![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() De Vrije Wereld roept niet. Doet het gewoon. Aantoonbaar.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Japan 24.9 - België 25 - Nederland 30.9 - India 32.5 - Frankrijk 32.7 - USA 40.8 - Hong Kong 43.4 - China 44.7
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik moet ook opmerken dat het NIET juist is dat China reeds in 2005 de tweede economie werd. Dit is enkel het geval als je PPP-cijfers gebruikt. Gebruik je de echte GDP-cijfers (tegen exchange rate) dan zat China in 2005 nog een stuk achter Japan en Duitsland. Ik vrees ook dat de groei in China wel eens plotseling tegen zijn eigen interne grenzen zou kunnen botsen (al erken ik dat sommige economisten daar nu al jaren voor waarschuwen). Conclusie: Dat China gedurende deze eeuw in absolute cijfers de grootste economische éénheid in de wereld wordt lijkt mij waarschijnlijk. Het is echter nog geen vaststaand feit. |
|
![]() |
![]() |