Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2006, 17:44   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Zou hij het ook gedaan hebben voor volwassenen? zullen we nooit weten uiteraard.
pff wat een kleinburgerlijk gezeik toch allemaal zeg . Als armen iets goed doen dan moeten we dat direct heel verdacht vinden .

ga toch patatten schellen man
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 18:12   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Duizenden jaren zijn drugs toegelaten geweest. Nu ineens mag dat nimeer, is gewoon manipulatie, want drugs zouden mensen wel eens teveel buiten de norm kunnen doen denken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 18:16   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Duizenden jaren zijn drugs toegelaten geweest. Nu ineens mag dat nimeer, is gewoon manipulatie, want drugs zouden mensen wel eens teveel buiten de norm kunnen doen denken.
Nu ook hoor,ga maar eens naar het café
Oud 21 oktober 2006, 21:42   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar met het verbieden van drugs ga je enkel maar gevaarlijke situaties creëren, nu moeten ze in Antwerpen hunne nek en kinderen op het spel zetten, terwijl als het legaal moest zijn en je BV. in de apotheker om de hoek drugs kunt kopen de risico’s van het dielen en gebruiken kunnen beperkt worden
Je kan de dokter vragen u methadon of subutex voor te schrijven.
Geeft geen problemen.
Oud 21 oktober 2006, 22:58   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard a monkey on your shoulder...

Citaat:
Maar met het verbieden van drugs ga je enkel maar gevaarlijke situaties creëren, nu moeten ze in Antwerpen hunne nek en kinderen op het spel zetten, terwijl als het legaal moest zijn en je BV. in de apotheker om de hoek drugs kunt kopen de risico’s van het dielen en gebruiken kunnen beperkt worden
in Italië kan je als drugverslaafde (aan heroïne) naar het ziekenhuis stappen, en je daar inschrijven voor een methadone-programma (gratis).Men onderzoekt u dan op eventuele ziektes, en je kan elke dag een dosis komen afhalen.Bedoeling is om langzaam af te kicken, je krijgt elke dag een beetje minder.Vele verslaafden gebruiken dit programma echter om een minimum drugs verzekerd te hebben, om nooit ziek te zijn omdat ze niks hebben.Zelfs als de oorspronkelijke reden van het programma hiermee omzeild word, heeft het als voordeel dat je geen zieke, tot alles bereidde junkie's over straat ziet lopen, die allerlei stomme dingen uithalen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 22:59   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

De enige partij die naar mijn weten tegen drugs is is het vb,weeral.
Vld en sp-a en groen zijn ervoor.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 23:06   #27
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met cafe bazen zijn zij dan geen dealers van hard drugs?
Zie je het legaliseren heeft zijn voordelen hé
op honderd bierdrinkers gaan er 20 stevige drinkers worden, en 2 échte alkoholiekers.En dit na 20 jaar stevig zuipen.
Op 100 mensen die met heroïne beginnen, gaan er 95 verslaafd worden.De 5 overschietenden hebben genoeg wilskracht en verstand om het enkel af en toe eens te doen, of er zéér snel definitief mee te stoppen.En die 95 verslaafden zullen geen 20 jaar meegaan, ofwel moeten ze rijk zijn, en onder gedurig doktersvoorschrift staan, en af en toe eens hun ganse bloedvoorraad gaan laten verwisselen in Zwitserse klinieken (zoals Sir Mick Jagger & de Rolling Stones).
Als je alle dagen heroïne pakt, ben je op 3 maand kompleet verslaafd.
Oud 21 oktober 2006, 23:09   #28
Marlboro
Banneling

