Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Stel, België valt uiteen, wat gebeurt er?
De Hollanders storten zich als wolven op Vlaanderen en annexeren het 14 46,67%
Ik ben naief en denk dat Vlaanderen een onafhankelijke staat zal kunnen zijn... 16 53,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2003, 18:02   #21
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven.
En waar leidt u dit van af?

[/quote="Patriot"]Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...
Hebt u zelf een peiling afgenomen van de Vlaams nationalisten, of baseert u uw stelling op een afgenomen peiling?

[/quote="Patriot"]Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte!
Dit heb ik nog niet gevraagd en ik denk niet eens dat het hem zou interesseren. Een unie met Nederland dan.[/quote]

Mijn beste, U bent bij mijn weten de enige Vlaams-nationalist op dit forum die zich consequent tegen een Hollandse inlijving van ons Vaderland verzet. Mijn dank voor uw eerlijkheid.[/quote]

Er zijn er al zeker 2, want ik weet zeker dat Vlaanderen het als onafhankelijke staat kan waarmaken!
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 18:48   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Maar ach, wie besteedt er nu nog aandacht aan dat stelletje van eigendunk gezwollen marginalen?
Dit hele forum, niveaan
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 18:54   #23
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar ach, wie besteedt er nu nog aandacht aan dat stelletje van eigendunk gezwollen marginalen?
Dit hele forum, niveaan
Juist, nergens anders krijgen de vier BlUB'ers aandacht dus komen ze alle vier naar een internetforum afgezakt. Hahaha...
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 18:55   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Citaat:

Dit hele forum, niveaan
Juist, nergens anders krijgen de vier BlUB'ers aandacht dus komen ze alle vier naar een internetforum afgezakt. Hahaha...
hahaha
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 19:59   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En als ze nu nog hun eigen webstek gebruikten...
Maar daar komt zelfs geen belgische kat kijken.

Buiten de kabouter en zijn dubbele nick zullen ze hier trouwens ook weinig zieltjes kunnen winnen.
Oud 29 oktober 2003, 11:05   #26
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

De Hollandse wolven? Ik weet niet waar die lui van BUB dat vandaan hebben, maar ik ben zelf een Hollander in hart en nieren en kan me er absoluut niets bij voorstellen. Beste BUB-ers, dacht je nu werkelijk dat de gemiddelde Nederlander (ik neem aan dat daarmee het begrip Hollander eigenlijk bedoeld wordt) geinteresseerd zou zijn in Vlaanderen en dat (de oplossing van) het Belgische vraagstuk zo belangrijk is voor Nederland? Maak jezelf geen illusies. Afgezien van het feit dat Nederland historisch meer geinteresseerd in geld dan in grondgebied is -dat in tegenstelling tot de Fransen en de Duitsers, die continentaal imperiale dromen gekoesterd hebben- bestaat er in Nederland absoluut geen politieke stroming van enige importantie -ook de LPF niet- die een Dietse eenwording nastreeft, zowel officieel als officieus. De BUB-ers zijn gelijk de katholieken: om macht over de zieltjes te krijgen wordt een hel geschapen, die niet bestaat.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 12:47   #27
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Natuurlijk gaat geen enkele partij zoiets openlijk verkondigen. Het volstaat slechts dat een moegetergde instantie (en dat geldt zeker voor Wallonië) de "vrijblijvende hulp" van een groot buurland aanvraagt.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 13:40   #28
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nederland is geen Duitsland uit de dertiger jaren. Nogmaals, Nederland kent geen imperialistische dromen, geen enkele democratische partij is daar mee bezig. Integendeel, Nederland interesseert zich geen zier voor Belgie en het Vlaamse volk aan het front van het taalgebied.

De idee van dietse eenheid, een samengaan met Vlaanderen, een Heel-Nederlands rijk zijn allemaal louter hersenspinsels van een paar wereldvreemde romantici -of gevaarlijke idioten, het ligt eraan van welke kant je dat bekijkt.

BUB ziet spoken, dat is duidelijk.
Oud 29 oktober 2003, 14:28   #29
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer
Nederland interesseert zich geen zier voor Belgie en het Vlaamse volk aan het front van het taalgebied.
.
Wat doet u dan uitgerekend op een Vlaams politiek forum??
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 14:51   #30
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Nederland interesseert zich geen zier voor Belgie en het Vlaamse volk aan het front van het taalgebied.
.
mooi
Oud 29 oktober 2003, 15:09   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag een Nederlander volgens u soms geen belangstelling hebben voor het reilen en zeilen in de Vlaamse of Belgische politiek?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 15:48   #32
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Mag een Nederlander volgens u soms geen belangstelling hebben voor het reilen en zeilen in de Vlaamse of Belgische politiek?
Uiteraard wel, maar hij zei net dat het NL geen zier kon schelen, toch?

(Tenzij hij zichzelf daar niet bijrekent natuurlijk... dan heb ik niks gezegd... )
Oud 29 oktober 2003, 16:04   #33
Bruno*
Banneling

Standaard

Als ik moet kiezen tussen een onafhankelijk Vlaanderen en aansluiting bij Nederland, kies ik nog veel liever voor een onafhankelijk Vlaanderen dan voor die buitenlandse despoten.
Oud 29 oktober 2003, 16:16   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Tacitus, lever mij nu eens één enkel bewijs, op wat uitspraken van Guderians op dit forum na, dat er een groot geheim copmlot bestaat om een groot Diets Rijk te stichten. Eén bewijsje maar, alstublieft?

