Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 12:19   #21
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
nu moet ik nog harder lachen...
de VLD heeft meer echte leden (met lidkaart) dan het Vuil Blik...
en trouwens, echte serieuze partijen blijven altijd langer bestaan dan die opstootjes van anti's zoals het Vuil Blik en zijn aanverwanten...

weliswaar is er een publiek voor dat soort als het VB, maar dat is veel onstandvastiger op lange termijn... daarom worden ze soms "vlottende" vanallesennogwat genoemd.... al vinden ze soms "academici" zoals Bouckaert om met veel tralala te verkondigen dat ze een trouw kiezerspubliek hebben...

het heeft een voordeel: het bezorgd sommigen natte dromen die soms wel een tijdje kunnen duren... maar dan riskeren ze te beginnen kwalijke geurtjes te verspreiden, zoals alle afval...
1. Ik wil je wel doen opmerken dat diegenen die VB- gezind zijn ook VB-gezind blijven, en dat is volstrekt niet het geval bij die laffe VLD.
2. En dat de laffe VLD meer leden met lidkaart zou hebben, dat betwijfel ik ten zeerste.

Laatst gewijzigd door Lodi : 20 oktober 2006 om 12:21.
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 12:30   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
1. Ik wil je wel doen opmerken dat diegenen die VB- gezind zijn ook VB-gezind blijven, en dat is volstrekt niet het geval bij die laffe VLD.
2. En dat de laffe VLD meer leden met lidkaart zou hebben, dat betwijfel ik ten zeerste.
hoe komt het dan dat er minder mensen op het VB hebben gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen in vergelijking met 2004?
Oud 20 oktober 2006, 12:33   #23
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe komt het dan dat er minder mensen op het VB hebben gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen in vergelijking met 2004?
Heeft niets te maken met lidkaarten. In elke partij zitten wel mensen die niet partijgebonden zijn. En verloren t.o. 2004 ? Waarom appels met peren vergelijken ?
Oud 24 oktober 2006, 07:39   #24
Dalai Lama
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, en toen vergeleken ze weer appelen met citroenen. Volgende afspraak, volgend jaar bij de federale verkiezingen.
Dalai Lama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 07:55   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dalai Lama Bekijk bericht
Ja, en toen vergeleken ze weer appelen met citroenen. Volgende afspraak, volgend jaar bij de federale verkiezingen.
jep, zo gaat dat al 15 jaar: "volgende verkiezing, dan gaan we potten breken!". in 2003 voorspelde Dewinter dat in 2006 hij de absolute meerderheid ging hebben in Antwerpen en dat overal te lande het cordon ging gebroken worden. 3 jaar later is hij al content dat ze vooruit gegaan zijn op het platteland.
Vanmorgen nog gelezen dat de ambitie nu al 2009 is (Vlaams parlement). over 2007 spreekt hij al niet meer.
Oud 24 oktober 2006, 08:56   #26
Dalai Lama
Burger

Standaard

Citaat:
jep, zo gaat dat al 15 jaar: "volgende verkiezing, dan gaan we potten breken!". in 2003 voorspelde Dewinter dat in 2006 hij de absolute meerderheid ging hebben in Antwerpen en dat overal te lande het cordon ging gebroken worden. 3 jaar later is hij al content dat ze vooruit gegaan zijn op het platteland.
Vanmorgen nog gelezen dat de ambitie nu al 2009 is (Vlaams parlement). over 2007 spreekt hij al niet meer.
de aanhouder wint! het cordon werkt in twee richtingen: ten eerste verzekeren de sossen en vooral de groenen zich van deelname aan de macht, althans voorlopig toch.
ten tweede krijgt het VB een zee van tijd om een degelijke strutuur op poten te zetten en zijn programma verder uit te werken. ook krijgen zij op die manier de kans om kwaliteit aan te trekken, nodig om hun programma uit te voeren.

het Vb zal dus nooit zoals de partij van Haider en Fortuyn imploderen en ten ondergaan aan interne ruzies en gebrek aan kwaliteit. Het vb krijgt door toedoen van het cordon de tijd om zich te ontwikkelen tot dé volkspartij bij uitstek.

