Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 14:34   #21
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Geen probleem voor mij, hoor.
Voor mij ook niet.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 14:54   #22
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier Bronselaer Bekijk bericht
Tegen pedofielen uit RESPECT voor de WAARDE van het kind en diens persoonlijke integriteit.
Ik vind het eigenlijk nogal grof dat je dit gebruikt als propaganda voor je eigen partij. Over politieke recuperatie gesproken...
Net alsof je tegenstanders voor pedofilie zijn...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 15:01   #23
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een partij met geen enkele waarde, respect of verdraagzaamheid????
Wel integendeel, kereltje: wij (of minstens ikzelf als grondlegger) zijn fanatiek gekant tegen immigratie, verkwanseling van de eigen cultuur, rasvermenging, homo's, pedofielen, criminelen, drugsdealers en gebruikers, fundamentalisme, terrorisme enz...

Tegen homo's uit RESPECT voor de heilige WAARDE van het man-vrouw huwelijk dat al duizenden jaren lang als de enige natuurlijke samenlevingsvorm wordt beschouwd.
Wel nu is het ook het man man huwelijk zo simpel en zo eenvoudig is dat, is toch niet moeilijk hé, trouwens ik zie niet in wat kwaad dat het met zich meebrengt en nog iets, het gaat nog altijd om een WETTELIJK huwelijk en niet om een KERKELIJK huwelijk hé, er zijn er nog altijd die daar moeite meehebben een onderscheid in te maken.

Maar ja je hebt ook al bewezen dat respect, verdraagzaamheid totaal niets voor mij is en dat je van het oprechte geluk van iemand anders niet aantrekt als het je mening niet is.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 15:04   #24
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Schaf toch gewoon dat wettelijk huwelijk af, probleem opgelost.

Een huwelijk is toch niets meer dan een gewoon wederzijds contract.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 17:42   #25
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Bronsdinges beweert 10 keer straffer te zijn dan VlamingBang en het bewijs daarvan is dat die zich bezighoudt met STRAATNAAMBORDJES !!!

Rare vogels ces Flamands ...

Weg met de KEIZERlei ! JODENstraat ! JEZUSstraat ........ allemaal volksvreemd. Maak er de Suskewietsteeg, Schattekebolleketjeplein, K'emmekikaniegesegtdaddeganesmerigboerkesijtLAAN.. ..
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 20:24   #26
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partij met geen enkele waarde, respect of verdraagzaamheid????
Wel integendeel, kereltje: wij (of minstens ikzelf als grondlegger) zijn fanatiek gekant tegen immigratie, verkwanseling van de eigen cultuur, rasvermenging, homo's, pedofielen, criminelen, drugsdealers en gebruikers, fundamentalisme, terrorisme enz...

Tegen homo's uit RESPECT voor de heilige WAARDE van het man-vrouw huwelijk dat al duizenden jaren lang als de enige natuurlijke samenlevingsvorm wordt beschouwd.

Tegen pedofielen uit RESPECT voor de WAARDE van het kind en diens persoonlijke integriteit.

Tegen vreemde culturen en rasvermenging uit RESPECT voor de WAARDE van de eigen cultuur/het eigen ras.

Tegen criminelen en terrorisme uit RESPECT voor de WAARDE van het leven dat door deze schadelijke elementen wordt bedreigd.

Tegen druggebruik uit RESPECT voor de WAARDE van een gezond lichaam.

Wij zijn inderdaad ONVERDRAAGZAAM tegenover allen die ons willen opleggen dat wij hiervoor niet mogen strijden. Waaruit volgt: U bent al evenzeer ONVERDRAAGZAAM tegenover de WAARDEN die wij prediken...
Tja, als kind al kleurde ik graag.

Voor de rest: géén commentaar. Een goed verstaander heeft... juist!!!

Een vraagje, meneer Bronselaer: ben je toevallig ook vóór iets?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 20:45   #27
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Euhm... PROTEST, da's toch die nazi-partij van de forumbanneling "Wolfgang Meister"?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 20:46   #28
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Die straat is wel genoemd naar ene Stalins en niet naar J. Stalin.

Dit moet een grap zijn ?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 20:48   #29
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz Bekijk bericht
Die straat is wel genoemd naar ene Stalins en niet naar J. Stalin.

Dit moet een grap zijn ?
Ik vrees ervoor.

Oud 16 oktober 2006, 22:16   #30
Olivier Bronselaer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Tja, als kind al kleurde ik graag.

Voor de rest: géén commentaar. Een goed verstaander heeft... juist!!!

