![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gevolg van hun (UK) perfect-isolation-mentaliteit zal dan wel zijn dat hun uitvoer naar de EU zal inkrimpen vermits ook op hùn producten dezelfde verhoogde BTW zal geheven worden als op de onze. Terwijl hun belasting op arbeid er niet uitgenomen werd. Maar wie zegt dat UK njet zou zeggen indien ooit zo'n voorstel in de EU op tafel komt ? |
||||
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, zo onbekend is het systeem ginder niet : hun eigen buurstaat Ierland past reeds dergelijke (Vivant)principes toe. Net als Denemarken. Ik schreeft het reeds elders : in België is men nooit sant in eigen land. Dit volkje van betweters, materialisten, racisten en egocentristen kreeg trouwens ooit terecht de bijnaam "klootjesvolk" (cf Flor Gramme in de jaren 50). |
|||
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kwestie van niet te betuttelend te zijn, zeker? Als dat het idee is van een zelfverklaarde economische goeroe als Duchatelet moet voorstellen, dan begrijp ik dat het stemmenaantal naargelang is... |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En die uitspaak over dat "klootjesvolk" is een citaat van Flor Gramme uit de jaren 50. Haalt u nooit citaten aan ? Of leest u gewoon nooit iets ? Wat wil u als politieker de bevolking dan bijbrengen als u zelfs de mening van een gewoon nadenkend burger achterover keilt ? En begin nu weer niet met het scheldjargon waarmee u zich hier op dit forum uitliet ten aanzien van uw (ex-)partijgenoten. We weten dat u op dat vlak zéér onderlegd bent ! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijf bij het onderwerp aub. Mijn bedenking stoffeerde mijn argument dat we onze eigen Belgische Vivant-principes vroeg of laat vanuit het buitenland zullen aanvaarden. Maar LEEST u toch gewoon de informatieve threads op dit forum ! Of zit u hier enkel te SCHRIJVEN ? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#29 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het valt me op dat U, wanneer ik een uitspraak van U durf te bekritiseren, het nodig vindt om mij te wijzen op scheldpartijen, dewelke niet van mij zijn uit gegaan. Mij valt het op dat wanneer mensen het VIVANT-principe niet realistisch vinden, U deze mensen letterlijk omschrijft als zijnde 'betweters, materialisten, racisten en egocentristen'. Daarmee plaatst U zich op het bedenkelijke niveau van Dhr. De Gucht, die kiezers voor het Blok 'mestkevers' pleegt te noemen. Mij komt dit over als een algehele minachting voor de burger, dewelke het niet eens is met de door U (of De Guchts) geponeerde stellingen. Dus, mr. Descartes jr., ik heb hier tegen U nog steeds niet gescholden en wens dat ook niet te doen. Laat dan AUB uw pejoratieve nuances tov. mij ook achterwege, wil U? |
|||
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo simpel is het ! |
|||||
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Wat betreft uw zogenaamde geheugensteuntjes: Fijn dat U mijn uitspraken los van hun context wil weergeven.
U vergeet erbij te vertellen dat het mijn reacties zijn op echte scheldpartijen, uitgaande van Peter De Ryck. Maar bon, mogelijk vindt U hem een betrouwbaarder persoon? Anderzijds reageer ik op uw geschriften. Deze geschriften zijn voor mij eveneens mooie idealen! Maar ik toets idealen altijd aan twee criteria: 1. Is een ideaal realistisch? 2. Is datzelfde ideaal stapsgewijs in te voeren en zoja blijft het dan realistisch? Als ik dan echter reageer op iets waar ik het niet mee eens ben, zoals uw uitspraak over de burger, dan krijg ik uw toorn over mij geblazen! Dan plots ben ik een politiek verzuilde postjesjager? Ieder zijn idee en mijn idee is dat uw uitspraak over de burger compleet misplaatst en ongegrond was, eender wie U ook mag wezen! |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U zal het met mij eens zijn : LA, VeiligBlauw, BUB en Vivant werden zeer doelgericht uit de media geweerd voor 18 mei. Hoe wil u dan een boodschap verspreiden ? Zelfs de sponsoring van een voetbalploeg (St Truiden) werd verboden ! En een informatiefilmpje op Liberty TV (zonder reclame) werd in kortgeding verboden. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Fijn dat we er toch nog uit geraken.
Ja, de idealen van VIVANT zijn zeker het overdenken waard, maar voor mij is hét grote probleem, dat ze, om realistisch te zijn, onmiddellijk in hun geheel moeten ingevoerd worden op Europese schaal. Dwz. van de ene op de andere dag een compleet systeem veranderen. En dat, beste Descartes jr., is niet realistisch. Daarom dat ik ze, hoe mooi ik ze ook vind, toch moet afwijzen... Spijtig, maar realiteit. |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld van de sigaretten-industrie is er zo een. De hele Vivant-omschakeling hoeft er niet in één keer te komen. Dat k�*n ook niet en dat weet Viva,ty zelf ook wel. Het principe is dat we moeten STREVEN naar een systeem waarin belasting op arveid stilaan vervangen wordt door belasting op verbruik. En zoiets kan zeker geleidelijk aan gebeuren. Sector per sector. Schijf per schijf. Maar men moet het willen. En dat is iets wat op dit moment nog niet schijnt te lukken : men wil wél de belasting op arbeid omlaag, maar men is nog steeds niet ontvankelijk voor een compenserende belasting op verbruik. Hoewel het zeer triviaal en zeker niet afschrikkend is voor de bevolking (wat toch wel dé angst is van de politiekers die enkel op de volgende verkiezingen mikken !) |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() 05/11 : Laatste belgische sigarettenfabriek (Tabacofin Vanderelst in Merksem) sluit de deuren.
Reden : noodzakelijke nieuwe investeringen kunnen niet meer worden opgebracht. Tja, mijn hoger voorstel om het Vivant-principe bij wijze van eerste voorbeeldantecedent in België toe te passen op de tabaksindustrie hoeft al niet meer ... ![]() De beroepspolitiekers realiseren het zich bij definitie enkel als het te laat is. Er is nog véél (informerend) werk aan de winkel ! Go Vivant Go ! |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg van Vivant wat u wil, maar hun ideeën zijn ronduit baanbrekend, schitterend, overdacht en vooral : ongecorrumpeerd. Het is het soort partijprogramma waar iedereen van droomt maar niemand de tijd neemt om het te lezen Uiteraard is alles onderhevig aan discussie, kneding, bijsturing, verbetering, ... of wil u één partij die alles ineens oplost na een halve eeuw knoei- en plakwerk ? Uiteraard niet. En als zo'n nieuwe partij zich al via democratische trage weg probeert te profileren, dan wordt ze al van meet af aan van voortvarende "utopie" beschuldigd. Begrijpe wie kan ![]() |
|||
![]() |