Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 19:57   #21
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
[Wie heeft gezegd dat België een land is waar integratie moeilijk is
]Een paar snuggere jongens hebben een simulatie becijferd hoeveel de familie Bouziane kost aan de Belgische gemeenschapDeze gebaarde heer, Imam te Brussel die, na te hebben verklaard dat men zijn eigen vrouw mag slaan, is voorlopig door België uitgewezen.De stad heeft als sociale en islam-tolerante instelling de polygame gezinssituatie van Mijnheer Bouziane goedschiks aanvaard.Zij heeft aanvaard dat zijn tweede vrouw hem vervoegd in België zonder haar een verblijfsvergunning uit te reiken.
[Maar aangezien al zijn kinderen in België geboren werden zijn zij echte Belgen.
Daardoor kan zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen worden. Imam Bouziane, ook wanneer hij veel kritiek heeft op het Westen, vraagt altijd aan alle moslims, om de wet van het land waar zij leven, te eerbiedigen
Hij is zeer gelukkig wanneer Belgen zich tot de rechte weg van de islam bekeren.
Imam Bouziane heeft met ieder van zijn vrouwen 8 kinderen, dus 16 in totaal. Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote, zij wordt door België als "een alleenstaande ouder" beschouwd. Zij geniet dus van een uitkering A.P.I. (allocation parent isolé) die 707,19 euro voor een ouder met 1 kind bedraagt, te vermeerderen met 176,80 euro per aanvullend kind = (+) 7 x 176,80 Eur. Ofwel een totaal van 1944.79 euroVoor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand 978,08 euro kinderbijslag.2 van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog “A.P.J.E” ( allocation pour jeune enfant). zijnde
161,66 euro x 2 = 323,32 euro.
Alsalleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage (Allocation d’aide au logement ) van 300 euro.Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan werken, te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen.
Dus geniet zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde 417,88 euro plus 167,15 euro/kind maakt in totaal 1755,08 euro.Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand, dit geeft recht op een recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar van 257,61 euro X 4 = 1030,44 euro zijnde een maandelijks bedrag van 85,87 euro.
In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus 5296,14 euro per maand.De heer en Mevrouw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen 978,08 euro gezinstoelagen iedere maand + 2 uitkeringen voor jonge kinderen 323,32 euro + uitkering huisvesting 300 euro + RMI voor gehuwd paar (626,82 euro) + 8 kinderen (1337,20 euro)! zijnde 1964,02 euro + uitkering voor aanvang schooljaar 4 kinderen X 85,87 euro. De Heer en Mevrouw Bouziane-1 ontvangen dus 3651,29 euro per maand

[HET POLYGAME MOSLIM-GEZIN BOUZIANE ONTVANGT DUS IN TOTAAL EEN BEDRAG VAN 8947,43 EURO PER MAAND! ! ! (360 938 Bf)
[
[Mediteer, revolteer, schreeuw het uit . . . . maar blijft zeker hard werken en betaal trouw je sociale bijdragen, en vooral “ WEES VERDRAAGZAAM ” ! ! ! !

Want Bouziane, hij betaalt geen eurocent belastingen ! !
Wat een bullshit zeg

Ik lees in deze draad niks over de miljarden aan Europese steun die elk jaar naar België en Vlaanderen vloeien. Via het Europees sociaal fonds, via reconversieprojecten, enz ...
Da's een geldstroom die veel minder bekend is blijkbaar maar waar Vlaanderen ook geniet van solidariteit tussen landen en volkeren. En ik weet niet of Fransen, Duitsers, enz ... daar zo gelukkig mee zijn maar het zijn allemaal middelen die bijdragen tot het feit dat we in een van de meest welvarende regio's van de wereld wonen.

Alleen jammer dat zo weinig mensen dit laatste inzien
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 21:31   #22
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We gaan met ze'n allen in Wallonie wonen, dan / / wordt Wallonie Nederlandstalig.
Zal wel eerder Vloms-dialect-talig worden, vrees ik.
Oud 12 oktober 2006, 09:28   #23
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
...
Dan :

12.000.000.000 euro/jaar / 120.000 eur/jaar/ambtenaar = 100.000 ambtenaren.

...
hmm dat geeft wel een heel ander perspectief over hoeveel centen het hier gaat !
En dan langs de andere kant: bij ons int rusthuis moet er van Vandenbrouke bezuinigd worden op o.a.de pampers, Ik vraag mij dan af hoevel mensen er een uurke langer in hunne kak moeten blijven zitten om één nutteloze ambtenaar te kunnen betalen Als dat welvaart is .....
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 09:33   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zéér pertinente opmerking. Het federalisme is zzer duur (zes parlementen, zes regeringen) en de subsidies aan de partijen zijn hoog (méér dan 50 miljoen euro per jaar). De B.U.B. stelt voor die uitgaven tot het strikte minimen te beperken.
Zes regeringen?