Een vraagje, meneer Bronselaer: ben je toevallig ook vóór iets?
Als u zo altijd redeneert dan bent u waarschijnlijk ook iemand die thuis nooit schoonmaakt en uit verdraagzaamheid alle ongedierte toelaat?
Of ik ook voor iets ben? Wat een retorische vraag is me dat?

VOOR een veilige samenleving
VOOR drugsvrije steden
VOOR het hetero-huwelijk
VOOR het recht op een vader en een moeder
VOOR de eigen cultuur
VOOR een streng beleid
VOOR...

keer alles om waar ik tegen ben en je ontdekt alles waar ik VOOR ben,
gesnapt???
Olivier Bronselaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 22:32   #31
Olivier Bronselaer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy Bekijk bericht
Bronsdinges beweert 10 keer straffer te zijn dan VlamingBang en het bewijs daarvan is dat die zich bezighoudt met STRAATNAAMBORDJES !!!

Rare vogels ces Flamands ...

Weg met de KEIZERlei ! JODENstraat ! JEZUSstraat ........ allemaal volksvreemd. Maak er de Suskewietsteeg, Schattekebolleketjeplein, K'emmekikaniegesegtdaddeganesmerigboerkesijtLAAN.. ..
Dat gedoe met die straatnaambordjes is een symbolische actie die zwaargwegende gevolgen kan (nee: zal) hebben op het politieke denken in dit landje. Ik zal er mee aantonen dat het Centrum voor Gelijke Kansen een politiek instrument is dat de machthebbers hier altijd weer bovenhalen om ideologische tegenstanders uit extreem-rechtse hoek mee te muilkorven maar apatisch aan de kant blijven staan als een van die tegenstanders zelf er zich toe wil wenden om iets aan te klagen.

Dat het om een andere Stalin (Stalins) gaat kan best wezen, ik heb hoedanook geen gebrek aan totaal "foute" straatnamen in Belgie waar ik kan op terugvallen. Leopold II wordt verantwoordelijk geacht voor 10 miljoen slachtoffers die hij maakte in zijn Congo-staat... Leopold II lanen bij de vleet!!! Mijn klacht was trouwens nog niet vertrokken en enkel in primeur op dit forum verschenen. Ik vind de Stalinsstraat nog steeds niet kunnen vanwege de verwarring die het schept met Jozef Stalin terwijl het inderdaad om een andere persoon gaat (zekere Stalins en niet Stalin) maar om mijn klacht niet te laten ontsieren door dergelijk misverstand zal ik dat achterwege laten en mij toespitsen op Leopold II en de talloze lanen die naar deze moordenaar-dictator genoemd zijn. Mijn klacht wordt er hierdoor niet minder op, in tegendeel. Ik zal het hele koningshuis over mij heen krijgen maar dat zal mij worst wezen.
Oud 16 oktober 2006, 22:37   #32
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Goed gedaan hoor, Spetsnaz
Oud 17 oktober 2006, 13:15   #33
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zo altijd redeneert dan bent u waarschijnlijk ook iemand die thuis nooit schoonmaakt en uit verdraagzaamheid alle ongedierte toelaat?

VOOR drugsvrije steden
VOOR het hetero-huwelijk
VOOR de eigen cultuur
VOOR een streng beleid
VOOR...

gesnapt???
je keert dus alles gewoon om...

jij bent enkel pro bepaalde dingen als tegenreactie tegen andere dingen...

ne mens vraagt zich af hoe een dergelijke baarlijke idioot - in vergane tijden ook wel een nar genoemd - samen met zijn vuile aanhangseltjes nog 534 stemmen kan halen

en ne mens vraagt zich tevens af hoe het kan dat een dergelijke partij niet onmiddellijk verboden wordt....
Oud 17 oktober 2006, 13:20   #34
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat de heer Bronsteleer zich lachwekkend vergist.

die straat is inderdaad vernoemd naar ene Stalins, niet naar Stalin

vandaar de s tussen Stalin en straat, beste Oli-zotte-vier

en dat heeft ambitie om veel stemmen te halen en zelfs met het vb te besturen...

zelfs bij het vb bakken ze ze niet zo bruin

Citaat:
Stalins (Gillis), omtrent het begin der 17e eeuw te Gent geb., werd licentiaat in de beide rechten, Raadsheer van den Raad van Vlaanderen en 23 Mei 1628 van den Grooten Raad van Mechelen, in welke stad hij in 1654 overleed.
Gezamenlijk met Jan de Bloys, zijn ambtgenoot, gaf hij uit: Eersten placcaertboeck, inhoudende diversche ordonnnantien, Edicten ende Placcaerten van de Koninckl. Maj. ende Doorl. Hoogheden Graeven van Vlaenderen, mitsgaeders van heur lieden Provinciaelen Raede, aldaer gepubliceert in den voornoemden Lande van Vlaenderen, 't sedert het jaer 1560, tot ende met den jaer 1629, Gent 1630.
Oud 17 oktober 2006, 14:00   #35
Olivier Bronselaer
Banneling