Standaard

Ochja,daar komen ze weer mee af natuurlijk:met alcohol,zucht.Dit is nu eenmaal een grote uitzondering en het is hier al aangetoond dat het verschil enorm is met mensen die bv xtc en noem maar op gebruiken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 23:14   #29
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou het hebben over onze lowie,en dat wordt weer zo een stront drugs threadtje
ja, wat wilt ge nu zeggen over die man? Hij had moeten weigeren om op die kinderen te passen, of in ieder geval niet op z'n straathoek moeten blijven zitten met hen, dat valt toch veel te veel op in zo een buurt.Ze kennen hem daar al 15 jaar in die buurt, en dan zien ze diene ineens met 2 kinderen rondleuren?!Het was toch de bedoeling niet om opgepakt te worden door de politie?
De ouders zijn 2 onnozelaars, maar dat zie je wel meer met die schijt-junkies.
Oud 21 oktober 2006, 23:25   #30
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met cafe bazen zijn zij dan geen dealers van hard drugs?
Zie je het legaliseren heeft zijn voordelen hé
weet ge wat? Ga in de politiek, doe drugs legaliseren en arrangeer dat de cafébazen die direkt aan de toog mogen verkopen, tezamen met alkohol, vermits dat dat toch ook drugs zijn, die cafébazen hebben dus ervaring.(het gebeurt trouwens nu ook al dikwijls ) En in elk café laat ge een kinderhoekje installeren, waar dak en/of werklozen op de kinderen van de verslaafden kunnen passen, terwijl deze "buiten werking"( = totaal onder invloed) zijn.
Een speciale taxi-dienst om gedrogeerden naar huis te vervoeren zou ook georganiseerd kunnen worden (gratis), dat die mensen niet het stuur in handen nemen, zoals den Barman and Co, of de trein onderkotsen
Oud 22 oktober 2006, 02:39   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
op honderd bierdrinkers gaan er 20 stevige drinkers worden, en 2 échte alkoholiekers.En dit na 20 jaar stevig zuipen.
Op 100 mensen die met heroïne beginnen, gaan er 95 verslaafd worden.De 5 overschietenden hebben genoeg wilskracht en verstand om het enkel af en toe eens te doen, of er zéér snel definitief mee te stoppen.En die 95 verslaafden zullen geen 20 jaar meegaan, ofwel moeten ze rijk zijn, en onder gedurig doktersvoorschrift staan, en af en toe eens hun ganse bloedvoorraad gaan laten verwisselen in Zwitserse klinieken (zoals Sir Mick Jagger & de Rolling Stones).
Als je alle dagen heroïne pakt, ben je op 3 maand kompleet verslaafd.
En Uw bron is?
Heb jij al eens naar een AA bijeenkomst geweest,ze hebben er nu ook al voor kinderen
Oud 22 oktober 2006, 07:47   #32
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat wij bedoelen dat is dat in landen waar druggebruik zwaar gestraft wordt er niet minder maar net meer druggebruikers zijn. Maar dat willen kleinburgerlijke rechtse kiekens natuurlijk weer niet snappen. Het enige dat ze kunnen dat is vanuit hun cultureel fascisme direct om straffen roepen. Zich afvragen of die straffen het probleem ook oplossen zover komen dergelijke mentaal minderwaardige debielen niet. Zolang hun lynchhonger maar gestild is zijn ze content .