Trouwens, moest dat Diets rijk er een zijn dat democratisch bestuurd wordt en waar de mensenrechten geëerbiedigd worden, wat is het probleem dan? Zijn Hollanders niet te vertrouwen of minderwaardig?
Oud 29 oktober 2003, 16:21   #35
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ben De Rotterdammer, toevallig daar geboren, maar ben niet de spreekbuis van de doorsnee Hollander -ik woon niet eens in Nederland, en geen haar op mijn kale kop die eraan denkt in een Nederlandse schoenendoos terug te keren. Wat dat betreft alleen al, moet Vlaanderen niet hetzelfde gaan worden als Nederland.

Ik beschouw me in de eerste plaats als een Europeaan, die door zijn persoonlijke levensgeschiedenis en familiaire achtergrond ingebed is in de Nederlandse cultuur -alwaar ik Vlaanderen overigens ook toereken.

Als ik vanwege mijn nationaliteit niet mag meedoen met de hier gevoerde gesprekken dan bevestigt mij dat in het beeld dat BUB niet bepaald het meest tolerante volk ter wereld is, al verwijten ze juist telkens anderen als zijnde fascist, rascist en intolerant.
Oud 29 oktober 2003, 16:27   #36
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben De Rotterdammer, toevallig daar geboren, maar ben niet de spreekbuis van de doorsnee Hollander -ik woon niet eens in Nederland, en geen haar op mijn kale kop die eraan denkt in een Nederlandse schoenendoos terug te keren. Wat dat betreft alleen al, moet Vlaanderen niet hetzelfde gaan worden als Nederland.

Ik beschouw me in de eerste plaats als een Europeaan, die door zijn persoonlijke levensgeschiedenis en familiaire achtergrond ingebed is in de Nederlandse cultuur -alwaar ik Vlaanderen overigens ook toereken.

Als ik vanwege mijn nationaliteit niet mag meedoen met de hier gevoerde gesprekken dan bevestigt mij dat in het beeld dat BUB niet bepaald het meest tolerante volk ter wereld is, al verwijten ze juist telkens anderen als zijnde fascist, rascist en intolerant.
comment kwam niet van B.U.B.
Oud 29 oktober 2003, 16:29   #37
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Tacitus, lever mij nu eens één enkel bewijs, op wat uitspraken van Guderians op dit forum na, dat er een groot geheim copmlot bestaat om een groot Diets Rijk te stichten. Eén bewijsje maar, alstublieft?

Trouwens, moest dat Diets rijk er een zijn dat democratisch bestuurd wordt en waar de mensenrechten geëerbiedigd worden, wat is het probleem dan? Zijn Hollanders niet te vertrouwen of minderwaardig?
Er is geen "groot complot" het is gewoon een logische gevolgtrekking uit het feit dat Nederland nooit zo'n kans zou laten liggen én dat er in de Vlaamse Beweging een steeds grotere consensus te zijn om op verschillende vlakken diepgaand samen te werken met Nederland (Bourgeois bv.).
Oud 29 oktober 2003, 16:33   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Oke, geen complot.

Antwoord nu hier eens op:

--Trouwens, moest dat Diets rijk er een zijn dat democratisch bestuurd wordt en waar de mensenrechten geëerbiedigd worden, wat is het probleem dan? Zijn Hollanders niet te vertrouwen of minderwaardig?
Oud 29 oktober 2003, 16:39   #39
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

Er is geen "groot complot" het is gewoon een logische gevolgtrekking uit het feit dat Nederland nooit zo'n kans zou laten liggen én dat er in de Vlaamse Beweging een steeds grotere consensus te zijn om op verschillende vlakken diepgaand samen te werken met Nederland (Bourgeois bv.).
Sinds wanneer ben jij zo goed op de hoogte van wat er leeft binnen de Vlaamse beweging??

Enfin, "samenwerking" wil NIET zeggen 'samengaan'. Samenwerking kan er ook zijn tussen twee aparte staten. En ik kan u verzekeren dat de Groot-Nederlandse gedachte maar leeft bij een héél kleine groep flaminganten.
Zoals ik eerder al zei: Vlaanderen heeft PERFECT de middelen om op eigen benen te staan, dus waarom zouden we onze lang verdiende onafhankelijkheid al meteen weer opgeven door samen te gaan met NL??
Niemand ziet daar het nut van in, ook al omdat we d.m.v. de EU tóch al verbonden zijn met elkaar.
Oud 29 oktober 2003, 16:40   #40
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Oke, geen complot.

Antwoord nu hier eens op:

--Trouwens, moest dat Diets rijk er een zijn dat democratisch bestuurd wordt en waar de mensenrechten geëerbiedigd worden, wat is het probleem dan? Zijn Hollanders niet te vertrouwen of minderwaardig?
Goeie vraag!

Beste Tacitus, zeg jij nu dat jij de Walen (met al hun schandalen) meer vertrouwt dan Nederlanders???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be