Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2006, 17:15   #21
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Laat het maar de helft zijn, dan zit je nog met immense kapitalen. Als je ziet dat Fortis 4 miljard euro winst kan maken, dan moet je bij mij niet afkomen dat de overheid te weinig geld heeft.
Lippens en Davignon mogen wel eens wat terugdoen voor de miljarden die ze al aan België verdiend hebben.
Je overdrijft graag in je cijfers he ...

En die communistische zever van jou klinkt nog altijd zo grappig!

Laten we al deze grote belgische bedrijven eens nationaliseren even kijken hoe lang het zal duren vooraleer profiteurs de overhand gaan nemen en de staat het bedrijf kunstmatig mag in vorm houden...!?

Die communisten toch!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 18:23   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat terwijl de winsten van de bedrijven bijna eindeloos aangroeien. Een schande is het.

!nBev heeft in 2005 meer dan een miljard euro winst gemaakt. Nationaliseer dat bedrijf en je hebt ineens een miljard euro extra inkomsten per jaar voor de overheid. Fortis maakte bijna 4 miljard winst. KBC bijna twee miljard.

Hoeveel winst heeft Inbev in België gemaakt? Enig idee? Zeker van dat je daarmee aan dat Miljard gaat geraken?
Plus hoe denk je dat een nietsbeduidend landje als België een multinational zou kunnen privatiseren? Door ze uit te kopen?

Zelfs al vorder je alle eigendommen van Inbev binnen België op, dan nog sta je als regering tegenover waanzinnig hoge schadeclamis van dat bedrijf, waarna je er donder mag op zeggen dat ze alle nodige kennis wegtrekken uit die vestigingen. Wat overblijft voor de regering is een enorme schuldenberg en een hoop eigendommen die je niet functioneel krijgt. Een beetje realisme in je voorstellen zouuje geen kwaad doen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 18:47   #23
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Meer zelfs; als we erin zouden slagen om Inbev succesvol te onteigenen, kunnen we er donder op zeggen dat alle grote ondernemingen ons land voortaan mijden als de pest.
Oud 17 oktober 2006, 19:12   #24
Sfax
Banneling

Standaard

Ook al

Als ze daaraan beginnen, kan vadertje staat binnen de kortste keren de boeken dicht doen vrees ik
Oud 18 oktober 2006, 23:48   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ja jong, schand�*lig zeg.

Schan-d�*-lig.

Schandalig.

Nochtans; de economie groeit, de belastinginkomsten dus ook. Sinds 1980 zelfs 33% méér dat de overheid kan uitgeven.

Maar goed, het zal toch niet aan onze spilzieke politici liggen; het zal niet aan de 60.000 euro voor Kate Ryan liggen, de spaarlampen, het gratis openbaar vervoer, de honderdduizend vzw's die overleven op subsidies en al die andere overbodige uitgaven.

Het zal de schuld zijn van het Grootkapitaal.

Nationaliseren maar!
Dus we moeten wel ons geld steken in het opleiden hun arbeiders. Maar als we als kleine wederdienst de helft van hun winst vragen, ben ik ineens de extremist.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 23:51   #26
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus we moeten wel ons geld steken in het opleiden hun arbeiders. Maar als we als kleine wederdienst de helft van hun winst vragen, ben ik ineens de extremist.
W�*t? Gaat er belastinggeld naar het opleiden van Inbev-werknemers?

Ik pleit voor onmiddellijke afschaffing van die subsidie.
Oud 18 oktober 2006, 23:59   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Er bestaat winstdeling in dit land. Aandelenopties bijvoorbeeld. Maar dit land is het enige waar je op voorhand taksen betaalt op de winst terwijl je die misschien nooit krijgt. Dus als je bedrijf het niet te goed doet, dan betaal je pakweg 1000 euro aan vadertje belgique en ben je dat kwijt. No refunds. In andere landen is er pas een belasting als je er op wint.

Een wet die er kwam onder druk van links...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 oktober 2006 om 00:00.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 15:56   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En welk geld steken "jullie" dan wel in de opleiding van hun arbeiders? Hoeveel geld geeft de federale overheid aan pakweg een Inbev voor opleiding?
Ik heb zonet één van mijn werknemers een opleiding van 1000€ cadeau gedaan; hoeveel betaalt de staat mij denk je?

Dus ja, je bent extremist als je de helft van hun winst gaat opeisen.
Van welke winst ga je trouwens iets op gaan eisen? Meen je recht te hebben op winst die in andere landen gerealiseerd is?
Oud 19 oktober 2006, 17:36   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En welk geld steken "jullie" dan wel in de opleiding van hun arbeiders? Hoeveel geld geeft de federale overheid aan pakweg een Inbev voor opleiding?
Ga eens soliciteren met enkel een getuigschrift van lager onderwijs. Ik vraag me af hoeveel bedrijven je zouden willen aanwerven...

