![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een spijtige zaak, maar iets wat op voorhand beter voorkomen is.
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als hij zijn eigen ding wilt doen en eerst wat aftasten (zie zijn lezing in Gent op donderdag 26 oktober aanstaande), dan is het beter dat hij eerst zijn eigen ding doet, voor hij zich louter uit pragmatisme ergens inwerkt.
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar denkt u dan dat hij na dit "aftasten" toch nog VLOTT zou kunnen overwegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hij deze keuze moet hard maken. Hem na deze conclusie een open deur blijven gunnen zou geen volwassen - naar de buitenwereld toe - optie van onze kant zijn.
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Mss gaat hij een eigen partij oprichten en kan VLOTT zich later aansluiten.
Dan is JMDD de baas en niet Coveliers en is men van die vervelende link met het VB 'verlost'... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn ware het niet dat liberalisme voor populisme komt, en niet andersom. Als de liberalen zich bij de populisten aansluiten, zou het maar erg gesteld zijn - dat hebben we overigens al eens meegemaakt met het oprichten van Koepel VLD voor PVV en delen van CD&V en VU.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk denk ik van niet. Vlott wordt teveel met Coveliers geassocieerd volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Echt jammer dat het nu nog koffiedik kijken is. Ik ben echt nieuwsgierig naar wat er uit de bus zal vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() slim zou pas zijn: een nieuwe liberale partij oprichten
mét bouckaert, coveliers, de decker, de macht (ex-burgemeester aalst) en duizenden andere ontevreden liberalen... ik denk dat de VLD dan wel eens zou slikken het belang ook, overigens |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga eens aan een libertarische partij beginnen werken. Misschien wilt Van Rossem wel helpen. Gedaan met al die beulende zaagpartijen.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Dat zou idd wel eens het verstandigste kunnen zijn... Maar veel tijd heeft men natuurlijk niet meer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Ik denk eigenlijk ook dat het eerder omgekeerd is: dat Dedecker liever zou zien dat Coveliers met VLOTT uit het kartel met VB stapt en dat ze samen een rechts-liberale partij vormen.
Dan krijg je op lange termijn misschien een situatie zoals die in Nederland, waar de rechts-liberale VVD véél groter is dan de links-liberalen van D'66.
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Bouckaert is conservatief, geen liberaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Indien Dedecker niet bij VLOTT wil omwille van de kartelformule met het VB, stijgt de mens in mijn achting.
Enfin, als het de bedoeling is een -en het blijf gruwelijk paradoxaal klinken- conservatief-liberaal kliekje op te richten, mogen ze 't wat mij betreft zo laten. In dat geval wordt het wachten op de LP van lombas. ![]() Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 14 oktober 2006 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij had toch gezegd dat zulk project hem altijd mocht contacteren voor hulp achter de schermen?
Ah-mäh ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin zo'n dingen wel niet alleen eh. Ik bevind me liever áchter de schermen. Tweeds, hoger moet dat zeker niet zijn.
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Politicologen hebben het voortdurend over een "unserved audience" in VL
een beetje naar analogie met "Pim Fortuyn" in Nederland - waar talrijke epigonen momenteel naar op zoek zijn, want "het verschijnsel" is samen met Pim verzwonden. Indien iemand met dit voorbeeld in het achterhoofd in Vlaanderen hetzelfde beoogt is inderdaad in wezen met een éénmanszaak bezig dus allianties genre FDW - JC - JMDD zijn bij voorbaat tot mislukken gedoemd.