Standaard

Ocharme, bega ik een fout? Jullie vallen in herhaling en begaan de fout mijn berichten niet te lezen en enkel te lezen wat jullie willen lezen: Ik heb die fout al erkend in bericht nr.11 en alsnog in bericht nr.31. en toen gezegd dat dat voor mij niets verandert aan de zaak, dat Stalins hoedanook verwarring blijft scheppen met Stalin maar dat ik mij evenwel zal toespitsen op de Leopold II lanen en dat ik daarop mijn klacht zal baseren. Hier valt hoegenaamd niets te lachen... Het gaat hier om figuren die miljoenen mensen hebbn laten vermoorden en waar de overheid dan vervolgens straten naar vernoemt. Wat ik wil aankaarten is dat Hitler telkens wordt zwart gemaakt als de nacht en dat zoiets voor hem ondenkbaar is ("Hitlerstraat") maar dat een Leopold II straat blijkbaar wel kan terwijl er in wezen geen enkel verschil is tussen die twee, Leopold II is in mijn ogen gewoon een Belgische Hitler die met voorbedachte rade miljoenen negertjes heeft vermoord om zoveel mogelijk van hun rijkdommen te kunnen plunderen... Wie behalve de mannen van PROTEST zijn zo dapper om dit voor te leggen aan het CGKR en te eisen dat dergelijke straatnamen worden afgeschaft? Wie deed ons dat voor en zal vervolgens kunnen aantonen dat (alle lachers content!) het CGKR inderdaad wellicht NIET zal optreden (en ik dan tevreden, begrijpe wie kan!) en alleen in actie schiet als er een klacht komt TEGEN een rechts-extremist maar blijft verder slapen als die klacht komt VAN een rechts-extremist. M.a.w.: het CGKR is een politiek instrument dat door de zittende regering wordt misbruikt om ideologische tegenstanders te muilkorven. Wie zal dat tegenspreken?

En jullie beweren dat het VB ook nooit eens een schoonheidsfoutje maakt? Waarom bestellen ze dan bij een Amerikaans reclambedrijf een foto van een glimlachende dame om hun affiche-campagnes mee te ondersteunen, om vervolgens tot de vaststelling te komen dat het om dat foto gaat van een Waalse mevrouw die niets met hun programma te maken wil hebben. Oeps, foutje... Niemand is volmaakt, beste en mijn klacht was hoedanook nog niet vertrokken... Gelukkig heb ik hier genoeg "vrienden" op dit forum om mij te behoeden voor dergelijke foutjes, waarvoor dank.

Laatst gewijzigd door Olivier Bronselaer : 17 oktober 2006 om 14:04.
Oud 17 oktober 2006, 14:28   #36
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Viert de BUB Leopold's verjaardag niet? Anders kun je hen ook een klacht aan de broek hangen.

Laatst gewijzigd door Tina : 17 oktober 2006 om 14:28.
Oud 17 oktober 2006, 16:28   #37
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Euhm... PROTEST, da's toch die nazi-partij van de forumbanneling "Wolfgang Meister"?
Die partij die belachelijk weinig stemmen haalde!
Oud 17 oktober 2006, 18:39   #38
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, één enkele spinnenkop in een hoekje van de slaapkamer bespaart me veel muggenbeten. Goed, dit terzijde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OB
Neen, dat is geen retorische vraag. Ik kom er dadelijk op, even geduld.
Citaat:
Wellicht verbaast het je, maar ik ben daar ook vóór. En ik maak me sterk dat de meeste mensen pro zijn.

Valt maar af te wachten op welke wijze we dit willen bewerkstelligen. En dan moeten we eerst de vraag beantwoorden waar daadwerkelijk de meeste slachtoffers vallen in ons Belgenlandje, en niet waar wij dénken dat die slachtoffers vallen.