De linksen graven hun eigen graf. Of: wie een put graaft voor een ander valt er zelf in. Het cordon is een zege.
Oud 24 oktober 2006, 09:12   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de aanhouder wint! het cordon werkt in twee richtingen: ten eerste verzekeren de sossen en vooral de groenen zich van deelname aan de macht, althans voorlopig toch.
ten tweede krijgt het VB een zee van tijd om een degelijke strutuur op poten te zetten en zijn programma verder uit te werken. ook krijgen zij op die manier de kans om kwaliteit aan te trekken, nodig om hun programma uit te voeren.

het Vb zal dus nooit zoals de partij van Haider en Fortuyn imploderen en ten ondergaan aan interne ruzies en gebrek aan kwaliteit. Het vb krijgt door toedoen van het cordon de tijd om zich te ontwikkelen tot dé volkspartij bij uitstek.

De linksen graven hun eigen graf. Of: wie een put graaft voor een ander valt er zelf in. Het cordon is een zege.
veel zal afhangen van het resultaat in 2007. Gaat het VB vooruit: geen enkel probleem, gaat het VB achteruit, dan gaan we het nog zien of die eenheid er nog zal zijn. ik ben er van overtuigd dat vele oudere militanten het met lede ogen aanzien dat de Verstrepen en de Morels zo op het voorplan komen.
Oud 24 oktober 2006, 09:35   #28
Dalai Lama
Burger

Standaard

Citaat:
veel zal afhangen van het resultaat in 2007. Gaat het VB vooruit: geen enkel probleem, gaat het VB achteruit, dan gaan we het nog zien of die eenheid er nog zal zijn. ik ben er van overtuigd dat vele oudere militanten het met lede ogen aanzien dat de Verstrepen en de Morels zo op het voorplan komen.
het Vb heeft een enorme jeugdwerking waar veel talent in verscholen zit. men kan die jonge garde niet blijven aan de kant houden, en dat is maar goed ook. ik ben er niet van overtuigt dat mensen op het vb vooral stemmen vanwege de harde lijn die zij hanteren. Mensen stemmen op die partij omdat zij de problemen aankaarten die de mensen in de straat bezighouden. Hoe dat men die problemen naar voren brengt is van minder belang, denk ik. M.a.w als het vb de harde lijn hanteert, maar ondertussen halve waarheden of leugens verkondigt, dan denkt ik dat zij zelfs de kiesdrempel niet zouden halen. en wat het resultaat betreft, kijk ik al uit naar de score in Lede. We zullen zien.
Oud 24 oktober 2006, 10:03   #29
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De FPÖ in Oostenrijk is ook een partij die al tientallen jaren bestaat en dus een goed uitgebouwd netwerk van lokale en regionale afdelingen heeft. De partijtop was er ook al lang dezelfde. Desondanks is de partij toch ingestort en gescheurd.

Ik zou er dus maar niet zo zeker van zijn dat het VB niet kan imploderen. Pas als er geregeerd moet worden, zullen de interne verschillen zichtbaar worden. En dan kan er werkelijk van alles gebeuren. Hoe goed je ook georganiseerd bent, als het erop aan komt kunnen karakters toch botsen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 14:07   #30
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis dan ook 15 jaar achtereen dat ze potten breken.If your happy or not with it!
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 15:39   #31
cor
Minister

Standaard

Da's waar. Breken en afbreken kunnen als geen ander.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 21:46   #32
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Waar wacht Bouckaert op om ZELF uit de VLD te stappen ipv er zoals JMDD en HC eruit te worden gebonjourd?
Boudewijn Bouckaert stapt uit de VLD

vr 27/10/06 - De Gentse professor Boudewijn Bouckaert beschouwt zichzelf niet langer als een lid van de VLD.

Bouckaert zat tot enkele jaren terug nog in het partijbestuur van de VLD.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...eg/index.shtml

Volgens hem is de VLD een links-liberale partij geworden die aanleunt bij de SP.A.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 21:55   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht

vr 27/10/06 - De Gentse professor Boudewijn Bouckaert beschouwt zichzelf niet langer als een lid van de VLD.

Volgens hem is de VLD een links-liberale partij geworden die aanleunt bij de SP.A.
Binnenkort slokt Spirit de VLD nog op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 03:20   #34
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Jean-Marie Dedecker ontkent dat hij weigert over te stappen naar Vlott.

