Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 17:13   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ge ziet: PVDA+ en VLD: het water is nooit te diep
Ik zou er bij willen zijn op het moment dat de VLD aan haar achterban uitlegt dat ze coalitiegesprekken aangaan met stalinisten maar Dewinter op zijn kin mag kloppen. Ik kan me best voorstellen dat lokale VLD en CD&V op dit punt splitten. Aan de andere kant lijkt de "hernieuwde PVDA" aardig wat op de oude SP en zijn ze blijkbaar bereid om het politiek spelletje mee te spelen wat ironisch genoeg niet/minder het geval is bij het VB.

Nu, het VB als such mag ook niet onderschatten dat een aanzienlijk deel van haar achterban qua brood en boter politiek dichter staat bij de PVDA dan bij de rechtervleugel van de CD&V en VLD.
solidarnosc is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:25   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik heb er niet op gestemd dus ik heb gelukkig al geen wroeging

Soit, ik hoop dat ze dan toch serieuze garanties krijgen en dat ze als ze toch in een coalitie zouden gaan, die meteen durven opblazen als de beloftes door de traditionele partijen verbroken worden.
Maar kom, partijpolitiek, men mag er niet in geloven
Ik zie ze zich al fier op de borst slaan dat ze het maar doen om het Vlaams Belang te bestrijden. Nou ja... in naam van dat laatste neemt zowat iedere verliezende politieker toch maar een postje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 9 oktober 2006, 17:41   #23
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik zou niet inzien waarom ze in die coalitie moeten stappen om de VB te bestrijden.
StevenNr1 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:03   #24
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

pvda binnen nemen zo een schande zijn zonder meer
maarte is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:03   #25
MrMariusz
Vreemdeling

Standaard

Communisten & liberalen. Wat een combinatie.
MrMariusz is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:04   #26
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zou er bij willen zijn op het moment dat de VLD aan haar achterban uitlegt dat ze coalitiegesprekken aangaan met stalinisten maar Dewinter op zijn kin mag kloppen. Ik kan me best voorstellen dat lokale VLD en CD&V op dit punt splitten. Aan de andere kant lijkt de "hernieuwde PVDA" aardig wat op de oude SP en zijn ze blijkbaar bereid om het politiek spelletje mee te spelen wat ironisch genoeg niet/minder het geval is bij het VB.

Nu, het VB als such mag ook niet onderschatten dat een aanzienlijk deel van haar achterban qua brood en boter politiek dichter staat bij de PVDA dan bij de rechtervleugel van de CD&V en VLD.
Een partij(PVDA) die onvervalste Jodenhaat verspreid gaat men meenemen in een bestuursmeerderheid. Blijkbaar hebben de domme Belgen niks geleerd van de deportaties van Joden en sommigen verlangen blijkbaar om het record van 6.000.000 te verbeteren.
Sinistra is offline  
Oud 9 oktober 2006, 18:27   #27
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Een partij(PVDA) die onvervalste Jodenhaat verspreid gaat men meenemen in een bestuursmeerderheid. Blijkbaar hebben de domme Belgen niks geleerd van de deportaties van Joden en sommigen verlangen blijkbaar om het record van 6.000.000 te verbeteren.
Bewijs mij eens dat PvdA jodenhaat uitspreidt. Ik heb het alleszins nog niet gelezen.
Oud 9 oktober 2006, 21:11   #28
FreedomAndLiberty
Burger

FreedomAndLiberty's schermafbeelding

Standaard

AntiDeutsch verhoogt het komisch gehalte van dit forum: PVDA racistisch mwoehaha
FreedomAndLiberty is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:31   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik zou niet inzien waarom ze in die coalitie moeten stappen om de VB te bestrijden.
Omdat er anders geen coalitie zonder het Vlaams Belang mogelijk is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:40   #30
abou Anis
Minister-President

Standaard

In plaats van te speculeren is het misschien interessant om het standpunt van de PVDA te kennen over eventuele deelname aan de coalitie (het vet is van hen zelf):

[Persmededeling] Hoboken en Deurne: PVDA+ bereid om te praten

Door Peter Mertens, woordvoerder PVDA+

In het Antwerpse district Hoboken wilde het Vlaams Belang 48% halen. Het werden er 41% De vernieuwde PVDA+ haalde er 8,27% van de stemmen. Daarmee houdt de PVDA+ het Vlaams Belang van een nationale primeur.

