Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 09:37   #21
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

[IMG][/IMG]

*knip*

Mag ik u verzoeken uw afbeeldingen iets kleiner te maken?

mvg,
Arnold.
Vorenus is offline  
Oud 9 oktober 2006, 09:38   #22
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht

nee hoor, dat zeg ik niet
ik zeg enkel dat die journaliste blijkbaar toch ook met het idee dat er gefraudeerd werd in haar hoofd speelde...

Trouwens was dat niet dezelfde die stond klaar te komen toen ze PJ zag??
--------

't Ja , het erotiserende aspect van de macht nietwaar.
Patrick Dewael weet er ook alles van.
Zou het dan toch de naam Patrick zijn die het hem doet ???

Neen toch .....................er is ook nog Vankrunkelsven hé
bob. is offline  
Oud 9 oktober 2006, 09:57   #23
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

Zie,
er was geen probleem met de draadloze verbinding naar BXL.
er was een probleem met de applicatie.
Er zijn nog problemen geweest tot deze morgen, oa in Evergem en Deinze.

Ik weet dit 100% zeker want ik deed de support.
Dus de media werd weer goed wat wijsgemaakt, zodat ze weeral eens konne sjoemelen bij digipolis.
Als ge eens wist wat er allemaal misliep, ge zou bijna geloven dat heel ANtwerpen gemanipuleerd is...
Urban is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:08   #24
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Lol, op je eerste deeltje is het antwoord volmondig ja, op deze manier: http://www.eenvandaag.nl/index.php?m...d=2&sid=31156#
Je begreep de vraag niet of zo ? Ik vroeg naar een VOORBEELD VAN FRAUDE niet een onderzoek of het mogelijk isnederland is belgie niet trouwens
Citaat:
Nu begrijp ik wel dat het onmogelijk ver gezocht is dat bovenstaande truck zou gebruikt zijn in de stemcomputers, edoch er is nog een manier...
'k zal het effe uitleggen, een voorzitter kan er samen met z'n secretaris voor zorgen dat die diskette niet rechtstreeks van het stemlokaal naar het stadhuis gaan. Hij moet normaal gezien het stemlokaal verlaten met een verzegelde omslag met die diskettes (de gewone en de backup) erin.. maar wie zegt dat een voorzitter niet zo z'n bijzitters kiest dat er in kan geknoeid worden?
Voozitters zijn burgers , waarom zou een burger gevangenis riskeren om een partij vooruit te helpen? Om dit te doen lukken moet je, enkele informatici experts die kennis hebben van de systemen zelf hebben, de voozitters en bijzitters manipuleren zodat ze allemaal mensen bevatten die in het complot zitten, dan de hele weg vanaf de stemming tot het in brussel aankomen van de stemmen bemannen met mensen die in het complot zitten (want vergeet niet het heeft uren geduurd)al die tientallen mensen die geen iota profijt trekken uit dit maar wel strenge straffen riskeren allemaal om het VB enkele %'en naar beneden te doen? In een gemeente waar ze geen kans hadden om een absolute meerderheid te halen?
Citaat:
Op je tweede vraag.. hoe kom je erbij dat er logfiles zijn?
IK antwoorde gewoon op de vraag omd e lgfiles publiekelijk te maken.
Citaat:
En voor de rest de demorcratische partijen hebben helemaal niet gewonnen wur, kijk bvb Sint Niklaas de Freddy gaat 1 zetel voorruit.. ja terwijl ze nu wel in een coalitie zitten met spirit en groen, dus die hadden ook zetels in de vorige gemeenteraadsverkiezingen, en nu gaan ze er allemaal samen 1 op voorruit.. da's geen overwinning te noemen maar een verlies aan "democratische" zetels ! (democratisch schrijf ik tss haakjes omdat ik van mening ben dat partijen die coalities vormen te zwak zijn om zelf te regeren)
2000 : SP 27% 12 zetels agalev 7% 2 zetels VU-ID 8% 2 zetels dus 1 zetels naar NVA (helft) en dan zouden ze nu 12+2+1=15 zetels of 27+7+4=38% moeten hebben .Ze hebben 35,5 en 14 zetels ze gaan dus idd achteruit
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:09   #25
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
wat mij gisteren opviel was dat die journaliste FDW aansprak over zijn verlies.
Hij reageerde dat hij nog wachte op Hoboken en dat die lang wegbleven want dat het toch al 22 uur was...
en die journaliste "zegt u nu dat er gefraudeerd is?"