Ben ik de enige die dat een zeer politieke uitspraak vindt? In mensentaal: hij denkt er dus aan om over te stappen naar het VLOTT, geen nieuws dus

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 oktober 2006 om 03:21.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 08:07   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
en dan????

en soort zoekt soort... maar bij Flupke is de judoka niet welkom wegens te ambetant...
en Coveliers heeft Flupke niet helpen burgemeester worden en mag dus nu ook beschikken...
JMDD heeft altijd duidelijk gesteld dat het VB voor hem geen optie is..

Hij zit nu vermoedelijk te zoeken naar een manier om iets "VLOTT-achtigs" te doen aan de kust.....

Blijkbaar zijn H.Coveliers en JMDD op persoonlijk vlak goeie vrienden,om dit zo te houden is enige geografische en politieke scheiding waarschijnlijk geen slecht idee

Voordeel voor "het project" is dat Antwerpen en Oostende niet echt vergelijkbaar zijn qua werkomgeving....dus kan JMDD zich "onderscheiden"....

Een "gedecentraliseerd" werkende liberale partij....het is weer eens iets anders
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 09:41   #36
Dimitri

Standaard

Ik denk dat JMDD liever niet in de partij van iemand anders stapt. De drie musketiers (Dedecker, Coveliers, Bouckaert) zouden er goed aan doen om samen een nieuwe partij op te richten, medestanders te zoeken en met een eigen lijst deel te nemen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 12:09   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Mooi zo, nu nog enkel wachten totdat ze effectief met een eigen liberale partij op de proppen komen. Er is weer wat hoop dat we hier alsnog eens echt liberaal kunnen gaan stemmen!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 12:32   #38
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als dit initiatief erdoor komt, dan kan de VLD angstig naar de kiesdrempel beginnen turen.
Bof, ik had me wel voorgenomen om blanco te stemmen, maar dit zie ik ook nog wel zitten. Als hun communautaire visie een beetje meevalt...
Oud 28 oktober 2006, 12:34   #39
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

En dan te denken dat Boudewijk Bouckaert nog zoveel hoop en vertrouwen stelde in VRHFSTDT... Je moet Kompas op Vele Golven maar eens lezen. Dat blijken nu allemaal verloren dromen.
Oud 28 oktober 2006, 12:42   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Bof, ik had me wel voorgenomen om blanco te stemmen, maar dit zie ik ook nog wel zitten. Als hun communautaire visie een beetje meevalt...
Citaat:
,,Jean-Marie mag niet in een plas terechtkomen''

Bij de kiem van een nieuwe rechtsliberale partij
Reportage.

In een broeierig Gents zaaltje kwamen donderdagavond 200ontevreden liberalen samen om met Jean-Marie Dedecker en Hugo Coveliers aan een nieuwe partij te bouwen.

'W ELKOM op deze historische avond.'' Professor Boudewijn Bouckaert begroet zwierig de tweehonderd mensen op de debatavond Een liberale partij is nodig van zijn denktank Nova Civitas.

Vooraan zit de pas uit de VLD verwijderde Jean-Marie Dedecker. Samen met Hugo Coveliers en diens Vlott wil Bouckaert vanavond de kiem leggen voor een nieuwe, rechtsliberale partij. Dat die wat stemmen kan halen, toont een poll op de site van De Standaard, waarin 30 procent een stem op Dedecker overweegt.

Het zaaltje in het Gentse Kapittelhuis puilt uit. ,,Misschien kunnen de tafels eruit, zodat iedereen binnen kan'', vraagt Dedecker het publiek. ,,Kijk, op zo iemand wil ik nu stemmen'', lacht iemand uit het bezwete pak toeschouwers achteraan de zaal.

Bouckaert begint over ,,de paarse oplichtersbende'', ,,het einde van een VLD-tijdperk'' en heeft zelfs ,,heimwee naar Jean-Luc Dehaene''. De professor is niet langer VLD-lid, zoveel is duidelijk.

Daarna komt Dedecker. Het gaat minutenlang over de VLD, waarvan de top hem heeft verraden, waar collega's-parlementsleden hem nooit steunden en waar Bart Tommelein ,,als Brutus het mes plantte''. ,,Je leert je echte vrienden kennen'', zegt hij.