Districtsraadslid Mie Branders haalde met 1.136 voorkeurstemmen het derde meeste stemmen in Hoboken (na de voorman van het VB (3.266), en na de uittredende SP.a-loco-burgemeester Van Muylem (1.321 stemmen)). Naast Mie Branders werd ook verzorgingsassistente en syndicaliste Erica De Meyer voor de PVDA+ verkozen.

In het Antwerpse district Deurne, met 70.000 inwoners even groot als Kortrijk, Genk of La Louvière, wilde het Vlaams Belang ook 48% halen. Het werden er 43,5% De vernieuwde PVDA+ haalde er 4,43% Ook in Deurne verhindert de PVDA+ een absolute meerderheid voor het VB.

Kiwi-dokter Dirk Van Duppen werd met 1.216 voorkeurstemmen in de districtsraad verkozen.

Zowel in Hoboken als in Deurne is er een moeilijke bestuurssituatie ontstaan. In Hoboken halen de democratische partijen 11 zetels (waaronder 2 voor de PVDA+) tegenover 10 zetels voor het VB. In Deurne halen de democratische partijen 15 zetels (waaronder 1 voor de PVDA+) tegenover 12 zetels voor het VB.

De vernieuwde PVDA+ neemt in deze situatie volgende standpunt in:

1. de PVDA+ is bereid te praten over coalitiedeelname. Wij zijn verantwoorde mensen en onbestuurbaarheid van de districten is ook voor ons géén optie.
2. anderzijds wil de PVDA+ niet kost wat kost deelnemen. Zowel in Deurne als in Hoboken wordt een concreet onderhandelingsvoorstel uitgewerkt.
3. een eventuele deelname en het programma daarvoor zal eerst ter stemming voorgelegd worden aan alle leden in Deurne en Hoboken. Wij wensen dat democratisch proces in onze partij niet over te slaan
4. een eventuele deelname en het programma daarvoor zal op die basis verder besproken worden in de nationale partijleiding
5. het programma dat we voorleggen zal in élk geval gebaseerd zijn op de ruime volksraadpleging die de PVDA+ begin dit jaar in Deurne (1.000 bevragingen) en Hoboken (1.200 bevragingen) hield. Voor Deurne betekent dat in elk geval dat de problematiek rond de geplande sluiting van het Erasmus-ziekenhuis erg belangrijk zal zijn in de gesprekken.
6. tot slot zal ook de houding van het district (bestuursakkoord) inzake een ernstige uitbreiding van de financiële middelen en bevoegdheden van de districten belangrijk zijn. Het lijkt ons onmogelijk een grote gemeente zoals Deurne (+70.000 inwoners) of zoals Hoboken (+35.000 inwoners) te besturen zonder de nodige middelen of bevoegdheden.

Namens de nationale leiding van de PVDA+

Peter Mertens, woordvoerder
abou Anis is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:53   #31
MrMariusz
Vreemdeling

Standaard

Ge overschat uw eigen positie een heel klein beetje veel. Die andere partijen zullen niet koste wat kost een meerderheid vormen.
MrMariusz is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:56   #32
abou Anis
Minister-President

Standaard

Wat getuigt er precies van overschatting?
Dat de PVDA bereid is te praten?
Dat ze een beslissing op democratische wijze door al haar leden in Hoboken of Deurne wil laten nemen?
Dat het programma waarmee de PVDA naar eventuele onderhandelingen trekt een vertaling zal zijn van wat ze zelf heeft vastgesteld dat er leeft onder de bevolking van Hoboken en Deurne?
Of dat ze vanuit de districtsraad pleit voor een uitbreiding van de middelen en bevoegdheden van de disctricten?