Dat moet dan toch in haar hoofd spelen, want FDW zegt imo toch enkel dat Hoboken lang duurt... meer niet
De toon waarop de winter het zei was duidelijk genoeg dat hij iets anders dacht dan louter een gewone vertraging, dus ja natuurlijk vraagt een reporter dat dan.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:25   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Toch een beetje doorzichtig niet? Als het VB erop vooruit gaat wordt er gevierd en wrijven ze de rest nogmaals in de neus hoe goed ze wel niet bezig zijn. Nu verliezen ze en komen ze af dat er bedrog in het spel is.
Als jij dat echt vindt en het VB ook, dat ze dan klacht indienen he. Anders zijn dit niet meer dan loze beschuldigingen die de aandacht moeten afleiden van het echte probleem.
Kay_ is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:28   #27
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Kijk, iedereen wist wat er in Antwerpen op het spel stond. Het Vlaams Belang moest en zou gestopt worden. Ik ben helemaal niet iemand die complottheorietjes verzint om toch maar geen nederlaag toe te moeten geven (algemeen).
Maar nu moet je toch wel toegeven dat het raar is dat
1) Enkel in Antwerpen problemen waren, en dat enkel de resultaten van Antwerpen draadloos moesten worden doorgestuurd
2) Enkel Antwerpen tegen de trend ingaat, en serieus ook
3) Het veel te lang duurde eer de resulaten binnenkwamen
4) De resultaten van 1 stembureau niet zo'n grote verschuiving nog kan betekenen.
...

Deze verkiezingsuitslag is gemanipuleerd, en op die manier dat cd&v, VLD en VB niet te verbaasd konden zijn door hun eigen uitslag. VLd verliest overal fors, net zoals groen ; VB toch een kleine winst geven zodat het niet te duidelijk is dat er fraude is en dan natuurlijk SPA een grote winst door "het goed bestuur", de presidentiele campagne, ... die heel Vlaanderen er moesten van overtuigen dat het VLaams Belang kan gestopt worden.

Er zijn misschien getuigen bij de stemming zelf, maar wanneer deze resulaten in Brussel toekomen moeten deze worden verwerkt en kan er vanalles gebeuren. Er werd een groot verlies van de VLD voorspeld en ook grote problemen binnen deze partij als de kopstukken slecht zouden scoren, weer winst voor Vlaams Belang, ... Dit is niet uitgekomen.
Ik stel mij hierbij vragen en hoop toch op een herstemming, dat is elke partij aan zijn kiezers verplicht

Laatst gewijzigd door Enigma² : 9 oktober 2006 om 10:31.
Enigma² is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:29   #28
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Tuurlijk, maar ik zie niemand gek genoeg zijn omd e uitslagen te vervalsen, ze hebben daar heel veel mensen en kennis voor nodig, iets wat als gevolg heeft dat je dat niet stil kan houden.Het hele fraude verhaal is typische VB stijl van slachtofferrol, ik durf zelf wedden dat er nooit een klacht zal komen.
even opmerken dat het twee verschillende VRT journalisten waren die vroegen aan verschillende kopstukken of zij dachten dat er fraude in het spel was.

Dat men de uitslag van Antwerpen gemanipuleerd heeft om het resultaat van het Vb te verdoezelen staat volgens mij wel als een paal boven water.