,,Kunnen die fotografen nu eindelijk ophouden met klikken? Ik hoor niets.'' Professor Matthias E. Storme, ooit prominent lid van de N-VA, veert van tussen het publiek recht. Even verder staat professor Marc De Vos, de directeur van de denktank Itinera.

Coveliers mag nu een rondje VLD-bashen. Hij oogst meteen luid applaus als hij stelt dat hij niet staat voor een liberalisme ,,�* la Mathias De Clercq''. ,,De VLD had het lef moeten hebben om de regering te doen vallen over het migrantenstemrecht. Maar ze hebben Willy 'burggraaf' De Clercq van stal gehaald om op het partijcongres een bleitoefeningske te doen dat hij geleerd heeft van Bert Anciaux.''

,,Ik hoop dat we ooit tot een onafhankelijk Vlaanderen komen. En dan zullen we eerst eens goed nakijken wie er de Belgische nationaliteit heeft gekregen en vooral hoe, voor we ze zomaar ook Vlaamse nationaliteit geven'', zegt Coveliers. De zaal gaat in extase, iemand wordt tegen de schakelaar geduwd en het licht gaat uit. ,,Laken komt ons saboteren zeker'', roept Coveliers lachend.

,,Jean-Marie en ik zijn het inhoudelijk bijna helemaal eens, maar over de tactische manier waarop we ons liberale project van de grond krijgen, moeten we nog praten'', zegt Coveliers.

Hij verdedigt zijn kartel met Vlaams Belang door dik en dun. ,,Het cordon sanitaire is er maar om één reden: de socialisten aan de macht houden. Want met wie maken wij het best compromissen? Met een PS'er uit Charleroi of met Belang-voorziter Frank Vanhecke?''

,,Als ik de naam Vlott uitspreek, dan krijg ik meteen vragen over Vlaams Belang. En dat wil ik niet. Maar de kiesdrempel van vijf procent maakt het wel heel moeilijk. Dat zijn 220.000 stemmen die je in je eentje moet halen'', zegt Dedecker.

,,Ik weiger zoals Ward Beysen met een �* twee procent tevreden te zijn. Daarvoor doe ik het niet. We moeten mee kunnen wegen op de macht'', repliceert Coveliers.

,,We gaan van bij het begin voor een partij van vijf �* tien procent, zodat we op de wip zitten. Onderschat dat niet. We moeten vermijden dat Jean-Marie in een plas terechtkomt, zoals Ward Beysen'', voegt Bouckaert eraan toe.

,,Iedereen weet dat de pers in Vlaanderen gemanipuleerd wordt door journalisten met een rode bril op. Wat doet u daaraan?'' vraagt iemand. ,,Onlangs uitten drie buitenlandse correspondenten nog hun ongeloof over Belgische journalisten die zo vaak de feiten met hun eigen mening vermengen'', zegt Coveliers. ,,Och, ik lees elke dag mijn overlijdensbericht in de kranten'', lacht Dedecker.

De vragenronde ontaardt in een rariteitenkabinet. Iemand stelt zich voor als een ,,rechts-katholieke organist'': ,,Volgende week treed ik op in de kerk van Damme.'' Een oude man roept, zijn vuist in de lucht, dat ,,het tijd is voor een Vlaamse republiek''. Applaus.

Hendrik-Jan Ombelets, voorzitter van de sociaal-liberale minipartij Solide, wil zich in het debat mengen. Coveliers blokt kordaat af.

,,Meneer Dedecker, is het uw hoop of uw streven om met een nieuwe partij te komen tegen de volgende federale verkiezingen?'' vraagt iemand. ,,Het zal realiteit zijn. We zullen er staan.''Dedecker krijgt stevig applaus.

,,Als u wilt meewerken aan de nieuwe liberale partij, kunt u uw gegevens aan de medewerker van Jean-Marie geven. Hij staat bij de uitgang'', besluit Bouckaert.

Een pak mensen staat al klaar met Rechts voor de raap, het boek van de Oostendse senator, in de hand. ,,Kunt u even signeren, meneer Dedecker?''

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 oktober 2006 om 12:43.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be