Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2003, 10:24   #21
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Dat zijn de westerlingen. Driekwart van de voedselproductie in westerse landen wordt weggegooid terwijl er in Afrika miljoenen mensen doodgaan van de honger. De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.
Uiteraard behoort Turk4Ever niet tot die categorie westerlingen, evenals de AEL leden en andere migranten die hun heil zoeken in het westen om, op milieuvriendelijke wijze, een nieuw bestaan op te bouwen. Westerlingen van Turkse of Marokkaanse origine staan immers aan de top wanneer het over afvalsortering gaat. Ze kiezen bewust voor milieuvriendelijke auto's en nemen wat vaker de fiets wanneer ze op familiebezoek gaan een 400 meter verderop. Ook de Saoudi's en andere Oosterlingen zijn zich bewust van de problematiek en zijn daarom zeer spaarzaam met energie. Ze zijn ook met z'n allen actief lid van de talrijke milieubewegingen.
Oud 24 oktober 2003, 13:38   #22
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Antoon ik ga men best doen echt waar .Omdat je het zo lief gevraagd hebt.Maar ja soms ben ik zo kwaad als ik iets lees en dan begin ik te antwoorden.Wat ik dan schrijf of hoe ik het schrijf dat is dan men laatste zorg.Als het er maar staat .Maar beloofd ik ga erop letten.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 13:51   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blue lagune
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht welvaart en democratie te brengen in de wereld ook in de Arabische landen
U maakt een grapje hoop ik?
U bezoedelt zich hier aan neo-kolonialistisch superioriteitsdenken, wat ik wel kan pruimen als grap maar dan ook slechts alleen in die hoedanigheid.

Doet mij trouwens denken aan enkele episodes uit mijn geschiedenislessen :

11de Eeuw, Rome
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paus Urbanus de zoveelste
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht de blijde boodschap vh christendom te brengen in de wereld en ook in de Arabische landen
19de Eeuw, London
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queen Victoria
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht beschaving en vooruitgang (lees kolonialisme) te brengen in de wereld en ook in de Arabische landen
20ste Eeuw, Washington
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door US President Johnson
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht het kapitalisme te brengen in de wereld en ook in de Arabische landen
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 14:58   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik erger mij ook aan het overdadige verspillen van de hulpbronnen door de westerse beschaving.

Maar ik vraag me af waar je het lef vandaan haalt de westerse beschaving -waar jij nota bene mee van profiteert, ge zit toch achter een computer als ge dit leest- van de oorzaak van alle leed in de wereld te gaan beschuldigen terwijl het net de arabische wereld is die dringend eens wat waarden zoals vrijheid, gelijkheid en democratie moet bijgeleerd worden.
Mooi besluit, ga er 500% mee akkoord
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:34   #25
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht welvaart en democratie te brengen in de wereld ook in de Arabische landen
U bezoedelt zich hier aan neo-kolonialistisch superioriteitsdenken, wat ik wel kan pruimen als grap maar dan ook slechts alleen in die hoedanigheid.

11de Eeuw, Rome
Citaat:
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht de blijde boodschap vh christendom te brengen in de wereld en ook in de Arabische landen
19de Eeuw, London
Citaat:
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht beschaving en vooruitgang (lees kolonialisme) te brengen in de wereld en ook in de Arabische landen
20ste Eeuw, Washington
Citaat:
Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht het kapitalisme te brengen in de wereld en ook in de Arabische landen
En als we helemaal niets doen is het voor de linkse wereldverbeteraars ook weeral niet goed.

Make up your mind !!!
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 16:54   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
En als we helemaal niets doen is het voor de linkse wereldverbeteraars ook weeral niet goed.

Make up your mind !!!

Waar heb ik dergelike dingen geschreven?
U gaat alweer uit van een vooroordeel.
Links?? Wereldverbeteraars?? Over wie heb je het hier?
Ik ben links noch rechts en zeker geen wereldverbeteraar.

Je moet allleen niet de pretentie hebben (morele plicht : LOL)
om uw wereldbeeld als zaligmakend naar voren te schuiven.
Het heeft zeker zijn verdiensten maar er zijn even zeker valide alternatieven.
Ik haat (eenheids)worst.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 18:16   #27
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

We kunnen de problemen waarmee de aarde te kampen heeft niet toewijzen aan "alleen maar" de Europeanen, de Amerikanen, de Aziaten, de Afrikanen, ... .

We zijn allemaal schuldig dat het niet goed gaat met de aarde. De ene bevolkingsgroep meer dan de andere. Maar laat ons er samen iets aan proberen te doen - alhoewel dit wel moeilijk zal zijn.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 19:51   #28
michael
Vreemdeling

Standaard

moeten we eigenlijk iets doen? de machtigste landen ter wereld zijn zo machtig geworden door er zelf voor te zorgen, zonder hulp van anderen. De voorbije jaren doet het westen niks anders als de armere landen helpen, tussenkomen in geval van conflicten, en waartoe leidt dit? die landen zijn nog steeds arm, er is nog steeds oorlog in dezelfde gebieden waar er 10 jaar geleden oorlog was. En als er toch hulp wordt geboden, wordt dit helemaal niet geapprecieerd.
Natuurlijk kan men zeggen dat het westen dit doet uit eigen interesse, maar klopt dit wel? Als de arabische landen zelf zouden zorgen voor hun oliebronnen en zelf zouden zorgen dat dictators en dergelijke niet aan de macht kunnen geraken? hier in europa hebben we dit toch ook gedaan de voorbije eeuwen?
michael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 23:19   #29
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Turken die zijn pas erg, ik wed dat als die niet bestonden we nog in het pradijs leefden. Eva was ook een turk.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 09:37   #30
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen die zo veel medelijde heeft met al die ellende zich is klaarmaakt om te gaan helpen .Pak alles in en ga ginder wonen zo kun je het beste zien wat er mis gaat.Stort je loon iedere maand op de rekening van 11.11.11 of geef het zo aan de arme.Maar in een topic komen janken van ocharme die menskes is makkelij,je helpt er de wereld echter niet mee.En de wereld kan trouwens alleen maar geholpen worden als er een wereldoplossing komt en dat kan nooit.En verder vind ik dat als je de turken en marokkanen bezighoord,het in hun land allemaal zoveel beter is.Waarom blijven ze dan niet in hun land,en helpen ze van daaruit de wereld verbeteren.Hier is armoede genoeg en ik zou het grof vinden van mezelf ,om bv geld te stoerten voor africa,terwijl men buurman geen geld of eten heeft.Dan vind ik dat ik beter men buurman kan helpen dan de ene of andere veemdeling.En door wie komt de ellende van de buurman denk je.Door de tureken en marokkanen die hier tegen een veel lager loon onze aebeidsplaatsen innemen.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 10:19   #31
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:

11de Eeuw, Rome
Citaat:
19de Eeuw, London
Citaat:
20ste Eeuw, Washington
Citaat:

U heeft het veeleer over het Paternalisme binnen het koloniale denken. Paternalisme heeft echter niets te maken met het invoeren van democratie, laat staan van mensenrechten. Mensenrechten en democratie zijn namelijk UNIVERSELE begrippen, veeleer dan dat ze behoren tot een bepaalde cultuur.

Wat u hier omschrijft doet me veeleer denken het pan-Arabisch gedachtengoed (of Groot-Germaans of Commonwealth zo u wil) waarbij onderdrukking van andere volkeren ten gunste van de eigen, superieur geachte cultuur en religie, een hoofdrol spelen. De AEL is een schoolvoorbeeld van zo'n Pan-Arabisch en Islamitisch gedachtengoed.

Ik zie er geen graten in om regimes als Iran, Saoudi Arabië en Noord Korea te omschrijven als achterlijk omwille van het gebrek aan mensenrechten en democratie. In Iran gaan trouwens meer en meer stemmen op die zich verzetten tegen de religieuze leiding. Er groeit een roep naar vrijheid en democratisering onder de intellectuelen en studenten. Dit in tegenstelling met eind jaren '70 toen de Iraniërs nog zo achterlijk waren om de Ayatollah in het zadel te helpen. Waarom zouden wij ons afzijdig moeten houden wanneer er een voldoende groot draagvlak bestaat binnen de lokale bevolking?
Oud 25 oktober 2003, 10:45   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het zijn natuurlijk de Aliens die aan de Westerlingen de grote boodschap hebben gebracht, waardoor die westerse landen in welvaart kunnen leven.
Net zoals anderen in Arabische landen ook een boodschap hebben gekregen die ze ondertussen wereldwijd verspreiden
Alleen is het toch precies zo dat onze Aliens het iets beter voorhadden dan de Aliens van de Arabieren

Dat van die olie begrijp ik totaal niet! die olie lag daar toch al millenia onder de grond? Het is toch raar dat de Arabische Alien Boodschapper geen tip heeft meegegeven om iets met hun eigen olie aan te vangen?

NEE! daarop moesten ze wachten tot de westerlingen hen kwamen zeggen wat ze er allemaal mee konden doen. En de westerlingen hebben hem dan nog zelf moeten oppompen ook, want dat wisten de Arabieren niet.

Degenen die nu afkomen met de wijsheid dat het allemaal veel beter zou gaan als die westerlingen die olie zouden laten zitten, moeten me dat toch eventjes uitleggen.
Ze hebben Saddam toch jaren met zijn olie laten zitten? En toen was het ook niet goed?

Stel je nu eens voor dat we een reusachtige doorbraak krijgen en massaal op het gebruik van waterstof zouden overstappen.
Dan gaan ze pas gelukkig worden in de olie-rijke gebieden se!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 10:46   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het zijn natuurlijk de Aliens die aan de Westerlingen de grote boodschap hebben gebracht, waardoor die westerse landen in welvaart kunnen leven.
Net zoals anderen in Arabische landen ook een boodschap hebben gekregen die ze ondertussen wereldwijd verspreiden
Alleen is het toch precies zo dat onze Aliens het iets beter voorhadden dan de Aliens van de Arabieren

Dat van die olie begrijp ik totaal niet! die olie lag daar toch al millenia onder de grond? Het is toch raar dat de Arabische Alien Boodschapper geen tip heeft meegegeven om iets met hun eigen olie aan te vangen?