Laatst gewijzigd door abou Anis : 9 oktober 2006 om 21:58.
abou Anis is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:06   #33
MrMariusz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat getuigt er precies van overschatting?
Dat de PVDA bereid is te praten?
Dat ze een beslissing op democratische wijze door al haar leden in Hoboken of Deurne wil laten nemen?
Dat het programma waarmee de PVDA naar eventuele onderhandelingen trekt een vertaling zal zijn van wat ze zelf heeft vastgesteld dat er leeft onder de bevolking van Hoboken en Deurne?
Of dat ze vanuit de districtsraad pleit voor een uitbreiding van de middelen en bevoegdheden van de disctricten?
Welk programma bedoel je dan?

Dit?

Laatst gewijzigd door MrMariusz : 9 oktober 2006 om 22:06.
MrMariusz is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:13   #34
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMariusz Bekijk bericht
Ge overschat uw eigen positie een heel klein beetje veel. Die andere partijen zullen niet koste wat kost een meerderheid vormen.
Ze kunnen een minderheidscoalitie vormen maar dan zullen ze toch steeds bij PVDA of VB steun voor hun voorstellen moeten ronselen, denk ik?
StevenNr1 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:56   #35
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMariusz Bekijk bericht
Welk programma bedoel je dan?

Dit?

Natuurlijk. De PVDA zal enkel in een coalitie stappen wanneer Hoboken en Deurne fusioneren tot een nieuwe Sovjet-republiek. En nu naar bed, want morgen is het weer vroeg scholeke.
abou Anis is offline  
Oud 9 oktober 2006, 23:01   #36
MrMariusz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. De PVDA zal enkel in een coalitie stappen wanneer Hoboken en Deurne fusioneren tot een nieuwe Sovjet-republiek. En nu naar bed, want morgen is het weer vroeg scholeke.
Tja, ik kan moeilijk om een van de grondbeginselen van uw partij heen gaan.
MrMariusz is offline  
Oud 10 oktober 2006, 00:33   #37
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreedomAndLiberty Bekijk bericht
AntiDeutsch verhoogt het komisch gehalte van dit forum: PVDA racistisch mwoehaha
Wie in zee gaat met een antisemiet als Abou Jahjah is vooral geen racist... yeah right... Indymedia is trouwens in verschillende landen al aangeklaagd wegens het verspreiden van antisemitische teksten.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 10 oktober 2006 om 00:34.
Sinistra is offline  
Oud 10 oktober 2006, 00:53   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In plaats van te speculeren is het misschien interessant om het standpunt van de PVDA te kennen over eventuele deelname aan de coalitie (het vet is van hen zelf):

[Persmededeling] Hoboken en Deurne: PVDA+ bereid om te praten

Door Peter Mertens, woordvoerder PVDA+

In het Antwerpse district Hoboken wilde het Vlaams Belang 48% halen. Het werden er 41% De vernieuwde PVDA+ haalde er 8,27% van de stemmen. Daarmee houdt de PVDA+ het Vlaams Belang van een nationale primeur.
Zoals ik al zei... De PVDA gaat deelnemen om zich op de borst te kloppen dat ze het VB van de macht zullen houden.

Stevennr1, lees je dit? Het is waar jongen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 oktober 2006 om 00:54.
Jazeker is offline  
Oud 10 oktober 2006, 02:10   #39
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zoals ik al zei... De PVDA gaat deelnemen om zich op de borst te kloppen dat ze het VB van de macht zullen houden.

Stevennr1, lees je dit? Het is waar jongen.
wacht mss de onderhandelingen eens af.

er moet op 1 of andere manier een meerderheid worden gevormd in dat district, anders is het district onbestuurbaar. om het VB uit de meerderheid te houden zij die stemmen van PVDA nodig. in ruil willen ze garanties om zaken uit hun programma te realiseren. ik zie ze echter nog nergens een postje oid opeisen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:35   #40
StevenNr1

Standaard

Er kan ook met een minderheid bestuurt worden toch? Alleen gaat er dan niet veel door de districtsraad komen zonder goedkeuring van of VB of PVDA.

En het is terecht dat de PVDA zich op de borst klopt ivm het afhouden van het VB.
StevenNr1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be