![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen onafhankelijk? | |||
Ja, ik stem VB |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Ja, ik stem N-VA |
![]() ![]() ![]() |
22 | 48,89% |
Ja, ik stem CD&V |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Ja, ik stem SP.a-Spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, ik stem Agalev |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, ik stem VLD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 35,56% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik mis in deze poll een klein beetje keuzes als "Je m'en fous" en "Ik wacht nog steeds op argumenten".
Ik stem hier dan ook maar niet op, want we wensen tenslotte geen vertekend beeld te creëren ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle andere? Ik kan onmiddellijk een handjevol Europese landen opsommen die geen unitaire structuur hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik had het niet tegen u, maar tegen iemand anders. Er is wel geen enkel land met de oppervlakte van België dat 'zo zot' is om 500 parlementairen, 60 ministers en 3000 kabinetsmedewerkers te "sponsoren".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Telkens 6 �* 7 ministers voor de vlaamse,de Waals/Franstalige en de bekgische regering en we komen met 1/3 van de huidige aantallen mandatarissen toe. Theoretisch gezien zijn er enkele nog zwaardere vereenvoudigingen, laar die zijn dan wel maatschappelijk gezien totaal onghaalbaar, én bestuurlijk gezien onwerkbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij denkt precies hetzelfde wat ik dacht toen ik reageerde. Blijkbaar zitten Nederlanders en Vlamingen beter op één lijn dan BUB/Belgen en Vlamingen/Nederlanders.
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tacitus blafte:
Citaat:
Dat jij d�*�*r nog aan twijfelt! Ik vind het wel aangenaam dat er nuchtere Nederlanders zijn die de toestand in dit apenland beter dóór hebben dan een door Vlamingenhaat verblind, ultrabelgicistisch studentenclubje.
![]() |