NEE! daarop moesten ze wachten tot de westerlingen hen kwamen zeggen wat ze er allemaal mee konden doen. En de westerlingen hebben hem dan nog zelf moeten oppompen ook, want dat wisten de Arabieren niet.

Degenen die nu afkomen met de wijsheid dat het allemaal veel beter zou gaan als die westerlingen die olie zouden laten zitten, moeten me dat toch eventjes uitleggen.
Ze hebben Saddam toch jaren met zijn olie laten zitten? En toen was het ook niet goed?

Stel je nu eens voor dat we een reusachtige doorbraak krijgen en massaal op het gebruik van waterstof zouden overstappen.
Dan gaan ze pas gelukkig worden in de olie-rijke gebieden se!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2003, 12:06   #34
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Die doorbraak van de waterstof die komt er wees daar maar gerust van,het is enkel een kwestie van tijd,en dan kunnen ze ginder hun vervuilende rommel houden voila
Oud 25 oktober 2003, 12:38   #35
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Die doorbraak van de waterstof die komt er wees daar maar gerust van,het is enkel een kwestie van tijd,en dan kunnen ze ginder hun vervuilende rommel houden voila
En wees maar gerust dat ze daar hun vervuilende oliebronnen verder blijven benutten, ook al is men hier overgeschakeld op een alternatieve brandstof
Oud 25 oktober 2003, 13:17   #36
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Dat zijn de westerlingen. Driekwart van de voedselproductie in westerse landen wordt weggegooid terwijl er in Afrika miljoenen mensen doodgaan van de honger. De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.
Waarop wacht je om in Afrika evenveel voedsel te produceren zodat je het ook kan weggooien?

10 jaar olie als iedereen evenveel gebruikt als ons. Cool zeg, dan komen die alternatieve bronnen er nog veel sneller! Haast u en begin te verbruiken!
Oud 25 oktober 2003, 13:17   #37
DavidoV
Vreemdeling

DavidoV's schermafbeelding

Standaard

Waar blijft uw repliek, O grote Turk4ever? Insha allah (ofziets).

>Turk4ever schreef
Dat zijn de westerlingen. Driekwart van de voedselproductie in westerse landen wordt weggegooid terwijl er in Afrika miljoenen mensen doodgaan van de honger.

U heeft wel een punt over de voedselproductie: als we zien dat een heel groot deel van de Europese begroting naar landbouw gaat, terwijl de Wereld Handels Organisatie tegen de derde wereld landen zegt:
"Gij zult vans ons geen geld lenen als gij uw landbouw subsidiëert !!"
Onze overschotten dumpen wij snel op deze markten aan prijzen die de lokale boeren kapot maken (wat hebben de koffie prijzen in Ethiopië aangericht?).
Maar bedoelde u dit wel?

Turk4ever schreef:
De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.

Zoals nog andere mensen hebben aangehaald: waar komt die olie vandaan? Wie heeft jarenlang de groene energie ontwikkeling gesaboteerd? En hoeveel geld zit er niet die Arabische landen? Als die sjeiks eens met hun voeten op de grond zouden komen en niet meer de afschuwelijke egoïst zouden uithangen, dat zou ook al veel helpen...
Trouwens: olie binnen 10 jaar op?? Dat zeiden ze 20 jaar geleden al en het olie verbuik is alleen maar toegenomen. Dat zijn waardeloze schattingen mijn inziens!
DavidoV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 01:55   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een sjeik uit de oliestaat de Verenigde Arabische Emiraten heeft deze week het dorp Peguera, een mijndorpje uit de 19de eeuw in de provincie Barcelona, gekocht voor 3,6 miloen euro. Het dorp is verlaten sinds de jaren vijftig en behoorde toe aan de familie Olano, stichters van het koolmijnbedrijf van Berga. Peguera is 1.800 hectaren groot en heeft in zijn centrum 47 vervallen huizen evenals een oud gedeelte. De naam van de koper is niet bekend gemaakt. Hij zou niet de intentie hebben om op korte termijn te investeren in het dorp om een of andere activiteit uit de grond te stampen. Wel zijn er plannen om binnen middellange termijn met de restauratie van de panden te beginnen. Het dorp ligt midden in een zone die bekend staat voor het telen van appelen.
GVA 25/10

Hoe, een Afrikaans dorp crepeerd?
Oud 26 oktober 2003, 08:58   #39
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Ik verwjs graag door naar de link in mijn onderschrift
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 09:52   #40
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Ik verwjs graag door naar de link in mijn onderschrift
Ik ben gaan kijken, en ik vond dat het een zeer goed beeld gaf van wat er in de wereld leeft. Ik raad dan ook iedereen aan om er naar te gaan kijken.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be