![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Die links-rechts thematiek is inderdaad achterhaald en zelfs inhoudloos. Indien u weet dat een meerderheid van de SP.a kiezers, van de VLD kiezers én van de CD&V kiezers tegen migrantenstemrecht zijn. Dan kunt u zo'n standpunt toch moeilijk klasseren bij links of rechts, tenzij u vasthoudt aan 19de eeuwse ideologiën die totalitair, en bij gevolg contra-democratisch zijn.
Terwijl het nationalisme een conservatieve reflex is, wordt het (Italiaanse) fascisme officieel gedefiniëerd als progressief. Progressief is nu net de favoriete eigenschap waarmee "linkse" ideologolen graag uitpakken. Het was echter de oer-conservatief Churchill die benoemd werd tot oorlogs premier om Hitler aan te pakken.
![]() |
#23 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Schop de mensen tot ze een geweten hebben", dixit Louis Paul Boon |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik vond het optreden van Julien Vrebos als antagonist tegenover volksmenner-advokaat Coveliers bijzonder te smaken.
Vooral op zijn vraag :"Waar ben je bang voor ? Van ocharme 40.000 verspreide migranten ?" stond Coveliers met de mond vol zwarte tabakstanden. "Mijnheer coveliers : u brengt onterecht onrust onder de bevolking !" Sta ik volledig achter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is de essentie van het debat, maar Gennez en die twee extreem-linksen begonnen dan maar te zwammen over angst (die Vrebos was er toch overtuigd van dat Covelies bang was), de enige echte die angst had was Gennez, want als het migrantenstemrecht er niet door komt wordt het misschien een verkiezingsthema volgend jaar en dan is er ook nog de electorale bonus natuurlijk Nogmaals: zeggen dat er "slechts 40.000 migranten zijn", is geen argument, dan doe je het af als "waarom ook niet?", en dan ken ik ook ngo enkele "symbooldossiers" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Martin Luther King, Mandela, Ataturk, Lech Walesa, Vaclav Havel, Ghandi, .. hebben ook lang moeten "lullen" om gedaan te krijgen wat ze moesten gedaan krijgen. Maar uiteindelijk moet gezond verstand zegevieren. Altijd. Ook al vraagt het soms bovenmenselijke inspanningen om de bekrompenheid en het egocentrisme van de potvertierders en hun gewillige kudde te overwinnen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Blok wordt verweten van een onveiligheidsgevoel te creëren. Door het Blok af te doen als een gevaar a la Hitler doet u net hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zit u nog in de juiste topic ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Tof.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemrecht voor vreemdelingen. Want anders weigeren ze zich aan te passen en zijn ze ontevreden. Niet te streng optreden tegen gedetineerden. Want anders zou er wrevel kunnen ontstaan bij de gevangenen en breken er misschien onlusten uit. Geef ze dus maar toe, dan houden ze zich wellicht stil. Ontwapen de burgers. Want anders zouden ze dat wapen kunnen gebruiken tegen overvallers. Dan gaan die overvallers ook zwaardere wapens inzetten en kunnen we ze niet meer de baas. Kruip sidderend onder uw bed, misschien doen ze u niets en pakken alleen uw bezittingen mee. En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Inderdaad “bange blanke man”. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tuurlijk niet. Daar bestaat ook geen enkele reden toe en dat weet hij. Maar hij 'exploiteert' het wel om zijn kiezerskudde te leiden ... Een pervert ventje, die Coveliers ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe noem je dan de Sp.a, zijn eigen kiezers iets door de strot duwen dat ze niet wensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() In hetzelfde bedje ziek ... want macht corrumpeert.
Ik mis figuren als Priester en Pieter Daens ... rasechte volkse idealisten zonder materialistische inslag ... voorlopers van het ideale tolerante humanisme Vandaag herken ik ze nergens meer in de grote verzuilde partijen noch in de conservatieve behoudende vakbonden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Merkwaardig, ik ben volgens de PC meute een "bange blanke man", terwijl de meerderheid van mijn vrienden een andere huidskleurt en cultuur hebben. Ik pas niet in het plaatje
![]()
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Ik merk dat er nood is aan een sluitende definitie van een "bange blanke man".
Tadaam: Ik zag turken aan de schelde Marokanen in de stad van Gent en 'k hoord' op de markt van Brussel Algerijnen met een vreemd accent In Keulen zag ik Chinesen magere mannen uit Pakistan In Londen Sikhs uit India Met nen dikke tulband an Ik zag naakt' Amazone-Indianen ik zag Crees uit Noord-Canada En uit Lubumbashi kwam Deda een prinses uit zwart afrika Ik zag Bantoes in ons cafeetje ik zag Tutsi's op de tram ik zag zoeloes dansen en springen en roff'len op den tamtam ik zag Egyptische matrozen in de haven van Rotterdam ik zag Portugese Joden in de winkels van Amsterdam ik zag Inka's in Oostende Chilenen op het Brugse Zand daar speeld' een zigeunerorkestje van een volk zonder vaderland Al de kinders van moeder eerde op charango en met gamelan ze roepen en zingen aan ons deuren doet open bange blanke man doet open bange blanke man doet open bange blanke man Ik weet dat ik geen sikkepit geholpen heb, maar hebben jullie niet ook ineens zin in West-Vlaamse kleinkunst?
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou een parodie kunnen verzinnen met als titel "naïve blanke man"
![]()
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ge moogt het volgens mij zelfs uitbrengen voor zijn part.
![]() |