Fraude ? Tja ik betrouw het electronisch stemmen zowieso niet dus ik heb liever met pen en papier...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:33   #29
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
even opmerken dat het twee verschillende VRT journalisten waren die vroegen aan verschillende kopstukken of zij dachten dat er fraude in het spel was.

Dat men de uitslag van Antwerpen gemanipuleerd heeft om het resultaat van het Vb te verdoezelen staat volgens mij wel als een paal boven water.

Fraude ? Tja ik betrouw het electronisch stemmen zowieso niet dus ik heb liever met pen en papier...
Veel verschil maakt dit niet denk ik, om fraude te kunnen plegen. De resulaten gaan naar Brussel en wat daar gebeurt ...
Enigma² is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:33   #30
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als het VB zo overtuigt is dat er fraude in het spel is dan hadden ze allang klacht ingediend. Nu staan ze daar een beetje rond de pot te draaien ipv gewoon weg toe te geven dat ze verloren hebben.
Als ze winnen is het allemaal goed, maar o wee als ze verliezen dan is er opeens fraude in het spel. Doet wel wat van hun geloofwaardigheid af.
In plaats van te reageren als de VLD en er zijn conclusies uit te trekken kan het VB het niet laten van de schuld op een ander te schuiven en ongegronde, valse beschuldigingen te uiten.
Kay_ is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:35   #31
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Over slechte verliezers gesproken...

Griffin is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:37   #32
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als het VB zo overtuigt is dat er fraude in het spel is dan hadden ze allang klacht ingediend. Nu staan ze daar een beetje rond de pot te draaien ipv gewoon weg toe te geven dat ze verloren hebben.
Als ze winnen is het allemaal goed, maar o wee als ze verliezen dan is er opeens fraude in het spel. Doet wel wat van hun geloofwaardigheid af.
In plaats van te reageren als de VLD en er zijn conclusies uit te trekken kan het VB het niet laten van de schuld op een ander te schuiven en ongegronde, valse beschuldigingen te uiten.
Het is een verstandige beslissing te wachten tot de volgende dag toch? Dan kunnen alle resultaten en problemen overzichtelijk ge-analyseerd worden. Zo hebben ze een grondige klacht. En dat zat de linkse zijde er al direct op ... Je kan het nu zelfs niet laten ze aan te vallen, meer nog, je vind het zelfs geen eigenaardige uitslag
Enigma² is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:38   #33
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enigma² Bekijk bericht
Veel verschil maakt dit niet denk ik, om fraude te kunnen plegen. De resulaten gaan naar Brussel en wat daar gebeurt ...
Neen ? De telling gebeurde in Digipolis. Brussel krijgt de resultaten van Digipolis door he. Brussel kan enkel noteren wat ze krijgen van Antwerpen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 9 oktober 2006, 10:38   #34
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is een verstandige beslissing te wachten tot de volgende dag toch? Dan kunnen alle resultaten en problemen overzichtelijk ge-analyseerd worden. Zo hebben ze een grondige klacht. En dat zat de linkse zijde er al direct op ... Je kan het nu zelfs niet laten ze aan te vallen, meer nog, je vind het zelfs geen eigenaardige uitslag
Waarom zou ik het eigenaardig vinden?
De VB'ers zijn overigens degene die fraude roepen nog voor alle resultaten kunnen geanalyseerd worden.
Kay_ is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:40   #35
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
De VB'ers zijn overigens degene die fraude roepen nog voor alle resultaten kunnen geanalyseerd worden.
Het werd hen wel in de mond gelegd door VRT journalisten.

A propos gezien hoe die stonden te dansen van plezier en van vreugde ? Maar neen meneer de VRT is geen rode burcht. ge ziet dat toch zekers...

