![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik lees in deze draad niks over de miljarden aan Europese steun die elk jaar naar België en Vlaanderen vloeien. Via het Europees sociaal fonds, via reconversieprojecten, enz ... Da's een geldstroom die veel minder bekend is blijkbaar maar waar Vlaanderen ook geniet van solidariteit tussen landen en volkeren. En ik weet niet of Fransen, Duitsers, enz ... daar zo gelukkig mee zijn maar het zijn allemaal middelen die bijdragen tot het feit dat we in een van de meest welvarende regio's van de wereld wonen. Alleen jammer dat zo weinig mensen dit laatste inzien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zal wel eerder Vloms-dialect-talig worden, vrees ik.
![]() |
#23 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() En dan langs de andere kant: bij ons int rusthuis moet er van Vandenbrouke bezuinigd worden op o.a.de pampers, Ik vraag mij dan af hoevel mensen er een uurke langer in hunne kak moeten blijven zitten om één nutteloze ambtenaar te kunnen betalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dacht dat het vijf waren.... ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Een makkie...
Dat er tenminste solidariteit is. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2006 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Holahola, we kunnen beter Wallonië uitbreiden tot aan de kust, dan kan ik aan zee blijven wonen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2006 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bullshit, de enige manier om zulke verkwistingen te bevechten is als om't even wie kan zien waar't geld naartoe gaat, en dat men politici/ambtenaren kan dwingen af te treden als volk via recall.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Wil je nu beweren dat er geen andere solidariteit meer te bemerken valt, buiten deze ge-organiseerd met belastinggeld?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik een onoverkomelijke hekel aan het afschuiven van hulpprogramma's naar liefdadigheids-organisaties en religieuze gemeenschappen door de staat (zoals in de VS door Bush) of naar mecenassen en filantropen. Socio-Cultureel gezien is dat "back too the bush". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidariteit bekomen door belastinggeld is gestructureerd, ja. Maar liefdadigheids-organisaties zijn eveneens gestructureerd. Maar is solidariteit bekomen door belastinggeld algemeen? Daar ben ik het dan toch pertinent mee oneens. Die solidariteit beperkt zich tot solidariteit tov een beperkte groep, ergo wordt er ook een groep uitgesloten van de solidariteit. In hoeverre is die solidariteit dan nog algemeen? Welke argumenten heb je trouwens om te besluiten dat een staats-ondersteunde mecenas meer liefdadig of efficiënter liefdadig is dan een privaat mecenas?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat het de taak is van de staat de solidareit te organiseren, te orchestreren en te institutionaliseren, als uiting van de democratische wil van de civiele samenleving met bijdragen van iedereen. het is een vorm van geïnstitutionaliseerde herverdeling die in andere gestructureerde organisaties niet op die algemene schaal kan beoefend worden... Daarmee zal je het moeten stellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijtig.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() De vraag was eigelijk of een 'bestuur' zoals het onze wel rendabel is ![]() Die waalse geldstroom heeft er eigelijk niks mee te maken ![]() ![]() Laatst gewijzigd door postbus24 : 12 oktober 2006 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |