![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou het eerder “de schaduwzijde van het kapitalisme” noemen.
|
|
|
|
|
|
#23 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast: een wet die teveel omzeilt wordt is waarschijnlijk een slechte wet. Neem nu zwartwerk: een logisch gevolg van het feit dat legaal werken zoveel meer kost dan illegaal werken. Maar die extra zwartwerkers creëren wel ook welvaart. Dus zo slecht zijn ze ook niet.
|
|
|
|
|
#24 | ||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zover ik mij kan herinneren zijn de lonen blijven stijgen. Nu probeert men zoveel mogelijk vaste (dure) werknemers af te danken en te vervangen door goedkope interims. Vroeger werkten kinderen een tijdlang voor de ouders om ze wat ademruimte te geven. Nu nog moeten ouderen soms bijdragen voor de verzorging van hun ouders en hun getrouwde kinderen steunen. Was daar geen wetsvoorstel van Q om de kleinkinderen rechtstreeks van de grootouders te laten erven? Citaat:
Citaat:
Truckers van buiten de EU ontsnappen op veel punten aan de controle. Wordt er weer niet gewerkt aan het verstrengen van het rijbewijs van truckers om het aantal ongevallen met vrachtwagens terug te dringen. ? Hoe ga je dat opleggen aan buitenlandse ondernemingen ? Citaat:
Citaat:
Dat buitenlandse firma’s minder gemakkelijk te controleren zijn is niet moeilijk te begrijpen. Of zwartwerk een toegevoegde waarde is voor de samenleving valt te betwijfelen. Ook de zwartwerker zal zonodig beroep doen op de sociale zekerheid. Bovendien is er een hemelsbreed verschil tussen het laten opknappen van klusjes en het tewerkstellen van illegalen. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#25 | |||
|
|
Citaat:
[quote] [quote] Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat was in het verleden ook zo en toen werden wel eerlijke lonen uitbetaalt. Vaak gaat het om zwaar en ongezond werk, ik vind dat die mensen ook recht hebben op een menswaardig bestaan en een eerlijk loon. |
||
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bestuur ondertussen 35 jaar een wagen en ben daarbij één keer geflitst voor overdreven snelheid (62/u). Daarnaast heb ik weet van 2 keer dat ik wegens verstrooidheid door een rood licht reed, gelukkig zonder dat dit vastgesteld werd. Als U het er beter vanaf brengt dan moet ik u feliciteren, maar ik besef dat de meeste mensen wel eens per ongeluk een overtreding begaan, dan zult u maar eens pech hebben. |
||
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Op een eerlijk loon hebben ze inderdaad recht maar eerlijk voor mij betekend iets waarvan ze kunnen leven en dat is nu het geval. De kwestie is eerder wat jij een "eerlijk" loon vind. |
||
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
|
Citaat:
Als je een overtreding begaat moet je niet komen zagen dat je te arm bent om ze te betalen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik denk daarbij niet alleen aan rekkenvullers. Maar als hun loon gelijk is aan een werkloosheidsuitkering vind ik dat inderdaad een oneerlijk loon. |
|||
|
|
|
|
|
#33 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is pas eerlijk voor iedereen. Wanneer u alleen uitkijkt voor een eventuele boete bent u een gevaar op de weg. Geld genoeg hebben om de verkeersregels aan uw laars te lappen is geen vrijgeleide om anderen in gevaar te brengen. |
|||
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Als je iets beter wil dan zoek je iets beter . Als het hetzelfde loon is als een werkloosheiduitkeringen zullen er ongetwijfeld wat profiteurs zeggen "foert ik stop met werken en dop" maar zo'n mensen heb je altijd. |
||
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ik een gevaar op de weg? Komende van iemand die zelf zegt dat hij af en toe zonder het weten door het rood rijd is dat heel merkwaardig. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen daar staat een veel groter gevaar. |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
http://europa.eu.int/comm/transport/...e/index_nl.htm als je je wil amuseren |
|
|
|
|
|
|
#38 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verschil is dat ik mijn fouten herken en eruit probeer te leren terwijl u uw fouten probeert te vergoelijken. Twee keer op 35 jaar is niet af en toe vind ik. En als ik vanuit stilstand te vroeg door de lichten rij zou er weinig sprake van erop knallen zijn. |
|||
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn er in alle landen autokeuringen zoals ze in België gebeuren ? Er zijn minimum vereisten vastgelegd door de EU, maar de lidstaten kunnen ze wel strenger toepassen. Ik denk bijvoorbeeld aan het voorstel van Bertje om de opleidingen van vrachtwagenbestuurders te verstrengen teneinde de ongevallen met vrachtwagens te verminderen. Op zich geen slecht voorstel vind ik maar dat zou europees moeten geregeld worden. Het zou wel eens interessant zijn om cijfers te kunnen vergelijken. Hoeveel ongevallen worden er veroorzaakt naargelang de nationaliteit. |
||
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
|
Citaat:
Citaat: