![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Hierzie de "Belgicist" Luc Van der Kelen:
http://www.n-va.be/kritisch.htm ![]() Geert Bourgeois is wat zijn naam doet vermoeden, een burger, geen revolutionair, iemand die gelooft in Vlaanderen en in klassieke normen en waarden. Zoals de pas gestorven dichter Lennart Nijgh schreef voor Boudewijn De Groot, 'mooie idealen die uit de mode zijn maar wie ze hebben wil, mag ze komen halen'. Geert Bourgeois wil ze hebben en hij gelooft dat er nog een publiek voor is. Hij gelooft in zijn eigen project. Hij gelooft dat politiek moet werken aan een waarden-volle samenleving met een stevig samenhorigheidsgevoel. In juni staat hij tegenover de mooie dochters van ministers, voorzien van korte rok en diep decolleté. In juni zal de kiezer zeggen of hij politiekers van klatergoud wil of mensen met een visie. Luc Van der Kelen Brussel, 2 december 2002
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze kozen voor Freya met het decolleté en Steve gratis... Het klatergoud dus. Van der Kelen WIST dat dit zou gebeuren. Hij kent bovendien Bourgeois zoals hij is en zo beschrijft hij hem ook. Een wijs man die van der Kelen waar jullie, belgicistische BUBBel-dwazen, niets eens aan kunnen tippen. ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je bedoelt dat hij niet zo extreem is zoals jij, maar iemand is die er een genuanceerde mening op nahoudt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Jaja, het Unitaire België is niet zo ver meer! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zouden ze tijdens de laatste rit in Parijs ook niet eens langs de Vlaamse ambassade rijden?? En daarna nog een ommetje langs die van "Wallonie-Bruxelles"??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Het is nu al wel een tijdje duidelijk dat de BUB totaal geen serieuze partij is, maar meer een gefrustreerd groepje jongeren dat niets anders heeft om zich aan op te trekken dan iets abstracts als een staat. De een staat te kwijlen bij de koninklijke familie, de ander besteedt alle aandacht aan de Grote Vaderlandse Geschiedenis, en weer een ander zet het volkslied op als 'ie depressief is. En owee als er kritiek is op hun geliefde, want dan schieten ze uit hun slof en slaan wild om zich heen. Het is moeilijk om te zeggen of je ze nu moet uitlachen of medelijden met ze moet hebben. In Nederland heb ik dit in ieder geval nog nooit meegemaakt, hoewel er hier ongetwijfeld ook wel zulke individuen zullen rondlopen.
Je kunt er beter maar een dikke streep onder en een grote punt achter zetten en evt. wachten tot er een serieuze Belgischgezinde partij komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds ligt voor de Fransen "Grammont" nu in Wallonie. Content? Als u even een beetje nadenkt - en ik weet dat u daar moeite mee hebt - dan zal u zelf beseffen hoe zelf-denigrerend uw opmerking wel is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik kan me levendig voorstellen dat als een "serieuze" belgicist de BUB'ers hier bezig ziet, hij/zij wel even moet slikken. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben gisteren trouwens in jullie hoofdstad geweest... ben ik blij dat ik BELG ben! En ik meen dat er niemand in ons 102-koppig gezelschap was die datzelfde gevoel niet had, bij het zien van jullie smerige straten vol menselijk en ander vuil, fietsers die mensen zomaar omverrijden, trams die het ook niet interesseert of er een Belg meer of minder door wordt gedood, junks en andere zotten, injectiespuiten op de grond, te midden van ander afval, en dat alles te midden van jullie ronduit walgelijke gebouwen, waarvan het Stadhuis ongetwijfeld de climax is... neen dank u, veel plezier in Holland, maar wij zijn en blijven boven alles BELG! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Waarom trekt uw Vlaams-nationalisme blijkbaar geen kat meer?
.................................................. .................................................. .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, ben jij ooit al eens in CHARLEROI of LIEGE geweest???? Daartegen is Amsterdam een juweeltje! En dan zwijgen we nog over Brussel! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal dat illustreren met een voorbeeldje. In zo'n boot over de grachten zei de gids dat Amsterdam in de Gouden Eeuw zo rijk was geworden door "jullie, Belgen!". Mijn reactie "Ja, en kijk wat er mee gedaan hebben!" oogste luid applaus... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() - Een Rotterdammer beledigen met negatieve verhalen over Amsterdam klinkt behoorlijk wanhopig ![]() - Wat moest een rechtgeaard Belg als jij in 'onze hoofdstad'? - Hoe kom jij in een 102-koppig gezelschap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, in elke stad zijn er te mijden wijken, maar in Amsterdam vond ik alléén maar te mijden wijken, en ik denk dat ik de hele stad wel gezien heb. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |