Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 13:10   #21
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kernwapens vallen hoe langer hoe meer in handen van radicale idioten die met de staat niets te maken hebben.
Hoe langer hoe meer??? Wanneer en welke groepering hebben er bemachtigd?
Er word hoe langer hoe meer over gewaarschuwd, dat wel.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:17   #22
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Hoe langer hoe meer??? Wanneer en welke groepering hebben er bemachtigd?
Er word hoe langer hoe meer over gewaarschuwd, dat wel.
En jij gelooft dat die kans onbestaande is? 't Gaat over nie meer dan dat.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:18   #23
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
wil men kernwapens ghebruiken dan dient men dat jaren van tevoren
te berekenen want er moet ook rekening gehouden geworden met de geometrie van de zon, de aarde etc.

Om dit te begrijpen zou je het werk van Bruce Cathie eens kunnen bestuderen, die kwam tot de volgende gevolgtrekking:

http://whale.to/m/cathie.html

Pin d'Ar
Daar hebben we onze complot-theorist weer. Je wil zeggen dat ze Nagasaki en Hiroshima jaren op het voorhand hadden gepland?
Oud 12 oktober 2006, 13:22   #24
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Daar hebben we onze complot-theorist weer. Je wil zeggen dat ze Nagasaki en Hiroshima jaren op het voorhand hadden gepland?
inderdaad! Zoals alles wat belang in de politiek gepland is
9-11 was al jaren van te voren gepland en niet door Al_Quada.

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 12 oktober 2006 om 13:22.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:22   #25
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
te berekenen want er moet ook rekening gehouden geworden met de geometrie van de zon, de aarde etc.

Om dit te begrijpen zou je het werk van Bruce Cathie eens kunnen bestuderen, die kwam tot de volgende gevolgtrekking:

http://whale.to/m/cathie.html

Pin d'Ar
Ben je weer daar met je idioot gebalk, gestoorde mafkees?

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:23   #26
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Ben je weer daar met je idioot gebalk, gestoorde mafkees?

Zou je mij met wat meer respect willen behandelen aub?
Ik scheld jou toch ook niet uit?
Ik vind dat nergens voor nodig.
Ik heb een afwijkende mening en ik heb daar recht op net als jij.

Pin d'Ar
Oud 12 oktober 2006, 13:27   #27
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je mij met wat meer respect willen behandelen aub?
Ik scheld jou toch ook niet uit?
Ik vind dat nergens voor nodig.
Ik heb een afwijkende mening en ik heb daar recht op net als jij.

Pin d'Ar
Er is een groot verschil tussen een afwijkende mening en idioot gelul uitslaan! Als jij hier komt beweren dat kabouters en trollen bestaan (wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen) noem je dat dan ook een afwijkende mening?

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:32   #28
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is werkelijk een van de domste dingen die ik ooit gelezen heb

Laatst gewijzigd door Wautd : 12 oktober 2006 om 13:39.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 13:34   #29
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Dat is werkelijk een domste dingen die ik ooit gelezen heb
Kan je me uitleggen waarom?

Pin d'Ar
Oud 12 oktober 2006, 13:35   #30
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen een afwijkende mening en idioot gelul uitslaan! Als jij hier komt beweren dat kabouters en trollen bestaan (wat me eerlijk gezegd niet zou verbazen) noem je dat dan ook een afwijkende mening?
Het zou voor mij geen reden zijn om te gaan schelden e.d. op die persoon.

Pin d'Ar
Oud 12 oktober 2006, 14:48   #31
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je me uitleggen waarom?

Pin d'Ar
Waar te beginnen? Heel die stelling is absurd. Volgens mij zijt ge ne troll want ik kan er niet bij hoe iemand zo ver weg kan zijn
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 14:52   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard kernproef?????waar???wanneer???

Noord-Korea heeft een primeur....

Ze zijn er in geslaagd een van de meest destructieve wapens op deze planeet te "testen"(althans,dat beweren ze) zonder dat dit iemand opgevallen(middels metingen of enige andere vorm van waarneming) is.....

Dit geheel vernieuwde Noord-Koreaanse wapen,lijkt vooral politiek-economische fall-out bij de buurlanden te creeren("relletjes") ipv fysieke destruktie....

opdracht vervuld........."De Geliefde Leider" heeft weer een pracht van een scenario klaar voor zijn volgende komische film.....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 oktober 2006 om 14:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 15:05   #33
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mighty funny!!! I am sorry Pindar, but I have to agree. Ik zeg u nogmaals: begin boeken te schrijven en je wordt rijk. Die complot-theorieën verkopen als zoete broodjes.

Laatst gewijzigd door MARE : 12 oktober 2006 om 15:07.
Oud 12 oktober 2006, 16:14   #34
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
b) de attentie van de VS en Rusland(ook aangrenzend aan N-Korea!!!) opnieuw in de regio focusseert .
Dat zou wel eens de clou van het hele opzet kunnen zijn.
Oud 12 oktober 2006, 16:20   #35
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zou het veel erger vinden moesten ze geen strategie hebben, dan laggen die dingen daar inderdaad maar te liggen, en waarom verbeteren, ... Omdat het altijd beter kan tsjien, 1000 kiloton is gewoon beter dan 100 kiloton, en als je die dan nog eens sneller en acuraater op het doel kunt brengen is dat nog beter. Trouwens, met op zoek te gaan naar betere en nieuwe technologie komt die technologie ook van pas in andere werkvelden. Je moet continue zoeken naar verbetering. KAIZEN !

En het is nogal normaal dat je ook een strategie hebt, als je die peace due to superior fire power wil gaan gebruiken, of ze als show ellement wilt laten zien.

Waarom maken die noord koreanen die kernproef openbaar, hadden ze niks gezegd had iedereen gedacht dat het een aardbeving was, ... nee het is het met de forsbollen rollen om te laten zien, kijk maar we hebben ze, komt maar af als ge durft...

Nu moeten de Amerikanen wel laten zien of ze sterk of zwak staan, het gaat veel verder dan gewoon een paar kilo uranium laten ontploffen, de implicaties en strategieën daarachter gaan veel , veel verder dan dat.
Kan dat allemaal wel volgen. Weet ik ook. Maar ze hebben op 't Pentagon ook een strategie liggen in case ze aangevallen worden met kernwapens. Dus zeg ik opnieuw: blijkbaar zijn ze daar niet zo overtuigd als jij bent.
Oud 13 oktober 2006, 14:14   #36
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Zo een wolk van een nucleaire aanval kan ver afdrijven hoor, dit is het traject van de wolk van een bom die in 1966 door de Chinezen getest werd :

Wat betreft die dreiging en de reactie van de VSA... het was allemaal redelijk vaag he? Was er nu echt een mogelijkheid om in 45 minuten tijd een kernraket te lanceren? Was Zarqawi echt in Bagdad... Men wou een verschrikkelijke dreiging creëren, maar ook weer niet te... want dan zou je de invasie niet kunnen verkopen.

Noord-Korea is misschien zo ondemocratisch als maar kan zijn (hoewel de D in DPRK staat voor democratic... ), en zij hebben misschien de aanval geopend op het zuiden... maar je mag wel niet vergeten dat het zuiden ook lange tijd tamelijk ondemocratisch is geweest.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:37   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waarom maken die noord koreanen die kernproef openbaar, hadden ze niks gezegd had iedereen gedacht dat het een aardbeving was, ... nee het is het met de forsbollen rollen om te laten zien, kijk maar we hebben ze, komt maar af als ge durft...
Herr Flick, een kernproef geeft echt wel een afwijkend seismografisch patroon- (herinner het gelul over 9/11 maar eens, waarin beweerd werd dat het atoombommetjes wasren in de kelders van de twin towers). Dat is dus wel duidelijk aantoonbaar.
Het had voor Noord Korea veel beter geweest, diplomatiek, om die proef niet publiek te maken, maar gewoon een paar proeven op rij te doen met de zelfde- bewezen soort bom.
Veel vervelender voor de "anderen" om dan met de vinger te wijzen, maar dan weten ze dat er meer bommen zijn.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:52   #38
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Herr Flick, een kernproef geeft echt wel een afwijkend seismografisch patroon- (herinner het gelul over 9/11 maar eens, waarin beweerd werd dat het atoombommetjes wasren in de kelders van de twin towers). Dat is dus wel duidelijk aantoonbaar.
Het had voor Noord Korea veel beter geweest, diplomatiek, om die proef niet publiek te maken, maar gewoon een paar proeven op rij te doen met de zelfde- bewezen soort bom.
Veel vervelender voor de "anderen" om dan met de vinger te wijzen, maar dan weten ze dat er meer bommen zijn.
Het zou voor Noord Korea niet veel zin hebben om in het geheim een kernproef te houden. De voornaamste bedoeling van dit regime is immers om macht te projecteren en angst op te wekken, en zo een regime change te vermijden. Hert lijkt immers zo dat landen die nog geen kernwapens hebben, door de VS kunnen worden binnengevallen, terwijl landen die illegaal kernwapens hebben ontwikkeld, zoals Pakistan, India en Israel, hun macht en invloed zien toenemen. De zet van de VS om India te belonen voor hun kernprogramma met Amerikaanse technologie lijkt mij niet erg verstandig. Over Israels kernwapens zwijgt heel de wereld. Pakistan werd gesanctioneerd tussen 1998 en 2001, maar 11 september zorgde ervoor dat dit veranderde. Voor de VS bleek de "oorlog tegen het terrorisme" belangrijker dan de non-proliferatie. Libië had ook een nucleair programma, maar Khaddafi gaf dit op. In feite gebruikte hij het als pasmunt aan de onderhandelingstafel: Libië gaf haar nucleaire ambities op, in ruil werden de internationale sancties (na Lockerbie) opgezegd.
Laten we ook niet vergeten dat de 5 permanente leden van de veiligheidsraad met vetorecht allmaal nucleaire staten zijn. De atoomwapens van India en Pakistan (en de ambities van Iran) kunnen worden gezien als een manier om ook tot deze club toe te treden.

Natuurlijk geldt dit laatste niet voor Noord Korea, maar het is duidelijk dat de internationale gemeenschap over het algemeen landen BELOONT voor een illegaal kernprogramma.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be