Oud 9 oktober 2006, 10:44   #36
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de mond gelegd. Dat is dan ook de eerste keer dat er een journalist iets in de mond kan leggen van het VB.
Ze hebben het nog altijd zelf gezegd en dus moeten ze het ook maar bewijzen. Ik zie de VLD ook niet roepen dat er fraude in het spel is, dat zijn tenminste eerlijke verliezers die hun kiezers niet bedriegen door valse beschuldigingen te maken.

Citaat:
A propos gezien hoe die stonden te dansen van plezier en van vreugde ? Maar neen meneer de VRT is geen rode burcht. ge ziet dat toch zekers
Ahja, ik zie dat ja
Kay_ is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:47   #37
Enigma²
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Niemand van Vlaams Belang heeft dat gisteren gezegd. Het werd hen wel bijna in de mond gelegd, dat is een andere zaak
Enigma² is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:49   #38
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niemand van Vlaams Belang heeft dat gisteren gezegd. Het werd hen wel bijna in de mond gelegd, dat is een andere zaak
Maar het zijn toch wel de kiezers die hier oproepen op fora dat er fraude in het spel is. En van wie zouden ze dat hebben? Van de journalisten van de "rode" staatszender?
Kay_ is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:51   #39
k9

Standaard

Citaat:
Kijk, iedereen wist wat er in Antwerpen op het spel stond. Het Vlaams Belang moest en zou gestopt worden. Ik ben helemaal niet iemand die complottheorietjes verzint om toch maar geen nederlaag toe te moeten geven (algemeen).
Maar nu moet je toch wel toegeven dat het raar is dat
1) Enkel in Antwerpen problemen waren, en dat enkel de resultaten van Antwerpen draadloos moesten worden doorgestuurd
Ergens anders waren er ook problemen hoor van verkeerde diskettes tot stemcomputers die niet opstarten. maar die werden opgelost smorgens en niet na het stemmen zelf.
Citaat:
2) Enkel Antwerpen tegen de trend ingaat, en serieus ook
Zucht voor de Xte keer, in de steden was de trend bijna overal hetzelfde amper winst tot verlies VB, zie gent mechelen en antwerpen
Citaat:
3) Het veel te lang duurde eer de resulaten binnenkwamen
Tja dat is hetzelfde als 1
Citaat:
4) De resultaten van 1 stembureau niet zo'n grote verschuiving nog kan betekenen.
Waarom niet? Het is trouwens dat in het begin hyet VB -7% stond en later +0,5% dus volgens jou hebben ze de steming vervalst om VB meer stemmen te geven op het einde?
Citaat:
...

Deze verkiezingsuitslag is gemanipuleerd, en op die manier dat cd&v, VLD en VB niet te verbaasd konden zijn door hun eigen uitslag. VLd verliest overal fors, net zoals groen ; VB toch een kleine winst geven zodat het niet te duidelijk is dat er fraude is en dan natuurlijk SPA een grote winst door "het goed bestuur", de presidentiele campagne, ... die heel Vlaanderen er moesten van overtuigen dat het VLaams Belang kan gestopt worden.

Er zijn misschien getuigen bij de stemming zelf, maar wanneer deze resulaten in Brussel toekomen moeten deze worden verwerkt en kan er vanalles gebeuren. Er werd een groot verlies van de VLD voorspeld en ook grote problemen binnen deze partij als de kopstukken slecht zouden scoren, weer winst voor Vlaams Belang, ... Dit is niet uitgekomen.
Ik stel mij hierbij vragen en hoop toch op een herstemming, dat is elke partij aan zijn kiezers verplicht
stop met zoeken naar excuses voor het verlies in antwerpen, dat het VB zelf nog geen klacht ingediend heet zegt genoeg.

k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 10:53   #40
k9

Standaard

Citaat:
</p>Onzin, de eerste die erover begon was het VB zelf ,ze waren bezig hoe verdacht het was dat de resultaten zo lang uitbleven. Tuurlijk gaan reporters daar dan op verder.

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be