De "moordenaars" in onze samenleving - die dus de grootste aanslag betekenen op de veiligheid, want dáárover hebben we het toch - zijn:
  • zelfdoding t.g.v. mentale problemen;
  • het wegverkeer;
  • ziekten t.g.v. slechte eet- en drinkgewoonten.
Het mag je wellicht verbazen dat criminaliteit - hoewel zeker niet te verwaarlozen - een eerder marginaal aandeel speelt in de hypotheek op de veiligheid van onze samenleving, laat staan het aandeel vanwege homoseksuelen bijvoorbeeld.
Citaat:
VOOR drugsvrije steden
Ik ben nochtans TEGEN drugs in de steden. Jij ook? Of ben ik nu VOOR drugsvrije steden? Verdorie, ik weet het gewoon niet meer...

Beetje woordspelletjes spelen? Goed geprobeerd, maar helaas... ik trap er niet in.
Citaat:
VOOR het hetero-huwelijk
Even doorredeneren?

Je bent PRO heterohuwelijk. Okee. Duid me dan eens - liefst logisch onderbouwd - je CONTRA homohuwelijk vanuit je stellingname PRO heterohuwelijk. Of waarom je PRO heterohuwelijk klaarblijkelijk automatisch een CONTRA homohuwelijk inhoudt.

Ik weet niet of jij het weet, maar homo's gáán nu eenmaal liever niet een relatie aan met iemand van het andere geslacht. Jouw vader deed dat wél, en jij zit met de gebakken peren. Geen goed idee dus, hé.

Als jij dus je PRO heterohuwelijk als een vrijkaartje ziet om zelfs lui daartoe te dwingen die niet tot dergelijke relatie in staat zijn zonder daar mentale kleerscheuren aan over te houden, dan moet je vooral dat vrijkaartje gebruiken. Misschien lopen er dan binnen afzienbare tijd wat meer geestesgenoten rond waarmee je je partijtje écht kan uitbouwen.

Eventjes ter illustratie mijn eigen houding. Ik ben noch VOOR noch TEGEN welk huwelijk dan ook. Jazeker, dat bestaat óók: ergens noch VOOR noch TEGEN zijn. En wel omdat het mij niet aangaat wat twee andere mensen tussen de lakens zoal uitspoken. Niemand gaat dit iets aan, en jou ook niet. Denk jij van wel? Weet dan wel dat je een onduldbare inbreuk maakt op de privésfeer, en dat dit je - in de huidige wetgeving - bijzonder duur kan te staan komen. En volledig terecht!!!
Citaat:
Ga je dit recht ook verdedigen voor kinderen wier vader of moeder overleden is? Ga je de langstlevende partner daar dan ook dwingen om een nieuwe partner te zoeken, opdat het kind een vader én een moeder zou hebben.
Citaat:
VOOR de eigen cultuur
Ik ook jongen, ik ook.

Ik ben fier op die cultuur, en ik ben de eerste om ze mee te helpen uitdragen. Een hele brok van mijn vrijetijdsbesteding gaat daaraan op.

Maar om de eigen cultuur tenvolle te kunnen smaken, verruim je best een beetje je horizon en ga je ook eens bij andere culturen te rade. Dat kan nooit kwaad hoor.

Trouwens, wist je dat "onze eigen" cultuur ontstaan is uit een kruisbestuiving door vreemde culturen. Bijvoorbeeld de "oh zo typisch West-Europese" kerstkalkoen blijkt een vogel die uit het Oosten afkomstig is, getuige alleen al maar de naam ervoor in verscheidene talen; zoals "kalkoen" (Calcutta), "dinde" (d'Inde, uit Indië) of "turkey" (Turkije). Of het christendom dat niet eens in Europa ontstaan is, en onze contreien pas met een vertraging van een half millenium bereikte!!!

Zal ik nog wat voorbeeldjes uit mijn mouw schudden?
Citaat:
VOOR een streng beleid
Daar ben ik nu tegen, zie!

En wel omdat een tikkeltje anarchie me niet vreemd is. Het werkwoord "moeten" vervoeg ik al jaren niet meer. Het enige wat ik "moet" is op een dag doodgaan.

En mijn werk, dat doé ik gewoon. En ik doe dat werk gráág. En ik doe dat werk graag góéd. En "moeten" heeft daar niks, maar dan ook niks mee te maken.

Ik ben dus absoluut TEGEN een streng beleid. Mijn vrijheid is me daarvoor te dierbaar.
Citaat:
VOOR...
Of - mits het toepassen van een woordspelletje (tja, jij doet dat ook) - TEGEN...
Citaat:
gesnapt???
Hahahahaha, je bent onbetaalbaar...

Ik hoop dat je tenminste VOOR humor bent.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 18:53   #39
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Beter gezegd, TEGEN een gebrek aan humor.
Chilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 21:11   #40
FreedomAndLiberty
Burger

FreedomAndLiberty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..
De griekse beginselen genoemd naar... de oude grieken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be