De Vlaamse overheid moet eerst fortuinen steken in de opleiding van mensen, en nadien kunnen de bedrijven deze opgeleide mensen gratis plukken.

Citaat:
Dus ja, je bent extremist als je de helft van hun winst gaat opeisen.
Misschien een liberale extremist omdat ik slechts de helft opeis...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 19 oktober 2006, 18:38   #30
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga eens soliciteren met enkel een getuigschrift van lager onderwijs. Ik vraag me af hoeveel bedrijven je zouden willen aanwerven...
Weinig tot geen; logisch ook, daar kan je immers niets mee aanvangen. Er is dan ook niet voor niets een leerplicht tot 18.

Citaat:
De Vlaamse overheid moet eerst fortuinen steken in de opleiding van mensen, en nadien kunnen de bedrijven deze opgeleide mensen gratis plukken.
Gratis? In welke fantasiewereld leef jij?

En dan ga ik ervan uit dat je er ook voor pleit dat bij verandering van job, het nieuwe bedrijf het oude bedrijf grotendeels vergoed voor alle opleidingskosten, inclusief de kost die ze aan de staat moest betalen?

Citaat:
Misschien een liberale extremist omdat ik slechts de helft opeis...
Slechts de helft? Je eist nog steeds iets op dat je niet toekomt; zelfs als is dat dan maar 1%, dan nog blijft het diefstal.

Zal ik de afwezigheid van antwoorden op de andere vragen maar interpreteren als een gebrek aan kennis ter zake?

Laatst gewijzigd door Sfax : 19 oktober 2006 om 18:39.
Oud 19 oktober 2006, 22:29   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gratis? In welke fantasiewereld leef jij?
Dus jij denkt dat als een bedrijf je aanneemt, dat deze onmiddellijk de staat vergoedt voor de kosten van de opleiding??

Citaat:
En dan ga ik ervan uit dat je er ook voor pleit dat bij verandering van job, het nieuwe bedrijf het oude bedrijf grotendeels vergoed voor alle opleidingskosten, inclusief de kost die ze aan de staat moest betalen?
Transferkosten. Zoals bij de voetbal.

Citaat:
Slechts de helft? Je eist nog steeds iets op dat je niet toekomt; zelfs als is dat dan maar 1%, dan nog blijft het diefstal.
Dat ze dan de arbeiders loonopslag geven, totdat ze nét geen winst meer maken. Dan is er lang geen enkele kant sprake van diefstal. Niet van de overheid, en niet van de aandeelhouders.
Deal?

Citaat:
Zal ik de afwezigheid van antwoorden op de andere vragen maar interpreteren als een gebrek aan kennis ter zake?
U mag. Als u dat gelukkiger maakt...
Oud 20 oktober 2006, 18:20   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat als een bedrijf je aanneemt, dat deze onmiddellijk de staat vergoedt voor de kosten van de opleiding??
Tuurlijk niet; dat bedrijf heeft immers al, net zoals ieder in de maatschappij die werkt voor zijn inkomen, afgedragen voor die opleiding. Denk jij nu echt dat het aanwerven van een werknemer gratis is?
Newsflash: een schoolverlater kan welgeteld het volgende: nul komma niks. Die mag je eerst en vooral gaan opleiden gedurende een hele tijd, vooraleer hij ook nog maar minimaal in staat is te presteren. Gaat de staat dat terug betalen?
Gaat elke werkloze zijn kost ook terug betalen aan de staat?
Waarom pleit je feitelijk voor een afschaffing van gesubsidiëerd onderwijs?

Citaat:
Transferkosten. Zoals bij de voetbal.
Prachtig; een werknemer die ontslagen wordt of die ontslag neemt, mag dus ook die kosten terugbetalen + de kosten die een bedrijf heeft opgelopen voor opleiding tijdens zijn werktijd.

Citaat:
Dat ze dan de arbeiders loonopslag geven, totdat ze nét geen winst meer maken. Dan is er lang geen enkele kant sprake van diefstal. Niet van de overheid, en niet van de aandeelhouders.
Deal?
Bij de aandeelhouders is er nu ook geen sprake van diefstal; dat is slechts uw fetisch. Als arbeiders willen delen in de winst (hegeen ze trouwens zo al doen), dan moeten ze ook maar het risico nemen om te investeren. Willen ze dat niet, dan krijgen ze vandaag exact dat wat ze vandaag waard zijn; niet meer niet minder.

Ik zal je hoogstwaarschijnlijk niet zien pleiten voor een deelname in verlies, niet?

Citaat:
U mag. Als u dat gelukkiger maakt...
Mijn geluk haal ik wel ergens anders uit, al zal dat me er niet van weerhouden om je te wijzen op de zever die je verkoopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be