beste dat ze kunnen doen is dus naar texas verhuizen - daar mogen ze af en toe nog eens een neger lynchen - hier bij ons heeft het gemiddelde mentale niveau het hunne al voorgoed overschreden .
Bron van het cijfermateriaal? Spuit dat laag soort 'ouders' in met een overdosis en iedereen is gelukkig, opgeruimd staat netjes.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 13:36   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, wat wilt ge nu zeggen over die man? Hij had moeten weigeren om op die kinderen te passen, of in ieder geval niet op z'n straathoek moeten blijven zitten met hen, dat valt toch veel te veel op in zo een buurt.Ze kennen hem daar al 15 jaar in die buurt, en dan zien ze diene ineens met 2 kinderen rondleuren?!Het was toch de bedoeling niet om opgepakt te worden door de politie?
De ouders zijn 2 onnozelaars, maar dat zie je wel meer met die schijt-junkies.
Mss eens terug naar de openingspost kijken,en kijk ook eens naar het filmpje
Ik ben zeker dat U daar niet in staat voor bent om kinderen te helpen met U extreme vreemde kronkels in Uw (hersenen?)
Je kan het mss. eens aan Uwe filip vragen,en zeg er wel bij dat de kinderen niet van vreemde afkomst zijn hé
Oud 22 oktober 2006, 17:12   #34
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En Uw bron is?
Heb jij al eens naar een AA bijeenkomst geweest,ze hebben er nu ook al voor kinderen
mijn bron is mijn dokter.Als ik 40 jaar was, ben ik eens een dokter gaan opzoeken om hem te vragen of dat normaal was als ik s'morgens bibberde, en héél slecht gezind was tot als ik mijn eerste pint gedronken had.Hij heeft mij toen verteld dat er veel mannen van rond de 40 konsulteerden voor drankproblemen,maar dat de meesten verplicht kwamen, van het gerecht , na ongelukken onder invloed en zo, dat stevige gewoontedrinkers na 20 jaar ongeveer, aan een soort kruispunt komen, waar ge dan moet beslissen welke weg ge pakt: ophouden met drinken, of voortzuipen en alkoholieker worden.Ik ben dus gestopt met alkohol te drinken, en ben terug begonnen met sport, de meesten doen verder,al dan niet na een korte pauze, en gaan dan redelijk snel bergaf.Alkohol palmt uw lichaam langzaam maar zeker in, bezet alle strategische posten, na 20 jaar elke dag middelmatige tot grote dosissen alkohol te verorberen zijt ge letterlijk doorweekt, zoals een spons, en hoe langer je voortdrinkt, hoe moeilijker het word om te stoppen.Vooral omdat je snel tot de ontdekking komt dat je in al die jaren ook een vriendenkring van drinkers opgebouwd hebt, en dit is niet te verwaarlozen, want als je stopt met de feestneus uit te hangen, ga je in korte keren je meeste kameraden verliezen, die gaan ophouden langs te komen, en zelf zal je minder geneigd zijn om op café te gaan hangen enzo.Daarom hervallen zoveel mensen, omdat ze zich eenzaam voelen, zich vervelen.Daarna gaat het snel, de alkohol valt u aan d�*�*r waar u het zwakste bent, bij veel mensen is dat de lever, bij anderen de ingewanden, of de zenuwen, maar uiteindelijk degradeert het hele lichaam zich, en verliest ge ook uw geestelijke vermogens, zoals ouwe landlopers, die zich onderscheiten en half gek zijn...
Maar dat zijn toch een minderheid die zo aflopen hoor.Mischien 1 procent ofzo , van alle mensen die alkohol gebruiken, moest het even gevaarlijk zijn als heroïne, zou héél Europa vol verzopen wrakken lopen, denk je niet? En dat is dus niet zo: van alle drinkers word enkel een klein aantal verslaafd aan de alkohol.Wij, Europeanen, hebben daarvoor een verdraagzaamheid opgebouwd door de eeuwen heen, die andere volken en/of rassen niet hebben.Ik denk bvb. aan de Amer-Indianen, die door de alkohol doeltreffender verslagen werden dan door kogels.
De mensen die uit landen komen waar de papaver sinds mensenheugnis gebruikt word, verdragen mischien beter opium als blanken.Maar zelfs deze weten en zeggen dat heroïne iets zéér gevaarlijk is: opium vinden ze een kadoo van de goden, maar heroïne een gift, van de duivel.
De overgrote meerderheid van heroïne gebruikers gaan er aan kapot, en hebben daar geen 20 jaar voor nodig.Tegendeel beweren is liegen of van toeten noch blazen weten.Ooit al eens in een kliniek geweest, waar die gaan ontwennen ? Of in een cel gezeten op een politieburo met een kerel die ziek omdat hij zijn dosis niet heeft?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 22 oktober 2006 om 17:15.
Oud 22 oktober 2006, 17:23   #35
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Mss eens terug naar de openingspost kijken,en kijk ook eens naar het filmpje
Ik ben zeker dat U daar niet in staat voor bent om kinderen te helpen met U extreme vreemde kronkels in Uw (hersenen?)
Je kan het mss. eens aan Uwe filip vragen,en zeg er wel bij dat de kinderen niet van vreemde afkomst zijn hé
ik heb uw filmke bezien, heb zelf kinderen en ben ook in staat om voor kinderen van anderen te zorgen, zelfs als ik geen bedelaar ben.En nog iets, als die twee stomme junkies aan mij gevraagd hadden om op hun kinderen te passen, zouden ze niet door de politie opgepakt zijn, en de kinderen niet in een gesticht gevlogen zijn.Het is echter wel mogelijk dat ik die hun vader wat motten zou gegeven hebben.Maar ik zou hem wel de tijd gegeven hebben om zijn dosis te halen.
En ik ken geene Filip (ben geen VB-er ook niet, gij partijdierige hokjesdenker), vraag trouwens zelden raad aan andere mensen, voor wat morele zaken betreft...
Oud 23 oktober 2006, 01:09   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb uw filmke bezien, heb zelf kinderen en ben ook in staat om voor kinderen van anderen te zorgen, zelfs als ik geen bedelaar ben.En nog iets, als die twee stomme junkies aan mij gevraagd hadden om op hun kinderen te passen, zouden ze niet door de politie opgepakt zijn, en de kinderen niet in een gesticht gevlogen zijn.Het is echter wel mogelijk dat ik die hun vader wat motten zou gegeven hebben.Maar ik zou hem wel de tijd gegeven hebben om zijn dosis te halen.
En ik ken geene Filip (ben geen VB-er ook niet, gij partijdierige hokjesdenker), vraag trouwens zelden raad aan andere mensen, voor wat morele zaken betreft...
Maar Uw denken veraad toch heel veel hoor,het kan natuurlijk zijn dat je zo bent van nature uit,dus ............................
Oud 23 oktober 2006, 13:44   #37
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Die kinderen horen niet thuis bij drugsouders. Een schande zelfs. Welke toekomst geef je die kinderen ??
Oud 23 oktober 2006, 13:49   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
De enige partij die naar mijn weten tegen drugs is is het vb,weeral.
Vld en sp-a en groen zijn ervoor.
tiens, is het VB tegen alcohol dan ook? en tegen nicotine?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be