valt is het Gent wel, en de overwinning in Gent vind ik echt verdiend. Maar in Antwerpen valt er niets te vieren, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh, het is niet omdat je de verkiezingen wint dat je de legislatuur die erop volgt geen kloten moet uitsteken. Laat duidelijk zijn dat er nog heel veel werk aan de winkel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort." Laatst gewijzigd door Monocle : 9 oktober 2006 om 10:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuulijk haalt het VB nog altijd (veel te) hoge scores, maar laat ons toch ook niet baden in negativisme. Het VB was de grootste partij van Antwerpen (Dewinter herhaalde dit in elk debat), "wij vertegenwoordigen de Antwerpenaren", "wij zijn de populairste". Nu kan hij dat allemaal niet meer zeggen.
Het is misschien te vroeg om te zeggen dat dit het begin van het einde is, maar voor de alleréérste keer in véle jaren lijkt er een plafond bereikt voor het VB. (En dat ze in andere gemeenten winnen, is niet verwonderlijk, aangezien ze dikwijls voor de eerste keer opkomen, en het is niet moeilijk om te winnen als je van 0% vertrekt hé) Laat ons dus gematigd positief zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overwinning voor Janssens is een "goede" zaak voor A'pen, De Winter zal nu inderdaad niet meer zo hoog van de toren moeten blazen. Het VB is niet meer de grootste partij, is nu de SP-A, maar het VB gaat wel niet achteruit hé. Niettegenstaande 01/10-concerten, de poging tot radicalisering van extreem Rechts in Apen. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt wel blij dat Janssens er ingeslaagd is De Winter (eventjes) tegen te houden, maar euforisch zul je mij toch niet zien doen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er gezien de onverhoopte uitslag wat euforie heerst is logisch, en het komt er nu op aan dat Janssens en C° hun "ingeslagen weg" verderzetten.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wanneer een sos het over de resultaten van VLOTT heeft, dan heeft ze geen invloed gehad en is ze dus politiek niets waard. Maar wanneer een sos het over Vlaams Belang heeft, dan was er zonder VLOTT een verlies geweest. Wat zal het zijn jongens?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is maar zeer ten dele waar. De 13.000 "vlott" stemmen van Coveliers komen mijn inziens niet van sp-a ers maar van (rechtse) vld-ers.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Speciaal omdat men schrik had van Antwerpen heeft men de rechtstreekse burgemeesterverkiezingen niet laten doorgaan.
Zowel VLD als Groen! als CDV gingen mee met het sossendiscours dat de vlamingen (antwerpenaars) nog steeds massaal tégen VB stemden, waarbij ze dan ieder hun apart behaalde stemmen netjes gingen samentellen. Dat PJ van die zelf-gemaakte polarisatie een campagne heeft gemaakt, is hen nu zuur opgebroken. Het VB geeft namelijk geen krimp. In feite hebben de zelfverklaarde democratische partijen het zichzelf aangedaan en zijn ze door de sossen in de rug gestoken! Als het cordon er niet was geweest dan had Ludo Van Campenhout nu samen met het CDV en VB een zeer ruime meerderheid gehad. Proficiat Patrick! Je mag nu je stad gaan besturen met twee partijen die je bloed wel kunnen drinken! Met zo'n rooie "vriend" heb je namelijk geen vijanden meer nodig. ---------------- Dan is Bart Somers tenminste eerlijker en fairder geweest: zijn coalitiepartners werden mee beloond met hun overwinning. Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2006 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rare kwieten, die Antwerpenaren...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moet je het eens vanuit een ander licht bekijken: Fier op A omdat Dewinter niet gewenst is als burgemeester...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je nu echt dat dat enig verschil in verkiezingsuitslag had gemaakt?
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal met de verwachtingen te maken hebben. Al een jaar slaan de VB-ers ons om de oren met wat er allemaal op 8/10 ging gebeuren in Antwerpen. Als nu blijkt dat ze nauwelijks vooruit gaan in vgl met 2000 (met VLOTT ingecalculeerd gaan ze zelfs iets achteruit), en achteruit in vgl met 2004, dan geeft dat heel even een euforisch gevoel. Zo van: "ze" zijn gestopt! Maar 1/3 die voor zo'n bende stemt, veel te veel uiteraard. Hoe kom je d�*�*r nu op! ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben dan ook een arrogante Antwerpse voor iets he! ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Eigenlijk is er dus niets veranderd in Antwerpen, niet voor VB en niet voor de bonte coalitie.
![]() |
#40 |
|
![]() Ewel, doe maar! Hop!