Dacht dat het vijf waren....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 09:34   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Wat is er solidair aan verplichte solidariteit?
Een makkie...
Dat er tenminste solidariteit is.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2006 om 09:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 09:35   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Right on brother. Execute the plan.
Holahola, we kunnen beter Wallonië uitbreiden tot aan de kust, dan kan ik aan zee blijven wonen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2006 om 09:35.
Oud 12 oktober 2006, 09:38   #27
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Vandaar het belang om België weer unitair te maken: nationale controle op alle belastinggeld. Maar dat veronderstelt ook een nationale kieskring en nationale partijen. Alleen de B.U.B. verdedigt dit vandaag.
Bullshit, de enige manier om zulke verkwistingen te bevechten is als om't even wie kan zien waar't geld naartoe gaat, en dat men politici/ambtenaren kan dwingen af te treden als volk via recall.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 09:55   #28
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een makkie...
Dat er tenminste solidariteit is.
Wil je nu beweren dat er geen andere solidariteit meer te bemerken valt, buiten deze ge-organiseerd met belastinggeld?
Oud 12 oktober 2006, 10:02   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je nu beweren dat er geen andere solidariteit meer te bemerken valt, buiten deze ge-organiseerd met belastinggeld?
Als ik het gekronkel en gewring van velen tegen algemene en gestructureerde solidariteit waarneem hier op Forum, vrees ik voor de natuurlijke bereidwilligheid.

Bovendien heb ik een onoverkomelijke hekel aan het afschuiven van hulpprogramma's naar liefdadigheids-organisaties en religieuze gemeenschappen door de staat (zoals in de VS door Bush) of naar mecenassen en filantropen.

Socio-Cultureel gezien is dat "back too the bush".
Oud 12 oktober 2006, 10:14   #30
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik het gekronkel en gewring van velen tegen algemene en gestructureerde solidariteit waarneem hier op Forum, vrees ik voor de natuurlijke bereidwilligheid.

Bovendien heb ik een onoverkomelijke hekel aan het afschuiven van hulpprogramma's naar liefdadigheids-organisaties en religieuze gemeenschappen door de staat (zoals in de VS door Bush) of naar mecenassen en filantropen.

Socio-Cultureel gezien is dat "back too the bush".
De vraag was: Is er solidariteit in de wereld aanwezig die niet afkomstig is uit belastinggeld? Indien, ja, dan is je statement in post n° 25 waardeloos.

Solidariteit bekomen door belastinggeld is gestructureerd, ja. Maar liefdadigheids-organisaties zijn eveneens gestructureerd.

Maar is solidariteit bekomen door belastinggeld algemeen? Daar ben ik het dan toch pertinent mee oneens. Die solidariteit beperkt zich tot solidariteit tov een beperkte groep, ergo wordt er ook een groep uitgesloten van de solidariteit. In hoeverre is die solidariteit dan nog algemeen?

Welke argumenten heb je trouwens om te besluiten dat een staats-ondersteunde mecenas meer liefdadig of efficiënter liefdadig is dan een privaat mecenas?
Oud 12 oktober 2006, 10:20   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag was: Is er solidariteit in de wereld aanwezig die niet afkomstig is uit belastinggeld? Indien, ja, dan is je statement in post n° 25 waardeloos.

Solidariteit bekomen door belastinggeld is gestructureerd, ja. Maar liefdadigheids-organisaties zijn eveneens gestructureerd.

Maar is solidariteit bekomen door belastinggeld algemeen? Daar ben ik het dan toch pertinent mee oneens. Die solidariteit beperkt zich tot solidariteit tov een beperkte groep, ergo wordt er ook een groep uitgesloten van de solidariteit. In hoeverre is die solidariteit dan nog algemeen?

Welke argumenten heb je trouwens om te besluiten dat een staats-ondersteunde mecenas meer liefdadig of efficiënter liefdadig is dan een privaat mecenas?
Dit geeft niets meer met de openingspost te maken en ik ben niet bereid erg ver te gaan in de digressie in deze discussie in deze thread.
Ik vind dat het de taak is van de staat de solidareit te organiseren, te orchestreren en te institutionaliseren, als uiting van de democratische wil van de civiele samenleving met bijdragen van iedereen. het is een vorm van geïnstitutionaliseerde herverdeling die in andere gestructureerde organisaties niet op die algemene schaal kan beoefend worden...
Daarmee zal je het moeten stellen...
Oud 12 oktober 2006, 10:24   #32
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit geeft niets meer met de openingspost te maken en ik ben niet bereid erg ver te gaan in de digressie in deze discussie in deze thread.
Ik vind dat het de taak is van de staat de solidareit te organiseren, te orchestreren en te institutionaliseren, als uiting van de democratische wil van de civiele samenleving met bijdragen van iedereen. het is een vorm van geïnstitutionaliseerde herverdeling die in andere gestructureerde organisaties niet op die algemene schaal kan beoefend worden...
Daarmee zal je het moeten stellen...
Geen argumenten dus, eerder het opdringen van een eigen mening (ik vind ..., ik heb een onoverkomelijke hekel aan ...)

Spijtig.
Oud 12 oktober 2006, 12:24   #33
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
De vraag was: Is er solidariteit in de wereld aanwezig die niet afkomstig is uit belastinggeld? ....
U vergist zich van thread vrees ik

De vraag was eigelijk of een 'bestuur' zoals het onze wel rendabel is
Die waalse geldstroom heeft er eigelijk niks mee te maken gewoon een verwijzing dat men daar altijd over zeverd terwijl er in mijn ogen ook nog andere verliesposten bestaan. Doch de bedragen zijn niet echt in verhouding als ik dat zo lees

Laatst gewijzigd door postbus24 : 12 oktober 2006 om 12:27.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:06   #34
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen argumenten dus, eerder het opdringen van een eigen mening (ik vind ..., ik heb een onoverkomelijke hekel aan ...)

Spijtig.
Spijtig dat je naast mijn conclusieve argumenten voor het gemak heenkijkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be