Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 01:26   #21
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Zeer interessante discussie die hier nu bezig is.
Ik denk net als Pelgrim dat de linkerzijde inderdaad soms bepaald samenlevingsproblemen niet heeft weten te erkennen. Maar ik denk niet dat de mensen vragen om repressie, wat ze willen is een oplossing voor de problemen. Het doet er niet toe als de kat wit of zwart is, als ze maar muizen vangt, is volgens mij de pragmatische instelling van veel mensen in deze context. Als men er in slaagt om via sociaal-economische hervormingen, preventie, jeugdwerk, ... de problemen te verminderen, zonder dat men moet evolueren naar een repressie-maatschappij, dan zullen "de mensen" ook wel tevreden zijn.
Men moet verder gaan dan oproepen tot eenheid binnen de arbeidersklasse of het scanderen van "Jobs, geen racisme". Het is noodzakelijk dat links een duidelijk alternatief antwoord biedt op de hedendaagse grootstedelijke problemen, die ook een culturele dimensie hebben. Natuurlijk wordt die culturele dimensie overdreven door de rechterzijde, maar dat betekent niet dat ze onbestaande is.

Trouwens Geert, we hebben in die periode inderdaad een paar keer samen in een zaaltje in De Brug gezeten, maar we hebben nooit echt lange gesprekken gevoerd. Ik denk niet dat je mij nog herinnert. Ik was ook geen lid van de Militant.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 20:36   #22
FallenByTheHand
Parlementslid

FallenByTheHand's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk moet links een antwoord hebben op dat soort van problemen. Maar een kat moet muizen vangen, maar ik denk niet dat meer repressie die jachtkat is. In de USA bestaat er ook meer repressie (langere gevangenisstraffen, een groter deel van de bevolking die in de gevangen zit) terwijl de criminaliteit daar toch niet lager ligt.

Ook de "Geef ons wapens" ideeën van Paul Beliën is geen oplossing: de USA is één van die landen met het grootste proportioneel aantal 'geweerschotdoden', zeker in de Westerse wereld. Vragen om een Far West betekent geen beveleiging: je krijgt immers letterlijk waar je om vraagt: een Far West.
FallenByTheHand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 20:45   #23
FallenByTheHand
Parlementslid

FallenByTheHand's schermafbeelding

Standaard

PS ik ben zelf zo een niet-ex-Gentenaar: Ik ben in Leuven komen studeren, ben eerder uit het Vlaams-Brabanste afkomstig (alhoewel ik op tal van plaatsen gewoond heb als kind), maar één ding is heel duidelijk: in mijn persoonlijk leven heb ik niets te maken met Gent: ik studeer er niet, ik ben er nooit geweest (tenzij voor een éénmalige betoging ofzo), ik heb zelfs nooit in dan ook maar enig deel van Oost-Vlaanderen gewoond. (en hetzelfde geldt voor West-Vlaanderen).
FallenByTheHand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be